Strona 1 z 2

Moduł pamięci systemu S/S

: 17 paź 2016, 19:41
autor: ForrestGump
Auto pamieta ostatni status S/S

Co do rozbierania plastikow przydaja sie wlasnie Service Manual
i odpowiednie narzedzia.

Narzedzi do plastikow mam ze 16- roznych patentow.
Gdybym wiedzial jeszcze gdzie sa zaczepy nie uszkodzil bym niczego.

Re: Instrukcje do modyfikacji - nie tylko AK

: 19 paź 2016, 01:38
autor: ForrestGump
Start / Stop- Modul pamieci dobudowany i zainstalowany w Astrze
Nareszcie Astra, pamieta status S/S z przed wylaczenia silnika
Koszt czesci 5 EUR
Wykozystalem microcontroller TINY13 firmy Atmel.
Calej roboty z wykonaniem plytki, lutowaniem, programowaniem i montazem w Aucie na 3 godziny.
Montaz w Aucie bardzo prosty.
Fajnie daje sie rozebrac cala maske w kolo lewarka.
Dostep bardzo dobry.
Kamera tylna videorejestratora wisi...
Jak wszystko bedzie gotowe wykonam dokumentacje i wysle, jak ktos ma ochote...

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 19 paź 2016, 08:41
autor: Segor
Ale że jak? Mikrokontroler podpiąłeś pod szynę, komputer wypytujesz o stan systemu S/S co 1 minutę i czy się zmienił, masz go zapisanego do eeprom. Moduł aktywuje się po odpaleniu silnika, odczytuje ostatni status i wysyła żądanie do komputera o zmianę (wyłączenie S/S)??
Skąd wiesz jaki tam jest protokół, skąd wiesz jak się komunikować z kompem?
A no i obawiam się, że jak to odkryją to mogą Ci cofnąć gwarancję (bez sensu, ale w Polsce pewnie by tak zrobili).

Można kupić takie moduły do podpięcia za 85 euro :shock:

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 21 paź 2016, 12:43
autor: Segor
Forrest skasował konto? No mimo wszystko szkoda, bo trochę cennej wiedzy miał :/

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 21 paź 2016, 12:45
autor: kuba
Najwięcej na temat Subaru....

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 21 paź 2016, 13:00
autor: Segor
Fakt, ale to on pokazał np. wspomniany tu moduł. Zakładam, że wziął go z tej strony:
http://www.nicomania.de/auto/start-stop ... aktivieren
Nie musicie znać niemieckiego, wystarczy kliknąć aby chrome Wam przetłumaczył stronę i da radę zrozumieć. O ile zbudowanie modułu nie będzie trudne, bo są schematy - wystarczy polutować, to do zaprogramowania mikrokontrolera potrzebujecie programator (na allegro można kupić chyba za 20 zł, a może nawet taniej). Potem trzeba ogarnąć programik do flashowania mikrokontrolera, trochę wiedzy na temat ustawień i pójdzie... Mimo wszystko sporo roboty i trochę wiedzy trzeba zdobyć. Jak ktoś nie jest zbyt ogarnięty w IT to może mieć z tym problem, a nie widziałem tam instrukcji dla laików :/

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 01 lis 2016, 12:14
autor: REM
@Kuba
...chyba za bardzo nie znasz jego postów albo czytanie ze zrozumieniem szwankuje.
Notabene mialem okazje przeczytac jego posty nim jakis" ktos" kilka zdążył usunąć (po twoim i jakiegoś trolla komentarzu).

Mam wrażenie, że kilka osób na tym forum bardzo nie lubi jak się porównuje Opla do innego, nawet gorszego auta.
Juz napewno nie lubicie jak ktos ma o kilkadziesiąt lat większe doświadczenie z marką Opel.

Trochę skromności panowie.
Przyszlo wam do glowy, ze to moze byc jego strona internetowa?

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 02 lis 2016, 08:31
autor: admin
Proszę o dyskusje w temacie!!!

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 17 lut 2017, 15:30
autor: marwisn
Trochę odświeżę temat...

Znalazłem tanie rozwiązanie jak automatycznie wyłączać system S/S.

Mowa o przekaźniku firmy ASE model 5DSP500s.

Przekaźnik ma dwa potencjometry :
- jednym ustalamy czas po jakim styki mają się zewrzeć po podaniu napięcia na cewkę
- drugim ustawiamy czas na jaki te styki mają się zewrzeć

Podłączenie banalne. Cewkę przekaźnika podpinany pod masę i plus pojawiający się po zapłonie (w skrzynce bezpiecznikowej za Power flex'em). Styki robocze rownolegle pod piny przycisku od S/S.

Czas ustawiamy na 5 sekund po odpaleniu auta (pojawieniu się plusa po zapłonie). Czas działania na dwie sekundy.

Efekt jest taki, że 5 sekund po każdym uruchomieniu auta przekaźnik automatycznie zwiera styki przycisku S/S na dwie sekundy.

Koszt przekaźnika jakieś 40 pln. Podłączenie to cztery przewody i 20 minut roboty ;).

Sam przekaźnik wyglada tak :

IMG_0601.JPG
IMG_0601.JPG (104.6 KiB) Przejrzano 1170 razy

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 01 paź 2017, 17:12
autor: krupers
marwisn pisze:Trochę odświeżę temat...

A masz to u siebie i działa, czy jak? O.o

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 01 paź 2017, 18:59
autor: marwisn
No raczej, że działa ;).

https://youtu.be/WiMcnHTWino

Zajrzyj do działu manuale.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 01 paź 2017, 21:11
autor: jabart
fajnie, że działa :)
może trochę nie na temat ale czy kolega z filmu wie, że aby włączyć silnik nie trzeba trzymać kluczyka "aż odpali" :)
mamy elektroniczny start (prawie jak przycisk :) ) - wystarczy podać chwilowy sygnał

pozdr! :)

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 01 paź 2017, 21:27
autor: Budus
jabart pisze:fajnie, że działa :)
może trochę nie na temat ale czy kolega z filmu wie, że aby włączyć silnik nie trzeba trzymać kluczyka "aż odpali" :)
mamy elektroniczny start (prawie jak przycisk :) ) - wystarczy podać chwilowy sygnał

pozdr! :)

ja to wiem i przesiadając się na inne auta łapię się na tym, że auto nie chce mi odpalić :D

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 02 paź 2017, 07:09
autor: marwisn
Kolega z filmu nie wiedział, ale już wie ;).

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 16 paź 2017, 21:06
autor: Dimek
marwisn pisze:No raczej, że działa ;).
https://youtu.be/WiMcnHTWino
Zajrzyj do działu manuale.

Jeszcze nie odebrałem auta, ale obawiam się, że właśnie S/S będzie mnie wkurzał...
Ale na taką ewentualność Twoje rozwiązanie jest świetne :idea:... choć sam pewnie tego nie zmajstruję, bo umiejętności w tym zakresie mam dość słabe :?

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 18 paź 2017, 14:36
autor: Elfiasty
Powiem Ci, że ja już z automatu jak z zapinaniem pasów wyłączam go za każdym razem po odpaleniu auta. Nie jest to aż tak uciążliwe a czasem się przydaje jak się stoi w mega korku można go włączyć.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 18 paź 2017, 14:40
autor: Budus
a ja się przyzwyczaiłem do jazdy z nim :) odruchowo to ja włączam SPORT :)

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 18 paź 2017, 14:46
autor: Elfiasty
A powiedz mi jak działa to w manulu? Jak na światłach stoisz na luzie z wcisnietym hamulcem to się włącza ?

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 18 paź 2017, 14:51
autor: Budus
włącza się dopiero jak nacisnę sprzęgło. w sumie to nawet hamulca nie muszę mieć zaciągniętego/wciśniętego
światła, luz i auto gaśnie - wcisnę sprzęgło odpala

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 18 paź 2017, 14:53
autor: Elfiasty
To właśnie ta różnica bo zanim włączysz bieg auto juz chodzi a u mnie jak puszczam hamulec noga na gazie a auto dopiero odpala i to jest denerwujące.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 12:09
autor: odl
marwisn pisze:Mowa o przekaźniku firmy ASE model 5DSP500s.

Przekaźnik ma dwa potencjometry :
- jednym ustalamy czas po jakim styki mają się zewrzeć po podaniu napięcia na cewkę
- drugim ustawiamy czas na jaki te styki mają się zewrzeć

Podłączenie banalne. Cewkę przekaźnika podpinany pod masę i plus pojawiający się po zapłonie (w skrzynce bezpiecznikowej za Power flex'em). Styki robocze rownolegle pod piny przycisku od S/S.


myślę o podpięciu czegoś takiego pod przycisk od wyłączania czujników parkowania - aktywacja w momencie zapalenia się diody na przycisku, żeby od razu je deaktywował (uniknięcie ponownego włączenia przy zmianie biegów). ten przekaźnik będzie ok? pamiętasz może, czy opóźnienie da się tam ustawić płynnie na dowolną wartość, czy skokowo co 1s?

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 12:27
autor: marwisn
Przekaźnik ma w miarę płynną regulację na potencjometrze od kilku sekund do kilkunastu (w zależności od wersji).

Twój pomysł w teorii ma prawo zadziałać. Po każdej aktywacji systemu i podaniu napięcia na diodę sygnalizacyjną (i styk kontrolny przekaźnika) przekaźnik zawrze przycisk i odłączy czujniki.

Pytanie tylko jak wzmocnić napięcie idące na kontrolkę przycisku. Tam będzie kilka volt (dioda potrzebuje około 2V). A sygnał na przekaźnik musi mieć 12V.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 12:42
autor: Segor
No i albo mi się wydaje, albo takie coś całkowicie zdezaktywuje czujniki parkowania? Jak rozróżniane będzie pierwsze uruchomienie, od ponownego uruchomienia po zmianie biegu?

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 12:55
autor: marwisn
Nie będzie. Każde zapalenie diody odłączy czujniki.

Przekaźnik musi mieć wyłącznik na sterowaniu.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 13:12
autor: Miron
marwisn pisze:Pytanie tylko jak wzmocnić napięcie idące na kontrolkę przycisku. Tam będzie kilka volt (dioda potrzebuje około 2V). A sygnał na przekaźnik musi mieć 12V.

dwa oporniki i tranzystor. 2V na bazę, 12 V podane na stałe na kolektor i pobierane po wysterowaniu z emitera.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 13:50
autor: marwisn
A te rezystory to jaka wartość?

Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 14:19
autor: Miron
zależy od tranzystora, a dokładnie od prądu bazy
zmierz dokładnie napięcie, to wyliczę.
I jeszcze jedno, dioda nie potrzebuje napięcia, dioda potrzebuje prądu. Tak około 20 mA. Można ją zasilić nawet z 230 V, dobierając oporniki.

Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 14:19
autor: Miron
.

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 14:20
autor: Segor
marwisn pisze:Nie będzie. Każde zapalenie diody odłączy czujniki.
Przekaźnik musi mieć wyłącznik na sterowaniu.
Czyli, żeby czujniki działały trzeba będzie wcisnąć przycisk? Myślałem, że odl chciał tylko dezaktywować funkcję ponownego włączenia po zmianie biegu, a nie całkowicie.
Ja nie wiem co Wy macie z tymi czujnikami. Mi pika dopiero jak są 3 kreski, czyli dość blisko trzeba być (po wrzuceniu luzu), a jak wrzucam bieg, to przecież chyba dobrze, że pika, bo będę przecież ruszał?

Re: Moduł pamięci systemu S/S

: 13 lis 2017, 14:24
autor: Miron
Segor pisze:Ja nie wiem co Wy macie z tymi czujnikami. Mi pika dopiero jak są 3 kreski, czyli dość blisko trzeba być (po wrzuceniu luzu), a jak wrzucam bieg, to przecież chyba dobrze, że pika, bo będę przecież ruszał?

jak jechałem na jeździe próbnej, to przy dojechaniu do poprzedzającego auta (w korku) wyły przednie czujniki. Tak więc, chętnie bym je włączał dopiero podczas parkowania.