Moduł pamięci systemu S/S
Moduł pamięci systemu S/S
Auto pamieta ostatni status S/S
Co do rozbierania plastikow przydaja sie wlasnie Service Manual
i odpowiednie narzedzia.
Narzedzi do plastikow mam ze 16- roznych patentow.
Gdybym wiedzial jeszcze gdzie sa zaczepy nie uszkodzil bym niczego.
Co do rozbierania plastikow przydaja sie wlasnie Service Manual
i odpowiednie narzedzia.
Narzedzi do plastikow mam ze 16- roznych patentow.
Gdybym wiedzial jeszcze gdzie sa zaczepy nie uszkodzil bym niczego.
Re: Instrukcje do modyfikacji - nie tylko AK
Start / Stop- Modul pamieci dobudowany i zainstalowany w Astrze
Nareszcie Astra, pamieta status S/S z przed wylaczenia silnika
Koszt czesci 5 EUR
Wykozystalem microcontroller TINY13 firmy Atmel.
Calej roboty z wykonaniem plytki, lutowaniem, programowaniem i montazem w Aucie na 3 godziny.
Montaz w Aucie bardzo prosty.
Fajnie daje sie rozebrac cala maske w kolo lewarka.
Dostep bardzo dobry.
Kamera tylna videorejestratora wisi...
Jak wszystko bedzie gotowe wykonam dokumentacje i wysle, jak ktos ma ochote...
Nareszcie Astra, pamieta status S/S z przed wylaczenia silnika
Koszt czesci 5 EUR
Wykozystalem microcontroller TINY13 firmy Atmel.
Calej roboty z wykonaniem plytki, lutowaniem, programowaniem i montazem w Aucie na 3 godziny.
Montaz w Aucie bardzo prosty.
Fajnie daje sie rozebrac cala maske w kolo lewarka.
Dostep bardzo dobry.
Kamera tylna videorejestratora wisi...
Jak wszystko bedzie gotowe wykonam dokumentacje i wysle, jak ktos ma ochote...
- Załączniki
-
- Zamontowany w tunelu
- P1030306.JPG (3.77 MiB) Przejrzano 4796 razy
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Ale że jak? Mikrokontroler podpiąłeś pod szynę, komputer wypytujesz o stan systemu S/S co 1 minutę i czy się zmienił, masz go zapisanego do eeprom. Moduł aktywuje się po odpaleniu silnika, odczytuje ostatni status i wysyła żądanie do komputera o zmianę (wyłączenie S/S)??
Skąd wiesz jaki tam jest protokół, skąd wiesz jak się komunikować z kompem?
A no i obawiam się, że jak to odkryją to mogą Ci cofnąć gwarancję (bez sensu, ale w Polsce pewnie by tak zrobili).
Można kupić takie moduły do podpięcia za 85 euro
Skąd wiesz jaki tam jest protokół, skąd wiesz jak się komunikować z kompem?
A no i obawiam się, że jak to odkryją to mogą Ci cofnąć gwarancję (bez sensu, ale w Polsce pewnie by tak zrobili).
Można kupić takie moduły do podpięcia za 85 euro
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Forrest skasował konto? No mimo wszystko szkoda, bo trochę cennej wiedzy miał :/
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Najwięcej na temat Subaru....
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Fakt, ale to on pokazał np. wspomniany tu moduł. Zakładam, że wziął go z tej strony:
http://www.nicomania.de/auto/start-stop ... aktivieren
Nie musicie znać niemieckiego, wystarczy kliknąć aby chrome Wam przetłumaczył stronę i da radę zrozumieć. O ile zbudowanie modułu nie będzie trudne, bo są schematy - wystarczy polutować, to do zaprogramowania mikrokontrolera potrzebujecie programator (na allegro można kupić chyba za 20 zł, a może nawet taniej). Potem trzeba ogarnąć programik do flashowania mikrokontrolera, trochę wiedzy na temat ustawień i pójdzie... Mimo wszystko sporo roboty i trochę wiedzy trzeba zdobyć. Jak ktoś nie jest zbyt ogarnięty w IT to może mieć z tym problem, a nie widziałem tam instrukcji dla laików :/
http://www.nicomania.de/auto/start-stop ... aktivieren
Nie musicie znać niemieckiego, wystarczy kliknąć aby chrome Wam przetłumaczył stronę i da radę zrozumieć. O ile zbudowanie modułu nie będzie trudne, bo są schematy - wystarczy polutować, to do zaprogramowania mikrokontrolera potrzebujecie programator (na allegro można kupić chyba za 20 zł, a może nawet taniej). Potem trzeba ogarnąć programik do flashowania mikrokontrolera, trochę wiedzy na temat ustawień i pójdzie... Mimo wszystko sporo roboty i trochę wiedzy trzeba zdobyć. Jak ktoś nie jest zbyt ogarnięty w IT to może mieć z tym problem, a nie widziałem tam instrukcji dla laików :/
Re: Moduł pamięci systemu S/S
@Kuba
...chyba za bardzo nie znasz jego postów albo czytanie ze zrozumieniem szwankuje.
Notabene mialem okazje przeczytac jego posty nim jakis" ktos" kilka zdążył usunąć (po twoim i jakiegoś trolla komentarzu).
Mam wrażenie, że kilka osób na tym forum bardzo nie lubi jak się porównuje Opla do innego, nawet gorszego auta.
Juz napewno nie lubicie jak ktos ma o kilkadziesiąt lat większe doświadczenie z marką Opel.
Trochę skromności panowie.
Przyszlo wam do glowy, ze to moze byc jego strona internetowa?
...chyba za bardzo nie znasz jego postów albo czytanie ze zrozumieniem szwankuje.
Notabene mialem okazje przeczytac jego posty nim jakis" ktos" kilka zdążył usunąć (po twoim i jakiegoś trolla komentarzu).
Mam wrażenie, że kilka osób na tym forum bardzo nie lubi jak się porównuje Opla do innego, nawet gorszego auta.
Juz napewno nie lubicie jak ktos ma o kilkadziesiąt lat większe doświadczenie z marką Opel.
Trochę skromności panowie.
Przyszlo wam do glowy, ze to moze byc jego strona internetowa?
- admin
- Posty: 3534
- Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
- Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 110 times
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Trochę odświeżę temat...
Znalazłem tanie rozwiązanie jak automatycznie wyłączać system S/S.
Mowa o przekaźniku firmy ASE model 5DSP500s.
Przekaźnik ma dwa potencjometry :
- jednym ustalamy czas po jakim styki mają się zewrzeć po podaniu napięcia na cewkę
- drugim ustawiamy czas na jaki te styki mają się zewrzeć
Podłączenie banalne. Cewkę przekaźnika podpinany pod masę i plus pojawiający się po zapłonie (w skrzynce bezpiecznikowej za Power flex'em). Styki robocze rownolegle pod piny przycisku od S/S.
Czas ustawiamy na 5 sekund po odpaleniu auta (pojawieniu się plusa po zapłonie). Czas działania na dwie sekundy.
Efekt jest taki, że 5 sekund po każdym uruchomieniu auta przekaźnik automatycznie zwiera styki przycisku S/S na dwie sekundy.
Koszt przekaźnika jakieś 40 pln. Podłączenie to cztery przewody i 20 minut roboty .
Sam przekaźnik wyglada tak :
Znalazłem tanie rozwiązanie jak automatycznie wyłączać system S/S.
Mowa o przekaźniku firmy ASE model 5DSP500s.
Przekaźnik ma dwa potencjometry :
- jednym ustalamy czas po jakim styki mają się zewrzeć po podaniu napięcia na cewkę
- drugim ustawiamy czas na jaki te styki mają się zewrzeć
Podłączenie banalne. Cewkę przekaźnika podpinany pod masę i plus pojawiający się po zapłonie (w skrzynce bezpiecznikowej za Power flex'em). Styki robocze rownolegle pod piny przycisku od S/S.
Czas ustawiamy na 5 sekund po odpaleniu auta (pojawieniu się plusa po zapłonie). Czas działania na dwie sekundy.
Efekt jest taki, że 5 sekund po każdym uruchomieniu auta przekaźnik automatycznie zwiera styki przycisku S/S na dwie sekundy.
Koszt przekaźnika jakieś 40 pln. Podłączenie to cztery przewody i 20 minut roboty .
Sam przekaźnik wyglada tak :
-
- Posty: 738
- Rejestracja: 08 wrz 2017, 22:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 62 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
marwisn pisze:Trochę odświeżę temat...
A masz to u siebie i działa, czy jak? O.o
-----
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
Artur / Krupers
PS - Ja jestem autorem swoich wypowiedzi,
ale za nie nie odpowiadam
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 22 lis 2016, 23:02
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: SP
- Województwo: śląskie
- Been thanked: 4 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
fajnie, że działa
może trochę nie na temat ale czy kolega z filmu wie, że aby włączyć silnik nie trzeba trzymać kluczyka "aż odpali"
mamy elektroniczny start (prawie jak przycisk ) - wystarczy podać chwilowy sygnał
pozdr!
może trochę nie na temat ale czy kolega z filmu wie, że aby włączyć silnik nie trzeba trzymać kluczyka "aż odpali"
mamy elektroniczny start (prawie jak przycisk ) - wystarczy podać chwilowy sygnał
pozdr!
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
jabart pisze:fajnie, że działa
może trochę nie na temat ale czy kolega z filmu wie, że aby włączyć silnik nie trzeba trzymać kluczyka "aż odpali"
mamy elektroniczny start (prawie jak przycisk ) - wystarczy podać chwilowy sygnał
pozdr!
ja to wiem i przesiadając się na inne auta łapię się na tym, że auto nie chce mi odpalić
- Dimek
- Posty: 332
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 20:31
- Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
- Silnik: 1.6 SHT / 200 KM / S&S / A-T
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Tychy
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 13 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Jeszcze nie odebrałem auta, ale obawiam się, że właśnie S/S będzie mnie wkurzał...
Ale na taką ewentualność Twoje rozwiązanie jest świetne ... choć sam pewnie tego nie zmajstruję, bo umiejętności w tym zakresie mam dość słabe
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie
Moja Asteroida
Moja Asteroida
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Powiem Ci, że ja już z automatu jak z zapinaniem pasów wyłączam go za każdym razem po odpaleniu auta. Nie jest to aż tak uciążliwe a czasem się przydaje jak się stoi w mega korku można go włączyć.
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
A powiedz mi jak działa to w manulu? Jak na światłach stoisz na luzie z wcisnietym hamulcem to się włącza ?
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
włącza się dopiero jak nacisnę sprzęgło. w sumie to nawet hamulca nie muszę mieć zaciągniętego/wciśniętego
światła, luz i auto gaśnie - wcisnę sprzęgło odpala
światła, luz i auto gaśnie - wcisnę sprzęgło odpala
- Elfiasty
- Posty: 1001
- Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 AT6 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: Warmińsko-Mazurskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 33 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
To właśnie ta różnica bo zanim włączysz bieg auto juz chodzi a u mnie jak puszczam hamulec noga na gazie a auto dopiero odpala i to jest denerwujące.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
marwisn pisze:Mowa o przekaźniku firmy ASE model 5DSP500s.
Przekaźnik ma dwa potencjometry :
- jednym ustalamy czas po jakim styki mają się zewrzeć po podaniu napięcia na cewkę
- drugim ustawiamy czas na jaki te styki mają się zewrzeć
Podłączenie banalne. Cewkę przekaźnika podpinany pod masę i plus pojawiający się po zapłonie (w skrzynce bezpiecznikowej za Power flex'em). Styki robocze rownolegle pod piny przycisku od S/S.
myślę o podpięciu czegoś takiego pod przycisk od wyłączania czujników parkowania - aktywacja w momencie zapalenia się diody na przycisku, żeby od razu je deaktywował (uniknięcie ponownego włączenia przy zmianie biegów). ten przekaźnik będzie ok? pamiętasz może, czy opóźnienie da się tam ustawić płynnie na dowolną wartość, czy skokowo co 1s?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Przekaźnik ma w miarę płynną regulację na potencjometrze od kilku sekund do kilkunastu (w zależności od wersji).
Twój pomysł w teorii ma prawo zadziałać. Po każdej aktywacji systemu i podaniu napięcia na diodę sygnalizacyjną (i styk kontrolny przekaźnika) przekaźnik zawrze przycisk i odłączy czujniki.
Pytanie tylko jak wzmocnić napięcie idące na kontrolkę przycisku. Tam będzie kilka volt (dioda potrzebuje około 2V). A sygnał na przekaźnik musi mieć 12V.
Twój pomysł w teorii ma prawo zadziałać. Po każdej aktywacji systemu i podaniu napięcia na diodę sygnalizacyjną (i styk kontrolny przekaźnika) przekaźnik zawrze przycisk i odłączy czujniki.
Pytanie tylko jak wzmocnić napięcie idące na kontrolkę przycisku. Tam będzie kilka volt (dioda potrzebuje około 2V). A sygnał na przekaźnik musi mieć 12V.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
No i albo mi się wydaje, albo takie coś całkowicie zdezaktywuje czujniki parkowania? Jak rozróżniane będzie pierwsze uruchomienie, od ponownego uruchomienia po zmianie biegu?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Nie będzie. Każde zapalenie diody odłączy czujniki.
Przekaźnik musi mieć wyłącznik na sterowaniu.
Przekaźnik musi mieć wyłącznik na sterowaniu.
Re: Moduł pamięci systemu S/S
marwisn pisze:Pytanie tylko jak wzmocnić napięcie idące na kontrolkę przycisku. Tam będzie kilka volt (dioda potrzebuje około 2V). A sygnał na przekaźnik musi mieć 12V.
dwa oporniki i tranzystor. 2V na bazę, 12 V podane na stałe na kolektor i pobierane po wysterowaniu z emitera.
Moduł pamięci systemu S/S
zależy od tranzystora, a dokładnie od prądu bazy
zmierz dokładnie napięcie, to wyliczę.
I jeszcze jedno, dioda nie potrzebuje napięcia, dioda potrzebuje prądu. Tak około 20 mA. Można ją zasilić nawet z 230 V, dobierając oporniki.
zmierz dokładnie napięcie, to wyliczę.
I jeszcze jedno, dioda nie potrzebuje napięcia, dioda potrzebuje prądu. Tak około 20 mA. Można ją zasilić nawet z 230 V, dobierając oporniki.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 14:19 przez Miron, łącznie zmieniany 1 raz.
Moduł pamięci systemu S/S
.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 14:19 przez Miron, łącznie zmieniany 1 raz.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Czyli, żeby czujniki działały trzeba będzie wcisnąć przycisk? Myślałem, że odl chciał tylko dezaktywować funkcję ponownego włączenia po zmianie biegu, a nie całkowicie.marwisn pisze:Nie będzie. Każde zapalenie diody odłączy czujniki.
Przekaźnik musi mieć wyłącznik na sterowaniu.
Ja nie wiem co Wy macie z tymi czujnikami. Mi pika dopiero jak są 3 kreski, czyli dość blisko trzeba być (po wrzuceniu luzu), a jak wrzucam bieg, to przecież chyba dobrze, że pika, bo będę przecież ruszał?
Re: Moduł pamięci systemu S/S
Segor pisze:Ja nie wiem co Wy macie z tymi czujnikami. Mi pika dopiero jak są 3 kreski, czyli dość blisko trzeba być (po wrzuceniu luzu), a jak wrzucam bieg, to przecież chyba dobrze, że pika, bo będę przecież ruszał?
jak jechałem na jeździe próbnej, to przy dojechaniu do poprzedzającego auta (w korku) wyły przednie czujniki. Tak więc, chętnie bym je włączał dopiero podczas parkowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości