Montaż HAKA Astra K HB | How to mount astra K hook - english description below
: 04 lip 2019, 14:35
Cześć,
jakiś czas temu montowałem hak i przy okazji zrobiłem parę fotek, zestaw który kupiłem był kompletny, wszystkie śruby, podkładki itp.
dorzuciłem jedynie parę trytek i na tym koniec.
procedura jest dość prosta mianowicie:
1) Demontaż lamp (ręką odkręcasz plastikowe uchwyty i wypychasz lampę od strony kabiny)
2) Demontaż zderzaka (na upartego bez zdejmowania kół jak ja )(UWAGA pod tablicą są dwie śruby)
3) Demontaż starej aluminiowej belki
4) Poluzowanie osłony termicznej
5) Montaż prowadnic w podłużnicach
6) Montaż belki do prowadnic
7) Przeprowadzenie wiązki
8) Podłączenie wiązki do wtyczki haka oraz instalacji elektrycznej
8a)(miałem sporo miejsca w oryginalnej obudowie po lewej stronie więc tam upchnąłem moduł haka - nie widać że jest to nieoryginalne)
8b)(gniazdo haka można upchnąć odwrotnie do kierunku jazdy pod zderzakiem co go całkowicie ukrywa)
8c)(polecam przy gnieździe zrobić pętlę aby ewentualna woda/wilgoć spływała z wiązki a nie leciała do gniazda)
9) Podcięcie zderzaka - wzór od producenta w/g mnie troszkę za szeroki więc podciąłem mniej - na styk.
10) Ponowny montaż zderzaka (polecam nowe śruby torx jeżeli stare sprawiały problem przy odkręceniu - spokój na przyszłość)
11) Montaż lamp
12) Kasowanie błędów (nie jest konieczne, auto nie świeciło błędami jednak historia po podłączeniu diagnoskopu wykazała błędy od lamp)
Czas operacyjny 4-5h dla osoby pierwszy raz montującej hak więc wydaje mi się całkiem OK aby zrobić to samemu.
Potrzebne narzędzia - podstawowy zestaw kluczy (Torx do zderzaka i nasadki do demontażu/montażu belki/haka)
Hak to Steinhof dedykowany dla modelu. Z allegro. Komplet z wiązką (uniwersalna - wpinana w przewody)
W razie wątpliwości mogę coś doradzić - podpowiedzieć
Pozdrawiam
IN ENGLISH :
Hey,
some time ago I mounted the hook and I made a few photos, the set that I bought was complete, all screws, washers, etc.
I just added a few zip-ties and that's all.
the procedure is quite simple:
1) Removing the lamp (manually unscrewing the plastic nut and push the lamp from the cabin side)
2) Removing the bumper (you can do it without remowing wheels, but it's more complicated, attention: there is 2 screws under license plate)
3) Disassembly of the old aluminum beam
4) Remove thermal shield
5) Put two "support guides"
6) Mounting the new beam with hook support
7) Put wiring
8) Connecting the harness to the hook plug and electrical installation
8a) (i found a lot od space in housing on the left, so there are nice place for hook module - you can't see that it is up to non-original)
8b) (hook socket can be puted under the bumper)
8c) (I recommend to make a loop to prevent water / moisture in socket)
9) Undercutting the bumper - the pattern from the manufacturer for me me a little too wide so I cut less.
10) Reassembling the bumper (I recommend new torx screws to prevent problems with unscrewed in the future)
11) Mounting lamp
12) Erasing errors (it is not necessary, the car does not show errors, however, there was errors in history after connecting the diagnoscope)
Operation time 4-5h (that was my first time) so it's quite OK for me.
Required tools - basic set of keys (Torx for bumper and socket for disassembly / assembly of the beam / hook)
The Steinhof hitch is dedicated to the model. With allegro (polish ebay). Set with a beam (universal - plugged in wires)
In case of something I can help, do not hesitate to contact
Greetings
jakiś czas temu montowałem hak i przy okazji zrobiłem parę fotek, zestaw który kupiłem był kompletny, wszystkie śruby, podkładki itp.
dorzuciłem jedynie parę trytek i na tym koniec.
procedura jest dość prosta mianowicie:
1) Demontaż lamp (ręką odkręcasz plastikowe uchwyty i wypychasz lampę od strony kabiny)
2) Demontaż zderzaka (na upartego bez zdejmowania kół jak ja )(UWAGA pod tablicą są dwie śruby)
3) Demontaż starej aluminiowej belki
4) Poluzowanie osłony termicznej
5) Montaż prowadnic w podłużnicach
6) Montaż belki do prowadnic
7) Przeprowadzenie wiązki
8) Podłączenie wiązki do wtyczki haka oraz instalacji elektrycznej
8a)(miałem sporo miejsca w oryginalnej obudowie po lewej stronie więc tam upchnąłem moduł haka - nie widać że jest to nieoryginalne)
8b)(gniazdo haka można upchnąć odwrotnie do kierunku jazdy pod zderzakiem co go całkowicie ukrywa)
8c)(polecam przy gnieździe zrobić pętlę aby ewentualna woda/wilgoć spływała z wiązki a nie leciała do gniazda)
9) Podcięcie zderzaka - wzór od producenta w/g mnie troszkę za szeroki więc podciąłem mniej - na styk.
10) Ponowny montaż zderzaka (polecam nowe śruby torx jeżeli stare sprawiały problem przy odkręceniu - spokój na przyszłość)
11) Montaż lamp
12) Kasowanie błędów (nie jest konieczne, auto nie świeciło błędami jednak historia po podłączeniu diagnoskopu wykazała błędy od lamp)
Czas operacyjny 4-5h dla osoby pierwszy raz montującej hak więc wydaje mi się całkiem OK aby zrobić to samemu.
Potrzebne narzędzia - podstawowy zestaw kluczy (Torx do zderzaka i nasadki do demontażu/montażu belki/haka)
Hak to Steinhof dedykowany dla modelu. Z allegro. Komplet z wiązką (uniwersalna - wpinana w przewody)
W razie wątpliwości mogę coś doradzić - podpowiedzieć
Pozdrawiam
IN ENGLISH :
Hey,
some time ago I mounted the hook and I made a few photos, the set that I bought was complete, all screws, washers, etc.
I just added a few zip-ties and that's all.
the procedure is quite simple:
1) Removing the lamp (manually unscrewing the plastic nut and push the lamp from the cabin side)
2) Removing the bumper (you can do it without remowing wheels, but it's more complicated, attention: there is 2 screws under license plate)
3) Disassembly of the old aluminum beam
4) Remove thermal shield
5) Put two "support guides"
6) Mounting the new beam with hook support
7) Put wiring
8) Connecting the harness to the hook plug and electrical installation
8a) (i found a lot od space in housing on the left, so there are nice place for hook module - you can't see that it is up to non-original)
8b) (hook socket can be puted under the bumper)
8c) (I recommend to make a loop to prevent water / moisture in socket)
9) Undercutting the bumper - the pattern from the manufacturer for me me a little too wide so I cut less.
10) Reassembling the bumper (I recommend new torx screws to prevent problems with unscrewed in the future)
11) Mounting lamp
12) Erasing errors (it is not necessary, the car does not show errors, however, there was errors in history after connecting the diagnoscope)
Operation time 4-5h (that was my first time) so it's quite OK for me.
Required tools - basic set of keys (Torx for bumper and socket for disassembly / assembly of the beam / hook)
The Steinhof hitch is dedicated to the model. With allegro (polish ebay). Set with a beam (universal - plugged in wires)
In case of something I can help, do not hesitate to contact
Greetings