Strona 1 z 2

Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 02 paź 2016, 09:31
autor: Wojtek86
Witam Panowie!!przyśpieszenie od 0 do 100 to jedno a drugie to elastyczność :) pytanko do szczęśliwych już posiadaczy tego silnika...jak z elastycznością np przy wyprzedzaniu?60-100 , 80-120 itd:) 0-100 on chyba katalogowo ma 8,3 więc wynik jak najbardziej dobry...chociaż wiadomo to chyba katalogowo a jak jest faktycznie?dzięki za odpowiedz!pozdrawiam!

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 03 paź 2016, 16:00
autor: sikor123
Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.

W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 09 paź 2016, 00:18
autor: Segor
Wojtek86 pisze:jak z elastycznością np przy wyprzedzaniu?60-100 , 80-120 itd:)

To ja powiem w porównaniu do Octavii i Focusa - Astra wypada gorzej i różnica jest spora. Tamte auta jadą od 2k obrotów, Astra od 3-3,5k. A to jest duża różnica jeżeli chodzi o elastyczność. Z drugiej strony turbina ciągnie chyba do nieco wyższych obrotów niż w tamtych autach. Ja na jazdach testowych sprawdzałem jak sobie radzi silnik na 4 biegu tak od 2k obrotów. No i dopiero jak wyczłapał się do tych 3,5k obrotów to zaczął z kopyta przyspieszać, a wtedy nie wiem kiedy na liczniku pojawiło się 140km/h.
Podsumowując: do wyprzedzania trzeba redukować o jeden bieg, ale w takim Civicu 1.8 (bez turbo) musiałbyś redukować o 2 biegi, żeby uzyskać podobne przyspieszenie :) A jak już turbo się załączy, to tylko kurz po Tobie zostaje :twisted:

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 09 paź 2016, 10:04
autor: Wojtek86
Dzięki Segor za odpowiedz! myślałem że szybciej się wkręca Asterka na obroty no ale jak już się turbo załączy i kurz po mnie zostanie to może być ;)

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 09 paź 2016, 11:37
autor: Wojtek86
sikor123 pisze:Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.

W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.

Dzięki za odpowiedz!!!

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 09 paź 2016, 12:23
autor: bratpit
Tutaj jest film, jak przyspiesza wersja 125 konna na autostradzie.
https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 11 paź 2016, 14:22
autor: Segor
Wojtek86 pisze:myślałem że szybciej się wkręca Asterka na obroty no ale jak już się turbo załączy i kurz po mnie zostanie to może być ;)
Wiesz, teraz myślę, że może to też swoje zalety, bo skoro turbina jest ustawiona, żeby załączać się przy wyższych obrotach, to pewnie i ciągnie dłużej, przez co teoretycznie w tym zakresie obrotów możesz mieć lepsze przyspieszenie niż konkurencja.
bratpit pisze:Tutaj jest film, jak przyspiesza wersja 125 konna na autostradzie. https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM

Na oko, od 80 km/h do 130km/h w 7 sekund. To chyba nieźle, skoro Focus 150KM ma mieć czas 50-100km/h równy 8,2s (według katalogu).

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 11 paź 2016, 16:57
autor: bratpit
Jak dla mnie, całkiem nieźle to wygląda, szczególnie że teraz mam tylko 90KM, więc na pewno różnica w dynamice będzie.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 13 sty 2017, 21:51
autor: adax
sikor123 pisze:Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.

W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.


To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.

Re: RE: Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 13 sty 2017, 21:56
autor: Klor
adax pisze:To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.

Trzeba pamiętać żeby po szybkiej jeździe ni gasić od razu auta. Innych minusów nie ma. No prawie bo jak mowi przysłowie "Turbo żyje, turbo pije." ;)

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 13 sty 2017, 23:02
autor: Segor
adax pisze:To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.
Minusy są takie, że silniki z turbo są tak skonstruowane, że przy niskich obrotach mają czasami niedostatek mocy i momentu (tak zwana turbo dziura). Silniki TSI są praktycznie pozbawione tej wady. A AK trochę jest z tym problem, bo jednak aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów. W porównaniu do wolnossącego 1.8 Vteca z Civica to tam musisz wbić na 4,5-5k obrotów aby solidnie przyspieszyć. Ogólnie turbina pozwala na bardziej elastyczną jazdę. A benzyna z turbo to już w ogóle wypas, bo jest elastynie i w wysokim zakresie obrotów.
A uważać trzeba tylko na to, żeby nie piłować na zimnym i żeby po używaniu turbiny odczekać chociaż 30 sekund przed zgaszeniem silnika.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 14 sty 2017, 00:39
autor: kuba
Segor pisze:aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów.

Albo wdusić guzik "Sport" i idzie od muśnięcia pedału :D Niezmiennie mnie to zadziwia...

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 14 sty 2017, 09:27
autor: adax
kuba pisze:
Segor pisze:aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów.

Albo wdusić guzik "Sport" i idzie od muśnięcia pedału :D Niezmiennie mnie to zadziwia...


Ach zazdroszczę bardzo też w enjoyu coś takiego bym chciał ;)

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 14 sty 2017, 11:41
autor: infotechmb
No to ja mam jakiś inny silnik (w sumie tak bo 125km) bo od 2000 spokojnie mogę wyprzedzać i przy 3000 nie ma jakiegoś strzału tak jak w turbo dieslu. Według mnie przyspiesza równo i nie ma turbodziury (chyba że tak nazywamy brak możliwości wyprzedzania na 6 biegu od 1500rpm).
Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 14 sty 2017, 13:42
autor: kuba
infotechmb pisze:Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).

Eeee, agresywna, ale nie zbyt... ;) Trzeba troszkę się pouczyć z tym jeździć, ale jak już opanujesz to na mieście jak i w trasie jest bajka :D

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 14 sty 2017, 14:46
autor: Krzysiec
No ja przychlam sie do opini infotechmb o funkcji SPORT. Sam wlasnie po miescie "boje sie" z tym ruszac w korku ;) Bo zaraz zatrzymam sie na aucie z przodu... ;)

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 14 sty 2017, 22:27
autor: Budus
e tam :)
ja to pierwsze co robię po odpaleniu silnika to S/S off i SPORT on :)

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 15 sty 2017, 00:49
autor: daro
I takim sposobem zmieniliśmy temat na inny. Jest już o takiej tematyce ( czyli tryb SPORT) i najwyższy czas na powrót do meritum wątku

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 15 lut 2017, 14:00
autor: Willson
Ja myśle, że to iż turbo załącza się na wyższych obrotach ma też taką zaletę, że można sobie spokojnie i oszczędnie jechać na szósteczce te 2k obrotów gdzieś koło 90-95km/h. Jak się nie spieszymy to zapinamy tempomat i podziwiamy widoki i cieszymy się delikatną jazdą swoją nową furką. A kiedy trzeba to redukcja do 4 albo i do 3 i ogień.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 15 lut 2017, 15:11
autor: Segor
Z innych tematów wynika, że przy wyższych obrotach to zmieniają się fazy rozrządu i to daje kopa. Turbina może pracować nawet niżej (możliwe, że zgodnie ze specyfikacją). I fakt, że turbina pracuje chyba nie powinien wpływać na mniejsze zużycie paliwa? Wręcz pracująca turbina powinna obniżać zużycie.
A co do korzyści płynących z takiego a nie innego zestrojenia silnika AK to oszczędności w spalaniu bym tu zdecydowanie nie wymienił. EB czy TSI mają takie same wyniki spalania pomimo lepszej charakterystyki.
Może, podkreślam może wpłynie to na żywotność silnika, chociaż równie dobrze może wpłynąć negatywnie - to może ocenić tylko jakiś specjalista.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 26 kwie 2017, 23:55
autor: adax
Mnie akurat trochę niepokoi fakt,że póki niedogrzany silnik to słychac dosc znacznie każde załączanie turbo...

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 27 kwie 2017, 06:40
autor: kzyhu1983
Turbinka ciągnie od około 2000 obr/min, to przestawienie wałka rozrządu powoduje wydajniejszą pracę układu a co za tym idzie zwiększone zużycie paliwa. Dlatego jeżeli ganiamy do nie całych 3500 wykorzystujemy tylko dmuchanie turbo, natomiast jeżeli przekroczymy 3500 to zmieniają się nam fazy rozrządu i mamy odejście z kopyta. Mnie zastanawia tylko fakt, kiedy ZFR wracają do pierwotne stanu. Czy jak zejdą poniżej 3500- choć nie wydaje mi się, czy jak zatrzymam się i obroty przejdą na bieg jałowy. Często widać regułę że jak vtec się uruchomi to silnik reaguje na każde dotknięcie gazu w każdym zakresie obrotów.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 21 maja 2017, 19:01
autor: SACZI
Panowie, turbo pracuje od obrotów biegu jałowego.
Jest napędzane energią kinetyczną gazów spalinowych.
Im więcej spalin, tym wydajniejsza praca turbo.

Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.
Ow "kop" odczuwalny przy 3500 obr/min to wydajniejszy proces spalania paliwa i napełniania cylindra, a zatem wyższe moment i moc.
Zmienne fazy rozrządu wpływają TYLKO na polepszenie napełniania cylindra.
Stosuje się jeszcze zmienną długość kanałów dolotowych wykorzystując pulsacje ciśnienia powietrza w kanałach, polepszając napełnienie.
"Turbodziura" to brak "siły napędowej turbiny" - niskie obroty - mało spalin - turbo nie pompuje - silnik nie ciągnie.
Stosuje się zmienną geometrie łopatek turbiny, które przekierowują (słaby) strumień spalin na wirnik pod optymalnym kątem, co poprawia reakcje turbiny. Więc, szybsza reakcja - więcej powietrza w komorach - szybszy przyrost mocy.

To tak pokrótce, najprościej jak mogłem opisałem.
Wszystko to nie jest takie proste w rzeczywistości.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 22 maja 2017, 14:38
autor: Vetinari
W Astrze jest stała geometria.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 06 cze 2017, 09:41
autor: rumpelstilskin
jaka jest różnica w przyspieszeniu dla aut z S/S?

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 06 cze 2017, 09:52
autor: komisarzryba
żadna.
edit: odszczekuje ;)

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 06 cze 2017, 10:20
autor: astra
SACZI pisze:Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.

Ciekawe czyli więcej powietrza i tyle samo paliwa skutkować będzie podwyższoną temp. spalania czyli przyśpieszonym zużyciem zaworów, ich gniazd, katalizatora itp.
Mieszanka ma być stechiometryczna, po to jest przepływomierz itp. Turbo ma za zadanie podnieść moment obrotowy we wcześniejszym zakresie obrotowym. Samym powietrzem mocy nie podniesie. Powietrze (tlen) ma pomóc spalić benzynę. Same powietrze energii w sobie nie niesie.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 06 cze 2017, 18:54
autor: luxasek
rumpelstilskin pisze:jaka jest różnica w przyspieszeniu dla aut z S/S?


Katalogowa różnica jest taka ze wersja bez S/S ma 245Nm a wersja z S/S ma 230Nm
A różnica w przyśpieszeniu od 0-100 to około 0,2-0,3s

to jest dla wersji HB

B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM, 6-biegowa manualna
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 245 / 2000-3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2
Maksymalna prędkość (km/h) 205
Elastyczność 80-120 km/h (s) 10,0

B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 230 / 2000-3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,5
Maksymalna prędkość (km/h) 205
Elastyczność 80-120 km/h (s) 11,9

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 07 cze 2017, 09:07
autor: rumpelstilskin
dziwne jest, ze Opel nie wspomina/nie podaje tych wartosci w danych technicznych.

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

: 07 cze 2017, 10:51
autor: Vetinari
Ciekawe skąd taka różnica? Waga akumulatora i większego alternatora? Czy po prostu większe obciążenie silnika przez ten alternator?