Elastyczność 1.4 150km HB manual

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
Wojtek86
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 30 sie 2016, 14:22
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Miechów
Województwo: Małopolskie

Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Wojtek86 » 02 paź 2016, 09:31

Witam Panowie!!przyśpieszenie od 0 do 100 to jedno a drugie to elastyczność :) pytanko do szczęśliwych już posiadaczy tego silnika...jak z elastycznością np przy wyprzedzaniu?60-100 , 80-120 itd:) 0-100 on chyba katalogowo ma 8,3 więc wynik jak najbardziej dobry...chociaż wiadomo to chyba katalogowo a jak jest faktycznie?dzięki za odpowiedz!pozdrawiam!

sikor123
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 16 wrz 2016, 09:18
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: sikor123 » 03 paź 2016, 16:00

Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.

W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.
-------------------------------
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Segor » 09 paź 2016, 00:18

Wojtek86 pisze:jak z elastycznością np przy wyprzedzaniu?60-100 , 80-120 itd:)

To ja powiem w porównaniu do Octavii i Focusa - Astra wypada gorzej i różnica jest spora. Tamte auta jadą od 2k obrotów, Astra od 3-3,5k. A to jest duża różnica jeżeli chodzi o elastyczność. Z drugiej strony turbina ciągnie chyba do nieco wyższych obrotów niż w tamtych autach. Ja na jazdach testowych sprawdzałem jak sobie radzi silnik na 4 biegu tak od 2k obrotów. No i dopiero jak wyczłapał się do tych 3,5k obrotów to zaczął z kopyta przyspieszać, a wtedy nie wiem kiedy na liczniku pojawiło się 140km/h.
Podsumowując: do wyprzedzania trzeba redukować o jeden bieg, ale w takim Civicu 1.8 (bez turbo) musiałbyś redukować o 2 biegi, żeby uzyskać podobne przyspieszenie :) A jak już turbo się załączy, to tylko kurz po Tobie zostaje :twisted:
Obrazek

Wojtek86
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 30 sie 2016, 14:22
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Miechów
Województwo: Małopolskie

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Wojtek86 » 09 paź 2016, 10:04

Dzięki Segor za odpowiedz! myślałem że szybciej się wkręca Asterka na obroty no ale jak już się turbo załączy i kurz po mnie zostanie to może być ;)

Wojtek86
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 30 sie 2016, 14:22
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 km
Rocznik auta: 2016
Miasto: Miechów
Województwo: Małopolskie

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Wojtek86 » 09 paź 2016, 11:37

sikor123 pisze:Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.

W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.

Dzięki za odpowiedz!!!

bratpit
Nowicjusz
Posty: 58
Rejestracja: 17 sie 2016, 07:52
Posiadane auto: Hyundai i30CW
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2010
Miasto: Głubczyce
Województwo: opolskie
Has thanked: 7 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: bratpit » 09 paź 2016, 12:23

Tutaj jest film, jak przyspiesza wersja 125 konna na autostradzie.
https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM
Pozdrawiam,
Pit

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Segor » 11 paź 2016, 14:22

Wojtek86 pisze:myślałem że szybciej się wkręca Asterka na obroty no ale jak już się turbo załączy i kurz po mnie zostanie to może być ;)
Wiesz, teraz myślę, że może to też swoje zalety, bo skoro turbina jest ustawiona, żeby załączać się przy wyższych obrotach, to pewnie i ciągnie dłużej, przez co teoretycznie w tym zakresie obrotów możesz mieć lepsze przyspieszenie niż konkurencja.
bratpit pisze:Tutaj jest film, jak przyspiesza wersja 125 konna na autostradzie. https://www.youtube.com/watch?v=4ZEz2PTl4dM

Na oko, od 80 km/h do 130km/h w 7 sekund. To chyba nieźle, skoro Focus 150KM ma mieć czas 50-100km/h równy 8,2s (według katalogu).
Obrazek

bratpit
Nowicjusz
Posty: 58
Rejestracja: 17 sie 2016, 07:52
Posiadane auto: Hyundai i30CW
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2010
Miasto: Głubczyce
Województwo: opolskie
Has thanked: 7 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: bratpit » 11 paź 2016, 16:57

Jak dla mnie, całkiem nieźle to wygląda, szczególnie że teraz mam tylko 90KM, więc na pewno różnica w dynamice będzie.
Pozdrawiam,
Pit

adax
Weteran
Posty: 1420
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: adax » 13 sty 2017, 21:51

sikor123 pisze:Ja mam wersję ST, natomiast zakładam, ze różnic nie powinno być znacznych w elastyczności.
Według mnie, jak na silnik z turbo, to nawet nie jest źle. Redukcja biegów jest oczywiście potrzebna jeśli się chcę dynamiczniej przyspieszyć - no ale chyba tego można się spodziewać przy silniku 1.4 150KM.

W moim, przypadku, poprzednie auto miałem z silnikiem wolnossącym, a więc musiałem się trochę przyzwyczaić do turbiny.


To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: RE: Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Klor » 13 sty 2017, 21:56

adax pisze:To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.

Trzeba pamiętać żeby po szybkiej jeździe ni gasić od razu auta. Innych minusów nie ma. No prawie bo jak mowi przysłowie "Turbo żyje, turbo pije." ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Segor » 13 sty 2017, 23:02

adax pisze:To znaczy,sa jakies minusy?Też nie miałem nigdy turbo.
Minusy są takie, że silniki z turbo są tak skonstruowane, że przy niskich obrotach mają czasami niedostatek mocy i momentu (tak zwana turbo dziura). Silniki TSI są praktycznie pozbawione tej wady. A AK trochę jest z tym problem, bo jednak aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów. W porównaniu do wolnossącego 1.8 Vteca z Civica to tam musisz wbić na 4,5-5k obrotów aby solidnie przyspieszyć. Ogólnie turbina pozwala na bardziej elastyczną jazdę. A benzyna z turbo to już w ogóle wypas, bo jest elastynie i w wysokim zakresie obrotów.
A uważać trzeba tylko na to, żeby nie piłować na zimnym i żeby po używaniu turbiny odczekać chociaż 30 sekund przed zgaszeniem silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: kuba » 14 sty 2017, 00:39

Segor pisze:aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów.

Albo wdusić guzik "Sport" i idzie od muśnięcia pedału :D Niezmiennie mnie to zadziwia...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

adax
Weteran
Posty: 1420
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: adax » 14 sty 2017, 09:27

kuba pisze:
Segor pisze:aby pociągnąć pełną parą to musisz auto wbić na te 3-3,5k obrotów.

Albo wdusić guzik "Sport" i idzie od muśnięcia pedału :D Niezmiennie mnie to zadziwia...


Ach zazdroszczę bardzo też w enjoyu coś takiego bym chciał ;)

infotechmb
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 19 gru 2016, 12:24
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grodzisk Wlkp.
Województwo: wielkopolskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: infotechmb » 14 sty 2017, 11:41

No to ja mam jakiś inny silnik (w sumie tak bo 125km) bo od 2000 spokojnie mogę wyprzedzać i przy 3000 nie ma jakiegoś strzału tak jak w turbo dieslu. Według mnie przyspiesza równo i nie ma turbodziury (chyba że tak nazywamy brak możliwości wyprzedzania na 6 biegu od 1500rpm).
Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: kuba » 14 sty 2017, 13:42

infotechmb pisze:Co do trybu sport też mam inne zdanie - miałem 1 dzień zastępczaka z tą opcją i w mieście nie da się z tym jeździć (tak agresywna reakcja na gaz).

Eeee, agresywna, ale nie zbyt... ;) Trzeba troszkę się pouczyć z tym jeździć, ale jak już opanujesz to na mieście jak i w trasie jest bajka :D
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Krzysiec » 14 sty 2017, 14:46

No ja przychlam sie do opini infotechmb o funkcji SPORT. Sam wlasnie po miescie "boje sie" z tym ruszac w korku ;) Bo zaraz zatrzymam sie na aucie z przodu... ;)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Budus » 14 sty 2017, 22:27

e tam :)
ja to pierwsze co robię po odpaleniu silnika to S/S off i SPORT on :)
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 13:02 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: daro » 15 sty 2017, 00:49

I takim sposobem zmieniliśmy temat na inny. Jest już o takiej tematyce ( czyli tryb SPORT) i najwyższy czas na powrót do meritum wątku

Willson
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2017, 18:39
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Płońsk
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 2 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Willson » 15 lut 2017, 14:00

Ja myśle, że to iż turbo załącza się na wyższych obrotach ma też taką zaletę, że można sobie spokojnie i oszczędnie jechać na szósteczce te 2k obrotów gdzieś koło 90-95km/h. Jak się nie spieszymy to zapinamy tempomat i podziwiamy widoki i cieszymy się delikatną jazdą swoją nową furką. A kiedy trzeba to redukcja do 4 albo i do 3 i ogień.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Segor » 15 lut 2017, 15:11

Z innych tematów wynika, że przy wyższych obrotach to zmieniają się fazy rozrządu i to daje kopa. Turbina może pracować nawet niżej (możliwe, że zgodnie ze specyfikacją). I fakt, że turbina pracuje chyba nie powinien wpływać na mniejsze zużycie paliwa? Wręcz pracująca turbina powinna obniżać zużycie.
A co do korzyści płynących z takiego a nie innego zestrojenia silnika AK to oszczędności w spalaniu bym tu zdecydowanie nie wymienił. EB czy TSI mają takie same wyniki spalania pomimo lepszej charakterystyki.
Może, podkreślam może wpłynie to na żywotność silnika, chociaż równie dobrze może wpłynąć negatywnie - to może ocenić tylko jakiś specjalista.
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 1420
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: adax » 26 kwie 2017, 23:55

Mnie akurat trochę niepokoi fakt,że póki niedogrzany silnik to słychac dosc znacznie każde załączanie turbo...

Awatar użytkownika
kzyhu1983
Klubowicz
Posty: 363
Rejestracja: 17 lip 2016, 08:50
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko- Mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: kzyhu1983 » 27 kwie 2017, 06:40

Turbinka ciągnie od około 2000 obr/min, to przestawienie wałka rozrządu powoduje wydajniejszą pracę układu a co za tym idzie zwiększone zużycie paliwa. Dlatego jeżeli ganiamy do nie całych 3500 wykorzystujemy tylko dmuchanie turbo, natomiast jeżeli przekroczymy 3500 to zmieniają się nam fazy rozrządu i mamy odejście z kopyta. Mnie zastanawia tylko fakt, kiedy ZFR wracają do pierwotne stanu. Czy jak zejdą poniżej 3500- choć nie wydaje mi się, czy jak zatrzymam się i obroty przejdą na bieg jałowy. Często widać regułę że jak vtec się uruchomi to silnik reaguje na każde dotknięcie gazu w każdym zakresie obrotów.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: SACZI » 21 maja 2017, 19:01

Panowie, turbo pracuje od obrotów biegu jałowego.
Jest napędzane energią kinetyczną gazów spalinowych.
Im więcej spalin, tym wydajniejsza praca turbo.

Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.
Ow "kop" odczuwalny przy 3500 obr/min to wydajniejszy proces spalania paliwa i napełniania cylindra, a zatem wyższe moment i moc.
Zmienne fazy rozrządu wpływają TYLKO na polepszenie napełniania cylindra.
Stosuje się jeszcze zmienną długość kanałów dolotowych wykorzystując pulsacje ciśnienia powietrza w kanałach, polepszając napełnienie.
"Turbodziura" to brak "siły napędowej turbiny" - niskie obroty - mało spalin - turbo nie pompuje - silnik nie ciągnie.
Stosuje się zmienną geometrie łopatek turbiny, które przekierowują (słaby) strumień spalin na wirnik pod optymalnym kątem, co poprawia reakcje turbiny. Więc, szybsza reakcja - więcej powietrza w komorach - szybszy przyrost mocy.

To tak pokrótce, najprościej jak mogłem opisałem.
Wszystko to nie jest takie proste w rzeczywistości.
Obrazek

Vetinari
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Białystok
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Vetinari » 22 maja 2017, 14:38

W Astrze jest stała geometria.

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: rumpelstilskin » 06 cze 2017, 09:41

jaka jest różnica w przyspieszeniu dla aut z S/S?

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5897
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: komisarzryba » 06 cze 2017, 09:52

żadna.
edit: odszczekuje ;)
Ostatnio zmieniony 07 cze 2017, 10:52 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: astra » 06 cze 2017, 10:20

SACZI pisze:Turbo nie wpływa na zmniejszenie czy zwiększenie zużycia paliwa, a jedynie na masę powietrza dostarczonego do cylindra w czasie suwu ssania.
A więc, im więcej powietrza w cylindrze, tym więcej paliwa można spalić = większa moc/moment generowany przez silnik.

Ciekawe czyli więcej powietrza i tyle samo paliwa skutkować będzie podwyższoną temp. spalania czyli przyśpieszonym zużyciem zaworów, ich gniazd, katalizatora itp.
Mieszanka ma być stechiometryczna, po to jest przepływomierz itp. Turbo ma za zadanie podnieść moment obrotowy we wcześniejszym zakresie obrotowym. Samym powietrzem mocy nie podniesie. Powietrze (tlen) ma pomóc spalić benzynę. Same powietrze energii w sobie nie niesie.

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: luxasek » 06 cze 2017, 18:54

rumpelstilskin pisze:jaka jest różnica w przyspieszeniu dla aut z S/S?


Katalogowa różnica jest taka ze wersja bez S/S ma 245Nm a wersja z S/S ma 230Nm
A różnica w przyśpieszeniu od 0-100 to około 0,2-0,3s

to jest dla wersji HB

B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM, 6-biegowa manualna
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 245 / 2000-3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2
Maksymalna prędkość (km/h) 205
Elastyczność 80-120 km/h (s) 10,0

B 1.4 XFL, 92 kW / 125 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 230 / 2000-3500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,5
Maksymalna prędkość (km/h) 205
Elastyczność 80-120 km/h (s) 11,9

Awatar użytkownika
rumpelstilskin
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
Posiadane auto: Astra K Dynamic
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: DC
Has thanked: 28 times
Been thanked: 6 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: rumpelstilskin » 07 cze 2017, 09:07

dziwne jest, ze Opel nie wspomina/nie podaje tych wartosci w danych technicznych.

Vetinari
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Białystok
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Elastyczność 1.4 150km HB manual

Postautor: Vetinari » 07 cze 2017, 10:51

Ciekawe skąd taka różnica? Waga akumulatora i większego alternatora? Czy po prostu większe obciążenie silnika przez ten alternator?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości