Strona 2 z 2

Re: Plusy i minusy Astry K

: 05 gru 2018, 05:58
autor: TomashK
W golfie nie było tak złe jak patrzyłem. Co do lakieru nie wiem, ale na astrze jest wyjątkowo cienki. Ostatnio pakowałem opony i dotknąłem (dosłownie, nie przejechałem) drzwi parasolka w konsekwencji zdarty lakier.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 07 gru 2018, 08:43
autor: Airline
Slavek pisze:A kto oprócz forda ma podgrzewaną przednią szybę?

mmm pisze:Corsa chyba miała taki bajer


Dokładnie, mam to w Corsie i jestem mega wściekły, że nie mogłem zamówić w Astrze. Pomimo, że boczne i tak trzeba drapać to jest to rewelacyjne udogodnienie.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 07 gru 2018, 08:51
autor: remar
Zanim kupiłem Ibizę byłem na jeździe testowej nową Fiestą i zapytałem czy jest dostępna szyba podgrzewana - handlowiec powiedział że jest ale odradza zakup tej opcji bo jednak w pewnych okolicznościach (jazda pod słońce czy inne) widać te druciki grzejne i podobno to przeszkadza, męczy wzrok i ludzie narzekają. Ja nie wiem, nie miałem, piszę co usłyszałem w Fordzie, jak widać nie każde rozwiązanie jest zero jedynkowe, czasem to jakiś kompromis.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 07 gru 2018, 09:16
autor: jakoku
https://youtu.be/nYXG2BJHYRM?t=72 plus i minus dla rocznika 80' wyglądał właśnie tak.
+ silnik
+ wygląd
+ cena
- wyciszenie
- wykonanie ( stukanie słupek B, skrzypienie przy hamowaniu)
- zastosowanie tworzyw sztucznych ( listwy zbierające)
- serwis

Re: Plusy i minusy Astry K

: 07 gru 2018, 10:23
autor: adax
Airline pisze:
Slavek pisze:A kto oprócz forda ma podgrzewaną przednią szybę?

mmm pisze:Corsa chyba miała taki bajer


Dokładnie, mam to w Corsie i jestem mega wściekły, że nie mogłem zamówić w Astrze. Pomimo, że boczne i tak trzeba drapać to jest to rewelacyjne udogodnienie.


Ja nic nie drapie,tylko płyn K2 do rozmrazania,w starym mialem porysowane przez drapanie.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 07 gru 2018, 10:33
autor: Slavek
Teraz znalazłem, że i VW ma ogrzewaną szybę i to bez drutów.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 07 gru 2018, 11:10
autor: Airline
remar pisze: bo jednak w pewnych okolicznościach (jazda pod słońce czy inne) widać te druciki grzejne i podobno to przeszkadza, męczy wzrok i ludzie narzekają.

Owszem widać druciki w pewnych okolicznościach ale to nie przeszkadza. Człowiek się przyzwyczaja i zapomina o nich a nawet "przestaje je widzieć".
Widzisz je wtedy gdy skupiasz na nich wzrok, jak patrzysz dalej przed auto to one jakby znikaja z pola widzenia.
I jeszcze w nocy, szczególnie w deszczu jest taki efekt, że światła aut jadących z naprzeciwka wyglądają jak takie świecące gwiazdki. Światło w nocy się na tym jakoś rozprasza ale to akurat zaliczam na plus bo efekt jest taki, że mniej oślepia.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 19 cze 2019, 13:49
autor: PaGo
vzduch pisze:
MINUSIKI:
- Uciążliwe czujniki parkowania. Dobrze, że działają podczas jazdy i na postoju, a nie tylko podczas parkowania. Sygnalizują, że ktoś lub coś zbliża się do samochodu i to jest OK, ale jednak brakuje możliwości regulacji głośności pikania.

- Opóźnienie w działaniu nawiewów. Sterowanie nawiewami czasami żyje swoim życiem... Efekt ręcznych modyfikacji na panelu czasami jest widoczny dopiero po kilku, a nawet kilkunastu sekundach. Nie rozgryzłem tego jeszcze.

czujniki da się ściszyć,ale nie do akceptowaltengo poziomu .
przestawienie nawiewów trwa u Ciebie za długo :jedak pewne opóźnienie jest ,bo najpierw jest zmniejszana siła nawiewu,a póżniej przestawiany kierunek .
ma to sens - oszczędza motoreduktorki nawiewów.

Re: RE: Re: Plusy i minusy Astry K

: 19 cze 2019, 14:30
autor: odl
PaGo pisze:czujniki da się ściszyć,ale nie do akceptowaltengo poziomu .

Z navi900 się nie da.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 20 cze 2019, 22:12
autor: adax
Da się tylko do 30/100 poniżej 30-tu nie mozna zejśc co jest idiotyzmem,bo te 30 to jest bardzo głośno,ba jak cofam na maksa i jest juz ciągły sygnał i ruszam do przodu by wyjechać z parkingu to jeszcze długo utrzymuje sie ten głośny,natarczywy wręcz ciągły sygnał mimo,ze już dawno wyjechałem z zagrożonej strefy.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 21 cze 2019, 22:11
autor: plotek11
Zacznę nietypowo od minusów:
-relingi w kombi - ST do których nie można zamocować bagażnika dachowego. Mocowanie bagażnika dachowego w kombi to totalna porażka.
- kiepski automat wycieraczek szyb, przy minimalnym deszczu potrafią nawalać jak w ulewie (wycieraczki mam nowe i nie smużą)
- automat świateł zbyt późno włącza je w tunelach
- "kangurek" czyli połączenie sprzęgła, skrzyni biegów i wolno spadających obrotów
- przygasanie świateł przy ruszania (lub przegazowaniu na luzie), mnie to denerwuje szczególnie zimą jak z reguły jest ciemno
- nie najlepsza widoczność z przodu po bokach ograniczana dosyć masywnymi słupkami
- wychodzaca wykładzina podlogowa w okolicy drzwi pasażera
- nawiewniki środkowe bardzo ładne ale źle reguluje się strumień powietrza - latem trudno nie zamrozić rak czy głowy- trzeba przymykać.

Na plusy:
- wygodne siedzenia (przynajmniej kierowcy, na innych nie jeżdżę) można przejechać 1kkm bez bólu w plecach
- silnik turbo... sami wiecie o co chodzi
- wygodna i przyjemna jazda
- dobre wyciszenie wnętrza
- ładne i przyjemne wnętrze (kokpit), ale to kwestia gustu
- ładna stylistyka zewnętrzną- to też kwestia gustu
- nie zauważyłem zbytniej podatności na podmuchy wiatru co uświadczyłem w innych samochodach
- dobrze trzyma się drogi

Inne plusy? Oczywiście że są ale nie zwracam na nie uwagi - zdecydowanie częściej widzi się minusy.
Jest po prostu jest dobrze czyli: wygodnie, dynamicznie i cicho.

Ogólnie polecam.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 22 lip 2019, 22:26
autor: adax
No ja po 2.5 roku czasu coraz gorzej oceniam te auto(gdzie wcześniej jezdziłem astrą g 1.6 ze skromnymi 101 końmi)."dynamicznie,wygodnie"?Co najbardziej mnie rozczarowuje to zawieszenie chyba,jest sztywne ale strasznie hałaśliwe i dudniace na drodze gorszej jakości,puki się jezdzi autostrada to ok ale w miescie dramat do tego kazde ruszanie z jedynki ile by nie próbować to dynamicznie nie można ruszyć bez kangura,trzeba ospale i długo puszczać sprzęgło by było w miarę płynnie ech...czy tak trudno w obecnych czasach dopracować taki niuans??Drżenie na pedale gazu pod stopą też sie wyczuwa zbyt mocno,chyba,że potraktujemy to jako masaż stopy.No i silnik,bardzo bezpłciowy w brzmieniu i dynamice,na autostradzie jeszcze ok ale w mieście gdybyśmy chcieli agresywniej pojezdzić,szybka zmiana pasów,dynamiczne ruszanie,elastycznośc to jest słabo(to juz lepiej 1.6 tradycyjny się sprawdzał) tu czuć trochę turbo dziurę(to nie tsi)Pewnie ktoś tu ponarzekałby na skrzynię biegów również ale o dziwo gdy się wrzuca biegi pomału to ja nie narzekam.
Gdybym miał jeszcze raz wybierać to bym tego auta nie wybrał ale z nowych to była jedyna alternatywa dla mnie z racji ceny.
Tak te auto jest bardzo fajne(ładne) gdy stoi i się na nie patrzy i pewnie gdybym go nie kupił to patrzyłbym z zazdrością na niego....

Re: Plusy i minusy Astry K

: 09 sty 2020, 21:03
autor: Inferno
Odbijanie się nawiewów pod przednią szybą od szyby. Widać nawiewy na szybie. Komuś jeszcze to przeszkadza?

Re: Plusy i minusy Astry K

: 09 sty 2020, 21:08
autor: Segor
Zauważyłem to, ale jakoś bardzo mi to nie przeszkadza.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 09 sty 2020, 21:18
autor: adax
Inferno pisze:Odbijanie się nawiewów pod przednią szybą od szyby. Widać nawiewy na szybie. Komuś jeszcze to przeszkadza?


Myślę,ze może to być wina szarych plastików deski,gdyby były czarne to byśmy tego nie widzieli.Pocieszeniem jest fakt,że konkurencja w zdecydowanej większości też tak ma.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 09 sty 2020, 21:29
autor: vzduch
A ja po drugiej jesieni muszę dodać jeden minus: syf w bagażniku. Nie wiem, czy o tym wspominaliście wcześniej, ale konstrukcja klapy jest taka, że liście, igły i inszy brud po pierwsze wpadają do bagażnika przy jego otwieraniu, a po drugie zbierają się (te mniejsze) przy elementach mocujących klosze z karoserią. To dodatkowo powoduje zwiększenie wilgotności, ale o tym nawet nie chcę myśleć. W Astrze G sprzątałem bagażnik może 3-4 razy w roku, a Astrze K wypada to sprzątać około 3-4 razy na kwartał. Wiem już dlaczego taką popularnością cieszą się maty do bagażnika :)

Re: Plusy i minusy Astry K

: 09 sty 2020, 21:51
autor: Desiderata
adax pisze:W mieście gdybyśmy chcieli agresywniej pojezdzić,szybka zmiana pasów,dynamiczne ruszanie,elastycznośc to jest słabo


Ja jestem zadowolony i nie zgadzam się z tym twierdzeniem, tylko ja nie jeżdżę na 4 biegu 50 na godzinę jak niektórzy fachowcy :P

Re: Plusy i minusy Astry K

: 09 sty 2020, 22:03
autor: adax
No moze masz rację,dopiero pomału się przyzwyczajam do silnika turbo opla.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 10 sty 2020, 15:34
autor: Dideq
Desiderata pisze:
adax pisze:W mieście gdybyśmy chcieli agresywniej pojezdzić,szybka zmiana pasów,dynamiczne ruszanie,elastycznośc to jest słabo


Ja jestem zadowolony i nie zgadzam się z tym twierdzeniem, tylko ja nie jeżdżę na 4 biegu 50 na godzinę jak niektórzy fachowcy :P


Ja też jestem zadowolony. I dzięki za nazwanie mnie fachowcem. :lol: Jak jedziesz spokojnie uliczką miejską gdzie masz ograniczenie do 50, to toczyć się na czwórce można, do przyspieszenia lub pod górkę oczywiście redukcja i but.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 22 lip 2020, 00:47
autor: Inferno
Zamiast durnych, zbędnych świateł przeciwmgielnych przednich, które nic nie dają, wolałbym czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy i informację na desce rozdzielczej o jego niskim poziomie, podświetlenie schowka i uchwyty do zamykania klapy bagażnika po obu stronach, a nie tylko po prawej.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 22 lip 2020, 23:33
autor: Astroid
Inferno pisze: podświetlenie schowka i uchwyty do zamykania klapy bagażnika po obu stronach, a nie tylko po prawej.

Podświetlenie zamontowałem, ale uchwytu po lewej też mi brakuje.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 25 lip 2020, 23:19
autor: Inferno
Brakuje połówek stopni przy regulacji temperatury w klimatyzacji (mam dwustrefową). Czasem 22 stopnie to za chłodno, a 23 za ciepło. Przydałoby się 22,5. W BMW 3 F30 są połówki stopni, a Astra niby drażni klasę wyższą.

Re: Plusy i minusy Astry K

: 26 lip 2020, 01:03
autor: Segor
22? Ja jeżdżę ostatnio na 17...

Re: Plusy i minusy Astry K

: 26 lip 2020, 08:46
autor: vzduch
Inferno pisze:Brakuje połówek stopni przy regulacji temperatury w klimatyzacji (mam dwustrefową). Czasem 22 stopnie to za chłodno, a 23 za ciepło. Przydałoby się 22,5. W BMW 3 F30 są połówki stopni, a Astra niby drażni klasę wyższą.

O, prawda to. Jak jeździłem bez dziecka, to mniej na to zwracałem uwagę, ale aktualnie nie lubię, jak jest właśnie za chłodno, albo za ciepło i brakuje mi tych połówek.

A co do temperatury, to pamiętam jak jakiś czas temu się utrzymywało około 30 stopni w cieniu (na wyświetlaczu Astry), to klimatyzację ustawiałem na około 25. Wartości takie jak 17 ustawiam, jak temperatura nie przekracza 20, a odczucia ciepła są uciążliwe. Raczej niezbyt często ;)

Re: Plusy i minusy Astry K

: 26 lip 2020, 11:03
autor: Aras55
Mam radio bez stacji dysków, powiedzcie mi czy zewnętrzna stacja dysków z laptopa powinna działać przez usb? Bo po podłączeniu słychać,że napęd dziala ale system nie wychwytuje usb :/