Strona 1 z 16

Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 20:41
autor: vidal
Witam wszystkich forumowiczów. Na dniach będę składał zamówienie na nową asterkę i tutaj mam ciągłe dylematy dotyczące wersji wyposażenia i silnika. Tygodniowo robię około 450 km.(niskie spalanie priorytetem) zatem "prawie" na pewno mój wybór będzie oscylował przy dieslu i tutaj też kwestia kolejnego dylematu czy automat bądź manual 136 km lub też BiTurbo 160 km. Mam ok. 195 cm wzrostu i w mojej dotychczasowej astrze bardzo męczy mnie wachlowanie nogą na sprzęgle i tutaj parę pytań do osób z większą wiedzą: czy warto brać automat Opla? Jak ze spalaniem i zrywnością w 1.6 136 km AT? Czy frajda z silnika BiTurbo może wynagrodzić brak automatu?
Z góry dziękuję za wszystkie rady i odpowiedzi :)

P.S Czy ktoś z posiadających nową astrę ma w wyposażeniu elektryczne okno dachowe? Jeśli tak to chciałbym się zapytać czy rozsuwa się w całości (a nie do pewnego momentu jak np. w A klasie czy Civicu) i czy nie ma problemów z uszczelnieniem owego okna?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 21:10
autor: Chorwat
Ja z silnika 1.6 136KM i skrzyni AT jestem bardzo zadowolony. Idzie ładnie od dołu, skrzynia zmienia biegi bez szarpnięć. Jest starszej konstrukcji (brak podwójnego sprzęgła jak w m.in. DSG), co pozwala mieć nadzieję na mniej problemową i tańszą eksploatację :)

Ja mając do wyboru 136KM AT i 160KM MT zdecydowanie wybieram bramkę nr 1, ze względu na komfort podróżowania i poruszania się w korkach :)

Zastanów się jednak czy faktycznie potrzebujesz diesla? Przy Twoim przebiegu rocznym poniżej 25.000km nie musi to być koniecznie opłacalna inwestycja...

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 21:11
autor: Segor
Nie mam pojęcia jak te silniki się zbierają, ale myślę, że nawet 136 KM daje frajdę, natomiast obiektywnie poradziłbym Ci tak:
jeżeli jeździsz służbowo i jazda dla Ciebie jest sposobem na dotarcie z pkt A do B, a do tego stoisz czasami w korkach to bierz bezwzględnie automat. Manual jednak jest dla osób, które bawią się jazdą, lub które wolą przyoszczędzić na rzecz innych bajerów. Automat Opla nie słynie z awaryjności, więc raczej nie ma się czego bać. Nie jest to sportowa skrzynia, ale pewnie i tak zmienia biegi szybciej niż ja (a jestem raczej kierowcą jeżdżącym dynamicznie).

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 21:35
autor: Fuks
Dokładnie bierz automat, żałuje że nie zamówiłem!

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 21:40
autor: BShKF
Przy takim wyborze, również bezwzględnie zdecydowałbym się na automat ze względu na komfort i wygodę. Jednak tak jak już ktoś wspomniał, zastanów się ile lat będziesz to auto użytkował i policz po jakim czasie, przy Twoim przebiegu zwróci się inwestycja w droższego diesla zamiast tańszej benzyny.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 22:46
autor: pgrad
http://astra5klub.pl/astra-elite-1-4-150km-s-s-at-st-deep-sky-t321.html

W powyższym linku masz zobrazowanie jak wygląda okno dachowe w AK.
Dodatkowo masz informację o spalaniu 1.4 150 KM s/s AT przy tygodniowych przebiegach 400 - 500 km (w moim przypadku niestety praktycznie miasto więc diesel odpadł w przedbiegach).
Choć obawiałem się automatu po 7 m-cach użytkowania uważam że jest to moja dobra decyzja i jak dla mnie sprawuje się ok jak dla normalnej drogowej jazdy (na pewno na sport nie ma co liczyć), choć swoje ca 0,5 l benzyny wypija więcej niż manual -
Ja przy swoim wzroście 188 cm odnajduję się w AK i jest ok i w kolejnych miesiącach sprawia mi jazda nią frajdę.
Oczywiście jak przelecisz wątki znajdziesz też że AK ma jakieś wady lub niedogodności do których trzeba się przyzwyczaić.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 22:55
autor: remikm
panie bierz pan 1.6 200KM w automacie, to auto leci tak ze nie wiesz kiedy i masz setke na zegarze. Ja dzisiaj odebrałem ST w tym silnikiem i to jest bajka. Miałem wcześniej V6 w mondeo st220 ale tam to trzeba bylo go cisnąć żeby coś osiągnąc, w Astrze pyk lekko gaz już redukuje i ciagnie subtelnie bez wycia.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 22:56
autor: KEJ
Dołączę sie do dyskusji i polecam automat. Komfortowo i wygodnie

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 23:09
autor: Segor
pgrad pisze:choć swoje ca 0,5 l benzyny wypija więcej niż manual
Ciekawe :) Automat @komisarzryba pokazuje po 19k km spalanie 6.6 l, mój manual po 9k km pokazuje 8.2 l :) Wiadomo, że miałeś na myśli różnicę przy takim samym trybie jazdy, ale chciałem tylko zauważyć, że nie jest to jakaś paliwożerna skrzynia.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 23:28
autor: pgrad
Segor pisze:Ciekawe :) Automat @komisarzryba pokazuje po 19k km spalanie 6.6 l, mój manual po 9k km pokazuje 8.2 l :) Wiadomo, że miałeś na myśli różnicę przy takim samym trybie jazdy, ale chciałem tylko zauważyć, że nie jest to jakaś paliwożerna skrzynia.

Może użyłem skrótu myślowego i użyłem określonej wartości paliwa przy porównaniu danych katalogowych skrzynia manualna/automat, ale klasyczne automaty mają większą konsumpcję paliwa niż skrzynie DSG więc spalą nieco więcej niż manual.
Nie będę porównywał się do @komisarzryba gdyż stawiamy porównanie HB a ST i inne warunki jazdy - ja 80% przebiegu miasto, czy choćby sposób jazdy, a Ty @Segor jeśli masz wersję Dynamic pewnie całościowe jazdy z przyciskiem Sport czego u nas w wyposażeniu Elite ni ma

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 30 maja 2017, 23:53
autor: Segor
pgrad pisze:a Ty @Segor jeśli masz wersję Dynamic pewnie całościowe jazdy z przyciskiem Sport czego u nas w wyposażeniu Elit ni ma
Mam Elite ST, po prostu nie jeżdżę ekonomicznie :) Myślę, że w moim wydaniu automat by spalił mniej, bo częściej wrzucałby wyższy bieg, kiedy ja jadę na niższym w oczekiwaniu na wyprzedzanie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 01:05
autor: vidal
Wielkie dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi. A jak ocenilibyście różnice wersji dynamic i elite? Z tego co widziałem to w cenie się niewiele różnią więc teoretycznie dopłata to nie powinien być problem ale zastanawiam się czy warto.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 05:53
autor: daro
Co do Twojego pytania mamy już odpowiedź gotową w tym temacie. astra-st-elite-vs-dynamic-czyli-czy-warto-dorzuci-3-tysie-do-elite-t244.html. zapoznaj się, poczytaj

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 08:14
autor: Segor
Tylko pamiętaj, że wpisy na forum mogą być już lekko nieaktualne z racji zmieniających się cenników i elementów wyposażenia w kolejnych rocznikach modelowych. Zatem dobrze przestudiuj cennik wraz z informacjami napisanymi na forum abyś później się nie zdziwił, że czegoś nie masz w aucie :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 15:15
autor: Dagregi
Ja niedawno zamówiłem Astre ST 1.6 200 Dynamic w automacie i przed zakupem sporo poczytałem o skrzyniach automatycznych w Astrze. Skrzynie automatyczne w Astrze to produkcja General Motors, modele 6T35/6T45 (słabsze/mocniejsze silniki). Są to tradycyjne automaty hydrokinetyczne, z którymi kiedyś były pewne problemy wymagające drogich remontów, ale aktualnie te problemy są prawdopodobnie już zażegnane. Wcześniej miałem do czynienia tylko z automatami dwusprzęgłowymi (DSG i EDC), które typowo są wyraźnie szybsze niż automaty hydrokinetyczne. Dlatego umówiłem się na jazdę testową 1.4 150 6T35 i było bardzo przyjemnie. Skrzynia sprawnie i płynnie zmieniała biegi, chociaż dało się zauważyć różnicę w stosunku do skrzyni dwusprzęgłowej.
Skrzynia automatyczna hydrokinetyczna typowo jest trwalsza niz skrzynia dwusprzęgłowa, więc myślę, że nie ma się czego bać zarówno pod kątem trwałości jak i wygody.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 22:02
autor: vidal
@Daro Dzięki bardzo, ogarnę.
A co sądzicie Panowie o tym pakiecie LED IntelliLux? Posiada ktoś z was owy pakiet w astrze? Słyszałem, że warto ale podobno czas oczekiwania na auto się sporo wydłuża no i cena też nie jest mała np. w porównaniu do mazdy.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 22:29
autor: admin
Co do LEDów - to warto - poczytaj w odpowiednim wątku...cena jak to cena...Opel ponoć myślał, że będzie mało zamówień i pierwotnie skalkulował je na 5500 zł po czym musiał podnosić cenę i i tak dokłada do interesu z racji nadmiernego zainteresowania i niedomagań producenta tych LEDów...co do czasu oczekiwania, jak prześledzisz wątek dotyczący Czasu oczekiwania dowiesz się, że nawet niektórzy co złożyli zamówienia w marcu w czerwcu będą mieli fury z LEDami co wskazuje, że obecnie nie ma już problemu wydłużenia oczekiwania...

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 22:33
autor: Budus
Oby nie tylko Ci marcowi dostali auta przed przerwą:D

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 23:13
autor: KEJ
Budus pisze:Oby nie tylko Ci marcowi dostali auta przed przerwą:D

Czujny jak pies podwójny :) :) :) :) ;) :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 31 maja 2017, 23:44
autor: b3rs
Na 20 tysięcy km rocznego przebiegu nie ma chyba co pchać się w diesla. Różnica między 136-konnym silnikiem na paliwo do czołgów a 125-konną benzyną to 9 tysięcy, które można ulokować gdzie indziej.
LEDy są bardzo dobre, ale nie niezbędne - można je zastąpić żarówkami ledowymi, które dają również bardzo dobre światło. Nie będą miały matrycy ani doświetlania zakrętów, ale jeżeli np. jeździsz głównie po mieście, to i tak pewnie z matryc nie będzie pożytku. Jest na forum temat, w którym można sobie poczytać o przeróbce i porównać z rozwiązaniem Opla. Niemniej jednak IntelliLuxy to na pewno nie kasa wyrzucona w błoto.
Elite vs Dynamic jest chyba nadal jeszcze aktualne - jeżeli chcesz wziąć któreś z pakietów: kierowcy plus, zimowy 2, ergonomiczne fotele albo skórzane fotele, to może się okazać, że Elite się nie opłaca. Z tego co pamiętam, to za praktycznie to samo w Dynamic z pakietami możesz zapłacić do 3000 zł więcej niż za Elite z praktycznie takim samym wyposażeniem. Lepiej te kilka tysięcy wpakować w co innego albo zatrzymać w kieszeni.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 00:20
autor: vidal
Dylemat związany z wyborem diesla/benzyny mnie najbardziej trapi...
A zakładając, że wybierałabym benzynę to jak oceniacie konfrontacje 1.4 125km vs. 1.4 150km? Czy są spore różnice w spalaniu i przyspieszeniu?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 07:40
autor: hitch
Na jezdzie próbnej porównywałem te wersje i mam wrażenie że 150km ciu lepiej przyspiesza.

Robię podobne przebiegi i też miałem ten dylemat - wybrałem jednak benzynę bo chcę auto na dłużej (ponad 5 lat) i z tego co poczytałem to koszta naprawy diesla są zdecydowanie wyższe :)
A różnice zbyt małe żeby zwróciło się to co dokladasz przy zakupie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 07:52
autor: pitusmetallica
vidal pisze:Dylemat związany z wyborem diesla/benzyny mnie najbardziej trapi...
A zakładając, że wybierałabym benzynę to jak oceniacie konfrontacje 1.4 125km vs. 1.4 150km? Czy są spore różnice w spalaniu i przyspieszeniu?

Podczas wyboru auta sprzedawca mi szczerze powiedział, że to są te sami silniki, ten sam moment obrotowy i wg. niego nie opłaca się dopłacać za bodajże 0,5 sek lepsze przyspieszenie i ciut lepszą prędkość maksymalną, której i tak nikt nie wykorzystuje :) Ja jednak wziąłem 150 i polecam :) Oczywiście gdybym miał większy budżet wziąłbym 1.6 200 i automat, ale obecny silnik i tak bardzo bardzo daje radę :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 08:54
autor: hitch
No tak, różnią się tylko wtryskiem, 125 ma wielopunktowy, a 150 bezpośredni.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 09:18
autor: Vetinari
Wszystkie mają bezpośredni poza 1.4 100KM.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 14:08
autor: astra
Turbina (osprzęt) i mapa wtrysku jest inna. Pewnie i sprzęgło/dwumas też.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 01 cze 2017, 23:44
autor: vidal
Po dłuższym namyśle oraz średniej kalkulacji kilometrów, dopłata +- 10 tys do diesla okazała się zbędna zatem na 90% jestem zdecydowany na benzynkę i tutaj będę rozpatrywał dwa warianty: 125 km lub 150 km manual. Czy różnice w spalaniu są duże? Bo już widzę po odpowiedziach, że przyspieszenie itp. to prawie to samo. A zaoszczędzone pieniądze można włożyć np. w jakieś dodatki.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 02 cze 2017, 08:22
autor: Segor
Jeżeli jesteś normalnym kierowcą to bierz 125 KM. Różnice w spalaniu są niezauważalne - w tym wypadku spalanie zależy głównie od stylu jazdy, a nie od wersji silnika.
Z motostats statystyka pokazuje, że 125 KM mniej pali, ale to pewnie dlatego, że ten silnik częściej wybierają osoby, które jeżdżą spokojniej.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 02 cze 2017, 09:19
autor: format
admin pisze:co do czasu oczekiwania, jak prześledzisz wątek dotyczący Czasu oczekiwania dowiesz się, że nawet niektórzy co złożyli zamówienia w marcu w czerwcu będą mieli fury z LEDami co wskazuje, że obecnie nie ma już problemu wydłużenia oczekiwania...


Od siebie dodam, że ja zamówiłem auto z IL w okolicach 25 kwietnia, a odbiór mam mieć za dwa tygodnie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 02 cze 2017, 11:23
autor: Miki777
Jak chcesz automat to musisz dopłacić do 150 KM.