Strona 9 z 16

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 09:18
autor: Segor
Ja nawiązuję do:
dziadzia82 pisze:Tak poprawione smarowanie pierścieni tłoka kanaliki jak i dysze natrysków oleju.
Jest to wada technologiczna o której producent wie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 09:38
autor: dubbing
takie rzeczy "poprawiają" obróbką skrawaniem finalną w szentgotthárd. takich małych zmian było od groma, nie rejestruje takich tematów. to są tematy załatwiane zmianą rysunku finalnej obróbki i są nanoszone kilka / kilkanaście w jednym czasie, aby zrobić zmianę we wszystkich lokalizacjach. natomiast mam pewność że jeśli zmieniali obróbkę to robili to również w końcówce 2016 bo wtedy walczyli z lspi, tłokami, zwiększonym zużyciem elementów silnika. do tego nie wiadomo czy owe poprawienie smarowania odbyło się poprzez zwiększenie fi kanalików bo tam gm był zawsze na maksa i nie miał za dużego pola manewru żeby nie zejść poniżej minimalnej grubości ścianki w bloku. spróbuje coś potwierdzić ale to wymaga czasu. zobaczymy.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 12:18
autor: corsa12i
Wreszcie ktoś kto ma konkretne informacje może wiesz coś więcej na inny temat niż tłoki a mogło by nas to zainteresować?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 12:41
autor: Fuks
@Dubbing wrzuć to info na wątkach o tłokach bo to dobra informacja i może zakończy lament ... :)

Added in 14 minutes 10 seconds:
I może rozjaśnij z olejem "do tego olej" co miałeś na myśli.
Czy Dexos1 gen2 norma to "złoty lek" czy może Dexos2 dobry/markowy będzie lepszy (ba na razie markowych Dexos1 gen jest bardzo mało)?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 13:21
autor: colins
dubbing pisze:a czytam, czytam. myślałem że masz coś nowego w temacie.
pracuje dla GMPT i tłoki felerne 2-wie partie 2016 (uts na granicy). bywa. wymienią.
1.4 wytrzymują 10 do potęgi 7 cykli zmęczeniowych, do tego hot testy 100% i cykliczne po kilka tys. z rzędu. właściwości mechaniczne przewyższają żeliwo 1.6 jeśli chodzi o wydłużenie statyczne i dynamiczne, bilans cieplny i kilka współczynników których nie ma sensu tu wymieniać. na 16 testów zmęczeniowych i wytrzymałościowym 1.6 lepszy w 1-nym.
co oczywiście nie znaczy że 1.6 gorszy, to oba "strzelają" przy 20-30% powyżej wymaganego minimum.
LSPI wyeliminowane w obu (na 1.4 modyfikacja przez dodanie czujnika w końcówce 2016). do tego olej.
co do detali to montaż 1.4 much much lepszy niż 1.6, co ma potwierdzenie że ciągle coś niedokręcone, cieknie itd. :)

ale rozumiem wybór, to sprawa indywidualna bez większego znaczenia.

Twoje słowa są jak miód na moje/nasze uszy. :D Oby słowo stało się faktem. :)
Jednakże mój 1.4T jest chyba słabo skręcony, bo coś mi ostatnio zaczął podejrzanie gwizdać przy przyspieszaniu. Miałem nie wymieniać oleju przed czasem, ale zaniepokoiłem się tym dźwiękiem i jednak jutro zmieniam po 6500 km, bo coś mi się wydaje, że fabryczna oliwa ma jednak już dość.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 13:55
autor: dubbing
Fuks pisze:@Dubbing wrzuć to info na wątkach o tłokach bo to dobra informacja i może zakończy lament ... :)

Added in 14 minutes 10 seconds:
I może rozjaśnij z olejem "do tego olej" co miałeś na myśli.
Czy Dexos1 gen2 norma to "złoty lek" czy może Dexos2 dobry/markowy będzie lepszy (ba na razie markowych Dexos1 gen jest bardzo mało)?


no któryś admin już tam poprzerzucał ale chyba nie wszystko i część jest tu i tam :)
z olejem to wiem od alchemika z gm że Dexos1 gen2 jest lepszą alternatywą - tak im wyszło w testów.
jestem na etapie sprawdzania co ich skłoniło do 0w20...

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 14:01
autor: Fuks
Lepszą jest bo ma mniej pierwiastków które powodują LSPI to czytałem w pracach na temat LSPI.
0W20 to trend do mniejszego spalania, na forum Hondy Civic Type R jest cały wątek o tym (tak 0W20 leją do 300KM), że to olej oszczędzający paliwo nie silnik.
Jak ktoś lubi energiczną jazdę to na pewno 5W40 jest lepszy.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 10 paź 2017, 18:24
autor: SACZI
dubbing pisze:a czytam, czytam. myślałem że masz coś nowego w temacie.
pracuje dla GMPT i tłoki felerne 2-wie partie 2016 (uts na granicy). bywa. wymienią...

Że tak zapytam, w konstrukcji pracujesz?

Odnośnie tłoków, to co jest przyczyną ich pękania?
Z ujawnionych przypadków, pęka tylko 1 tłok w przestrzenie międzypierścieniowej powyżej sworznia tłoka.
dziadzia82 dotarł do informacji, że poprawili chłodzenie tłoków no i plus ten olej.

LSPI - mam RM2017, samochód z datą produkcji 9.04. i wywołanie LSPI, czy "rzegotania" przy przyspieszaniu wywołać można tym łatwiej im wyższa temperatura otoczenia i gorsze paliwo.
Pb98 praktycznie eliminuje zjawisko dla normalnego użytkowania. Trzeba się mocno postarać, aby silnik "zarzegotał", a na Pb95 z Orlenu rzegocze na zawołanie i bez wysiłku.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 11 paź 2017, 08:33
autor: dubbing
SACZI pisze:Że tak zapytam, w konstrukcji pracujesz?

we wdrożeniach nowych projektów.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 paź 2017, 22:40
autor: rdgk
Witam, jestem na etapie konfigurowania Astry dla siebie. Wybieram sobie samochód służbowy - 3 kolegów już wybrało Octavię 1.4 style, ja na przekór szukam coś innego :twisted: Przeglądam to forum już jakiś czas i mam pytanie: Mając bazowo wersję ST, dynamic 1.4 MT 150KM + pakiet zimowy, które 2 dodatki byście wzięli?
- 1.6 200KM
- automat
- pakiet kierowcy plus
- Intellilux
Te 4 dodatki są porównywalne cenowo. Niestety limit kwotowy na auto nie pozwala wziąć więcej. Najbardziej skłaniam się ku 1.6 i pakietem kierowcy. Jak myślicie, dobry wybór?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 paź 2017, 23:08
autor: astra
@rdgk
najlepszy wybór, gratuluje podejścia i fajnej jak sądzę pracy

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 paź 2017, 23:17
autor: Stusu
Ja zdecydowanie wybrałbym automat + pakiet kierowcy plus. Mocny silnik jest fajnym dodatkiem, ale w samochodzie w którym spędza się dużo czasu (jak firmowy, to tak zakładam) postawiłbym na wygodę.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 09:02
autor: Fuks
Chyba już postawiłeś na AT :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 09:21
autor: Stusu
Fuks pisze:Chyba już postawiłeś na AT :)

Pewnie, że tak... dla mnie automat był najważniejszym elementem który chciałem mieć. Pisząc poprzedni post stawiałem się na miejscu @rdgk. Gdybym miał wybrać 2 z 4 opcji które wymienił wybrałbym właśnie automat i PK+.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 09:34
autor: mdk198p
Rowniez polecam PK+ i automat. Sam automatu nie dobrałem z racji ograniczonego budżetu, który i tak przekroczyłem ;)
Światła jak światła, jak nie jeździsz dużo nocą, nie miałbyś używać codziennie, to lepiej coś innego. Kucyki zawsze fajne, ale najlepiej jeździć dużo w trasy wtedy, autostradami, S-kami... bo gdzie indziej to wykorzystać w polskich warunkach...

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 09:39
autor: Segor
rdgk pisze:Jak myślicie, dobry wybór?
Wszystko zależy ile jeździsz, gdzie i jak. Jeżeli jeździsz na trasach to weź manual, jeżeli często w korkach to weź automat. Jeżeli jeździsz dużo po zmroku to weź IL. Jeżeli potrzebujesz navi i nie chcesz się bawić w Android auto to weź PK+.
Skoro to auto firmowe to masz bardzo łatwe zadanie, bo nie musisz się kompletnie przejmować przyszłością auta (awaryjność). Weź to co w danej chwili będzie Ci najbardziej przydatne.

Czyli:
1. Do miasta i korków weź: automat i PK+.
2. Na trasy dzienne weź 1.6 manual i PK+.
3. Na trasy dzień/noc weź IL i PK+. Ewentualnie zdecyduj czy wolisz wygodną navi, ładniejsze wyświetlacze, kamerę cofania zamienić na 200KM.

O ile to możliwe to przejedź się wersją 200KM i 150KM i ułatwi Ci to wybór. Tylko przejedź się wersją 150KM z przyciskiem sport.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 09:40
autor: Fuks
Jak kupowałem Astrę J mój budżet był na bazową wersję z najsłabszym silnikiem i nie wiedziałem co i ile można wynegocjować (nie było takiego forum).
Okazało się, że ceny mi nie spuścili ale wyjechałem wersją najbogatszą Cosmo plus biksenony.
Zawsze myślałem, że dla mnie to zbędny wydatek i będą się psuły itd...
Astrę K zacząłem konfigurować od IL :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 11:07
autor: chapmat
Rekomenduję 1.6 i AT - podstawowe elementy samochodu, stanowiące najczęściej używane elementy oraz dające najwięcej pozytywnych odczuć podczas spędzania czasu kierując autem. NAVI możesz mieć z AA, czujniki parkowania zamiast kamery cofania.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 11:50
autor: pgrad
Każdy ma inne podejście co potrzeba
Ja wybrał bym IL gdyż dobre oświetlenie to zwiększenie mojego bezpieczeństwa a tego nie da się przeliczyć na określone złotówki gdyż jest bezcenne - i tak jest gro krytykantów IL, którzy momentalnie wymieniają źródło światła na niehomologowane rozwiązania
I wybrał bym AT ot taki własny kaprys polepszenia własnego komfortu

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 11:55
autor: Segor
pgrad, ale pamiętaj, że niektóre auta służbowe są używane np. TYLKO w dzień. Po co wtedy IL ? :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 12:08
autor: pgrad
Segor pisze:pgrad, ale pamiętaj, że niektóre auta służbowe są używane np. TYLKO w dzień. Po co wtedy IL ? :)


Nie zauważyłem przy opisie auto do użytku tylko przy dobrym oświetleniu lub w określonych godzinach.
Przecież to firma pozwala użytkownikowi na poruszanie się w widełkach doposażenia auta, a za lat kilka może pracownik pozostawi sobie auto?!
Moja odpowiedź to jest zwykła obserwacja, choćby mojej codzienności, gdy auta służbowe śmigają wiele kilometrów już dobrze po zachodzie słońca.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 12:21
autor: Segor
Dlatego sam autor musi napisać jak będzie używane auto i jaka będzie jego przyszłość. Wtedy będzie można mu doradzić konkretnie czy warto brać IL.

Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 12:49
autor: rah
Segor pisze:Dlatego sam autor musi napisać jak będzie używane auto i jaka będzie jego przyszłość. Wtedy będzie można mu doradzić konkretnie czy warto brać IL.
Weźmie IL i jak zostawi samochód na parkingu piętrowym w jakiejś galerii to wyłączając alarm samochód widowiskowo (świadkowie zrobią wielkie wow) włączy światełka choinkowe i będzie lans ;). Czy potrzeba jakiejś innej użyteczności?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 18:48
autor: rdgk
Dziękuję za odpowiedzi, a więc:
Segor pisze:Czyli:
1. Do miasta i korków weź: automat i PK+.
2. Na trasy dzienne weź 1.6 manual i PK+.
3. Na trasy dzień/noc weź IL i PK+. Ewentualnie zdecyduj czy wolisz wygodną navi, ładniejsze wyświetlacze, kamerę cofania zamienić na 200KM.

O ile to możliwe to przejedź się wersją 200KM i 150KM i ułatwi Ci to wybór. Tylko przejedź się wersją 150KM z przyciskiem sport.

Jeździłem obiema wersjami, 200KM wyraźnie lepiej się zbiera. Obecnie posiadam v50 D5 a i ten 200KM od Astry jest w moim odczuciu idealny.
Zapomniałem dopisać, że auto głównie będzie się kręcić w Krakowie i w okolicach, szacuję więc 50% miasto, 30% autostrady, 20% zwykłe krajówki.
Pakiet kierowcy biorę pod uwagę głównie dlatego, by mieć czujniki i ładniejszą w moim odczuciu deskę rozdzielczą.
Segor pisze:pgrad, ale pamiętaj, że niektóre auta służbowe są używane np. TYLKO w dzień. Po co wtedy IL ? :)

Będę go używał również prywatnie, więc również będzie jak najbardziej użytkowany nocą, na wyjazdy, wakacje itd. IL rozważam głównie dlatego, że jestem przyzwyczajony do ksenonów/biksenonów i jak jeżdżę raz na jakiś czas autem z halogenami to słabo z widocznością :/
Segor pisze:Dlatego sam autor musi napisać jak będzie używane auto i jaka będzie jego przyszłość. Wtedy będzie można mu doradzić konkretnie czy warto brać IL.

Zdarza mi się dosyć często jeździć po drogach biegnących przez lasy nocą. Szkoda, że nie montują ksenonów...
Automatem nigdy nie jeździłem.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 19:46
autor: Budus
ja przesiadając się z IL na zwykłe halogeny zastanawiam się czy one w ogóle świecą - ciężko mi będzie wybrać kolejne auto bez tych świateł - chyba, że będzie to dalej Opel ;)

również nigdy nie jeździłem automatem więc go nie brałem :) ale jak masz zamiar dorzucić adaptacyjny tempomat to automat w tej konfiguracji wg mnie obowiązkowy :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 paź 2017, 21:43
autor: barat
BShKF pisze:Przed Astrą przez 4 lata jeździłem BMW E60 535i (...) jestem zaskoczony jak dynamiczny to silnik i jak przyjemnie się zbiera

Nawet nie wiesz jak się cieszę, że znalazłem Twoją wypowiedź! Dowiedziałem się, że znaleźć gdzieś demo car 1.6 z automatem jest na prawdę trudne, więc pewnie decyzję podejmę na podstawie 1.4. Mimo wszystko nadal jestem ciekaw jak 1.6 200km ma się do moich "siłowych" 231HP bez żadnego turbo i skrzynią ZF. Na plus Astry jest to, że to także skrzynia hydrokinetyczna, więc powinno być spoko.

BShKF pisze:Minusem jest za to nieciekawy dźwięk silnika przy przyspieszaniu

Trochę będzie szkoda, bo R6 gra ładnie :) Na szczęście nie sprzedaję, i 530i zostanie w rodzinie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 14 paź 2017, 20:21
autor: Segor
rdgk pisze:Będę go używał również prywatnie, więc również będzie jak najbardziej użytkowany nocą, na wyjazdy, wakacje itd. IL rozważam głównie dlatego, że jestem przyzwyczajony do ksenonów/biksenonów i jak jeżdżę raz na jakiś czas autem z halogenami to słabo z widocznością :/[...]Zdarza mi się dosyć często jeździć po drogach biegnących przez lasy nocą. Szkoda, że nie montują ksenonów...
Automatem nigdy nie jeździłem.
A po gwarancji będziesz wykupywał to auto? W sensie, czy przejmujesz się awaryjnością? Jak nie to bierz 1.6 + IL. Moc będzie rekompensować braki w gorszych wyświetlaczach, a IL nocą są niezastąpione.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 14 paź 2017, 20:59
autor: Fuks
Dobrze gadasz, jak wykupi 5 lat gwarancji i się nie popsuje przez te 5 lat to potem będzie ok.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 paź 2017, 00:03
autor: kuba
Noo... wtrącę swoje, 200 kucy w kompakcie, światła w rewolucyjnej technologii Matrix, i czarno biały wyświetlacz między zegarami.... nieeee...

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 15 paź 2017, 09:38
autor: rdgk
Segor pisze:A po gwarancji będziesz wykupywał to auto? W sensie, czy przejmujesz się awaryjnością? Jak nie to bierz 1.6 + IL. Moc będzie rekompensować braki w gorszych wyświetlaczach, a IL nocą są niezastąpione.


Tak, po 5 latach zostanie u mnie.
Skonfigurowałem jeszcze jedną opcję, co o tym sądzicie:
- 1.4 150KM
- Automat
- Enjoy
- Pakiet zimowy
- Pakiet Asystent Kierowcy 1
- Pakiet „Biznes”
- Inelliluxy
- Alufelgi 16

Kwotowo mieści mi się jeszcze w budżecie, jednak te 200KM kusi :evil: