Re: Wybór konfiguracji oraz silnika
: 07 sie 2017, 09:29
nic się nie stało, co się miało stać? ;)
Ogólnopolskie Forum Użytkowników Opla Astry 5 (K) - Car of the Year 2016
https://astra5klub.pl/
Segor pisze:A na jakim przebiegu i w ciągu ilu lat?
kuba pisze:no chyba ktoś to liczy, skoro wartość nie przewyższa dopuszczalnej to chyba tak ma być ?
Segor pisze:No chyba o tym o czym napisał? Pyta, czy to problem, że maksymalny dozwolony moment obrotowy skrzyni jest taki sam jak moment, który potrafi wygenerować silnik. Pytanie dobre, tylko chyba nie jesteśmy w stanie na nie odpowiedzieć.
komisarzryba pisze:lponiew pisze:ta skrzynia jest źle dobrana do tego silnika, prowokujesz sobie kłopoty.
A może ktoś wie, że w tej konfiguracji silnik nie generuje nigdy momentu wyższego od powiedzmy 200 Nm, lub wartość maksymalnego momentu dla skrzyni jest już podana z jakimś zapasem ?
ze co? o czym ty mówisz?
komisarzryba pisze:no wlasnie. takich rzeczy nie pozostawia się do wyboru pani krysi z ksiegowosci, tylko zajmują się tym odpowiedzialni ludzie
lponiew pisze:Docierają do mnie różne informacje w ostatnich latach, jak to wytyczne księgowych oraz konieczność zmieszczenia się w widełkach wynikających z wytycznych np. unijnych wpłynęła na założenia konstrukcyjne producentów (nie tylko aut). Niektórzy mówią - to nie do pomyślenia, co na to klient, a jednak się zdarza.
rah pisze:Podobno 400Nm.
komisarzryba pisze:lponiew pisze:Docierają do mnie różne informacje w ostatnich latach, jak to wytyczne księgowych oraz konieczność zmieszczenia się w widełkach wynikających z wytycznych np. unijnych wpłynęła na założenia konstrukcyjne producentów (nie tylko aut). Niektórzy mówią - to nie do pomyślenia, co na to klient, a jednak się zdarza.
skrzynia 6t35 była wprowadzona w 2016 roku i jest mocniejsza wersja 6t30, a przy tym lzejsza od 6t40 (max moment 240nm) o jakies 10kg. nowa astre ostro odchudzili, wiec i skrzynia musiała byc lzejsza. tyle.rah pisze:Podobno 400Nm.
w 1,6 jest bodajże skrzynia 6t45, wiec max moment 315nm.
guliwer777 pisze:Widziałem propozycje modyfikacji tego silnika ze skrzynią automatyczną do 220 KM i 360nm, chyba nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni.
komisarzryba pisze:w signum miałem skrzynie aisin af40, max moment 400nm, silnik z30dt, max moment 400nm, no i?
komisarzryba pisze:lponiew pisze:ta skrzynia jest źle dobrana do tego silnika, prowokujesz sobie kłopoty.
A może ktoś wie, że w tej konfiguracji silnik nie generuje nigdy momentu wyższego od powiedzmy 200 Nm, lub wartość maksymalnego momentu dla skrzyni jest już podana z jakimś zapasem ?
ze co? o czym ty mówisz?
lponiew pisze:Chyba mój problem z "zapasem momentu" się wyjaśnił - chyba jest zapas, problem wynika z tego, że są dwa parametry dla 6T45:
Maximum engine torque: 315 Nm (max. moment generowany przez silnik)
Maximum gearbox torque: 425 Nm (max. moment przenoszony przez skrzynię)
jeśli podobnie jest w 6T35, to moje "formalne wątpliwości" znikają - zapas jest.
lponiew pisze:dla 6T45:
Maximum engine torque: 315 Nm (max. moment generowany przez silnik)
Maximum gearbox torque: 425 Nm (max. moment przenoszony przez skrzynię)
jeśli podobnie jest w 6T35, to moje "formalne wątpliwości" znikają - zapas jest.
W 200hp też szału nie ma.Ryszard1 pisze:Czy mocno odczuwalna jest różnica między 150KM i 200KM? Teraz mam Megane 130KM. Jeździłem Astrą 150KM i stwierdziłem, że szału nie ma. W 200KM będzie dużo lepiej?
format pisze:W 200hp też szału nie ma.
guliwer777 pisze:Czy masz u siebie tryb SPORT ? Dla mnie nawet bez niego 200 KM ładnie się zbiera
format pisze:Wybacz, nie biorę udziału w dyskusji o magicznym działaniu guzika zwiększającego czułość potencjometra pedału gazu. Dwanaście lat skończyłem już parę dekad temu.
guliwer777 pisze:
Jasne rozumiem, tylko nie wiem po co obrażasz ludzi którzy jednak mają/chcą mieć ten tryb i o nim rozmawiają.
Nikt w rodzinie nie ma Opla? Wtedy miałbyś za 500 zł. A odnośnie wyboru benzyna/diesel to sprawa jest prosta: jeździsz dużo i trasy, weź diesela, w przeciwnym wypadku bierz benzynę! I kup tę gwarancję i nie przejmuj się wyboremlponiew pisze:(i FlexCare na 5 lat za 2250 PLN).
Segor pisze:Nikt w rodzinie nie ma Opla? Wtedy miałbyś za 500 zł. A odnośnie wyboru benzyna/diesel to sprawa jest prosta: jeździsz dużo i trasy, weź diesela, w przeciwnym wypadku bierz benzynę! I kup tę gwarancję i nie przejmuj się wyboremlponiew pisze:(i FlexCare na 5 lat za 2250 PLN).