Strona 6 z 16

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 09:29
autor: komisarzryba
nic się nie stało, co się miało stać? ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 09:30
autor: Segor
A na jakim przebiegu i w ciągu ilu lat?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 09:30
autor: kuba
no chyba ktoś to liczy, skoro wartość nie przewyższa dopuszczalnej to chyba tak ma być ?

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 09:32
autor: komisarzryba
Segor pisze:A na jakim przebiegu i w ciągu ilu lat?

jak sprzedawałem miał 180000 km i dziewiec lat. skrzynia chodzila jak należy.
kuba pisze:no chyba ktoś to liczy, skoro wartość nie przewyższa dopuszczalnej to chyba tak ma być ?

no wlasnie. takich rzeczy nie pozostawia się do wyboru pani krysi z ksiegowosci, tylko zajmują się tym odpowiedzialni ludzie ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 09:40
autor: Segor
Mnie by też dziwiło, że konkurencja ma 100 % zapasu, a AK 0%.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 09:43
autor: komisarzryba
gm skonstruowalo skrzynie 6t35 pod ten konkretny silnik (do mocniejszych silnikow maja inne skrzynie). fiat kupuje taka jaka jest dostepna w ofercie producenta skrzyn. może przelozenia im w niej pasuja, nie wiem ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 10:03
autor: lponiew
Segor pisze:No chyba o tym o czym napisał? Pyta, czy to problem, że maksymalny dozwolony moment obrotowy skrzyni jest taki sam jak moment, który potrafi wygenerować silnik. Pytanie dobre, tylko chyba nie jesteśmy w stanie na nie odpowiedzieć.

Właśnie o to pytam, może ktoś kiedyś pisał jakąś pracę naukową pt. "Wpływ zapasu momentu obrotowego automatycznej skrzyni biegów na jej awaryjność na podstawie statystyk we współczesnych modelach samochodów osobowych" :) - chętnie bym się zapoznał z wnioskami - może brak zapasu to nie problem.

Added in 11 minutes 33 seconds:
komisarzryba pisze:
lponiew pisze:ta skrzynia jest źle dobrana do tego silnika, prowokujesz sobie kłopoty.
A może ktoś wie, że w tej konfiguracji silnik nie generuje nigdy momentu wyższego od powiedzmy 200 Nm, lub wartość maksymalnego momentu dla skrzyni jest już podana z jakimś zapasem ?

ze co? o czym ty mówisz?

serce szuka argumentów za automatem, a nie jest zbyt mądre :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 10:04
autor: komisarzryba
ja już samochodu z reczna skrzynia nigdy nie kupie, choćby był ze zlota ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 11:45
autor: lponiew
komisarzryba pisze:no wlasnie. takich rzeczy nie pozostawia się do wyboru pani krysi z ksiegowosci, tylko zajmują się tym odpowiedzialni ludzie ;)

Chyba trafiłeś w punkt, jeśli chodzi o moje obawy. Docierają do mnie różne informacje w ostatnich latach, jak to wytyczne księgowych oraz konieczność zmieszczenia się w widełkach wynikających z wytycznych np. unijnych wpłynęła na założenia konstrukcyjne producentów (nie tylko aut). Niektórzy mówią - to nie do pomyślenia, co na to klient, a jednak się zdarza.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 12:57
autor: DigDug
A mnie zastanawiało, dlaczego w wersji z AT jest 235Nm. Dobrze myślałem, że pewnie skrzynia mniej przenosi, ale nie sądziłem że jest na granicy :o Pewnie ta stara sprawdzona skrzynia była wcześniej ze słabszymi silnikami, np. taki 125KM co ma 200Nm i teraz przełożyli ją do mocniejszego.
W każdym razie źle to wróży, bo elementy pasujące do siebie na styk, bez zapasu obecnie są modne, bo szybciej padają i producenci na serwisie zarobią :/ Czekam na rozwój sytuacji.
Kurde, manual zły, automat w 1.4 niby na styk.
A jaki moment przenosi skrzynia automatyczna w 1.6 T 200KM ??

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 13:48
autor: rah
Podobno 400Nm.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 14:14
autor: komisarzryba
lponiew pisze:Docierają do mnie różne informacje w ostatnich latach, jak to wytyczne księgowych oraz konieczność zmieszczenia się w widełkach wynikających z wytycznych np. unijnych wpłynęła na założenia konstrukcyjne producentów (nie tylko aut). Niektórzy mówią - to nie do pomyślenia, co na to klient, a jednak się zdarza.

skrzynia 6t35 była wprowadzona w 2016 roku i jest mocniejsza wersja 6t30, a przy tym lzejsza od 6t40 (max moment 240nm) o jakies 10kg. nowa astre ostro odchudzili, wiec i skrzynia musiała byc lzejsza. tyle.
rah pisze:Podobno 400Nm.

w 1,6 jest bodajże skrzynia 6t45, wiec max moment 315nm.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 15:04
autor: guliwer777
komisarzryba pisze:
lponiew pisze:Docierają do mnie różne informacje w ostatnich latach, jak to wytyczne księgowych oraz konieczność zmieszczenia się w widełkach wynikających z wytycznych np. unijnych wpłynęła na założenia konstrukcyjne producentów (nie tylko aut). Niektórzy mówią - to nie do pomyślenia, co na to klient, a jednak się zdarza.

skrzynia 6t35 była wprowadzona w 2016 roku i jest mocniejsza wersja 6t30, a przy tym lzejsza od 6t40 (max moment 240nm) o jakies 10kg. nowa astre ostro odchudzili, wiec i skrzynia musiała byc lzejsza. tyle.
rah pisze:Podobno 400Nm.

w 1,6 jest bodajże skrzynia 6t45, wiec max moment 315nm.


Czyli w 1.6 jest zapas tylko 15 nm ? Widziałem propozycje modyfikacji tego silnika ze skrzynią automatyczną do 220 KM i 360nm, chyba nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 15:32
autor: komisarzryba
guliwer777 pisze:Widziałem propozycje modyfikacji tego silnika ze skrzynią automatyczną do 220 KM i 360nm, chyba nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni.

tak jak palenie papierosow. twój wybor ;)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 07 sie 2017, 17:36
autor: lponiew
komisarzryba pisze:w signum miałem skrzynie aisin af40, max moment 400nm, silnik z30dt, max moment 400nm, no i? ;)


Może ktoś jeszcze dysponuje informacjami z Astry lub innych modeli aut, uzasadniającymi tezę:

Max.moment generowany przez silnik może być równy max. momentowi dopuszczalnemu dla skrzyni automatycznej, da się z tym jeździć długo i w miarę bezawaryjnie.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 11 sie 2017, 16:11
autor: lponiew
komisarzryba pisze:
lponiew pisze:ta skrzynia jest źle dobrana do tego silnika, prowokujesz sobie kłopoty.
A może ktoś wie, że w tej konfiguracji silnik nie generuje nigdy momentu wyższego od powiedzmy 200 Nm, lub wartość maksymalnego momentu dla skrzyni jest już podana z jakimś zapasem ?

ze co? o czym ty mówisz?

Chyba mój problem z "zapasem momentu" się wyjaśnił - chyba jest zapas, problem wynika z tego, że są dwa parametry (na podstawie opisu do skrzyni 6T45 - ma się chyba tak do 6T40, jak 6T35 do 6T30, opisu do 6T35 wprost nie ma na stronie http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions)

dla 6T45:
Maximum engine torque: 315 Nm (max. moment generowany przez silnik)
Maximum gearbox torque: 425 Nm (max. moment przenoszony przez skrzynię)

jeśli podobnie jest w 6T35, to moje "formalne wątpliwości" znikają - zapas jest.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 11 sie 2017, 18:30
autor: Przemo07
Auto zamówione st srebrny magnetic 1.6 136 HP wersja dynamc dodatkowo przyciemniane szyby światła led kolo zapasowe hak wszelkie wątpliwości rozwiane odbiór polowa listopada czekamy :mrgreen:

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 11 sie 2017, 18:31
autor: komisarzryba
w ciągu tego tygodnia zostałem dwa razy zagadany przez kierowcow na temat mojej astry i odpytany z silnika i wyposazenia, podoba się ;)
lponiew pisze:Chyba mój problem z "zapasem momentu" się wyjaśnił - chyba jest zapas, problem wynika z tego, że są dwa parametry dla 6T45:
Maximum engine torque: 315 Nm (max. moment generowany przez silnik)
Maximum gearbox torque: 425 Nm (max. moment przenoszony przez skrzynię)
jeśli podobnie jest w 6T35, to moje "formalne wątpliwości" znikają - zapas jest.

no i masz odpowiedz ;)
jeśli dla 6t30 jest tak:
Maximum engine torque (gasoline): 129 lb-ft (175 Nm)
Maximum gearbox torque (gasoline): 184 lb-ft (250 Nm)
to dla 6t35 musi być więcej.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 11:27
autor: guliwer777
lponiew pisze:dla 6T45:
Maximum engine torque: 315 Nm (max. moment generowany przez silnik)
Maximum gearbox torque: 425 Nm (max. moment przenoszony przez skrzynię)

jeśli podobnie jest w 6T35, to moje "formalne wątpliwości" znikają - zapas jest.

Czyli jednak program na 220 KM i 360 Nm można robić ;)

Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 11:33
autor: format
Ryszard1 pisze:Czy mocno odczuwalna jest różnica między 150KM i 200KM? Teraz mam Megane 130KM. Jeździłem Astrą 150KM i stwierdziłem, że szału nie ma. W 200KM będzie dużo lepiej?
W 200hp też szału nie ma.

tapatalked

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 11:47
autor: guliwer777
format pisze:W 200hp też szału nie ma.

Czy masz u siebie tryb SPORT ? Dla mnie nawet bez niego 200 KM ładnie się zbiera :)

Re: RE: Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 11:55
autor: format
guliwer777 pisze:Czy masz u siebie tryb SPORT ? Dla mnie nawet bez niego 200 KM ładnie się zbiera :)


Wybacz, nie biorę udziału w dyskusji o magicznym działaniu guzika zwiększającego czułość potencjometra pedału gazu. Dwanaście lat skończyłem już parę dekad temu.

tapatalked

Re: RE: Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 12:06
autor: guliwer777
format pisze:Wybacz, nie biorę udziału w dyskusji o magicznym działaniu guzika zwiększającego czułość potencjometra pedału gazu. Dwanaście lat skończyłem już parę dekad temu.

Jasne rozumiem, tylko nie wiem po co obrażasz ludzi którzy jednak mają/chcą mieć ten tryb i o nim rozmawiają.

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 12:20
autor: format
guliwer777 pisze:
Jasne rozumiem, tylko nie wiem po co obrażasz ludzi którzy jednak mają/chcą mieć ten tryb i o nim rozmawiają.


Ci ludzie sami się obrażają. Tymczasem ja, nie wiem czy zauważyłeś, nawet nie podejmuję w tym temacie dyskusji. Wracając do meritum, czytałem na tym forum już że 125hp zbiera się super, czytałem wielkie sikanie po majtkach o 1.4t z guzikiem sport (i to jak się ten mit rozprzestrzenił po forum jest już megalolem), tymczasem według mnie 1.6 jedzie przyzwoicie, acz zupełnie bez szału. Oczywiście, jak ktoś całe życie przejeździł cinquecentem to takie siedem do setki może radować. Ale ja mam prawo się za tego śmiać. Nie zabierzesz mi tego.

tapatalked

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 12 sie 2017, 12:21
autor: BShKF
Przed Astrą przez 4 lata jeździłem BMW E60 535i, czyli 3 litry w benzynie, biturbo, 306 KM i 400 Nm, więc moje odczucia z jazdy powinny być nieco spaczone, ale jednak! Po zrobieniu "pierwszego tysiąca" Astrą 200 KM jestem zaskoczony jak dynamiczny to silnik i jak przyjemnie się zbiera, a nie dotykałem jeszcze przycisku Sport, żeby autko spokojnie się dotarło. Poważnie, do prędkości 80 km/h autko rozpędza się świetnie, dopiero później traci trochę pary, ale nadal jest nieźle. Na autostradzie również nie ma mowy o wstydzie i lewy pas jest przeważnie nasz, a to wszystko przy spalaniu rzędu 7L/100km... przy niecałkiem dotartym aucie! Minusem jest za to nieciekawy dźwięk silnika przy przyspieszaniu, za to podczas jazdy ze stałą prędkością (autostrada) słychać już niemal wyłącznie opony - mogłoby to być jednak lepiej wyciszone. Tak czy inaczej, dostałem nieco więcej niż oczekiwałem po tych 200 KM. Jak to mawiają, nie wypada nie polecić :)

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 13 sie 2017, 11:38
autor: b3rs
Teraz dostałem AJ 140 KM w zastępstwie i różnica jest kolosalna.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 14 sie 2017, 16:21
autor: lponiew
Zastanawiam się teraz nad konfiguracją diesel + automat (czyli skrzynia 6T45), a tu trafiam na sugestie że ta skrzynia to "great example of design flow" - https://www.youtube.com/watch?v=j_s3bYIy6j8 - amerykański warsztat - ostatnie 2 minuty filmu.
a zaraz obok oferty usług z rynku amerykańskiego na "poprawianie błędów projektowych skrzyń GM" (np. https://www.youtube.com/watch?v=qSANhJQto4k skrzynia 6T40/6T45).
Ww. filmiki z 2016 roku.
Coś chyba jest na rzeczy.
Może jednak benzyna + automat, gdzie skrzynia 6T35 jest nowsza i być może jest "coś poprawione" (i FlexCare na 5 lat za 2250 PLN).

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 sie 2017, 11:41
autor: Oreu
Zważając na to, że planują tam dokładanie jakichś podatków do paliw, a ceny ciągle rosną, to może lepiej ten diesel.

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 sie 2017, 12:09
autor: Segor
lponiew pisze:(i FlexCare na 5 lat za 2250 PLN).
Nikt w rodzinie nie ma Opla? Wtedy miałbyś za 500 zł. A odnośnie wyboru benzyna/diesel to sprawa jest prosta: jeździsz dużo i trasy, weź diesela, w przeciwnym wypadku bierz benzynę! I kup tę gwarancję i nie przejmuj się wyborem :P

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

: 22 sie 2017, 13:13
autor: Baldi
Segor pisze:
lponiew pisze:(i FlexCare na 5 lat za 2250 PLN).
Nikt w rodzinie nie ma Opla? Wtedy miałbyś za 500 zł. A odnośnie wyboru benzyna/diesel to sprawa jest prosta: jeździsz dużo i trasy, weź diesela, w przeciwnym wypadku bierz benzynę! I kup tę gwarancję i nie przejmuj się wyborem :P


ja bym jeszcze dodał - jak długo planujesz jeździć tym autem? 5 lat? bierz diesla - pali mniej, olej tańszy, ładnie się zbiera.