Wybór konfiguracji oraz silnika

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
vidal
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2017, 20:31
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 km bez S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: vidal » 31 sie 2017, 00:46

17333118_900162326789547_6391174785446969344_n.jpg
17333118_900162326789547_6391174785446969344_n.jpg (34.97 KiB) Przejrzano 2230 razy


Panowie, czy orientuje się ktoś z was gdzie można zmienić kolor spoilera (jak na powyższym zdjęciu) i czy niesie to za sobą utratę gwarancji?

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Krzysiec » 31 sie 2017, 07:20

Oklejasz folią w studiu wrapingu i po problemie. Gwarancji oczywiscie wtedy nie tracisz. Ogólnie gwarancji bys nie stracił nawet jakbys wymienił spojler... Stracił bys gwarancje conajwyzej tylko na ten spojler :P ;) Bo niby co ma wymiana spojlera do gwarancji silnika ;)

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Chorwat » 31 sie 2017, 20:56

Swoją drogą fajnie wygląda, dodatkowo ciekawa dokładka zderzaka z chromowanymi końcówkami :)
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

vidal
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2017, 20:31
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 km bez S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: vidal » 04 wrz 2017, 15:17

Wie ktoś czy przewidziane są jakieś sankcje za rezygnację z zamówionego auta?

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: astra » 04 wrz 2017, 15:24

vidal pisze:Wie ktoś czy przewidziane są jakieś sankcje za rezygnację z zamówionego auta?

Jak dałeś zadatek to przepada, jak zaliczka to do zwrotu.
Zresztą z AK się nie rezygnuje bo to super samochód.

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Slavek » 04 wrz 2017, 15:36

astra pisze:Jak dałeś zadatek to przepada, jak zaliczka to do zwrotu.

Już tam umowa jest tak sporządzona, że salon na 100% nic nie będzie nikomu zwracał :D

BShKF
Wyjadacz
Posty: 100
Rejestracja: 06 maja 2017, 18:34
Posiadane auto: Astra V ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: BShKF » 04 wrz 2017, 18:53

Po to właśnie jest ta opłata - możesz się wycofać i nikt Cię ścigać nie będzie, ale kaska zostaje niestety u dealera.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2347
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: pgrad » 07 wrz 2017, 19:49

Zawsze możesz znaleźć chętnego na Twoje zamówione auto i odzyskanie wpłaconej kwoty od przejmującego zamówienie
Obrazek

mich102
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2017, 09:55
Posiadane auto: Citroen C3
Silnik: 1.2
Rocznik auta: 2015
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: mich102 » 10 wrz 2017, 11:08

Na zamówiony samochód jest pobierana zaliczka czyli teoretycznie podlega zwrotowi. Teoretycznie, bo jeśli salon poniesie dodatkowe koszty z tytułu magazynowania samochodu z twojego zamówienia może potrącić z tej zaliczki a przynajmniej tak miałem to przedstawione.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 09 paź 2017, 08:47

Niedawno nadarzyła mi się okazja pojeżdżenia "dwusteą" w manualu, i cóż mogę powiedzieć..... rozczarowała mnie :? Niestety, właśnie tak. Szczerze, spodziewałam się mocnych wrażeń, wgniatania w fotel, i banana od 1 do 6 biegu. Myślałem, ze będę mógł wypisywać tu ochy i achy. Powiem tak, pewnie gdybym nie znał wersji 150cio konnej i nie potrafił z niej sporo wykrzesać, to odczucia byłyby nieco inne. Na pewno nie można powiedzieć, że nie ma wielkiej różnicy pomiędzy 1.4 a 1.6, bo jest, ale czy wielka, moim zdaniem nie. W moim odczuciu nie warta dopłacania wymaganej kwoty za 1.6 Liczyłem że te 300 Nm lepiej pcha do przodu Astrę z dołu, nic z tych rzeczy, charakterystyka rozkładu mocy, przyrostu momentu, taka jak w 1.4 Dół słabiutki, potem fajnie się budzi. Elastyczność na wyższych biegach też nie powala. Po raz kolejny widzę moc, ale na papierze ;) Testowałem ST Elite. Zdecydowany + za skrzynię, pracuje tak jak pracować powinna. Tutaj 1.6 bije 1.4 na łeb. No i oczywiście 2 rurka. Reasumując, po raz 2 jednak znowu nie dopłaciłbym tych 7 klocków za 50 dodatkowych koni. To oczywiście tylko moja subiektywna opinia, którą się dzielę ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 09 paź 2017, 09:35

Mówisz, że elastyczność nie powala, a według zeperf powala. Kiedyś jechałem Porsche Cayenne nie pamiętam silnika, więc załóżmy że najsłabsza wersją 250 KM. I wgniatała ona w fotel dużo słabiej niż mój Golf4 1.9 TDI z 130 KM... Tylko ja miałem utwardzone zawieszenie, a tam jest bujający się SUV z marki premium. Po prostu nie było czuć tego przyspieszenie mimo, że... było.
Porównując 150 do 200 KM (http://www.zeperfs.com/en/duel6050-6318.htm) - jeżeli 80 do 120 km/h na 5 biegu jest: 11,1s do 6,4s to jest to prawie dwa razy szybciej! I te czasy to są z "n" wyników, więc raczej pewne. Nie wiem czy to kwestia trybu sport, czy kwestia oprogramowania silnika (który może jednak się uczy stylu jazdy kierowcy) ale różnica powinna być znaczna.
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 09 paź 2017, 09:37

Powtarzam, opinia subiektywna! Nie ślęczałem nad tabelkami. Mnie nie powalił ten silnik. Polecam każdemu się przejechać, te papierowe i tabelkowe dane, jak w wielu przypadkach, można schować, wiesz gdzie... ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Slavek » 09 paź 2017, 10:58

kuba pisze:Powtarzam, opinia subiektywna! Nie ślęczałem nad tabelkami. Mnie nie powalił ten silnik. Polecam każdemu się przejechać, te papierowe i tabelkowe dane, jak w wielu przypadkach, można schować, wiesz gdzie... ;)

Widać , że nie jeździłeś IVką 180KM :) To przy Vtce taczka :) Ja jeździłem 6 lat i dlatego 200tu konna Vtka wgniata mnie w fotel ;)

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 09 paź 2017, 11:01

Slavek pisze:Widać , że nie jeździłeś IVką 180KM :)

No nie... ale po co tu mieszać J-kę, to ociężała klucha ;) Czytałem na innym forum opinie, że AK, 150 hp, zbiera się sporo lepiej niż właśnie ta J, 180tka.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 09 paź 2017, 12:06

Ja na jazdach próbnych miałem Astre 200 KM na 1h, przed i po jezdziłem 1.4 150 KM.
Wsiadając do 200 KM po tym jak 7 lat jezdziłem Astrą J 100 KM miałem nadzieje, że będzie fruwać :)
Tak jak @Kuba różnica mnie nie powaliła i stwierdziłem, że 1,4 150 KM mi wystarczy, różnić w działaniu skrzyni nie zauważyłem.

Teraz jednak na słynne tłoki wybrałbym 1.6 i pewnie automat chociaż z 150 KM i manuala jestem bardzo zadowolony

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: rah » 09 paź 2017, 16:15

Astra 200KM jak zauważyłem ma za wąskie opony. Te same co i przy 150, czy 125 KM. Musi być idealny suchy, czysty i o odpowiedniej strukturze asfalt, żeby rozpędzić się bez uślizgów, szczególnie mam na myśli 1 bieg. Utrata przyczepności od razu skutkuje słabym przyspieszaniem. Przy 150 KM ten problem jest minimalny. Przy 200KM potrzebne są opony o szerokości przynajmniej 245, żeby w większości sytuacji maksymalnie wykorzystać moment na kołach. 150 KM osiąga 200 km/h po ok. 50 sek. a 200KM po ok. 25. Nie ma się co bawić w tabelki, bo to czuć. Trzeba jednak pobawić się, żeby ruszyć z maksymalnym wykorzystaniem przyczepności przy tych stosunkowo wąskich oponach. I stąd mogą być różne odczucia. Do tego działa jakiś psychiczny ogranicznik przy przyspieszaniu i na ogół nie ciągnie się do maksimum. Po to niektórym przycisk sport, który zastępuje im ciężką nogę, czyli położenie pedału w podłodze. Ale jeśli ktoś mówi, że nie wbija w fotel i nie ma większej różnicy między 200, a 150 to służę pomocą w demonstracji

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Budus » 09 paź 2017, 16:33

kuba pisze:Testowałem ST Elite.

z trybem SPORT to inne auto :P bez rzeczywiście nudne :D
Obrazek

Wojciech
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 20 kwie 2017, 17:39
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1,6 SHT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Wojciech » 09 paź 2017, 17:03

Niedawno jechałem po niemieckiej autostradzie - 140km/h na tempomacie, wyprzedził mnie pędzący piękny merc A AMG, chciałem się mu trochę przyjrzeć i po kilku sekundach miałem na liczniku 240, nawet nie wiem jak :) samochód jeszcze miał moc ja spanikowałem i odpuściłem (miałem 2 pasażerów). Gorąco polecam ten silnik.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 09 paź 2017, 20:50

rah pisze:Przy 200KM potrzebne są opony o szerokości przynajmniej 245, żeby w większości sytuacji maksymalnie wykorzystać moment na kołach.
To jak to jest? Bo ja mam takie doświadczenia, że na mokrej nawierzchni dużo łatwiej mi się buksowało szerszymi letnimi oponami, niż wąskimi zimowymi?? I z tego co pytałem, to szerokie opony nie pomagają w przyspieszaniu/hamowaniu, pomagają tylko w zakrętach. Teoretycznie jest to zgodne z zasadami fizyki, bo tarcie nie zależy od powierzchni, ale to jest trochę bardziej złożone zjawisko niż szkolny przykład :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Budus » 09 paź 2017, 21:10

vidal pisze:Panowie, czy orientuje się ktoś z was gdzie można zmienić kolor spoilera (jak na powyższym zdjęciu) i czy niesie to za sobą utratę gwarancji?

zmieniłeś? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 09 paź 2017, 21:36

rah pisze:Astra 200KM jak zauważyłem ma za wąskie opony. Te same co i przy 150, czy 125 KM. Musi być idealny suchy, czysty i o odpowiedniej strukturze asfalt, żeby rozpędzić się bez uślizgów, szczególnie mam na myśli 1 bieg. Utrata przyczepności od razu skutkuje słabym przyspieszaniem. Przy 150 KM ten problem jest minimalny. Przy 200KM potrzebne są opony o szerokości przynajmniej 245, żeby w większości sytuacji maksymalnie wykorzystać moment na kołach. 150 KM osiąga 200 km/h po ok. 50 sek. a 200KM po ok. 25. Nie ma się co bawić w tabelki, bo to czuć. Trzeba jednak pobawić się, żeby ruszyć z maksymalnym wykorzystaniem przyczepności przy tych stosunkowo wąskich oponach. I stąd mogą być różne odczucia. Do tego działa jakiś psychiczny ogranicznik przy przyspieszaniu i na ogół nie ciągnie się do maksimum. Po to niektórym przycisk sport, który zastępuje im ciężką nogę, czyli położenie pedału w podłodze. Ale jeśli ktoś mówi, że nie wbija w fotel i nie ma większej różnicy między 200, a 150 to służę pomocą w demonstracji


Jezdziłeś 150KM czy to twoja teoria? 150 KM buksuje również.
Różnica miedzy 200 a 150 KM jest ale nie taka jakbym po tych 200 KM oczekiwał, 1.4 ma 3/4 mocy ale za to 82% momentu.
Jak ktoś widzi 1.4 turbo i się przejedzie Astrą to jest fajnie, ale jak słyszy 200KM wow wsiada i trochę jest niedosyt :)
Ponad 1h upalałem 1.6 200KM potem 1.4 150 KM więc mam porównanie.

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: rah » 09 paź 2017, 23:00

150 KM miałem na dwa dni. 200 KM jeżdżę niecałe dwa tygodnie. Jakieś pojęcie sobie wyrobiłem.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 09 paź 2017, 23:12

Fuks pisze:Jak ktoś widzi 1.4 turbo i się przejedzie Astrą to jest fajnie, ale jak słyszy 200KM wow wsiada i trochę jest niedosyt :)

ooo słowem w sedno. Najprościej i najdokładniej wytłumaczyłeś to, co ja poczułem :lol:
Niedostyt... spodziewałem się zdecydowanie więcej w stosunku do 1.4
Swoją 1.4 mam od 12.2016, zapewniam, że potrafi odejść ;) wersją 1.6 przebujałem się od siebie, do stolycy i z powrotem, +/- 200 km, więc też jaki taki pogląd mam.
Wcale nie myślę zasadą, że "moje jest najmojsze", bo do tej pory połykałem łzy, że nie wziąłem 1.6, po przejażdżce przestałem łkać :lol:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
nadja6
Wyjadacz
Posty: 179
Rejestracja: 26 mar 2017, 17:30
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Żory
Województwo: Śląskie
Been thanked: 12 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: nadja6 » 10 paź 2017, 06:27

Wiadomo że pomiędzy wersją 150 a 200 nie będzie ogromnej różnicy, dzieli je raptem ok. 50 KM i Nm.
Moje poprzednie auto dzieliło 90 KM i 150 Nm a gabarytowo/wagowo tak samo. I tu to czuć było ogromną różnice, pamiętam jak zajechałem na jazdę próbną i przesiadłem się od razu z mojej słabizny do astry 200 KM, miałem wrażenie że w porównaniu do poprzedniego auta Astra fruwała. Jazda sprawiała ogromną frajdę. Mi osobiście zależało na tych 300 Nm, no i braku potencjalnych problemów w przyszłości, takich jak w 1.4

Awatar użytkownika
dubbing
Nowicjusz
Posty: 83
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:09
Posiadane auto: Opel Astra HB, RM18
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: dubbing » 10 paź 2017, 07:20

nadja6 pisze:...Mi osobiście zależało na tych 300 Nm, no i braku potencjalnych problemów w przyszłości, takich jak w 1.4

konkretnie jakich?
jak coś nie działa niech przynajmniej wygląda :roll:

Awatar użytkownika
nadja6
Wyjadacz
Posty: 179
Rejestracja: 26 mar 2017, 17:30
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Żory
Województwo: Śląskie
Been thanked: 12 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: nadja6 » 10 paź 2017, 07:27

forum nie czytasz? no nie mów że nie wiesz o przypadkach pękajacych tłoków, jakkolwiek by mało przypadków nie było ale jednak, o przerywaniu/czkawce podczas przyspieszania, które to uświadczyłem na pierwszej jeździe próbnej. A to o utracie mocy podczas przyśpieszania.
W 1.6 jakoś takich cyrków nie ma.

Awatar użytkownika
dubbing
Nowicjusz
Posty: 83
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:09
Posiadane auto: Opel Astra HB, RM18
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: dubbing » 10 paź 2017, 08:08

a czytam, czytam. myślałem że masz coś nowego w temacie.
pracuje dla GMPT i tłoki felerne 2-wie partie 2016 (uts na granicy). bywa. wymienią.
1.4 wytrzymują 10 do potęgi 7 cykli zmęczeniowych, do tego hot testy 100% i cykliczne po kilka tys. z rzędu. właściwości mechaniczne przewyższają żeliwo 1.6 jeśli chodzi o wydłużenie statyczne i dynamiczne, bilans cieplny i kilka współczynników których nie ma sensu tu wymieniać. na 16 testów zmęczeniowych i wytrzymałościowym 1.6 lepszy w 1-nym.
co oczywiście nie znaczy że 1.6 gorszy, to oba "strzelają" przy 20-30% powyżej wymaganego minimum.
LSPI wyeliminowane w obu (na 1.4 modyfikacja przez dodanie czujnika w końcówce 2016). do tego olej.
co do detali to montaż 1.4 much much lepszy niż 1.6, co ma potwierdzenie że ciągle coś niedokręcone, cieknie itd. :)

ale rozumiem wybór, to sprawa indywidualna bez większego znaczenia.
jak coś nie działa niech przynajmniej wygląda :roll:

Awatar użytkownika
nadja6
Wyjadacz
Posty: 179
Rejestracja: 26 mar 2017, 17:30
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Żory
Województwo: Śląskie
Been thanked: 12 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: nadja6 » 10 paź 2017, 08:31

O... jakie konkretne, techniczne informacje. Może i teraz w kwestii 1.4 coś się pozmieniało, kiedy stawałem przed wyborem to nie było jeszcze wiele takich informacji jak tu teraz piszesz. A poszarpywanie na jeździe próbnej wywarło na mnie negatywne wrażenie co do tego silnika i zadecydowało o wyborze. Mam na razie 5 lat gwarancji, jak się będzie coś w tym okresie złego działo to się rozstaniemy i pójdziemy po Tipo dziadkowóz z niezawodnym T-jetem, wrzucimy LPG i będziemy wozić się statecznie, bez emocji :) Szczerze to wybór na Astrę padł ze względu na konkretny rabat pracowniczy, inaczej wybór padł by na Tipo. Wiem, wiem Astra lepsza, ładniejsza.
Z ciekawości pracujesz w Gliwicach? Ja pracowałem w Tychach ale do końca projektu. Po zakończeniu produkcji i przeniesieniu większości załogi do Gliwic, zmieniłem pracę.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2017, 08:35 przez nadja6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 10 paź 2017, 08:34

Nie nie kumam, kolega ma taką wiedzę i trzyma ją dla siebie???
Odnośnie LSPI: piszesz, że dodali czujnik. Jaki? Czujnik spalania stukowego, to chyba miały od początku. Do tego w RM17 było poprawione chłodzenie pierwszego cylindra (informacje od kolegi @dziadzia). A z kolei @wiesiek3d ma RM17 i twierdzi, że jest w stanie wywołać LSPI. Trochę Twoje informacje nie pokrywają się z tym co do tej pory na forum ustaliliśmy.
Obrazek

Awatar użytkownika
dubbing
Nowicjusz
Posty: 83
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:09
Posiadane auto: Opel Astra HB, RM18
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: dubbing » 10 paź 2017, 08:59

czujnik spalania stukowego nie był od samego początku, już o tym pisałem kiedyś na forum. został dołożony do 100% produkcji 3 kwartał 2016 + update softu, wiadomo. nie wiem czy ktoś potrafi wywołać lspi ale jeśli tak mówi nie ma się co kłócić. dziwne że tylko 1 tak twierdzi. fakt jest też taki że to spalanie występuje zawsze, i w 1.4 i w 1.6, tylko jest minimalizowane i wtedy go "nie czuć". brak jest jego efektów zarówno jako oddziaływanie na kierowce jak i silnik sam w sobie. co to 1.6 to lepszy jest blok pod względem "wybaczania" błędów konstrukcyjnych jak i błędów sterowania. 1.4 z racji aluminium jest że tak powiem "bardziej dopieszczony" bo musi być i zachodu przy jego konstrukcji było co niemiara, i to co osiągnięto to jego max. Sprawa w przypadku 1.4 jest też bardziej skomplikowana, gdyż sam silnik jest projektem globalnym (USA, Tuluca, Korea) i jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne MUSZĄ być robione we wszystkich lokalizacjach.
co do poprawy chłodzenia pierwszego cylindra - chyba że mówicie o kanałach w głowicy podczas finalnej obróbki skrawaniem w GM, bo w bloku 1.4 nie było nic zmieniane / poprawiane czy to jeśli chodzi o kanały olejowe czy koszulkę wodną od początku projektu.
jak coś nie działa niech przynajmniej wygląda :roll:


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości