Wybór konfiguracji oraz silnika

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 04 lip 2017, 21:49

gravity1287 pisze: Jednak jak nie jeździ się szybko to drążki Watta robią bardziej twarde zawieszenie, więc w codziennym użytkowaniu mniej komfortowe

Dokładnie to samo napisałem wyżej :)

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: gravity1287 » 04 lip 2017, 22:03

Racja - wybacz:) piszę wolniej niż jeżdżę :D chociaż ja zrezygnowałem z drążków, bo nie będę wchodził 200km/h w zakręty, a do tego mogę brać 18" i będzie komfortowo się jeździło, a nie z takim twardym zawieszeniem jak w demówce - chyba że ktoś faktycznie ma krętą drogę do pracy to jak najbardziej wtedy powinien brać te drążki :)

Awatar użytkownika
Konrad
Wyjadacz
Posty: 246
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
Rocznik auta: 2017
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 35 times
Been thanked: 17 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Konrad » 05 lip 2017, 09:38

Tu nie chodzi o krętą drogę do pracy, bo zapitalając szybko po zakrętach możemy spodziewać się uślizgu kół tylnych. Ważne jest jak w sytuacji awaryjnej np. przy prędkościach 80-90 km/h auto zareaguje na próbę ominięcia przeszkody. Ja nie zamówiłem drążka watta i żałuję. Wiem że do codziennej jazdy się nie przyda ale w sytuacji zagrożenia (manewry aby uniknąć zderzenia czołowego itp.) mniejsza szansa że auto wpadnie w poślizg. Nie jestem super kierowcą i nie wiem jak zachowam się w sytuacji zagrożenia wypadkiem ale tego nikt nie wie choćby największy kozak na forum.
Obrazek

Vetinari
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Białystok
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Vetinari » 05 lip 2017, 14:46

Wchodziłem w zakręty 220km/h bez drążków i nic mi nie uciekało z tyłu.

Awatar użytkownika
kruszyn
Wyjadacz
Posty: 262
Rejestracja: 14 lut 2017, 19:11
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kruszyn » 05 lip 2017, 14:49

Vetinari pisze:Wchodziłem w zakręty 220km/h bez drążków i nic mi nie uciekało z tyłu.


no zobacz a moja odcina przy 210 i nie chce szybciej jechac

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 05 lip 2017, 17:13

Vetinari pisze:Wchodziłem w zakręty 220km/h bez drążków i nic mi nie uciekało z tyłu.

Z drążkami wchodziłbyś 250km/h :)

Awatar użytkownika
Konrad
Wyjadacz
Posty: 246
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
Rocznik auta: 2017
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 35 times
Been thanked: 17 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Konrad » 05 lip 2017, 19:59

Vetinari pisze:Wchodziłem w zakręty 220km/h bez drążków i nic mi nie uciekało z tyłu.


Racja z drążkami wszedłbyś nawet 270 km/h w zakręt :D Ale czy byś z niego wyjechał? :P A tak na serio machnij energicznie kierą lewo prawo przy małych prędkościach ok. 70 km/h troszkę astra zamiata tyłkiem. jestem pewien że drążki watta zmniejszyłyby "machanie ogonkiem"
Obrazek

srutek
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2017, 23:00
Posiadane auto: V ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warm-maz

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: srutek » 05 lip 2017, 23:13

To i ja sie pochwale swoją konfiguracją

ST 1.6 200 KM / elite / manual
Kolor biały + czarne fele
Pakiet kierowcy plus, ledy tył, pakiet wyciszenie, powerflex, czarna podsufitka, czarne skóry.

Planowany odbiór 28 sierpień 8-)
Dłuży sie kurde...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 05 lip 2017, 23:39

Opłacało się brać Elite skoro dopłacałeś do felg, do podsufitki? Ważne że 200KM ST z przyciskiem sport. Będzie frajda :)
Obrazek

srutek
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2017, 23:00
Posiadane auto: V ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warm-maz

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: srutek » 06 lip 2017, 10:28

Hmm prawde mowiac nie analizowalem tego ale w elicie chyba jest pare bajerow ktorych nie ma w dynamicu wiec zdecydowalem sie na elite

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: DigDug » 06 lip 2017, 13:08

W Dynamicu masz chyba bardziej sportowe fotele niż w Elite o ile mi się dobrze zdaje. W Elite masz lusterka składane elektryczne, ale to można dołożyć, albo może nie są Ci potrzebne. Te czarne skóry to rozumiem AGR-y bierzesz ??, bo chyba nie samą tapicerkę bez AGR ??
Przeanalizuj jeszcze raz za i przeciw Elite versus Dynamic pod kątem swoich potrzeb. Dopiero początek zamówienia to warto uaktualnić jakby jednak coś nie grało.

Moje zdanie jest takie, że Power Flex jest za drogi i trochę bezużyteczny. Bo płacę za uchwyt pod smartfona, który umiejscawia smartfona poza zasięgiem naszych rąk podczas jazdy. A udostępnianie ekranu smartfona na navi900 (o ile jest możliwe tylko przez kabelek) to trochę drogo wychodzi za ten moduł powerflex no i znika nam mała półeczka, do której możemy na szybko położyć smartfona lub jakąś pierduletkę. Ale to tylko moje zdanie. A moduł zapachowy to już w ogóle porażka.

srutek
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2017, 23:00
Posiadane auto: V ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warm-maz

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: srutek » 06 lip 2017, 19:45

No nie tak początek bo zamowienie złożyłem w maju. Skóry bez agr bedą. Ta półeczka za mała na mój smartfon to niech juz zostanie ten uchwyt. W dynamicu jest czarne wykonczenie w srodku a w elite srebrne, przy czarnej podsufitce moim zdaniem lepiej to wygląda.

Vetinari
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Białystok
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Vetinari » 06 lip 2017, 21:17

kruszyn pisze:no zobacz a moja odcina przy 210 i nie chce szybciej jechac

Było trochę z górki, ale więcej niż 230 bym raczej nie dał rady, chyba że bez wiatru.

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: DigDug » 07 lip 2017, 11:27

srutek pisze:No nie tak początek bo zamowienie złożyłem w maju. Skóry bez agr bedą. Ta półeczka za mała na mój smartfon to niech juz zostanie ten uchwyt. W dynamicu jest czarne wykonczenie w srodku a w elite srebrne, przy czarnej podsufitce moim zdaniem lepiej to wygląda.


Ale jeszcze jej nie robią i pewnie można zmienić jeszcze jakby co. Skomentuje jeszcze tylko te AGR-y. Jak widzisz na forum w wielu przypadkach właśnie przymus skóry i dopłaty 6 tys zabija chęć na AGR-y, które ze skórą wychodzą 9 tys zł. Stąd jak bierzesz skórę, to grzech nie wziąć AGR-ów. Pomyśl nad tym. Skoro dopłacasz 2/3 AGR-ów z własnej woli bo Ci pasuje, to może i te 3 tys znajdziesz, a poczujesz różnicę na co dzień :) zwłaszcza, że będą Ci się plecy pocić przy tych 200KM :)

srutek
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2017, 23:00
Posiadane auto: V ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warm-maz

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: srutek » 07 lip 2017, 14:28

Heh no zobacze jeszcze bede za 2 tygodnie w kraju jak da rade zmienić to kurde zmienie chyba :roll:

BShKF
Wyjadacz
Posty: 100
Rejestracja: 06 maja 2017, 18:34
Posiadane auto: Astra V ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: BShKF » 07 lip 2017, 20:06

Ale ale, jak bierzesz skóry, to z automatu wskakują też fotele ergonomiczne za 2100 - nie możesz z tego zrezygnować, bo to opcje powiązane. Żeby zatem mieć pełny AGR musisz tylko dorzucić pakiet elektrycznej regulacji za 1900 zł. Tak jak pisali Koledzy powyżej, uważam że to grzech nie dobrać tej opcji, jeśli już zdecydowałeś się na skóry :)

srutek
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2017, 23:00
Posiadane auto: V ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warm-maz

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: srutek » 07 lip 2017, 20:21

Ale one maja coś jeszcze oprócz pełnej regulacji elektrycznej, perforowanej skóry, wentylacji oraz masażu przy fotelu kierowcy? Może ktoś ma takie i mogłby napisać jak sprawuje się wentylacja.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Budus » 07 lip 2017, 20:47

Mają znaczek AGR;)
Obrazek

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: gravity1287 » 07 lip 2017, 21:03

W sumie nie każdy musi lubić masaże z AGR. Może kolega chodzi na masaż tajski i mu ta opcja niepotrzebna, bo zdecydowanie przebija AGR'y :)

srutek
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2017, 23:00
Posiadane auto: V ST
Silnik: 1.6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warm-maz

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: srutek » 07 lip 2017, 21:13

Haha no własnie ta funkcja masażu wcale nie jest mi potrzebna a wentylacja podobnież taka sobie (ktoś pisał na forum).

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Chorwat » 07 lip 2017, 21:15

Hmmmm, wentylacja to trochę określenie na wyrost. Tak naprawdę po prostu trochę chłodzi plecy i tyłek. Nie jest to mega chłód, żeby robiło się zimno (nawet na max ustawieniu), ale IMO wystarczy. Nie wyobrażam sobie jazdy latem na skórze bez tego :)

Z kolei masaż też nie jest zbyt konkretny, miałem nadzieję, że będzie mocniej naciskał na plecy, jestem trochę zawiedziony
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 07 lip 2017, 22:41

Na naszym forum to kojarzę tylko zachwyt nad wentylacją :)
Obrazek

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: gravity1287 » 07 lip 2017, 22:44

W nowym Audi A8 będzie funkcja masażu stóp dla pasażerów z tylnej kanapy (w oparciach przednich siedzeń), ale i tak się jaram AGR :D:D A wentylacja nie jest chłodna jak klima, by sobie zdrowia nie zrujnować! Każdy by ustawił max chłodek i po dwóch dniach takiej jazdy do lekarza by musiał iść.

Awatar użytkownika
Chorwat
Weteran
Posty: 1471
Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
Rocznik auta: 2016
Miasto: Toruń
Województwo: kuj-pom
Has thanked: 5 times
Been thanked: 62 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Chorwat » 07 lip 2017, 23:21

Daj spokój, chcesz powiedzieć, że producent zadbał o to, byśmy się nie przeziębili? ;) Wszystko jest dla ludzi, ale trzeba korzystać z rozsądkiem.
Astra F 1.6 75KM :) -> Omega B FL 3.2 V6 218KM 8-) -> Astra K 1.6 136KM :D -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 :twisted: -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM :shock: :twisted:

konioczynka
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 08 lip 2017, 15:20
Posiadane auto: MX-5 NCFL / Astra K HB
Silnik: 2.0 Na / 1.4t
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ełk
Województwo: warmińsko-mazurskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: konioczynka » 08 lip 2017, 16:07

Hej, jak działa nawigacja?
Myślę że jest mi nie potrzebna bo będę leciał na google a fabryczna pewnie czasem prowadzi jak chce?

System projekcji działa w ten sposób że jak odpalę google w tel to będę go obsługiwał na wyświetlaczu?

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: odl » 08 lip 2017, 19:40

konioczynka pisze:System projekcji działa w ten sposób że jak odpalę google w tel to będę go obsługiwał na wyświetlaczu?

Pod warunkiem że podłączysz telefon do USB. Nie musisz odpalać Google w telefonie, ale musisz mieć aplikację Android Auto. Możesz obsługiwać na wyświetlaczu albo głosowo.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 10 lip 2017, 11:51

Apropos wyposażenia, wiem że wygląd jest ważny, ale ile z Was wybrałoby felgi 18" zamiast O&S? Dla uproszczenia przyjmijmy brak wpływu na kradzież. Cenowo dla wyposażenia dynamic:
O&S HB/ST: 1600/1900 zł
18": 1600-2000 zł
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 10 lip 2017, 13:58

Ja brałbym O&S. Chociaż uważam że felga (przynajmniej dla ST) 17" to absolutne minimum, na 18" dopiero wygląda jak należy - przykład Admin. Ale gdybym miał wybierać, bez namysłu O&S, zaznaczam, że tylko ze względu na el. klapę, do HB nie wziąłbym. Bezkluczykowy dostęp mi do niczego niepotrzebny. Ale klapa w ST ciężka i wyjątkowo wolno się otwiera (tak samo zamyka) gdy akurat stoję z toną zakupów w obydwu dłoniach i w zębach ;) Ale cóż... człowiek całe życie się czegoś uczy, a i tak głupi umiera ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: komisarzryba » 10 lip 2017, 14:02

felgi sa tylko od patrzenia, nie maja wpływu na wygode użytkowania. wybor jest prosty ;)
béton brut

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 10 lip 2017, 14:05

komisarzryba pisze:felgi sa tylko od patrzenia

i aż ;)
komisarzryba pisze:nie maja wpływu na wygode użytkowania

Noo... większa felga, szersza opona, lepiej w zakrętach trzyma. Wiem wiem... za to głośniejsza i droga hamowania dłuższa ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości