Wybór konfiguracji oraz silnika

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: RE: Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: mnocon » 06 cze 2017, 11:45

Klor pisze:Musisz jeszcze trochę poćwiczyć ;)

Obrazek


Najnizej co widzialem to 5,1 na trasie 120 km ;) ale to tylko efekt uboczny docierania/ukladania samochodu :twisted:

vidal
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2017, 20:31
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 km bez S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: vidal » 08 cze 2017, 00:38

Czy do wyżej wymienionej przeze mnie konfiguracji polecalibyście dobrać coś według was niezbędnego? Dużo słyszałem np. o pakiecie wyciszenia.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: daro » 08 cze 2017, 05:53

Pakiet wyciszenia. Zdecydowanie taniej i dużo lepiej wykonać samemu a efekt będzie powalający (patrz w manualach). Mam ori pakiet i teraz bym raczej go nie wziął.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 08 cze 2017, 07:53

Daro a nadkola słyszysz? Bo tył to można samemu zrobić, ale wytłumienie w nadkolach przednich to już trudniej dołożyć.
Obrazek

PaBLo81r
Wyjadacz
Posty: 148
Rejestracja: 23 gru 2016, 10:51
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Ornontowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 18 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: PaBLo81r » 08 cze 2017, 08:01

Jedyny plus pakietu wyciszenie to przednia szyba akustyczna, ale z drugiej strony czy ona coś daję ciężko stwierdzić.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: daro » 08 cze 2017, 08:37

Co do szyby to będzie bardzo ciężko stwierdzić czy Ona coś daje. Lecz jeśli chodzi o nadkola to przód jest zdecydowanie mniej słyszalny od tyłu. Tu jest różnica i to spora...

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 08 cze 2017, 09:09

Dlatego pakiet wyciszenia a tył samemu robić

vidal
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2017, 20:31
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 km bez S/S
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: vidal » 12 cze 2017, 19:47

Asterka została dziś zamówiona w takiej oto konfiguracji: 1.4 150 km bez s/s - czerwień , dynamic, pakiet kierowcy plus, elektryczne okno dachowe, czarne felgi 17', intelliluxy oraz moduł power flex z uchwytem na smartfona. Teraz nic tylko czekać ;)

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: b3rs » 12 cze 2017, 22:04

Gratulacje! Teraz sobie powinieneś wziąć urlop, bo te dwa miesiące będą się piekielnie dłużyć! :D
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: pgrad » 12 cze 2017, 22:59

2 m-ce czekania o pikuś... przy 6 m-cach niektórych obecnych na forum i pewnie u niektórych też i więcej @daro?!
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: daro » 12 cze 2017, 23:03

@pgrad bardzo mądrze prawisz :-) 2 miesiące. To tak jak dwa dłuższe weekendy. Można na luzie przeczekać

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: astra » 03 lip 2017, 13:26

Biorąc pod uwagę rozterki forumowiczów jak i własne doświadczenia mogę powiedzieć że jedyną słuszną i rozsądną konfiguracją jest wersja ST Elite 1.6 200KM AT z trybem Sport. Taką konfigurację uważam za absolutne minimum.
Nie rozumiem do kogo i na jakie potrzeby są skierowane słabsze wersje silnikowo/wyposażeniowe, chyba na mobilny kurnik, choć osobiście do tego celu wybrałbym Skode (ma już nawet takie logo) :)

Oczywiście jako DODATEK dodałbym Intelluxy, AGRy, 18" fele (koniecznie czarne), OnStara, Navi900 i inne radary.
Elektryczny hamulec postojowy, system s/s i zapach bym sobie odpuścił.
No i obowiązkowo BIAŁY kolor nadwozia.
Miło by było dodać kratkę, spojler z tylu ala CIVIC, i dołożyć dwururkę do istniejącej dwururki. Założę się że takiej konfiguracji tu jeszcze nie było.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 03 lip 2017, 14:00

Czyli jako absolutne minimum to maksimum co można dostać w Astrze :)

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Budus » 03 lip 2017, 14:04

nie no, takie tematy są bezsensu - dla każdego liczy się coś innego.
Ty bierzesz 200KM w automacie a mi wystarczy manual, a innemu 100KM :)

każdy będzie polecał to co ma a odradzał to czego nie wziął :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 03 lip 2017, 14:20

astra pisze:1.6 200KM AT z trybem Sport. Taką konfigurację uważam za absolutne minimum.
Nie rozumiem do kogo i na jakie potrzeby są skierowane słabsze wersje silnikowo/wyposażeniowe, chyba na mobilny kurnik.

Nie przesadzaj... Chłopki mają 1.4 100 hp i są zadowoleni. To, co dla kogo minimum, to absolutnie subiektywna sprawa.
Czemu kupiłeś 1.4, a nie 1.6 ? W takiej słabej wersji ? Nie odbyłeś jazdy próbnej ? Czy testując wystarczało Ci, a potem przestało ? Nie kumam. Narzekać można na coś, co wyjdzie w trakcie użytkowania, a nie mogłeś tego doświadczyć podczas jazdy próbnej, czyli: jakieś trzeszczenia, awarie elektroniki, złe spasowanie itp. Ale na dynamikę...? To chyba pierwsza rzecz jaką testujesz w aucie. Moim zdaniem, B14XFT wystarczy do normalnego, kiedy trzeba, szybkiego przemieszczania się. Jak chcesz cisnąć, wciskasz SPORT, i uwierz mi, że wielu za Tobą nie zdąży. Ja uważam że te 150 koni na prawdę dobrze buja AK i nie ma powodów do nadmiernego narzekania. A i 125 też ładnie sobie radzi. Pewnie że 200 koni, a w zasadzie te 300 Nm, robi robotę, ale nie można powiedzieć, żeby to było "absolutne minimum"
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: astra » 03 lip 2017, 16:19

@kuba
Nie wiem gdzie Ty tu widzisz narzekanie??
Konfiguracja którą przedstawiłem to chyba sensowna do normalnej jazdy, przecież odpuściłem bajery tzw. DODATKI.
Nie kupiłem 1.6 bo w marcu nie było już takiej na wyprzedaży rocznika 2016 :)
Też potwierdzam że 125KM i 150KM jadą przyzwoicie. 1.4 100KM na palcach policzysz i takie opinie należy odbierać z przymrużeniem oka, nawet sprzedawca mówił mi wprost że to nie jedzie i sprzedaję się marnie, dobre/bezpieczne dla blondynek (brak turbo i pochodnych) lub miłośników SadoMaso bo krzywdy sobie nie zrobią.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 04 lip 2017, 08:42

astra pisze:Nie wiem gdzie Ty tu widzisz narzekanie??
W co drugim Twoim poście. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy? :)
Obrazek

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: astra » 04 lip 2017, 09:59

Segor pisze:
astra pisze:Nie wiem gdzie Ty tu widzisz narzekanie??
W co drugim Twoim poście. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy? :)

Konkrety/przykład podaj z uzasadnieniem i trzymaj się tematu. Osobiste rady zachowaj dla siebie.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 04 lip 2017, 11:04

kuba pisze:Jak chcesz cisnąć, wciskasz SPORT, i uwierz mi, że wielu za Tobą nie zdąży. Ja uważam że te 150 koni na prawdę dobrze buja AK i nie ma powodów do nadmiernego narzekania

Ostatnio na autostradzie napotkałem subaru impreza GT (fakt że miało z 15 lat).
Asterka dawała radę. Podobno przy 4tys obrotów na 6 biegu jest 180km/h.

Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Kojot » 04 lip 2017, 11:34

Fuks pisze:Podobno przy 4tys obrotów na 6 biegu jest 180km/h.


Ostatnio na drodze szybkiego ruchu (Roździeńskiego) ktoś słyszał że podobno przy 5tys na 6 biegu jest 200km/h (licznikowo, czyli realnie mniej) :) I do tego autko nadal ma niespodziewanego kopa.

Jedyny problem z taką prędkością to zawieszenie i układ kierowniczy w Astrze :( Nie trzyma dobrze i auto na zakrętach mocno przechyla :(
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: colins » 04 lip 2017, 11:37

Odkup ode mnie Qashqaia, to dopiero zrozumiesz co znaczy przechylanie na zakrętach. ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 04 lip 2017, 11:41

Pozdrowiłbym Was z Matiza jadącego po rondzie na 2 kołach :P
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 04 lip 2017, 11:43

Kojot pisze:
Fuks pisze:Podobno przy 4tys obrotów na 6 biegu jest 180km/h.

ktoś słyszał że podobno przy 5tys na 6 biegu jest 200km/h I do tego autko nadal ma niespodziewanego kopa.

Tak jest, słyszałem podobnie :D
Kojot pisze: Nie trzyma dobrze i auto na zakrętach mocno przechyla :(

Właśnie, już kiedyś o tym pisałem, myślałem że większy problem ma ST, z buajniem dupą, ale skoro w HB też to czujesz, no to kiepsko. Brak drążka Watta - wszystko na ten temat. Chłopaki z 1.6 mają drążki, nie narzekali.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Kojot » 04 lip 2017, 12:05

kuba pisze:Brak drążka Watta - wszystko na ten temat. Chłopaki z 1.6 mają drążki, nie narzekali.


I dlatego żałuje że nie wziąłem 1,6, bo jak już mam dopłacać 1000 zł za drążki to lepiej wziąć i dopłacić jeszcze 3000(uwzględniając rabat) i mieć 1,6 (dwururka i drążki) bo tak naprawdę przy zawieszeniu i układzie kierowniczym w Astrze to 1,4 150KM wystarcza i jest ograniczane przez zawieszenie, przynajmniej w trybie Sport. Bo bez niego to jest raczej słabo :)

Bo tak jak jest teraz to mój 9 letni Focus (wersja z zawieszeniem o sportowej charakterystyce) o niebo lepiej się trzyma drogi niż Astra.
Obrazek

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: daro » 04 lip 2017, 12:19

Nie mam zacięcia sportowego co do stylu jazdy ale jak na tą chwilę nie mam na co aż tak narzekać. Te 150KM (bez przycisku SPORT) wystarcza mi do fajnej jazdy i nie mam ciśnienia na 200 KM. Dobrze wiemy, że wybór i potrzeby co do wyboru mocy, nadwozia, wyposażenia, koloru itd. to indywidualna sprawa każdej osoby. A o przyzwyczajeniach i gustach nie da się dyskutować niestety. Jeśli chodzi o przechył auta to nie jest tak źle jak miałem w ostatnim Passacie ;-) daje radę.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Segor » 04 lip 2017, 12:28

AK bez drążków to auto rodzinne. Jeżeli przechodzi test łosia to znaczy, że zawieszenia działa poprawnie. W testach pseudo pisemek, i tak wypada chyba najlepiej z konkurencji, a przynajmniej jest w czołówce.
Jak ktoś wymaga więcej od zawieszenia, to w jego interesie jest kupić auto o odpowiedniej charakterystyce zamiast narzekać, że auto, które miało jej nie mieć - nie ma jej :)
AK to nie hot hatch...
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Fuks » 04 lip 2017, 12:39

Miałem Astrę J z drążkami i miała 150 kg więcej i powiem największa różnica jest przy autostradowych prędkościach jeśli droga mocniej skręca. W Astrze K czuć taką niepewność której nie było w Astrze J, ale przy niższych prędkościach lepiej wypada Astra K

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: kuba » 04 lip 2017, 12:51

Fuks pisze:W Astrze K czuć taką niepewność której nie było w Astrze J

Lepiej bym tego nie określił :!:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Kojot
Wyjadacz
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2017, 21:25
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 13 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Kojot » 04 lip 2017, 13:06

To trochę wygląda jakby zawieszenie z J bez modyfikacji wsadzili do dużo lżejszej K. Bo jak jechałem z 3 pasażerami to było lepiej :)
Obrazek

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: gravity1287 » 04 lip 2017, 19:00

Trzeba kupić 2 worki ziemniaków do bagażnika i nie trzeba drążków Watta bo dociążony tył :D Jednak jak nie jeździ się szybko to drążki Watta robią bardziej twarde zawieszenie, więc w codziennym użytkowaniu mniej komfortowe. Może to nie zawieszenie a opony na 16" i na 18" trzeba wymienić - pewnie trochę by pomogło?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości