Wybór konfiguracji oraz silnika

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Awatar użytkownika
barat
Wyjadacz
Posty: 245
Rejestracja: 06 wrz 2017, 17:48
Posiadane auto: Astra K ST 2017.5
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Czerniejewo
Województwo: Wielkopolska
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: barat » 25 sty 2019, 20:40

marcinos pisze:Szyberdach jest dla mnie bajerem zbędnym, co prawda nigdy w żadnym samochodzie go nie miałem ale nie wywołuje u mnie takie okienko radochy.

Ja mam w E39, używałem kilka razy w upały by szybko pozbyć się gorącego powietrza po długim postoju ... potem odkryłem, że mam funkcję przewietrzania auta (można zaprogramować o której godzinie ma zacząć i ile trwać) i przestałem korzystać całkowicie. Do Astry z konfiguratora brałem wszystko co było, ale Hak i szyberdach odpuściłem.
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: marcinos » 27 sty 2019, 15:48

No właśnie, czasami tak obserwuję i widzę, że w ogóle mało kto tego używa.

daniello
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 05 gru 2018, 17:17
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150KM Dynamit
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 4 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: daniello » 28 sty 2019, 07:53

ToniEja pisze:Wyglada jak Dynamic z lekkim doposazeniem. Cena wydaje sie OK.

co do wyboru silnika to najlepiej sie przejcechac. jak bedzie ci odpowiadal to wez o " jeden rozmiar wiekszy". Jezeli uwazasz ze dynamika jest ok to gwarantuje ci ze za 2 lata juz tak nie bedziesz uwazal ;)


Cena i silnik jest OK, bo od 1.6 po mieście zdecydowanie mniej pali jak Ci na tym też zależy ! Wiem co piszę, ponieważ mam prawie taką samą wersję tylko bez LEDów z tyłu (Super bajer) i jak kiedyś będziesz uważał, że jest za mułowaty, to wystarczy wcisnąć magiczny przycisk Sport a od razu, tak jak u mnie, pojawi Ci się uśmiech na twarzy :)

EDYTA: Do ToniEja - Jakby mi nie zależało na spalaniu a do tego chciałbym fajną "rajdówkę", to na pewno nie wybrałbym Astry 1.6 tylko WV Polo GTI z podobnym bagażnikiem, moim zdaniem lepszym silnikiem i skrzynią biegów a nawet wyposażeniem za praktycznie tę samą cenę (za 100k są tam w nim teraz paktycznie FULL opcje) ;)
Pozdrawiam :)

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: ToniEja » 28 sty 2019, 12:40

100 to zdecydownie wiecej niz za astre 1.6 a w dodartku miasz mniejszy samochod.
Nie chodzilo mi o rajdówkę. Kazdy ma inne odczucia co do potrzebnej dynamiki samochodu i gwarnatuje ze po pewnym czasie to zmienia... co do magicznego przycisku to rzeczywiscie, dobrze ze jest.

Awatar użytkownika
marcinos
Klubowicz
Posty: 368
Rejestracja: 08 sty 2019, 11:49
Posiadane auto: KIA NIRO HEV 2023
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 0
Miasto: Bolesławiec
Województwo: Dolnosląskie
Been thanked: 16 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: marcinos » 29 sty 2019, 10:31

Cieszę się, że popieracie mój wybór. Jak już wspomniałem, z Oplem do czynienia nie miałem nigdy ale Astra podoba mi się. Głównie miasto a 2/3 razy w roku dłuższa trasa ( np. Chorwacja, Włochy ). Ja osobiście uważam 1.4 150 KM za optymalny bo wiem co potrafi podczas wyprzedzania ale już w wyścigach nie będę brał udziału ;)

KamilS91
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 20 mar 2019, 19:48
Posiadane auto: Opel Astra F :D
Silnik: 1.4
Rocznik auta: 2000
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 10 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: KamilS91 » 21 mar 2019, 23:39

Mam kilka pytań co do konfiguracji w miejscach, które nie są do końca jasne. Wszystko tyczy się Astra HB Dynamic 1.4 125KM.

1. Advanced Park Assist II - czy zawiera też czujniki parkowania przód i tył? Jeśli tak to jest tańszy (pakiet jest za 3650zł) niż wybór osobno czujników (1850zł) i kamery cofania (2000zł), a zawiera jeszcze elektryczne lusterka i ostrzeganie o martwym polu co jest dziwne. Z drugiej strony konfigurator blokuje opcję kamery cofania bez wybrania czujników, więc jak rozumiem są w tym pakiecie?
2. Na stronie opla widzę, że każda wersja oprócz Essentia ma w standardzie System multimedialny R 4.0 IntelliLink. Ma kolorowy wyświetlacz 7 cali, Bluetooth, nawigację, Android Auto/Apple CarPlay. Czym więc się różni pakiet do dokupienia "System IntelliLink z wbudowaną nawigacją, wyświetlacz 6.95" kolorowy, dotykowy, gniazdo USB, Bluetooth (UY4)" za aż 3000zł w konfiguratorze?
Rozumiem, że jest opcja "Navi 900 IntelliLink (Bluetooth) (IO6)", która ma większy ekran i trzeba dopłacić, ale co ma ta wersja za 3000zł? Którą warto wybrać? Co konkretnie daje też Navi 900 poza większym ekranem, obsługę głosem? Nie ma tego w standardzie?
3. Zagadkowy Power Flex - czy wykupienie tej opcji za 400zł daje możliwość przyczepienia tam smartfona czy to dopiero wstęp do tego, żeby wstawić tam jakiś kolejny element za który trzeba zapłacić i tam podłączyć? Jak zrobić, żeby korzystając z Android Auto sensownie jakoś tam umieścić i bezpiecznie telefon na kablu? Przy wersji skóra i elektryczny hamulec postojowy widzę, że jest tam taki schowek zamykany jeśli dobrze widzę i nie bardzo gdzie jest ten telefon położyć chyba, że tam i nie domknąć tej klapki...
4. Ceny... Widziałem temat o zmianach cen i poruszaliście już ten temat jakiś czas temu, ale jeszcze kilka dni temu robiąc konfigurację online miałem ceny niższe niż dziś :( Teraz nagle się zmieniły? Salony to uwzględniają dokładnie wtedy kiedy pojawiła się już zmiana na opel.pl? Mam wycenę skonfigurowanego przeze mnie auta kilka dni temu, ale rozważałem jeszcze różne opcje to teraz zapłacę za niego nagle z dnia na dzień więcej?

Dzięki z góry za pomoc :)

PeteP
Nowicjusz
Posty: 77
Rejestracja: 28 lut 2019, 22:18
Posiadane auto: Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: PeteP » 22 mar 2019, 09:29

KamilS91 pisze:4. Ceny... Widziałem temat o zmianach cen i poruszaliście już ten temat jakiś czas temu, ale jeszcze kilka dni temu robiąc konfigurację online miałem ceny niższe niż dziś :( Teraz nagle się zmieniły? Salony to uwzględniają dokładnie wtedy kiedy pojawiła się już zmiana na opel.pl? Mam wycenę skonfigurowanego przeze mnie auta kilka dni temu, ale rozważałem jeszcze różne opcje to teraz zapłacę za niego nagle z dnia na dzień więcej?

Dzięki z góry za pomoc :)


Mogę odpowiedzieć na to pytanie. Otóż oficjalne cenniki się zmieniły bodajże na początku lutego. Na stronie Opla pojawiły się dopiero w marcu!! Ja zamawiałem auto 28 lutego, na stronie/i wydrukowane w salonach wtedy były jeszcze stare cenniki! Konfigurator na stronie tez pewnie jeszcze bazował na starych cennikach.
Więc to nie "salony uwzględniają" tylko Opel dał ciała z aktualizacją na stronie.

Awatar użytkownika
pablofso
Klubowicz
Posty: 572
Rejestracja: 26 paź 2018, 17:36
Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic AT
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: pablofso » 22 mar 2019, 10:55

KamilS91 pisze:Mam kilka pytań co do konfiguracji w miejscach, które nie są do końca jasne. Wszystko tyczy się Astra HB Dynamic 1.4 125KM.

1. Advanced Park Assist II - czy zawiera też czujniki parkowania przód i tył? Jeśli tak to jest tańszy (pakiet jest za 3650zł) niż wybór osobno czujników (1850zł) i kamery cofania (2000zł), a zawiera jeszcze elektryczne lusterka i ostrzeganie o martwym polu co jest dziwne. Z drugiej strony konfigurator blokuje opcję kamery cofania bez wybrania czujników, więc jak rozumiem są w tym pakiecie?
2. Na stronie opla widzę, że każda wersja oprócz Essentia ma w standardzie System multimedialny R 4.0 IntelliLink. Ma kolorowy wyświetlacz 7 cali, Bluetooth, nawigację, Android Auto/Apple CarPlay. Czym więc się różni pakiet do dokupienia "System IntelliLink z wbudowaną nawigacją, wyświetlacz 6.95" kolorowy, dotykowy, gniazdo USB, Bluetooth (UY4)" za aż 3000zł w konfiguratorze?
Rozumiem, że jest opcja "Navi 900 IntelliLink (Bluetooth) (IO6)", która ma większy ekran i trzeba dopłacić, ale co ma ta wersja za 3000zł? Którą warto wybrać? Co konkretnie daje też Navi 900 poza większym ekranem, obsługę głosem? Nie ma tego w standardzie?
3. Zagadkowy Power Flex - czy wykupienie tej opcji za 400zł daje możliwość przyczepienia tam smartfona czy to dopiero wstęp do tego, żeby wstawić tam jakiś kolejny element za który trzeba zapłacić i tam podłączyć? Jak zrobić, żeby korzystając z Android Auto sensownie jakoś tam umieścić i bezpiecznie telefon na kablu? Przy wersji skóra i elektryczny hamulec postojowy widzę, że jest tam taki schowek zamykany jeśli dobrze widzę i nie bardzo gdzie jest ten telefon położyć chyba, że tam i nie domknąć tej klapki...
4. Ceny... Widziałem temat o zmianach cen i poruszaliście już ten temat jakiś czas temu, ale jeszcze kilka dni temu robiąc konfigurację online miałem ceny niższe niż dziś :( Teraz nagle się zmieniły? Salony to uwzględniają dokładnie wtedy kiedy pojawiła się już zmiana na opel.pl? Mam wycenę skonfigurowanego przeze mnie auta kilka dni temu, ale rozważałem jeszcze różne opcje to teraz zapłacę za niego nagle z dnia na dzień więcej?

Dzięki z góry za pomoc :)


1. Tak są. Dobierałem ten pakiet i tak jak piszesz jest korzystniejszy niż czujniki p+t i kamera.
2. To za 3000 jest z nawigacją. W standardzie nie masz nawigacji. Tak Navi 900 daje sterowanie głosem, większy ekran i inny interfejs a do tego kolorowy ekran pomiędzy zegarami - standardowo masz monochromatyczny.
3. Nie ma tam żadnego schowka tylko jest półeczka w której średnio się mieści telefon. Ja Android auto podłączam tak, że w schowku masz USB, więc podpinam do USB i telefon trzymam w schowku, opcjonalnie między fotelami w miejscu na kubki/na roletce. Astra nie ma dobrego miejsca na telefon.
4. Tak jak pisał kolega, zawsze najpierw patrz na cenniki - konfigurator nie nadąża. Od stycznia była podwyżka. Natomiast wycenę masz na myśli ofertę od dilera czy z konfiguratora? bo jak od dilera to juz jego problem, natomiast konfigurator jest zawsze na ostatnim mijescu w hierarchii :) salony bazują na cennikach najświeższych więc u nich masz zawsze najpewniejsze dane.

OORBAN
Klubowicz
Posty: 433
Rejestracja: 21 sty 2019, 17:34
Posiadane auto: Peugeot 2008
Silnik: 1.2 100KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Zabrze
Województwo: Śląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 38 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: OORBAN » 21 sie 2019, 08:45

Pytanko szybkie.
Jest w wyposażeniu taki pakiet "Kierowcy Plus" (LPZC) i tam między innymi jest System IntelliLink z wbudowaną nawigacją, wyświetlacz 6.95" kolorowy, dotykowy, gniazdo USB, Bluetooth (UY4). Czy on daje kolorowy wyświetlacz na zegarach? Czy zmienia się tylko radio, a wyświetlacz jest dalej monochromatyczny?

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: rah » 21 sie 2019, 09:01

Zastanawiam się, czy kolorowy wyświetlacz w zestawie wskaźników nie jest tylko w przypadku dołożenia systemu rozpoznawania znaków, bo wtedy to ma uzasadnienie.

OORBAN
Klubowicz
Posty: 433
Rejestracja: 21 sty 2019, 17:34
Posiadane auto: Peugeot 2008
Silnik: 1.2 100KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Zabrze
Województwo: Śląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 38 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: OORBAN » 21 sie 2019, 09:14

No ten pakiet możesz dokupić do dynamica i elite, a one w standardzie chyba maja system rozpoznawania znaków.

Ale jest jeszcze taki pakiet
System multimedialny NAVI 900 IntelliLink z nawigacją 3D i łączami Bluetooth®, USB. Zawiera: wyświetlacz kolorowy wskaźników kierowcy 4,2” (tylko w Dynamic i Elite), antenę typu „płetwa rekina”, 6 głośników Premium, kolorowy ekran dotykowy 8" , mapy Europy, zintegrowaną funkcję komend głosowych (dla wersji Essentia dodatkowo zawiera: kierownicę pokrytą skórą z przyciskami sterowania, tempomat).

Więc wydaję mi się że ten kierowcy plus, zmienia radio, ale na zegarach jest czerń. Ale nie kojarzę, aby któraś astra miała czarno-białe rozpoznawanie znaków na zegarach. Trochę to bezsensu.

Astroid
Weteran
Posty: 837
Rejestracja: 29 lis 2018, 23:14
Posiadane auto: Astra+ HB
Silnik: D14XFT MT6 150
Rocznik auta: 2018
Miasto: Śląsk
Województwo: Śląskie
Been thanked: 55 times

Re: Wybór konfiguracji oraz silnika

Postautor: Astroid » 21 sie 2019, 21:50

Właśnie mam czarno-białe znaki niestety, rzeczywiście jest to nielogiczne i wkurzające że za parę centów tak psują funkcjonalność.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości