Różnice wersji

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Segor » 01 wrz 2016, 21:09

ememel pisze:Jesteś pewien że ST nie miało pakietu? Chyba dopiero RM2017 nie ma wyciszenia i dlatego powstał ten pakiet.

Pakiet „Wyciszenie” (BS1) staje się dodatkowa opcją na wszystkich silnikach (w roku produkcji 2016, był wyposażeniem standardowym tylko w silnikach 1.6 200 KM i 1.6 160 KM Bi-Turbo)

Ja to rozumiem, że żadne auto RM2016 z silnikiem 150 KM nie mogło mieć pakietu, a takim jeździłem.
Pytałem dealera i napisał, że auto nie miało takiego pakietu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sly
Weteran
Posty: 902
Rejestracja: 21 kwie 2016, 21:30
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1,4 125M
Rocznik auta: 2016
Miasto: EZG
Województwo: łódzkie
Has thanked: 8 times
Been thanked: 21 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Sly » 01 wrz 2016, 21:11

Wyciszenie było tylko w dieslu.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Różnice wersji

Postautor: kuba » 01 wrz 2016, 22:58

Potwierdzam, też jeździłem kilkoma bez wyciszenia.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Różnice wersji

Postautor: daro » 01 wrz 2016, 23:23

Mnie również w salonie mówiono, że auta testowe są bez wyciszenia. Więc jakaś prawda w tym jest.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Mieszko66 » 01 wrz 2016, 23:27

Jakie elementy wchodzą do pakietu wyciszenia? Ja mam modelowy 2016 ST 150KM i pod maską jest mata wyciszająca.
Mieszko66
Obrazek

niedzielnykierowca
Wyjadacz
Posty: 116
Rejestracja: 25 sie 2016, 09:14
Posiadane auto: .
Silnik: .
Rocznik auta: 2020
Miasto: jakies
Województwo: jakies
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: Różnice wersji

Postautor: niedzielnykierowca » 05 wrz 2016, 09:38

czy ktos wie co to "Dodatkowe, dyskretne doświetlenie wnętrza " w elite? to nie ma swojego kodu produkcyjnego w cenniku

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Różnice wersji

Postautor: kuba » 05 wrz 2016, 09:51

To jest tzw ambientowe oświetlenie wnętrza czyli ledowy pasek w boczku drzwi pod uchwytem zamykania drzwi.
Widać dobrze na fotkach kolegi @Faber:
opel-astra-1-5-150-aut-elite-t131.html
download/file.php?id=180&mode=view
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Koni
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2016, 08:57
Posiadane auto: HB Dynamic
Silnik: 1,6 d. 136 ps
Rocznik auta: 2016
Miasto: Krakow
Województwo: Mlp
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Koni » 03 paź 2016, 21:15

Ja w lipcu specyfikowałem 1,6 dth 136 ps w wersji dynamic. Zapytałem Pana czy jest możliwość zamówienia grilla w kolorze innym niż armatura łazienkowa to powiedział, że czarny występuje tylko w wersji podstawowej :evil: Podobnie z oznaczeniami na tylnej klapie muszą być usuwańie tylko we własnym zakresie :cry:

adax
Weteran
Posty: 1423
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Różnice wersji

Postautor: adax » 15 gru 2016, 23:37

"No i sprzedawca sprzedał mi jeszcze taką historyjkę:
"silnik ma blokady na dotarcie - zanim nie przejedziemy pewnego przebiegu to nie daje pełnej mocy i momentu (podobno nawet są dwa progi przebiegu z odpowiednio zwiększaną mocą i momentem)". Marketingowa ściema? W sumie to bardzo dobry pomysł by był, łatwe w implementacji i sensowne - pytanie czy prawdziwe."

To mnie zaciekawiłeś,czy ktoś wie czy to prawda?
Szkoda że tryb sport nie można dostać w wersji enjoy...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Segor » 16 gru 2016, 08:34

adax pisze:To mnie zaciekawiłeś,czy ktoś wie czy to prawda?
Szkoda że tryb sport nie można dostać w wersji enjoy...
Nigdzie oficjalnie tego nie ma napisanego, więc trzeba na to patrzeć z przymrużeniem oka.
A co do trybu sport, to nadal jestem zdania, że auto bez tego przycisku jeździ tak jak auto z włączonym przyciskiem...
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Krzysiec » 16 gru 2016, 08:40

Segor pisze:A co do trybu sport, to nadal jestem zdania, że auto bez tego przycisku jeździ tak jak auto z włączonym przyciskiem...


I tutaj się z Tobą nie zgodzę. Wczoraj co prawda na chwilke (warunki i niedotarte auto) włączyłem tryb sport i wyłączyłem i tak pare razy zeby w krotkim okresie czasu porównac jak auto sie zachowuje... I z włączonym trybem sport (u mnie) auto tak zrywa, że nawet zaboksuje oponami czasem co w przypadku bez włączonego trybu nigdy nie ma miejsca... Jednak szybko skończyłem zabawy z trybem sport bo jak pisalem warunki ogólne były na tyle niekorzystne, że nie drażnilem losu... chce sie jeszcze pocieszyc calym autem nie klepanym ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Segor » 16 gru 2016, 08:52

Co tylko potwierdza to co zostało już powiedziane w temacie: post8599.html?hilit=tryb%20sport#p8599. Nie róbmy tu offtopu :)
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 1423
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Różnice wersji

Postautor: adax » 17 gru 2016, 23:16

W wielu testach piszą,ze jednak jest lepsza reakcja na pedał gazu(ten chwilowy moment).Zapewne jest wrażenie,ze subiektywnie samochód ma większy power i moze ciągnie tak samo ale ten chwilowy moment juz polepsza doznania.
Ja akurat mam samochód zagazowany i dopóki samochód nie przejdzie na gaz to reakcja na pedał gazu jest,że tak powiem spokojna kiedy już przejdzie na gaz to każde nagłe "uderzenie"na pedał gazu skutkuje nagłym szarpnięciem samochodu do przodu tak więc moje subiektywne odczucia są lepsze na gazie o dziwo.Jedynie gdy go bardzo mocno przeciągnę na jakimś biegu to w tych najwyższych rejestrach lepiej wypada minimalnie benzyna ale to jest rzadkość.
Takie miłe szarpnięcie również poczułem w hondzie 1.8 a nawet i 1.4(tyle,że po tym szarpnięciu,poźniej jest dosc wolne przyspieszanie)no i w maździe 2.0.....oczywiscie niestety nie poczułem tego w większości innych benzyn małego litrażu(bo tylko takie miałe przyjemność testować-ekonomia) a w szczególności niestety tych uturbionych czyli czuć wyczuwalną małą zwłokę na szczęście poźniej turbo wynagradza to z nawiązką w wyższych rejestrach obrotów.
Testując akurat astrę 1.4 125 rozpędzilem ją do około 70-80 km/godz i utrzymywałem stałą prędkość a następnie nagle naciskałem na pedał gazu co chwile no i....nic się nie działo dopiero po jakieś chwili samochód zaczynał przyspieszać,tak samo było w 1.0 ecoboost jak zwróciłem uwagę na to,to mi powiedziano,że po kilku dniach kierowca się przyzwyczaja to tego charakteru przyspieszania,moze i tak,nie wiem,jeżdżę swoim około 10 lat i mi się podoba to chwilowe szarpnięcie do przodu....

Ciekawy test i właśnie mowa w 20 minucie o trybie sport:
https://www.youtube.com/watch?v=0ySFY5xHHOc
Ostatnio zmieniony 18 gru 2016, 19:22 przez adax, łącznie zmieniany 1 raz.

Tommy80
Nowicjusz
Posty: 69
Rejestracja: 29 lip 2016, 04:44
Posiadane auto: Suzuki Swace
Silnik: 1,8 Hybrid
Rocznik auta: 2020
Miasto: Podlesie
Województwo: Świętokrzyskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Tommy80 » 18 gru 2016, 05:03

Koni pisze:Ja w lipcu specyfikowałem 1,6 dth 136 ps w wersji dynamic. Zapytałem Pana czy jest możliwość zamówienia grilla w kolorze innym niż armatura łazienkowa to powiedział, że czarny występuje tylko w wersji podstawowej :evil: Podobnie z oznaczeniami na tylnej klapie muszą być usuwańie tylko we własnym zakresie :cry:

Mnie z kolei podoba się srebrny a mam czarny w wersji Enjoy...machniom ?

Koni
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2016, 08:57
Posiadane auto: HB Dynamic
Silnik: 1,6 d. 136 ps
Rocznik auta: 2016
Miasto: Krakow
Województwo: Mlp
Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Koni » 18 gru 2016, 19:35

Jak nie trzeba zderzaka ściągać to możemy pogadać.

ted
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:48
Posiadane auto: astra V HD elite szary granite
Silnik: 1.4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurakie

Re: Różnice wersji

Postautor: ted » 06 lut 2017, 18:03

Witam.
Pakiet wyciszenia zawiera:
- Przednia szyba „akustyczna” (laminowana)
- Przegroda (zamknięcie) przedniego błotnika
- Wyciszenie przedniej maski
- Wyciszenie przestrzeni tylnych kół
- Wyciszenie klapy tylnej
Dotyczy to wersji HB i ST MR 2017

Awatar użytkownika
Carlos5
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2017, 18:33
Posiadane auto: Looking for
Silnik: Searching
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Różnice wersji

Postautor: Carlos5 » 06 lut 2017, 18:42

ted pisze:Witam.
Pakiet wyciszenia zawiera:
- Przednia szyba „akustyczna” (laminowana)
- Przegroda (zamknięcie) przedniego błotnika
- Wyciszenie przedniej maski
- Wyciszenie przestrzeni tylnych kół
- Wyciszenie klapy tylnej
Dotyczy to wersji HB i ST MR 2017

Skąd to info? Czy pakiet obejmuje wyciszenie przegrody silnika od kabiny? Z tego co widzę to wróciło wyciszenie maski nawet do 125KM benzyna?

ted
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:48
Posiadane auto: astra V HD elite szary granite
Silnik: 1.4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Elbląg
Województwo: warmińsko-mazurakie

Re: Różnice wersji

Postautor: ted » 06 lut 2017, 19:50

Od autoryzowanego dilera Opla. On dostał info z centrali Opla.

Awatar użytkownika
Carlos5
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2017, 18:33
Posiadane auto: Looking for
Silnik: Searching
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Różnice wersji

Postautor: Carlos5 » 06 lut 2017, 20:13

ted pisze:- Przegroda (zamknięcie) przedniego błotnika


Czy ktoś może wyjaśnić które to jest dokładnie miejsce w aucie? :) Czy jest to przestrzeń między komorą silnika a kabiną?

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Różnice wersji

Postautor: pgrad » 06 lut 2017, 20:22

W tym miejscu http://astra5klub.pl/rocznik-modelowy-rm17-ro-nice-w-porownaniu-do-rm16-t317-90.html pokazywane były różnice w RM2017 i RP2016 oraz RM2017 i RP2017
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: RE: Re: Różnice wersji

Postautor: Segor » 06 lut 2017, 23:27

ted pisze:Od autoryzowanego dilera Opla. On dostał info z centrali Opla.

Czyli, że najpierw zaczęli oszczędzać a teraz znów mają dokładać wyciszenia? Oj nie chce mi się w to wierzyć... Natomiast wiemy, że wielu dealerów nie wie co mówi :)

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Krzysiec » 07 lut 2017, 07:09

Bo jesli to bedzie prawda to ja na bezczelnego ide i domagam sie do mojego pakietu wyciszenia maty pod maske :P Skoro MR2017 ma ja miec to powiem, ze mam MR2017 a maty nie mam... Bez jaj.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Różnice wersji

Postautor: marwisn » 07 lut 2017, 08:38

Jestem ciekaw jak by wyszły pomiary hałasu z matą i bez. Wg mnie to różnica będzie na poziomie błędu pomiarowego.

Teraz w firmie wdrażamy projekt wyciszenia najbardziej hałaśliwych maszyn. I naklejenie kawałka koca na osłonę w momencie gdy jest setka innych otworów w okolicy, którymi hałas może się wydostawać absolutnie nic nie daje.

Mierzalny poziom hałasu jest taki sam.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Krzysiec » 07 lut 2017, 08:47

Ale teoretycznie w zimie cos tam maske "przyizoluje" termicznie od gory :D Ciul ze od dolu dziur w cholere ;) Wg mnie maska wyglada bardziej masywnie z ta mata. A nie taka gola blacha :) Z drugiej strony - dodatkowa masa. Ale jesli sie nalezy to czego nie? Zeby miala w piwnicy (ktorej nie mam) lezec ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Segor » 07 lut 2017, 08:55

Zapewne rozmowa dotyczyła diesela i wtedy wszystko się zgadza, nie ma co robić sensacji :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Budus » 07 lut 2017, 09:53

dobra - co chcecie się dowiedzieć ?
jakiegoś pdf'a załatwić ? nie wiem czy jest coś nowszego od tego co już wrzucałem na 2017.

mamy dilera na forum to może się wypowie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Carlos5
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 15 sty 2017, 18:33
Posiadane auto: Looking for
Silnik: Searching
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Różnice wersji

Postautor: Carlos5 » 07 lut 2017, 09:55

W ostatnim pdf od Budusa nie było mowy o zmianach w pakiecie wyciszenia więc zakładam że pozostał bez zmian.

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: Różnice wersji

Postautor: pgrad » 07 lut 2017, 10:10

Zmiany pewnie będą w RM2017A - patrząc z perspektywy czasu znowu coś wypadnie, coś materiałowo zostanie uproszczone
Obrazek

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 34 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Adp89 » 07 lut 2017, 12:35

Ta mata pod maskę dla mnie jest zbyteczna. Brakuje mi wyciszenia w nadkolach, hałas momentami jest uporczywy i łapę się na tym, że patrze w lusterka żeby sprawdzić czy czegoś nie ciągnie :D Opel powinien to poprawić w przyszlosci.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Różnice wersji

Postautor: Krzysiec » 07 lut 2017, 12:51

Na pewno poprawi ;) Nawet wiem jak!! Usunie nadkola w kolejnym roku modelowym ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości