Wybór silnika 1.4 150 KM S/S czy 1.6 200 KM S/S - argumenty?
: 15 mar 2017, 14:28
Nie, jeszcze decyzja nie zapadła ale właśnie pojawił się dylemat...kupienie Astry ST z odpowiednim/najlepszym silnikiem to nie lada wyzwanie...
Więc argumenty za silnikiem 150 KM:
- cena -> 6000 zł zostaje w kieszeni - można kupić matrycowe LEDy;
- spalanie -> teoretycznie nieznacznie mniejsze - załóżmy realnie 1 - 0,5 litra/km;
- nie planuje się ścigać i mam wrażenie, że 150 KM mi wystarczy w zupełności;
- auto raczej do przejeżdżenia max 60 tys km - potem oddaję do dilera;
- teoretyczny zysk - 60000 tys km przejechania to spalenie załóżmy 7 litrów/100 km więc różnica w porównaniu do 8 litrów/ 100 km to na tym dystansie jakieś 3000 tys zł w kieszeni;
Minusy:
- może być kapryśny;
- dorobienie drugiej rury (gdyby się chciało) kosztuje około 5000 zł;
- mniejsza elastyczność;
-------------------------------------------------------------
podsumowując można założyć, że 150 KM daje nam oszczędność na poziomie 9000 zł
Argumenty za silnikiem 200 KM:
- lepsza elastyczność;
- większy fan;
- czerwony napis TURBO na klapie
- większe bezpieczeństwo - np. podczas wyprzedzania;
- mocniejsza konstrukcja;
Minusy:
- większe spalanie?;
- silnik proporcjonalnie bardziej wyżyłowany;
- większy koszt;
Co byście jeszcze dodali do tego podsumowania?
Więc argumenty za silnikiem 150 KM:
- cena -> 6000 zł zostaje w kieszeni - można kupić matrycowe LEDy;
- spalanie -> teoretycznie nieznacznie mniejsze - załóżmy realnie 1 - 0,5 litra/km;
- nie planuje się ścigać i mam wrażenie, że 150 KM mi wystarczy w zupełności;
- auto raczej do przejeżdżenia max 60 tys km - potem oddaję do dilera;
- teoretyczny zysk - 60000 tys km przejechania to spalenie załóżmy 7 litrów/100 km więc różnica w porównaniu do 8 litrów/ 100 km to na tym dystansie jakieś 3000 tys zł w kieszeni;
Minusy:
- może być kapryśny;
- dorobienie drugiej rury (gdyby się chciało) kosztuje około 5000 zł;
- mniejsza elastyczność;
-------------------------------------------------------------
podsumowując można założyć, że 150 KM daje nam oszczędność na poziomie 9000 zł
Argumenty za silnikiem 200 KM:
- lepsza elastyczność;
- większy fan;
- czerwony napis TURBO na klapie
- większe bezpieczeństwo - np. podczas wyprzedzania;
- mocniejsza konstrukcja;
Minusy:
- większe spalanie?;
- silnik proporcjonalnie bardziej wyżyłowany;
- większy koszt;
Co byście jeszcze dodali do tego podsumowania?