Dealer wpisuje do umowy zamówienia / przedwstępnej datę realizacji posiłkuje się dwoma wytycznymi:
- plik alokacje produktowe = aktualizowany co dwa tygodnie, zawiera dane dotyczące terminu produkcji i wolnych alokacji dla samochodów:
a) na stock - bez klienta,
b) dla klientów pod zamówienie,
Samochody pod klientów mają priorytet i produkują się szybciej.
Plik alokacje produktowe podaje terminy z datą co do miesiąca. Do daty przewidywanej produkcji należy dodać czas dostawy - i tak:
Fabryka Produkcja Średni czas dostawy na plac zbiorczy do PL
Eisenach Corsa 3drz, Adam 1 - 2 tyg.
Zaragoza Corsa 5drz,VAN, LPG, Meriva 4 - 5 tyg.
Gliwice Astra IV Sedan, Astra V HB 1 tydz.
Russelsheim Insignia, Zafira 1 - 2 tyg.
Elsmere Port Astra ST (HB w kolorze bazowym) 3 - 4 tyg.
Batilly Movano 3 - 4 tyg.
Luton Vivaro 3 - 4 tyg.
Bupyong Mokka, Karl 7- 8 tyg.
Bursa Combo 4 - 5 tyg.
Do powyższych czasów (liczone od momentu zjechania samochodu z taśmy produkcyjnej) należy doliczyć czas na transport z placów w PL do salonów dealera. Zazwyczaj jest to 10 dni roboczych od momentu zwolnienia samochodu do transportu.
- drugim sposobem ustalenia terminu dostawy jest wysłanie zapytania do opiekuna z ramienia GM. Rozwiązanie to jest stosowane w przypadku nietypowego wyposażenia samochodu np. napęd 4x4, Inteliluxy itp.
Do powyższych sum terminów oczekiwania, dealerzy zazwyczaj dodają 2 do 4 tygodni zapasu w razie nieprzewidzianych trudności. Dlatego samochody zazwyczaj są dostarczane nieco wcześniej niż zapisano w dokumentach.
Tak więc drodzy forumowicze - jak widać dealer nie ma wpływu na przebieg produkcji i termin dostawy. W momencie zamówienia za rzetelność informacji odpowiedzialność ponosi GM.
U mnie w dealerstwie w dniu zamówienia jest generowany plik potwierdzający ten proces - w formie skanu przesyłam go do użytkownika.
Jeśli wasz dealer tego nie zrobił i np. przez zaniedbanie zamówił samochód później lub nie zwolnił samochodu do transportu w terminie który jest pierwszym możliwym - ponosi za to odpowiedzialność. Tak samo z myciem i przeglądem 0 - u mnie dzień po transporcie można odebrać samochód z salonu (o ile nie ma potrzeby montowania wymyślnych akcesoriów lub dodatków np. webasto).
Pozdrawiam wszystkich oczekujących na samochód
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.