Strona 1 z 2

Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 24 lis 2016, 19:30
autor: Krzysio321
Jeśli mam być szczery, w mojej ocenie nie ma lepszego auta w klasie kompakt nonpremium niż Astra. Oczywiscie nie jest to auto idealne pod kazdym wzgledem, co więcej może nawet komuś z powodu szczególnych preferencji nie odpowiadać, jednak dla zdecydowanej większości będzie to optymalny wybor.

Zacznijmy od minusów.
Szczerze, ciężko coś poważnego Astrze zarzucić. Można się roztkliwiać nad twardym podłokietnikami w drzwiach, czy brakiem sygnalizacji płynu spryskiwaczy. Można się irytować słabym obrazem z kamery cofania, czy nie zawsze idealnie działającymi czujnikami parkowania. Ostatnio także zdaje się brakiem Aux In w podłokietniku.

Realnym problemem może być słaba widoczność w niektórych kierunkach.

To są jednak detale bez większego znaczenia wobec zalet:

1 cena.
W cenniku szaleństwa nie ma, ceny podstawowej wersji są zbliżone do tego co oferuje konkurencja. Robi się ciekawiej gdy doliczymy pakiety i opcje oraz umiemy negocjować. Kupno nowego auta z mocnym silnikiem, naprawdę dobrym wyposażeniem za okolice 80 tysięcy jest czymś o co u konkurencji może być trudno uzyskać.
Z moich kalkulacji wynika, że realna różnica pomiędzy tym co jest dla mnie priorytetem (automat, aktywny tempomat, systemy bezpieczeństwa, wspomaganie kierowcy, etc) wynosi niemal zawsze w granicach 10-20 tysięcy, co już jest kwotą niemałą.

Być może dla innych preferencji różnice bedą mniejsze jednak mam wrażenie że im większy wypas tym większa różnica. Jasne, że da się znaleźć tańsze auto podobnej wielkości. Np. Fiata tipo, ale cieżko porównywać gruszki z jabłkami. Poza wielkością to jednak nie ta klasa.

W uzyskaniu korzystnej ceny pomaga bardzo dobra polityka pakietowa Opla. Wersje dynamic/elite pomimo, że jedna jest droższa od drugiej nie są konstruowane na zasadzie "to co w tańszej wersji plus coś jeszcze". Pozwala to na sporą elastyczność w wyborze i nie zmusza do zakupu wyposażenia, ktorego się mieć nie chce. Jedyny zgrzyt to cena iLux. To są pieniądze jak z klasy premium, ale być może te światła są warte tych ok 5300 zł po rabacie.

2 Właściwości.
Jak tu pewnie powszechnie wiadomo astra jest bardzo ceniona za pewną "kompletność". Dobrze się prowadzi, jest pojemna (poza bagażnikiem). Można wybierać z szerokiej gamy dynamicznych i zarazem oszczędnych silników.
W aucie zastosowano, a raczej dodano do opcji kilka elementów dotąd dostępnych tylko w klasie wyższej jak np. fotel AGR czy system onStar. Dzięki usprawnionej konstrukcji zawieszenia oraz kuracji odchudzającej auto zaskakuje dynamiką i przyjemnością prowadzenia. Jest przy tym przyzwoicie wyciszone.

3 Kombinacji tych wszystkich elementów próżno szukać u konkurencji. Dopiero w klasie premium (np. BMW) dostajemy lepsze auto, a i to nie pod każdym wzgledem. Nawet w serii 1 nie ma dostępnych takich bajerow jak podgrzewane siedziska tylnej kanapy czy fotel kierowcy z masażem i wentylacją. Do tego za podobnie, dobrze wyposażone BMW trzeba zapłacić blisko dwa razy więcej. Oczywiscie opel to nie BMW i nic nie zastąpi tylnego napędu, ale tego rodzaju porównania pokazują jak atrakcyjną konstrukcją jest astra 5.

Pewną niewiadomą jest trwałość i awaryjność, jednak i w tym zakresie można mieć do 5 lat spokojną głowę wykupując za niewielkie pieniądze pakiet dodatkowej gwarancji.

Szczerze jestem zaskoczony tą sytuacją, nawet czasem powątpiewam czy aby gdzieś nie ma haczyka w tym wszystkim, ale chyba nie ma. Sprzedaż Astry w tym roku wzrosła o blisko 30 procent w EU, co jest rekordem pierwszej dwudziestki rankingu.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 24 lis 2016, 20:44
autor: LordDarq
Zgadzam się. Ja dodatkowo zneutralizowałem mały bagażnik poprzez niezakupienie koła dojazdowego, więc u mnie minusów mniej. Na razie jeżdżę miesiąc, ale jest super. Nie mam na co narzekać :-) I oby tak dalej!

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 24 lis 2016, 21:37
autor: Sly
Podsumowując dodać tylko mogę, że każdy z moich znajomych czy z rodziny po tym jak się ze mną przejedzie i zobaczy dodatki, które są w samochodzie jest nieco "zdziwiona". Słyszałem już komentarze typu: "to opel", "skąd tu tyle miejsca", "ale bajerów", "to chyba nie opel" buhahaha. Trochę może śmieszne niektóre reakcje, ale faktycznie mam wrażenie, że mimo delikatnych pierdół zrobiony został kawał dobrej roboty :) Póki co jestem bardzo zadowolony, a nawet pokuszę się o stwierdzenie, że powyżej tego co oczekiwałem :)

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 24 lis 2016, 23:09
autor: Segor
Krzysio mogłeś to wrzucić do wątku "Astra 5 vs inne auto". Niepotrzebnie tworzysz identyczne tematy.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 24 lis 2016, 23:59
autor: b3rs
To się kolego nie postarałeś z tymi wadami!
Ale już Ci pomagam (będzie sporo porównań do Insignii, bo kupili ją moi rodzice i jestem z nią bardziej na bieżąco):
- Bardzo mało opcji wyboru jeżeli chodzi o tapicerkę - w zasadzie jeden wzór i skóra dla dynamic i jasny/ciemny/skóra dla elite (enjoy nie ma chyba skóry). Skóra też nie jest do końca skórą i chyba nikt nie wie które części są ze skóry naturalnej, a które z ekologicznej. Może się czepiam, ale miło by było mieć możliwość wyboru jasnej skóry.
- Brak premium audio, a w insigni i chyba w nowej Mocce jest. Przykłady konkurencji: Golf, Giulietta, a wcześniej 147.
- Brak adaptacyjnego zawieszenia - w Insignii jest. Golf ma, ma też sportowe i to chyba nie jakoś astronomicznie drogie.
- Skrzynia automatyczna dostępna praktycznie tylko z dwoma silnikami. To jest akurat spora wada.
- Brak skrzydełek do zmiany biegów przy skrzyni automatycznej ani pakietu OPC wnętrze - w Insignii jest.
- Brak dwusprzęgłowej, szybkiej skrzyni automatycznej - u konkurencji dość powszechna.
- Oświetlenie żarówkowe - chodzi głównie o wnętrze i tablicę rejestracyjną, ale niektórzy producenci zaczynają już chyba powoli standardowo zastępować reflektory halogenowe LEDami - przykład: Civic X, Megane chyba też ma to w standardzie.
- Astra mogłaby też mieć możliwość zamontowania panoramicznego dachu jak w Zafirze - odlot! A poza Oplem to pamiętam coś takiego w Peugeocie 407 sw.
- Brak rolet przeciwsłonecznych - tak, takich jak w Insignii, aczkolwiek w BMW chyba też widziałem podobne opcje. Ale to drobiazg, można drażnić klasę wyższą gdzie indziej.
- Brak napędu 4x4 - konkurencyjna Octavia ma, ale chyba tylko ona, więc też to nie jest wielki problem - do głowy przychodzi mi tylko Golf R.
- Brak wyświetlacza HUD w ofercie - Megane G.T. miała, miejmy nadzieję, że będzie w OPC.
- Mierne rozpoznawanie mowy - może to być denerwujące i niebezpieczne, bo kierowca powinien być zrelaksowany i skupiony na drodze.
- Czytnik CD w schowku - i w konsekwencji brak schowka. Może dla niektórych to archaizm, ale wolę mieć muzykę pod ręką w bezstratnym formacie a nie bujać się po internetach szukając dobrej jakości MP3 a następnie bawić się w uzupełnianie tagów, żeby była odpowiednia kolejność utworów i inne informacje o utworze.

Sam zdecydowałem się na Astrę, bo miała prawie wszystko, czego chciałem i jeszcze trochę.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 00:32
autor: Krzysio321
W ten sposób to można tworzyć "wady" długo. Choćby, ze nie ma silników powyzej 200 KM.
Tyle, że brak czegoś w ofercie to nie wada, szczególnie jeśli dana rzecz nie jest standardem dostępnym u prawie wszystkich. 4x4 nie ma w kompakcie mazda, kia, Hyundai, Fiat i pewnie wiele innych Marek. Tak samo jak audio premium. Nie można mieć wszystkiego co mają inni i jednocześnie korzystnej ceny.

Wspominałem, że auto jest optymalne dla większości klientów, jest jasne, że ludzie o specyficznych potrzebach muszą szukać gdzie indziej.

Moim zdaniem napęd przedni z dołączanym tyłem co jest jedyną ofertą w kompaktach to kiepski pomysł, zasadniczo użyteczny jedynie w bardzo specyficznych miejscach i warunkach klimatycznych. Oczywiście marketing mówi co innego. Jednak auto przygotowane na 4x4 traci na przestronności nawet jesli tego elementu nie ma. Zawsze jest coś za coś.

HUD jest fajnym gadżetem, ale jak dla mnie mało uzytecznym jesli prędkość wyświetlana jest ze sporym błędem.
Dla mnie większym zaskoczeniem niż brak HUD jest raczej brak opcji tempomatu, ktory utrzymuje prędkość zgodną ze znakami drogowymi (z konfigurowaną odchyłką). To przecież tylko kwestia oprogramowania, a więc bardzo niski koszt dla producenta. Pewnie nikt na to nie wpadł.

Generalnie większość wad ktorę wymieniłeś można uzupełnić we własnym zakresie za mniejsze pieniądze i lepiej niż to robią producenci (lepsze audio, CD, tapicerka, rolety, etc)

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 07:02
autor: Templaris
Proszę pierw poczytać że są różne segmenty aut i nie siać tutaj takich akcji. Insignia droższa 30-40 tysięcy. Jak ja nie lubię jak ktoś się nie zna i na upór próbuje na forum powiedzieć że Astra to fatalne auto. W każdym poście przyjacielu czepiasz się gdzie tylko się da. Porównaj Insignie fo Mercedesa S klasy. Identyczne porównanie.

b3rs pisze:To się kolego nie postarałeś z tymi wadami!
Ale już Ci pomagam (będzie sporo porównań do Insignii, bo kupili ją moi rodzice i jestem z nią bardziej na bieżąco):
- Bardzo mało opcji wyboru jeżeli chodzi o tapicerkę - w zasadzie jeden wzór i skóra dla dynamic i jasny/ciemny/skóra dla elite (enjoy nie ma chyba skóry). Skóra też nie jest do końca skórą i chyba nikt nie wie które części są ze skóry naturalnej, a które z ekologicznej. Może się czepiam, ale miło by było mieć możliwość wyboru jasnej skóry.
- Brak premium audio, a w insigni i chyba w nowej Mocce jest. Przykłady konkurencji: Golf, Giulietta, a wcześniej 147.
- Brak adaptacyjnego zawieszenia - w Insignii jest. Golf ma, ma też sportowe i to chyba nie jakoś astronomicznie drogie.
- Skrzynia automatyczna dostępna praktycznie tylko z dwoma silnikami. To jest akurat spora wada.
- Brak skrzydełek do zmiany biegów przy skrzyni automatycznej ani pakietu OPC wnętrze - w Insignii jest.
- Brak dwusprzęgłowej, szybkiej skrzyni automatycznej - u konkurencji dość powszechna.
- Oświetlenie żarówkowe - chodzi głównie o wnętrze i tablicę rejestracyjną, ale niektórzy producenci zaczynają już chyba powoli standardowo zastępować reflektory halogenowe LEDami - przykład: Civic X, Megane chyba też ma to w standardzie.
- Astra mogłaby też mieć możliwość zamontowania panoramicznego dachu jak w Zafirze - odlot! A poza Oplem to pamiętam coś takiego w Peugeocie 407 sw.
- Brak rolet przeciwsłonecznych - tak, takich jak w Insignii, aczkolwiek w BMW chyba też widziałem podobne opcje. Ale to drobiazg, można drażnić klasę wyższą gdzie indziej.
- Brak napędu 4x4 - konkurencyjna Octavia ma, ale chyba tylko ona, więc też to nie jest wielki problem - do głowy przychodzi mi tylko Golf R.
- Brak wyświetlacza HUD w ofercie - Megane G.T. miała, miejmy nadzieję, że będzie w OPC.
- Mierne rozpoznawanie mowy - może to być denerwujące i niebezpieczne, bo kierowca powinien być zrelaksowany i skupiony na drodze.
- Czytnik CD w schowku - i w konsekwencji brak schowka. Może dla niektórych to archaizm, ale wolę mieć muzykę pod ręką w bezstratnym formacie a nie bujać się po internetach szukając dobrej jakości MP3 a następnie bawić się w uzupełnianie tagów, żeby była odpowiednia kolejność utworów i inne informacje o utworze.

Sam zdecydowałem się na Astrę, bo miała prawie wszystko, czego chciałem i jeszcze trochę.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 08:41
autor: kuba
@Templaris, całkowicie się z Tobą zgadzam, nijak nie da się porównać ze sobą aut z segmentów C i D. Sam jestem wielkim fanem Insignii, nawet rozglądałem się za roczną, 2 letnią, zanim zamówiłem AK. Jest jeden argument przekreślający IMO Insignię wobec AK - ilość miejsca na tylnej kanapie, to raz, a dwa bagażniki w ST w obydwu modelach są identyczne! (klasa C i D ) Dalsze porównywanie nie ma sensu
Krzysio321 pisze:Wspominałem, że auto jest optymalne dla większości klientów, jest jasne, że ludzie o specyficznych potrzebach muszą szukać gdzie indziej.

Dokładnie! Klient o "specyficznych" jak piszesz potrzebach (jeżeli z zasobniejszym portfelem) nawet do salonu Opla nie wdepnie. Pomimo, że bardzo lubię tą markę, niestety takie są realia.
AK - dla przeciętnego Kowalskiego, optymalne względem ceny, tego co za tę cenę oferuje. IMO relacja ceny do tego co masz w zamian najlepsza n rynku.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 08:54
autor: Templaris
Jak kupowałem Astrę i wsiadłem w salonie do Insigni to mi się smutno zrobiło że mnie na nią nie stać:) Takie to porównanie:)

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 08:55
autor: Sly
Chętnie bym to wszystko wziął razem z całą insignią, gdybym tylko miał kilkadziesiąt tysięcy więcej na wydanie :P

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 08:57
autor: kuba
Eee tam, zaraz byście żałowali że już nowy model na rynku, a Wy macie starą budę ;) Następna będzie Insignia :D

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 09:25
autor: Krzysio321
Sly pisze:Chętnie bym to wszystko wziął razem z całą insignią, gdybym tylko miał kilkadziesiąt tysięcy więcej na wydanie :P

Ja jednak nie. Insygnia jeździ gorzej, gorzej przyspiesza, więcej pali i nie oferuje niemal nic ekstra poza wspomnianymi drobiazgami (które mogą oczywiście mieć znaczenie dla kogoś innego).
Nawet jednak, gdyby te rzeczy były ważne dla mnie i chciał wydać te pieniądze to nie kupił bym insygnii, bo za dużo się przy tym traci zalet Astry.

Jeśli chciałabym kupić inne auto za większe pieniądze to tylko BMW seri 1.

Bo ma napęd na właściwą oś, mocniejsze silniki, skrzynię 8 biegową i jeździ po prostu genialnie.
120i/125i to auta klasy GTI bez spojlerów, hałasu i świecidełek, a przy tym niezwykle skuteczne na drodze. Niestety cena w stosunku do Astry jest dwa razy wyższe, a do tego bardzo ciasno z tyłu.

Co ciekawe odrobinę tu jest podobieństwa do Astry 1,6, gdzie też mamy 200 KM 7s do setki i normalny wygląd.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 09:27
autor: Segor
Dokładnie koledzy. Jak ktoś uważa, że AK jest słaba bo nie ma tego i tamtego to niech sobie kupi Volvo: 190KM automat, 4x4, wszystkie potrzebne bajery, cena: powyżej 170 000 zł za kompakta V40...
Da się? Da.. Tylko po co? :)

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 09:30
autor: kuba
A żeby ta V40 jeszcze nadzwyczaj urodziwa była, ale niekoniecznie. Mało tego, i tak znajdzie się coś, czego nie będzie miała i tam to dopiero bulwers, za taką kasę ;)

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 09:41
autor: b3rs
Krzysio321 pisze:W ten sposób to można tworzyć "wady" długo.


Pewnie tak, ale nie można pisać, że Astra jest ich pozbawiona. Moim zdaniem sporymi wadami są te, które wymieniłem jako pierwsze - brak Audio premium, mały wybór tapicerek i wykończenia wnętrza (Alfa giulietta ma materiałową, alcantarę i 3 kolory skóry), adaptacyjne zawieszenie było już chyba w AH o ile dobrze pamiętam. A największym problemem tej generacji Astry jest dostępność skrzyni automatycznej z szerszą gamą silników i jej archaiczność. Konkurencja jest tu mocno do przodu zwłaszcza VAG, który ma w ofercie dwusprzęgłowe DSG dostępne z chyba każdym silnikiem.

Templaris pisze:Proszę pierw poczytać że są różne segmenty aut i nie siać tutaj takich akcji. Insignia droższa 30-40 tysięcy. Jak ja nie lubię jak ktoś się nie zna i na upór próbuje na forum powiedzieć że Astra to fatalne auto. W każdym poście przyjacielu czepiasz się gdzie tylko się da. Porównaj Insignie fo Mercedesa S klasy. Identyczne porównanie.

To przeczytaj post, który sam zacytowałeś i zauważ, że prawie przy każdym punkcie są przykłady konkurencyjnych modeli tego samego segmentu. Nigdzie też nie napisałem, że Astra to fatalne auto. Jeżeli masz ze mną jakoś problem to pisz na prv a nie pisz na forum totalnych bzdur na mój temat...

Do wad należałoby też dorzucić brak możliwości dodania aplikacji do intelliLinku - miejmy nadzieję, że to ulegnie zmianie po wprowadzeniu wi-fi do oferty. Było by dużym błędem, gdyby samochód mógł służyć jedynie jako hotspot a nie mógł sam korzystać z internetu do np. pobierania informacji pogodowych, o korkach, przeglądania internetu czy pobierania aplikacji ze sklepu jak u konkurencji.

Krzysio321 pisze:a do tego bardzo ciasno z tyłu.

Dokładnie! Nawet dodałbym jeszcze jedno "bardzo". Porównywanie serii 1 do Insignii nie ma absolutnie żadnego sensu.

Krzysio321 pisze:Co ciekawe odrobinę tu jest podobieństwa do Astry 1,6, gdzie też mamy 200 KM 7s do setki i normalny wygląd.

Seria 1, z tego co pamiętam, ma silnik 184 KM, który rozpędza samochód do 100 w ok. 7s. Ale to BMW... :D

Panowie, luzujemy! Nikt, nie ma z nikim problemu - dyskutujemy /kuba/

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 09:44
autor: Segor
b3rs pisze:Konkurencja jest tu mocno do przodu zwłaszcza VAG, który ma w ofercie dwusprzęgłowe DSG dostępne z chyba każdym silnikiem.
Tylko trzeba tu dodać, że wszyscy na forum VAG odradzają nowej DSG 7 stopniowej bo się sypie... Tak więc jeżeli ktoś szuka rozwiązania na lata, to DSG jest dla niego wadą, a nie zaletą.

Optymalnym wyborem jest ten, który komuś pasuje. Nie ma jednego najlepszego auta dla wszystkich... Każde ma swoje wady i zalety.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 09:53
autor: Krzysio321
To nie jest tak, że dsg jest lepsze czy nowocześniejsze od klasycznych automatów. BMW, Volvo, Mercedes czy Lexus nie stosują dsg (nie licząc bardzo wyjątkowych konstrukcji). To wynika z tego, że dsg jest mniej komfortowe i poza minimalnie szybszą zmianą biegów nie ma żadnych zalet.
Nie można mówić, że automat 6b z systemem start/stop nie jest nowoczesny.
Oczywiście to nie 8b ZF z możliwością "żeglowania" i elektronicznym sterowaniem, które pozwala na automatyczne wrzucenie P po wyłączeniu silnika. Jednak znowu nie porównujmy Astry do aut dwa razy droższych, bo to nie ma sensu. A co ciekawe takiej funkcji nie ma nawet w Lexusie IS200t

Oczywiście też bym chciał żeby automat był dostępny choćby w 1,6 200KM, ale generalnie brak takiej oferty wynika ze słabego zainteresowania.
Szkoda.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 10:03
autor: b3rs
DSG podałem akurat jako przykład najpoważniejszego konkurenta Astry, ale są też inni producenci jak sami zauważyliście. Dorzuciłbym też TCT w Alfach, które chyba cieszy się dobrą opinią.
Zainteresowanie może nie jest wielkie, ale na pewno rośnie. Dodatkowo chciałbym zwrócić uwagę, że benzyna 150KM z automatem jest tańsza od silnika 1.6 200KM o zaledwie 1000 zł, czyli jest to opcja droga, co z pewnością nie zwiększa popularności automatów wśród klientów Opla.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 10:06
autor: Krzysio321
5 tysięcy dopłaty za automat to znowu połowa ceny takiego udogodnienia w BMW. To nie automat jest drogi tylko 1,6 tani.
Automat jest tańszy niż światełka diodowe.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 10:38
autor: b3rs
Tak, ale byłby tańszy na przykład z silnikiem 125 KM, który kosztuje 2500 zł mniej niż 150 KM.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 11:25
autor: Krzysio321
Jeśli ktoś szuka budżetowej wersji to jest dla 1,0 skrzynia zautomatyzowana.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 11:57
autor: ememel
Czym się różni automatyczna od zautomatyzowanej?

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 12:07
autor: komisarzryba
zautomatyzowana to normalna skrzynia manualna, doposażona w siłowniki do zmiany biegow i wciskania sprzegla. tak ogolnie rzecz biorac.
a automat to zupelnie inna konstrukcja, z hydrokinetycznym konwerterem momentu obrotowego.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 12:10
autor: bratpit
Czy wtedy nie ma sprzęgła ale jest normalny drążek zmiany biegów?

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 12:11
autor: komisarzryba
bratpit pisze:Czy wtedy nie ma sprzęgła ale jest normalny drążek zmiany biegów?

pedalu sprzegla nie ma, drążek rozni się, zarówno od skrzyni recznej, jak i klasycznego automatu. w instrukcji jest narysowany.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 12:19
autor: kuba
Nazywa się to Easy Tronic, drążek wygląda tak:

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 12:19
autor: komisarzryba
no dokładnie. dodam, ze skrzynia ta nie ma najlepszej opnii.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 12:25
autor: bratpit
Dzięki!

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 13:39
autor: krell
Ja zdecydowałem się na ten samochód tylko z powodu dostępności 200 konnej wersji. ~90k za nowe 200 konne auto to bardzo dobra cena. Gdyby nie ten silnik to wybór padłby na inny samochód.

Re: Dlaczego astra to obecnie optymalny wybor w klasie?

: 25 lis 2016, 13:47
autor: remar
Optymalny wybór, hmmm, takie coś dotyczy flot lub mniejszych firm które kupują auta dla pracowników. Jeśli kupujemy dla siebie prywatnie czy na firmę ale to my będziemy używali auto to oprócz tego co nazywamy optymalnym wyborem w grę wchodzą jeszcze dodatkowe czynniki jak preferencje co co marki czy emocje - auto urzeka nas czymś lub jest nam obojętne. I tego czegoś niemierzalnego brakuje mi trochę w Astrze, brak tu emocji jakie miałem gdy kupowałem Civica i mam dotąd mimo że od zakupu minęły 4 lata ciągle mam wrażenie dobrego wyboru. Są też zalety, żona szukała auta w którym będzie się dobrze czuła za kierownicą a w Astrze pozycja za kółkiem jej pasuje, szukała opcjonalnych wygodnych foteli i tu je ma, chciała okno dachowe i proszę bardzo - jest. Do tego nie podobały jej się plastiki piano - jest wersja Enjoy z matowym wykończeniem który przypadł nam do gustu a dodatkowo ta wersja załatwia sprawę zbędnej elektroniki której nie chcieliśmy w aucie. Można by powiedzieć że to dla żony optymalny wybór ale gdyby to samo oferowała inna marka to pewnie też byśmy rozważyli ofertę bo najpierw trzeba wybrać auto pod siebie a potem myśleć czy to optymalne. Co z tego że Astra ma dużą sprzedaż jeśli nam by nie pasowała - dla samej kalkulacji nie warto kupować auta, musi być jeszcze wartość dodana w postaci przeświadczenia o dobrym wyborze. Do tego dochodzi sprawa ilości czasu który spędzimy w serwisie - za 4 lata zobaczę czy pod tym względem to był optymalny wybór :?: