Strona 1 z 1

Skrzynia 6T45

: 17 lis 2020, 17:43
autor: magnat43
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przymierzam się do zakupu Opla Astry V z silnikiem 1.6 200KM. Po przeczytaniu wielu wątków na forum wiem, że silnik ten jest polecany z racji tylko minimalnie wyższego spalania niż 1.4 (przy dużej różnicy w mocy) oraz z racji niższej awaryjności niż wersja 1.4 150KM. Jedyną kwestią, która budzi mój niepokój to skrzynia biegów, ponieważ chciałbym kupić automat. Z lektury forum wiem, że model skrzyni to 6T45. Z informacji, które pojawiają się w internecie wynika, że ta skrzynia ma nienajlepszą opinię i jest najczęściej trapiona przez pękający pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł i ogólnie dość często ulega awarii. Z tego co udało mi się wyczytać to występowały różne generacje tej skrzyni a ta w Astrze to generacja druga albo nawet trzecia.? Stąd moje pytanie jak jest z trwałością tej skrzyni? Czy wspomniany problem z pękającym pierścieniem został już np. wyeliminowany w generacji, która występuje w Astrze V? Czy jest ona znacząco poprawiona w stosunku do wersji występującej w okolicach 2010r.? Czy wręcz przeciwnie trapią ją te same problemy co w innych skrzyniach 6T45 a koszty naprawy sięgają 10 tys złotych i często zdarzają się nawet przed osiągnięciem przebiegu na poziomie 100 tys km? Proszę o pomoc.

Re: Skrzynia 6T45

: 18 lis 2020, 23:46
autor: Inferno
Mam i nie narzekam. Kupiłbym ponownie taką konfigurację. Chyba jeszcze nikomu ta skrzynie nie padła. Pocztytaj o manulanej M32. Tam są dopiero problemy.

1.6 jest na paliwo 98. Można 95, ale lepiej 98. Do 1.4 potrzeba 4 l oleju silnikowego, do 1.6 5,5 l. Silnik 1.6 będzie droższy w utrzymaniu, ale jest super i bym ponownie go wybrał.

Re: Skrzynia 6T45

: 19 lis 2020, 02:47
autor: PaGo
Do silnika 1,6 nie trzeba
go przekonywac (ani zniechęcać do 1,4 +m32)bo juz wybral .
Mial (moze.jeszcze ma)
wapliwosci co do automatycznej skrzyni biegow wystepujacej razem z 1,6 sht.