Strona 1 z 6

Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 11:19
autor: admin
Czekamy na opracowanie od @Budus

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 11:59
autor: Budus

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 12:05
autor: Segor
Dla mnie bomba! Wszystko czytelne i dużo wartościowych informacji (szczególnie obrazki).

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 12:08
autor: daro
Super. Dziękujemy :-)

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 12:21
autor: Templaris
Podwieście temat

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 12:33
autor: admin
Przyklejony...chyba, że mówisz o tym jak jest temat Lepek - ale tutaj nie o to chodzi...

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 13:32
autor: pgrad
@admin @budus - pytanie/uwaga może jest z typu tzn "głupich" lub "typowej blondynki" - wydaje mi się, iż należy precyzyjnie wskazać czy wskazane zmiany dotyczą tzn RM2017A określanego dla produkcji w drugiej połowie 2016 roku, czy też zmiany RM2017 obejmą też rok kalendarzowej produkcji 2017 - gdzieś już były jakieś komentarze o dalszych ubożeniach wyposażenia, podnoszenia ceny pakietów

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 13:37
autor: kuba
Wydaje mi się że rok prod 2017 to wg logiki powinien być RM17B. Ja czytałem gdzieś że boczki drzwi przednich (PR17) mają być wykonane w całości z twardego plastiku, podobnie jak obecnie tylne, na ile to potwierdzone nie wiem. Więc powyższa lista dotyczy raczej RM17A, niemal identyczna widziałem u swojego dealera.

Re: Rocznik modelowy RM17 - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 14:27
autor: pgrad
kuba pisze:Wydaje mi się że rok prod 2017 to wg logiki powinien być RM17B. Ja czytałem gdzieś że boczki drzwi przednich (PR17) mają być wykonane w całości z twardego plastiku, podobnie jak obecnie tylne, na ile to potwierdzone nie wiem. Więc powyższa lista dotyczy raczej RM17A, niemal identyczna widziałem u swojego dealera.


Dlatego może na tę chwilę zmodyfikować tytuł na RM17A lub dopisać w wyjaśnieniu że na dzień dzisiejszy RM2017 należy czytać jako RP2016 i RM2017A

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 14:34
autor: kuba
Zrobione ;)

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 15:45
autor: Budus
ten PDF był u dilerów w maju 2016

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 15:47
autor: kuba
Więc wszystko by się zgadzało, pewnie już mają taki, albo za chwilę dostaną ze zmianami na RM17B.

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 18:54
autor: Ironhide1978
A czy może ktoś się orientuje czy taki pakiet wyciszający (no może poza przednią szybą laminowaną) da się zainstalować w serwisie już po odebraniu samochodu?

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 19:39
autor: ememel
Ironhide1978 pisze:A czy może ktoś się orientuje czy taki pakiet wyciszający (no może poza przednią szybą laminowaną) da się zainstalować w serwisie już po odebraniu samochodu?


Pewnie się da, ale wątpię żeby chcieli Ci to zrobić.

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 20:40
autor: Mieszko66
Brawo @Budus. Zrobiłeś kawał dobrej roboty. Dzięki. Na pewno będzie przydatne dla wszystkich, którzy jeszcze czekają na odbiór lub będą zamawiać auta. Co do wyposażenia RM16 to było trochę loterią i zależało chyba od daty produkcji auta. Wielu z nas pisało, że jeździli testowymi autami ST 1.4 150KM z pakietem wyciszenia (przynajmniej maski), a później tego pakietu już nie było na wyposażeniu RM16.
W mojej astrze jak pisałem w innych postach akurat jest. Nie wiadomo tak naprawdę od czego to zależało, może od daty złożenia zamówienia?. Teraz to i tak już nie jest istotne.

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 26 paź 2016, 22:18
autor: Sly
Najgorsze jest to, że dilerzy sami w okresie przejściowym nie byli pewni co się zmieni :D

Świetna robota!

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 27 paź 2016, 08:06
autor: ememel
Moj sprzedawca jest do d... ale akurat o zmianach wiedział już od początku czerwca. Nawet że felgi się zmieniły w Elite.

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 11:40
autor: Sly
podobno miał być usunięty napis TURBO z tylnej klapy. A u mnie taki widnieje...
Mało tego z tyłu jak otworzyłem te boczki w bagażniku to mam coś w postaci gąbki dość sporej wielkości wystającej w przedniej stronie tego schowka. Czyżby element wyciszenia? Ktoś może mnie oświecić ?? Na masce przedniej brak maty.

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 11:44
autor: kuba
@Sly, zaglądałeś pod podłogę bagażnika ? Pod sztywna podłogą masz podklejone około 1 cm takiej szarej miękkiej włókniny ? Potem goła blacha czy jak ? A o usunięciu napisu nie słyszałem... gdzie to było ? Ta gąbka to bardziej wygląda na absorber uderzenia, a nie wyciszenie, ale absorber w takim miejscu?

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 11:49
autor: Sly
nie zaglądałem, bo dziś na szybko byłem podpisać tylko papiery i to mnie zdziwiło.
O usunięciu oznaczenia turbo mówił mi kiedyś diler czytając broszurę, ale może mu się porąbało z usunięciem napisu na silniku hahahahha
Trudno to nazwać, aczkolwiek uzupełnia dużo przestrzeni między tymi kawałkami blachy, więc nawet jak to nie wyciszenie to i tak coś tam pochłonie... Jak będę odbierał w poniedziałek zapytam co to jest, a tymczasem czy ktoś z ST mógłby tam zajrzeć i zrobić foto ?

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 12:32
autor: pgrad
Jak odbiorę swoją jutro to odpowiem jak wygląda wyciszenie oczywiście tam gdzie będzie można to podejrzeć.
Zgodnie z opisem/schematem z pierwszej strony wyciszenie powinno być poprowadzone całościowo po boku bagażnika. Jeśli tak masz to @sly zyskałeś wyciszenie, jeśli tak nie jest to ta gąbka może służy jako ogranicznik aby coś co tam umieścisz nie przemieściło się gdzieś w głąb i jako dystans abyś za głęboko nie umieścił boczku.

A z napisami to faktycznie w niektórych wersjach miało nie być - zgodnie z zestawieniem opisu AK z cytowanych na forum stron opel.de opisujących szczegółowo parametry techniczne auta (silnik, skrzynie, itp.)

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 13:20
autor: Segor
Ta gąbka jest bez pakietu wyciszenia. Boczki wyciszenia to bardzo duże elementy (przynajmniej tak wyglądały w katalogu serwisowym) i chyba całość blachy pokrywają. Ta gąbka to chyba jest takie usztywnienie/wspornik ścianek bocznych bagażnika.
Benzyna pod maską już w żadnej wersji nie ma maty.
@pgrad zrób proszę zdjęcia:
- pod podłogą bagażnika
- wnętrza obu schowków bocznych w bagażniku
- pod tylną kanapą (o ile ona się podnosi i da radę zrobić zdjęcie)
- słupków przy zawiasach przednich drzwi po otwarciu (tam gdzie elementy #2 z obrazka z poprzedniej strony)
- wnętrza klapy bagażnika (o ile jest tam jakaś klapka do otwarcia i zerknięcia do wnętrza)
Z góry dzięki :) Później już tylko pozostaje znaleźć manuale jak rozebrać bagażnik i można będzie kleić maty :)

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 13:41
autor: kuba
Przyłączam się do prośby @Segora.
Tak swoja droga na schemacie pakietu wyciszenia widać wyraźnie że ST posiada na podłodze bagażnika matę wyciszającą (element #9) . W większości testów na YT, silnika B14XFT, nawet jeżeli testowany egzemplarz posiadał wyciszenie maski, to po uniesieniu podłogi bagażnika widać gołą blachę. Podobnie w jednej testówce, która gdzieś w salonie oglądałem, matę pod maską miała, natomiast w bagażniku goła blacha. Więc to że auto posiadało matę pod maską, nie oznacza że miało pakiet wyciszenia. Odwrotna sytuacja jak obecnie dla benzyny - cały pakiet wyciszenia dostępny, wyciszenia maski brak. @Mieszko66, również ma matę pod maską, a w bagażniku goła blacha. Chyba że to, co widać na schemacie w zmianach dla RM17A, montowane jest od spodu, ale wygląda jak by było na wierzchu. Jeżeli jest tak jak myślę, to w RM16, poza wyciszeniem maski, żaden samochód (poza 1.6 SHT i 1.6 BiTurbo wg. Opla) nie posiadał pełnego pakietu "wyciszenie"

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 13:54
autor: Segor
kuba pisze:Tak swoja droga na schemacie pakietu wyciszenia widać wyraźnie że ST posiada na podłodze bagażnika matę wyciszającą. W większości testów na YT, silnika B14XFT, nawet jeżeli testowany egzemplarz posiadał wyciszenie maski, to po uniesieniu podłogi bagażnika widać gołą blachę. [...] Chyba że to, co widać na schemacie w zmianach dla RM17A, montowane jest od spodu, ale wygląda jak by było na wierzchu.

To chyba jest kwestia mało dokładnego obrazka. Wyciszenie podłogi bagażnika w katalogu serwisowym nie wyglądało na duże, to chyba była tylko podkładka pod koło zapasowe, czyli goła blacha mogłaby wystawać... Szkoda, że nie mamy tego zdjęcia elementów z katalogu serwisowego :/

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 28 paź 2016, 13:58
autor: kuba
No chyba że tak, skoro widziałeś to, w katalogu serwisowym powinno być precyzyjniej. Ale na tym schemacie wygląda to trochę myląco.

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 29 paź 2016, 18:27
autor: pgrad
Widok elementów wyciszenia zamieściłem (w kolejnych postach) w wątku mojej ST
http://astra5klub.pl/astra-elite-1-4-150km-s-s-at-st-deep-sky-t321.html

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 29 paź 2016, 18:40
autor: richat
Super robota Budus. :-)
Znalazłem na angielskim forum AK podobny spis:

Kod: Zaznacz cały

MY17 - New Astra HB5 & Sports Tourer Changes

•   Power Red replaced by new exterior colour Lava Red
•   Carbon Flash replaced by new exterior colour Mineral Black
•   Asteroid Grey replaced by new exterior colour Cosmic Grey
•   Hatch - Energy models - Royal Blue now available as an option
•   Tech Line, SRi Nav, Elite Nav and optional Navi 900 now get Android Auto smartphone interface as standard as well as Apple Carplay
•   All models - USB & Aux in port replaced by 2.1 USB port, which provides quicker charging. Aux in port is no longer available.
•   SRi Nav & Elite Nav models now get colour coded shark fin aerial
•   All models - interior tailgate cover no longer two tone, it is now all Jet Black
•   Tech Line models & optional Navi 900 on Design & Energy models - instrument cluster with colour display replaced by monochrome display
•   Elite models - Leather trim - piping on seat bolsters replaced with decorative stitching
•   Elite models - Leather seat pack introduced, this means that Elite models no longer get driver's & passenger's front seat cushion extensions or driver's & passenger's front seat tilt adjustment. Therefore, the seats no longer receive AGR certification. New Driver's & Passenger's Ergonomic Sport Seat Pack introduced as an option, this adds seat tilt and front cushion extensions on both the front driver's and passenger's seats to achieve the AGR certification. Optional Power Front Driver's Seat now only available in conjunction with Driver's & Passenger's Ergonomic Sport Seat Pack

Options
•   SRi models - 18" alloy wheel with five twin spoke design introduced as an option, (N/A with 1.4 (100PS), 1.0 (105PS) & 1.6 (110PS) ecoFLEX engines)
•   SRi models - optional Keyless Entry & Start no longer adds parking brake electrically operated
•   SRi & Elite models - optional Keyless Entry & Start door handles will move from grained buttons to chrome buttons and the buttons will only be available on the two front doors


Bardzo interesuje mnie ten punkt:

Kod: Zaznacz cały

All models - USB & Aux in port replaced by 2.1 USB port, which provides quicker charging. Aux in port is no longer available.

To wskazuje, że w końcu poszli po rozum do głowy i dali możliwość łazowania telefonu podczas podłączenia go poprzez Android Auto a nie jak dotychczas - po podłączeniu do słabego źródła prądu telefon niby się ładował ale skutek był taki, że powoli jednak energii ubywało. Ciekaw jestem czy da się zrobić jakiegoś swapa z RM16 na RM17 w tej dziedzinie...

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 29 paź 2016, 19:58
autor: niedzielnykierowca
richat pisze:Bardzo interesuje mnie ten punkt:

Kod: Zaznacz cały

All models - USB & Aux in port replaced by 2.1 USB port, which provides quicker charging. Aux in port is no longer available.

To wskazuje, że w końcu poszli po rozum do głowy i dali możliwość łazowania telefonu podczas podłączenia go poprzez Android Auto a nie jak dotychczas - po podłączeniu do słabego źródła prądu telefon niby się ładował ale skutek był taki, że powoli jednak energii ubywało. Ciekaw jestem czy da się zrobić jakiegoś swapa z RM16 na RM17 w tej dziedzinie...


To spoko ciekawe ile prądu przesyła, ktoś kto ma 16.5 może zmierzyć appka ampere :) https://play.google.com/store/apps/deta ... dev.ampere

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 29 paź 2016, 21:53
autor: Budus
potwierdzam, że na AA również ładuje - a na pewno bateria nie spada :)

Re: Rocznik modelowy RM17A (RP16) - różnice w porównaniu do RM16

: 29 paź 2016, 22:06
autor: Segor
richat pisze:To wskazuje, że w końcu poszli po rozum do głowy i dali możliwość łazowania telefonu podczas podłączenia go poprzez Android Auto
Dobre i to, ale fajnie to by było, gdyby dali Quick Charge 3.0 albo chociaż 2.0, albo bezprzewodowe ładowanie.