Strona 201 z 274

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 12:45
autor: Fuks
astra pisze:Typowa narracja jak z AŚ, VAG czy tego chcę czy nie zawsze wygrywa.

To raczej normalne, że w swojej gazecie chwalą swoje (AB nie AŚ). :lol:
We francuskich czasopismach motoryzacyjnych (nie istniejących na naszym rynku) wygrywają francuskie auta.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 13:01
autor: astra
Też to zauważyłem. Popieram. Ja jeszcze zauważyłem że VAG obiecuje więcej niż daje i również chce udawać coś czym nie jest a za takiego się uważa.
https://m.youtube.com/watch?v=wSklSKRkIpk

Added in 3 minutes 37 seconds:
Fuks pisze:
astra pisze:Typowa narracja jak z AŚ, VAG czy tego chcę czy nie zawsze wygrywa.

To raczej normalne, że w swojej gazecie chwalą swoje (AB nie AŚ). :lol:
We francuskich czasopismach motoryzacyjnych (nie istniejących na naszym rynku) wygrywają francuskie auta.

Francuskie... zaraz za niemieckimi :D
Ciekawe jakie by wygrywały w naszych czasopismach gdyby takie były na naszym rynku?
Bo nie ma ani samochodów ani czasopism. Będą elektryczne, podobno, niedługo.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 13:16
autor: PaGo
My w Polsce ,na szczęście, jesteśmy obiektywni.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 13:17
autor: astra
Zwłaszcza "Wiadomości".

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 13:26
autor: PaGo
Się rozumie !

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 13:46
autor: colins
astra pisze:A jak jest z kunami bo podobno one gustują w drobiu a omijają Peugeoty i Jaguary ;)

Added in 22 minutes 42 seconds:
Czy możecie sprawdzić czy macie ocynkowane progi i dach bo Balkan ciągle na to narzeka. Ja sam twierdzę że Skoda jest marką lepszą niż Opel zwłaszcza teraz gdy Oplowi bliżej do Dacii niż do reszty ale jak szanowny kolega słusznie zauważył nie stać mnie na Skodę stąd wylew mojej frustracji.

A tu Cię zaskoczę, bo tak się zdarzyło, że gdy odebrałem Astrę z salonu i pojechałem na pierwszą nockę, to pod robotą tej pierwszej nocy kuna nagryzła mi przewód nagrzewnicy, co skończyło się na dzień dobry wymianą w ASO i stratą 4 stówek.
Kury póki co mi żaden potwór nie zaatakował, ale pamiętając tamtą przygodę z Astrą, pryskam ją obficie pod maską "antykuną" w sprayu, który to specyfik okazał się w praktyce wystarczająco skuteczny, bo po jego stosowaniu w Astrze więcej przygód z kuną już nie miałem.
Gwoli ścisłości, to chyba nie do końca tak, że te wredne zwierzaki wybierają jakieś konkretne samochody za cel swoich ataków. Wybierają raczej te bardziej ekologiczne, a dokładnie biodegradowalne :mrgreen:, bo nowoczesna "gumowa" motoryzacja to już nie produkty, że tak powiem ropopochodne. Teraz wszystkie te gumiane ;) przewody wytwarzane są z domieszką środków naturalnych (nie chcę teraz skłamać, ale bodajże z domieszką sojową :D) i w związku z tym najnormalniej w świecie smakują one tym wrednym kunom, a nie że jakoby pałają one nienawiścią do VAGin czy innych Pegotów.
Widocznie Astra była biodegradowalna skoro kuna zaatakowała. :mrgreen: Natomiast Skoda? :?: Jeszcze nie wiem, ale wszystko przede mną. :D
Co do ocynkowania kury, to w sumie przestałem się tym przejmować. Nie kupiłem jej na własność, tak jak wcześniej Astrę, tylko tym razem wziąłem w leasing. Nie wiem czy nie wyjdę na tym jak Zabłocki na mydle, ale jedno jest pewne - przez 3 lata nie muszę martwić się ani przeglądami (bo mam w cenie) ani tym czy nadwozie jest ocynkowane (to pewnie będzie problem kolejnego właściciela, o ile kura się nie zbiodegraduje :mrgreen:) ani nawet kura tak naprawdę nie jest moja więc uwierzcie, że tym sposobem bardzo dużo dotychczasowych rozterek posiadacza samochodu na własność, przestało mnie interesować. :)

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:20
autor: astra
Bardzo dobry wybór z tym najmem. Ekonomicznie może i bez sensu, ale jaka wygoda i beztroska. Raz się żyje, podobno. Lepsze niż samochód firmowy. Ja bym nawet oleju nie zmieniał (może tylko na fakturze/książce). Żadnego rozgrzewania silnika, chłodzenia turbiny, żadnego lspi, wyłączania s/s,redukcji przy wyprzedzaniu tylko pełny ogień.
Tak mi też tłumaczył pan z wypożyczalni. Ma jakoś przejechać leasing a później niech się dzieje co chce.
Ps.ja nie pytałem czy się przejmujesz brakiem lub nie ocynku tylko jeśli tak jest to gdzie ta rzekoma przewaga dzięki technice. Bo jeśli jest tak samo jak u innych....

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:32
autor: colins
No to mówiąc szczerze nie wiem jak jest z tą przewagą dzięki technice w VAG (czyli również w Skodzie), ale też mnie zawsze śmieszy ta reklama. Teraz reklamują najnowszego Golfa, że jakoś niby rozbudza zmysły czy coś w tym stylu.
Ta kurna, rozbudza tak zmysły, że nie potrafię nawet odróżnić Golfa 6 od 8, bo to chyba najbardziej bezpłciowe auto na świecie, które z generacji na generację nie zmienia się prawie wcale. :D

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:33
autor: astra
Dziwnie się jeździ marką Opel po Podkarpaciu przez to logo. A jak to wygląda w cywilizowanych regionach naszego pięknego kraju?
Podobno była jakaś zadyma przedwczoraj pod empikiem w Warschau. Zniecierpliwieni czytelnicy nie wytrzymali z premierą nowej książki naszej ostatniej noblistki.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:34
autor: GordonLameman
astra pisze:Bardzo dobry wybór z tym najmem. Ekonomicznie może i bez sensu, ale jaka wygoda i beztroska. Raz się żyje, podobno. Lepsze niż samochód firmowy. Ja bym nawet oleju nie zmieniał (może tylko na fakturze/książce). Żadnego rozgrzewania silnika, chłodzenia turbiny, żadnego lspi, wyłączania s/s,redukcji przy wyprzedzaniu tylko pełny ogień.
Tak mi też tłumaczył pan z wypożyczalni. Ma jakoś przejechać leasing a później niech się dzieje co chce.
Ps.ja nie pytałem czy się przejmujesz brakiem lub nie ocynku tylko jeśli tak jest to gdzie ta rzekoma przewaga dzięki technice. Bo jeśli jest tak samo jak u innych....

Ekonomicznie to jak najbardziej ma sens - wystarczy, że ktoś zmienia auta co 3-4 lata i bierze nowe.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:40
autor: colins
Zgadza się Gordonie. Tym bardziej, że Skoda ma obecnie korzystne warunki finansowania na taką Octavię. Bardziej natomiast obawiam się zwrotu takiego auta po 3 latach, bo już oczami wyobraźni widzę jak rzeczoznawca wylicza mi worek pieniędzy za ponadnormatywne zużycie. Zdaje się, że już mnie pocieszałeś gdzieś tutaj, że tragedii nie ma, ale jednak obawy są i dbać trzeba. Przynajmniej o stan wizualny, bo jeśli mowa o mechanice, to tak jak napisał @astra - pełny ogień i te sprawy. :lol:

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:41
autor: astra
Bo się nie zmienia to się nazywa lifting dlatego rozbudza zmysły.

Dla producenta. Oby chętnych nie brakło ale od czego jest legislacja. Nie płacisz tylko za samą utratę wartości i nie jesteś jedynym po drodze w tym łańcuszku. Pomijam leasing na firmę oczywiście. Rozumiem że robiłeś kalkulację.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:44
autor: GordonLameman
astra pisze:Bo się nie zmienia to się nazywa lifting dlatego rozbudza zmysły.

Dla producenta. Oby chętnych nie brakło ale od czego jest legislacja. Nie płacisz tylko za samą utratę wartości i nie jesteś jedynym po drodze w tym łańcuszku. Pomijam leasing na firmę oczywiście. Rozumiem że robiłeś kalkulację.

Dziwne, bo ja zmieniam. Nie tylko modele, ale i marki. Nie wiem czemu nazywasz to liftingiem, ale nie wnikam.

Mnie osobiście się to bardzo opłaca.
Rabat jaki dostałem indywidualnie nijak ma się do tego, który dostał mój leasingodawca. Płacę za utratę wartości i usługi dodatkowe, ale płacę od niższej wartości auta, niż gdybym kupował.

Tak, robiłem kalkulację i doskonale wiem jak mi się to opłaca.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 14:53
autor: astra
A jak ci rzeczoznawca udowodni że zmieniałeś olej tylko na papierze? No chyba że jak w kodeksie drogowym i tu są zapisy że za stan pojazdu odpowiada najemca/kierowca, bo jeśli tak to po co się w to pchać? Kupić klasycznie, pojeździć do końca gwarancji i sprzedać prywatnie, żadne złodziejskie rozliczenia czy komisy i następne, może być nawet jakiś VAG. Utrata wartości ta sama, bilans kwotowy ten sam. Może mądrzejszy kolega wyjaśni.

Added in 5 minutes 11 seconds:
Co to za klient co bierze raz na jakiś czas 1 samochód, gdzie leasingodawca bierze hurtem?
Gdzie tu logika? Czym urzekłeś dealera oprócz uroku osobistego? To pokaż faktury i te wyliczenia.
Lifting zwlaszcza Golf 5-6 albo passat b6-7.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:01
autor: GordonLameman
astra pisze:Kupić klasycznie, pojeździć do końca gwarancji i sprzedać prywatnie, żadne złodziejskie rozliczenia czy komisy i następne, może być nawet jakiś VAG. Utrata wartości ta sama, bilans kwotowy ten sam. Może mądrzejszy kolega wyjaśni.

Oho. jak czegoś nie rozumiesz i nie znasz to od razu "złodziejskie"?
Przy najmie/leasingu nie interesuje Cię sprzedaż pojazdu (która czasem trwa długo), a dodatkowo nie angażujesz tak dużej ilości gotówki - na samej inflacji jesteś do przodu.

astra pisze:Co to za klient co bierze raz na jakiś czas 1 samochód, gdzie leasingodawca bierze hurtem?
Gdzie tu logika? Czym urzekłeś dealera oprócz uroku osobistego? To pokaż faktury i te wyliczenia.

Ja skorzystałem z usług pośrednika, który zamówił X takich samych aut i jedno z nich wziąłem ja. Dzięki temu miał na aucie przeciętnie rabat lepszy od mojej oferty od dobre 15 tysięcy zł.

Nie mam zamiaru nic ci pokazywać, ani się tłumaczyć - jesteś agresywny i opryskliwy, a do tego czuć od Ciebie ignorancję. Zrób sobie wyliczenia samodzielnie. Podejrzewam, że potrafisz.

astra pisze:Lifting zwlaszcza Golf 5-6 albo passat b6-7.

Nie wiem co to ma do tematu, skoro ja w ramach tego najmu przesiadam się z Astry K na Octavię IV, ale zakładam, że po prostu wpadła ci do głowy jakaś niepowiązana z niczym innym myśl i chciałeś ją napisać, bo to jakiś kolejny nudny i głupi pojazd po VAG.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:04
autor: astra
Czemu nikt nie bierze w najem Dacii? Np. Duster z silnikiem Mercedesa(albo odwrotnie jak kto woli) w Lpg. Dlaczego nikt w PL nie chce zostać ambasadorem tej marki? Celebrytów chyba u nas nie brakuje. Słyszałem że Dacia też chce jak Audi hodować pszczoły na terenach swoich fabryk i od zawsze miała/ma plastiki rodem z PET.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:09
autor: GordonLameman
Przyczyna jest prosta i niektórym znana:
Dacia traci na wartości jak oszalała.


To bardzo proste i logiczne, tylko trzeba o tym pomyśleć zamiast krzyczeć "złodziejstwo".
Marki, które oferują taki najem muszą mieć określony, sparametryzowany wskaźnik utraty wartości. Im mniejszy jest ten wskaźnik tym lepszą ofertę (niższą ratę) można zaproponować klientowi, bo po określonym czasie użytkowania leasingodawca uzyska większą kwotę.
Dlatego też słabo opłacają się golasy w takim finansowaniu i te najbardziej wypasione wersje.

A to wyszydzanie bycia eko jest tak infantylne, że szczerze - rzygać się chce.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:27
autor: astra
Jak zwykle, ta sama znana melodia co zawsze, tak myślałem. Nie pokaże bo nie. Smerf Ważniak się obraził i po temacie.

Added in 6 minutes 44 seconds:
Jeden widzi w tym eko, a drugi udawanie eko, a wierzyć można w co kto chce, u nas przynajmniej na razie. Dacia ma nie gorszy procentowy wskaźnik utraty wartości niż inne. Przełożyć znaczki z Toyotą i jedzie tak samo: głośno, gumowato, nijako.

Added in 15 minutes 14 seconds:
Leasingodawca oczywiście nie słyszał o galopującej inflacji i wylicza raty najmu bez jej uwzględnienia. Nie chce oczywiście dodatkowo obciążać klienta i bierze inflację na siebie, taki jest honorowy, a klient cieszy się że jeszcze raz udało mu się oszukać system uciekając przed inflacją, taki jeden z powodów podałeś.
Gdyby jednak leasingodawca nie był taki honorowy i jednak przerzucił koszt inflacji na klienta, to klient nie oszukałby systemu to argument okazałby się nietrafiony.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:48
autor: GordonLameman
astra pisze:Leasingodawca oczywiście nie słyszał o galopującej inflacji i wylicza raty najmu bez jej uwzględnienia. Nie chce oczywiście dodatkowo obciążać klienta i bierze inflację na siebie, taki jest honorowy, a klient cieszy się że jeszcze raz udało mu się oszukać system uciekając przed inflacją, taki jeden z powodów podałeś.
Gdyby jednak leasingodawca nie był taki honorowy i jednak przerzucił koszt inflacji na klienta, to klient nie oszukałby systemu to argument okazałby się nietrafiony.

Nic nie zrozumiałeś i kompletnie nie masz pojęcia o umowach leasingu.

Ale nie ja jestem od tego, żeby cię edukować ekonomicznie.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:48
autor: remar
Dajcie spokój, każdy sobie może sam policzyć co mu się bardziej opłaca, czy najem/leasing czy gotówka czy spadek lub pożyczka u cioci. Ja liczyłem dla dwóch aut i zawsze najem/leasing wychodził drożej ale to nie oznacza wprost że się nie opłaca. Musi być drożej bo po pierwsze jest pośrednik który z tego żyje (diler, bank itp), po drugie utrata wartości według dziwnych danych wedle których auto po 3 latach traci około 45-48% (plus minus, zależy od marki) i tą utratę należy zapłacić w ratach gdy to samo auto samemu da się sprzedać za 65% początkowej wartości, a po trzecie same przepisy dotyczące ubezpieczeń które wykluczają firmy typu direct z możliwości ubezpieczania leasingów podnoszą koszty bo jak jest monopol to ubezpieczenie kosztuje znacznie więcej niż mógłbym to zrobić na wolnym rynku. Plusy też są ale nic za darmo i płacimy za nie i to niemało w porównaniu do zakupu gotówkowego. A cena auta? Ostatnio zamawialiśmy auto które zastępuje Astrę i cena była identyczna dla każdej formy finansowania i bardzo atrakcyjna jak za model/wyposażenie i z tego co pamiętam poprzednio również nie było taniej przy leasingu.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:55
autor: PaGo
Chłopaki!
A skąd ten paskudny humor?
Posłuchajcie remara!

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 15:55
autor: GordonLameman
remar pisze:Dajcie spokój, każdy sobie może sam policzyć co mu się bardziej opłaca, czy najem/leasing czy gotówka czy spadek lub pożyczka u cioci. Ja liczyłem dla dwóch aut i zawsze najem/leasing wychodził drożej ale to nie oznacza wprost że się nie opłaca. Musi być drożej bo po pierwsze jest pośrednik który z tego żyje (diler, bank itp), po drugie utrata wartości według dziwnych danych wedle których auto po 3 latach traci około 45-48% (plus minus, zależy od marki) i tą utratę należy zapłacić w ratach gdy to samo auto samemu da się sprzedać za 65% początkowej wartości, a po trzecie same przepisy dotyczące ubezpieczeń które wykluczają firmy typu direct z możliwości ubezpieczania leasingów podnoszą koszty bo jak jest monopol to ubezpieczenie kosztuje znacznie więcej niż mógłbym to zrobić na wolnym rynku. Plusy też są ale nic za darmo i płacimy za nie i to niemało w porównaniu do zakupu gotówkowego. A cena auta? Ostatnio zamawialiśmy auto które zastępuje Astrę i cena była identyczna dla każdej formy finansowania i bardzo atrakcyjna jak za model/wyposażenie i z tego co pamiętam poprzednio również nie było taniej przy leasingu.

Z tymi ubezpieczeniami jest różnie - ja miałem na 3 lata polisę pełną w PZU za 6600 zł. Taniej chyba nie da się znaleźć.

A co do samych rat - zwracam uwagę na możliwość skorzystania z pośrednika, który dostaje dużo lepszy rabat przy zamówieniu flotowym. I to jest realna korzyść.

Co do sprzedaży za konkretną wartość - ja miałem wykup za 42k netto, auto zostało wystawione po okresie leasingu za 43k netto - za ile poszło - nie wiem.

Ja widzę jeszcze jedną dodatkową korzyść - nie topię gotówki, którą mogę obracać. Ewentualna różnica w cenie jest niwelowana przez stopę zwrotu z posiadania środków na inwestycje.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 18:59
autor: rah
Zaletą wynajmu jest nowy samochód co kilka lat i stała opłata miesięczna. Nie mam żadnych niespodzianek tylko co miesiąc wiem, jaką kwotę przeznaczę na raty. Nie szykuję się na ubezpieczenie, na przegląd tylko albo mnie stać na raty, albo nie, albo może nie stać mnie na taki samochód tylko na tańszy z niższymi ratami. Możliwości dopasowania jest mnóstwo. Biuro podatkowe rozlicza mnie co miesiąc i tu mam oszczędność u fiskusa dzięki wynajmowi. Ja jestem zadowolony. I o to chodzi. Ja mam być zadowolony.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 20:17
autor: remar
Nie żebym się czepiał ale mogą to czytać osoby mniej zorientowane w amortyzacji itp więc muszę uściślić to co piszecie - prowadząc działalność oszczędność u fiskusa ma się z każdej formy zakupu auta nie wyłączając gotówki i co do zasady niczym to się nie różni więc najem nie jest tu w żaden sposób uprzywilejowany, nowy samochód też można mieć co kilka lat sprzedając stary. Ale z jednym się zgadzam - chodzi o taką formę finansowania by być zadowolonym ;)

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 20:34
autor: adax
Odchodzimy od głównego wątku :P

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 21:10
autor: GordonLameman
remar pisze:Nie żebym się czepiał ale mogą to czytać osoby mniej zorientowane w amortyzacji itp więc muszę uściślić to co piszecie - prowadząc działalność oszczędność u fiskusa ma się z każdej formy zakupu auta nie wyłączając gotówki i co do zasady niczym to się nie różni więc najem nie jest tu w żaden sposób uprzywilejowany, nowy samochód też można mieć co kilka lat sprzedając stary. Ale z jednym się zgadzam - chodzi o taką formę finansowania by być zadowolonym ;)

Przy zakupie gotówkowym trzeba auto amortyzować przez 5 lat, żeby mieć porównywalne korzyści podatkowe.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 21:17
autor: remar
Nieprawda, ale przywołano nas do powrotu do tematu więc nie wyjaśnię dlaczego tak nie jest. Chętni znajdą sobie w necie.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 21:21
autor: adax
https://m.youtube.com/watch?v=aVr2NEgMK1M

Fajny test,odrobina luksusu :)

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 21:24
autor: GordonLameman
Amortyzacja jednorazowa nie dotyczy samochodu, a te specjalne krótsze metody dotyczą specjalnych typów samochodów lub szybszego zużywania.

Podstawowa metoda to maks 20% rocznie.
Nie róbmy z tego forum elektrody - temat jest dość blisko.

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

: 13 lis 2020, 23:20
autor: astra
Mały research Toyoty i jej ostatnich modeli dzięki filmikom takich znanych youtuberów jak: Zachar, Pertyn, Marek Drives, AutaBezŚciemy (Flip & Flap z polskiego AutoBilda) czyli sama śmietanka polskiego dziennikarstwa motoryzacyjnego, absolutna czołówka polskiego TOP10:
- corolla, Rav4 - hicior sprzedaży niekoniecznie flotowej,
- 1.2T - nie jedzie i dużo pali - standard,
- cvt - wyje i nie jedzie,
- e-cvt - mniej wyje ale też nie jedzie,
- diesel - już nie ma, te z BMW się nie sprawdziły co było zresztą wiadome wcześniej,
- hsd - jedzie do 120kmh czyli raczej do miasta, wsteczny tylko na prądzie,
- multimedia - średniowiecze,
- c-hr - coupe high rider zwany również bunkrem, raczej do miasta, dla DINKSów,
- yaris - japoński samochód produkowany we Francji z silnikiem z Polski, do miasta,
- aygo - tylko do miasta, trzeba uważać na wiatr,
- avensis - już nie ma, teraz jest camry.
No to nie rozumiem skąd ten szał.