rah pisze:To w kia xceed mam pod tym względem komfort, do którego przyzwyczaiła mnie astra. Mam pokrętła do temperatury, do ściszania radia. Przyciski do prędkości wentylatora, do ogrzewania kierownicy, foteli, do wentylacji foteli, do S/S, do auto hołd i do jeszcze kilku rzeczy. Pod ekranem dotykowym, są co prawda dotykowe przyciski, ale jednak opisane i działają, jak normalne. Także to minimum przycisków i pokręteł powinno być, bo działają tak, że nie trzeba się na tym skupiać i szukać.
Ja niestety cały panel od klimy mam w wyświetlaczu. Jest max na normalnym guziku, ale tego to się prawie wcale nie używa.
I teraz ustawienie temperatury, od najniższej tak do 22/23 stopni leci co pół, później co 1. Zmiana np z 22 na 17 to trza dziesięć razy kliknąć.
Ustawienia wiatraka, składa się z 4 części, a każda cześć jeszcze z połówek, czyli od maxa do najniższego trzeba kliknąć co najmniej 8 razy. Do tego guzik do odpalenia sterowania w panelu. Masakra.
Start/stop również w panelu, ale tego mało używam. Auto zrobiło 500km w mieście i jeszcze ani razu się nie wyłączył. Astra gasła co chwilę.
Generalnie nie jest źle z tym wyświetlaczem, ale klima itp musi mieć guzik i pokrętło.
E: Jeszcze jeden absurd mi się przypomniał. Wiadomo jak działa automatyczny przełącznik świateł, są sytuacje że powinny się świecić światła mijania, a jedziemy na dziennych. Obecnie u francuza nie mam informacji na jakich światłach jadę. Gdy jest pokrętło ustawione na auto, zawsze świeci się zielona kontrolka od świateł. W astrze była jasna informacja, na ledach kontrolka nie świeci, na mijania świeci. A tutaj, muszę wyjść z auta