Fuks pisze:wiesiek3d pisze:W czasie gdy niemcy robili porządne auta to francuzi mogli o nich pomarzyć, dogonili resztę jak reszta zaczęła robić tandetę
Czytaj dalej Auto Bilda.
Niemcy to robili porządne czołgi
No właśnie że też nie, Tygrys kolos 65ton, tonął w błocie o dynamice w terenie czy nawet na drodze szkoda gadać, na benzynę, palił przeogromne ilości paliwa, zacierał skrzynie i palił sprzęgło pod podjazd pod górę, fatalnie rozwiązany układ przeniesienia napędu tylko na dwóch małych kołach z przodu w stosunku do takiej masy. Zdobyczny Tygrys przez Amerykanów nie dojechał na poligon bo spalił sprzęgło, trzeba było umieć tym jeździć.
Delikatne, cienkie rurki, wężyki nie na mrozy, wiecznie przegrzany silnik, niewydajne chłodzenie.
Generalnie ten sam kit jak dzisiaj wygrywał w testach bo w testach były takie kategorie jak: siła ognia, gruby pancerz, precyzyjna optyka celownicza i z wyposażenia Highline czyli w każdym modelu radiostacja. Już wtedy plastiki z wnętrza biły na głowę konkurencje azjatycką i francuską. Spasowanie super, wygodne, skórzane (!) fotele. Highline wśród czołgów.
Pantera już dużo lepiej. Co do reszty to akurat "konkurencja" miała już lepsze (oprócz francuskich oczywiście).
Kto zaprojektował Tygrysa? F. Porsche. Kto założył dzisiejszego VW? F. Porsche. Za czyje pieniądze powstał VW? Za składkowe pieniądze robotników, przejęte przez A.H. Z kim przyjaźnił się A.H.? Z F. Porsche. Kto dziś ma udziały (większościowe) w VW? Rodziny Porsche i Piech.
Added in 8 minutes 12 seconds:wiesiek3d pisze:Astra napisałeś to samo co ja tylko ze szczegółami.
Tak chodzi o lepsze rozłożenie masy i podstawę do 4x4.
Fuks ruski robili lepsze
Nie lepsze tylko tańsze i praktyczniejsze i w większej/hurtowej ilości. Tygrysy wyprodukowane w ilości wręcz śladowej, ale fajnie wyglądały na filmach propagandowych.
Aha i żeby nie było, że naogladałem się filmów to oglądałem/dotykałem takiego PzKpfw 6 w muzeum w Munster.