astra pisze: ........ Skoro vag to największy koncern w świecie i na PR go stać i kasy nie żałuje. Reklama vag jest najbardziej nachalną reklamą, jest dosłownie wszędzie, każda gazeta, każdy program to nie dziwne jak zobaczysz 100 testów i 99% wygrywa vag to sam w to uwierzysz, że vag jest naj...bardziej przereklamowany.
Tylko, że czy daje kasę czy nie, to Ci testerzy mają o czym gadać i pozostali producenci spoza VAG sami dają im argumenty.
Poniżej to moje subiektywne zdanie:
1) Najwyższą jakość materiałów ? Golf (audi nie liczę)
2) Największy bagażnik w kompaktach? Skoda
3) Najwięcej miejsca w środku licząc przód i tył ? VAG
4) Najlepiej się prowadzi ? Focus
5) Które auta najlepiej zbierają się i mają największe odczucie przyśpieszenia ? VAG potem Ford (nie sprawdzałem Opla)
6) Najszybszą i najfajniejszą automatyczna skrzynia biegów? VAG z DSG
7) Kto ma auta normalnej pojemności i dużej mocy ? VAG, bo Ford męczy 1.5, Honda 1.5, Opel 1.6. Nie liczę RS-ów itp. z 2.0 Turbina.
8) Kto ma najlepiej wyciszone kabiny ? VAG w większości modeli.
9) Kto ma najfajniejsze wzornictwo ? Opel, a potem Seat.
10) Kto ma najlepszą relację wyposażenia do ceny ? Opel, ale też Francuzy mają niezłe upusty.
itd itp.
11) Kto ma cenę za wysoką? Golf potem Ford
Jak byś nie patrzył, to większości kategorii VAG mimo wszystko rządzi. Mówią też o tym liczby sprzedanych aut. Różnice między autami w danej kategorii są minimalne, albo pewna kwestia jest okupiona większą awaryjnością (np. DSG), ale w kategorii aut na gwarancji kwestie trwałości nie mają znaczenia.
A wystarczyło by zmienić parę rzeczy i już w którymś z podpunktów palmę pierwszeństwa miałaby inna marka. Co jest takiego trudnego, żeby zrobić coś lepszego od VAG-a, albo dorównać mu i nie dawać testerom argumentów, a klientom stresu.
Z racji tego, że różnice między autami są minimalne, to pewną przewagę VAG mogę olać i zwrócić uwagę na inną markę.
Tak teraz patrzę na Astrę, która miejsca ma dość, jakość jest OK do ceny, wygląd pierwsza klasa, prowadzi się wystarczająco dobrze, bo jak mi się dobrze moją F2 jeździ to Astra jest tylko lepsza.
Jak ktoś zacznie z daną marką, to przez sentyment i przyzwyczajenie ciężko mu zmieniać markę. Chyba, że stać go na droższe to przechodzi wyżej.
Ja mam sentyment do VAG, ale teraz mnie stać i chce zmienić przyzwyczajenia
Added in 4 minutes 15 seconds:jakoku pisze:Stusu pisze:Niestety wszystkie testy i recenzje są subiektywne w mniejszym lub większym stopniu... przed wyborem samochodu najlepiej obejrzeć tak dużo recenzji jak się znajdzie w internecie o każdym z samochodów które nas interesują i z każdego wypisać wszystkie wady i zalety. Następnie porównać je między sobą i zdecydować, z którego samochodu wady są najmniej uciążliwe, bo przecież każdy ma wady.
Od siebie mogę polecić kanał na YT
Saturday Car Fever, gość co prawda Astry nie testował, ale do porównania z np. mazdą 3, czy leonem można go obejrzeć, a testy robi na prawdę długie.
Gości w którymś odcinku przyznał się, że dostał "bana" od Fiata za test 500X.. który im się nie spodobał
Bo na początku to była zabawa dla wielu. Ktoś tam oglądał, ktoś dał suba, zarobił parę stówek to się cieszył. Ale z czasem jak z paru stówek zrobiło się kilka tysięcy, a następnie cała firma jak ma Zachar, to kolesie muszą liczyć się ze słowami i nie obrażać koncernów tzn. nie mogą pisać do końca prawdy, bo podpadną. Dlatego testy dla mnie służą do zobaczenia jak auto wygląda, sprawdzenia jak działają nowinki, ale jak mi gość powie, że Octavia 1.0 TSI jeździ OK itp bajki, to nie zwracam na to uwagi i idę do salonu na test 1.4T, a nie niżej.
Added in 6 minutes 2 seconds:PS. Ale wiecie, że ten Pertyn to jedyny w Polsce głosuje na europejskie auto roku, a że pewnie VAG tam rządzi, albo ma duży wpływ, to nie może podpaść VAG, bo go wywalą. Stąd słodzi ile wlezie.