Kurde, nic więcej nie zdążyłem napisać, a tu już człowieka objadą
Dzisiaj urlopik, to sobie pojeżdżę
No więc, 1.5TSI z DSG.
Golf po lifcie z systemem odłączania 2 cylindrów, co mnie bardzo ciekawiło.
Wrażenia:
- te 150KM jakieś chyba "nieodożywione".
- odłączanie 2 cylindrów owszem, zmniejsza chwilowe zużycie, ale z odcinka testowego i tak miałem 8,5L/100 km. Rok temu na tym samym odcinku, ale 1.4TSI 125KM miałem 6,2, więc albo skrzynia daje swój narzut, albo silnik nie taki oszczędny ...
Jeszcze muszę Astrą przejechać tą traskę i wtedy będę miał jako takie porównanie.
- w środku cicho, przede wszystkim przy większych prędkościach. Ja nie mam pakietu wyciszenia w Astrze, ale poza wyższymi prędkościami (~100km/h), nie zauważyłem znaczących różnic w poziomie hałasu (bardzo subiektywne wrażenie). Dźwięk silnika Astry jest łagodniejszy, Golf trochę burczy.
- DSG - największa zagadka dla mnie. Albo coś z tym zajerąbistym automatem nie tak, albo ja nie rozumiem idei automatu.
Skrzynia przy normalnej jeździe utrzymuje silnik na obrotach rzędu 1400, kick down zwiększa obroty do przeszło 5500, redukcja przy lekko powyżej 6000. Silnik w takim przypadku hałasuje niemiłosiernie, efekt przyspieszenia nie taki, jakby się oczekiwało po 150km.
Naprawdę mam wrażenia, że 1.4T 125KM jest żwawszy w średnim zakresie obrotów czyli 2000-4000 obr/min - DSG tak mocno tłamsi silnik ... ?