Postautor: DigDug » 15 lis 2017, 23:05
A ja powiem tak, że turbo benzyna o tej samej lub zbliżonej pojemności co diesel robi diesla na szaro, ale niestety mniejsze benzyny mają osiągi "papierowe" i diesel o większej pojemności i 20-30 koni mniejszej mocy, ale mający 50Nm większy moment daje większego kopa i zbiera się lepiej od małej turbo benzyny benzyny.
Fakt, że diesel ma 1500 obrotów użytecznych i na benzynie mamy 3500 obrotów użytecznych, ale te 1500 obr wystarczy by właśnie wyprzedzić i zakończyć manewr wyprzedzania na tym samym biegu czyli na 4 i 5 i 6 biegu. Jak startujemy od zera, to diesel na 1, 2 i 3 szybko puchnie, bo tak ma przełożenia dobrane, ale na kolejnych biegach dłuższe przełożenia pozwalają mniej więcej zmieścić się w tych 1500 obrotów. A więcej do jazdy nam nie trzeba, bo nikt nie ciągnie na 4b od 60km/h do odcinki, tylko po wyprzedzeniu zmienia na wyższy bieg.
Benzyna może pociągnąć prawie do końca wydajnie, ale tego nam normalnie nie trzeba. Stąd jazda dieslem na trasie jest nadal lepsza w porównaniu do małych turbo benzyn.
A takie są silniki Astry czy Vaga i innych stąd stare 1.9TDI z momentem ponad 300 Nm robią je na szaro.
Jest kwestia twardszej pracy, wibracji, klekotu, twardego sprzęgła itp. na niekorzyść diesla, ale tego tu nie porównujemy.
Ja miałem 1.9 AJM 115KM, 310 Nm i skrzynia 6b, tak wciskał w fotel, że aż miło, robił na szaro nie jedną benzynę, ale jego nie wspominam za dobrze, był fan jak chciało się popisówkę zrobić, ale i tak najlepiej wspominam Octavie z 2.0 benzyną, to jechało nie dużo gorzej mimo, że nie wciskało tak w fotel, za to było cicho, komfortowo, sprzęgło miękkie i zero wibracji. Dopiero najnowsze diesle dają namiastkę komfortu wibracyjno/akustycznego starych benzyn, ale znowu nowe benzyny są prawie bezgłośne i dalej odstawiają w tej konkurencji diesla.
Jak ktoś chce wrażenia z diesla, ale komfort benzyny, to musi uderzać do dużych turbo-benzyn, a tych jak na lekarstwo.
Added in 5 minutes 7 seconds:
PS. Byłem dzisiaj w salonie KIA i po pierwsze Kia Ceed nie ma żadnych systemów, czy to FA, czy ACC o LA nie wspomnę, a po drugie KIA daje do max 3% upustu, chyba że jest jakaś ogólna akcja jak wyprzedaże. Auta fajne, ale mi odpada niestety.
Acha i w przyszłym roku w połowie kolejna generacja KIA Ceed i ta będzie te systemy mała.
Co ciekawe nowy Leon tez w nowym roku i końcem może się pojawić Golf 8. Tyle co słyszałem w salonach.
Added in 5 minutes 23 seconds:
Dla mnie to jest imponujące jak im się nie pomieszało: Fiat Tipo 2016 1.6 MultiJet (120 KM) 5,7 s 127 m prawie jak 300 konne benzyny.