Astra 5 vs Inne Auto?

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 25 paź 2017, 13:20

Segor pisze:Chodzi o to, żeby mieć możliwość w trakcie spokojnego "spacerku" przy niskich obrotach móc natychmiast przyspieszyć bez zbędnego machania skrzynią biegów. Wygoda, bezpieczeństwo, wrażenia. Wszystko na plus. To silnik i układ napędowy powinien być odpowiednio wytrzymały, aby umożliwiać takie rzeczy, a nie kierowca powinien unikać takich sytuacji aby auto dłużej pożyło...
Jest to zaleta dieseli i druga największa zaleta elektryków (po prostocie konstrukcji). Niemniej nie jest to odpowiedni dział do rozważań na ten temat... :)


Za dużo byś chciał od silniczka 1.4. Bezpieczeństwo to przede wszystkim przewidywanie na drodze.
Jak masz spacerek to po co Ci to przyśpieszenie? Emeryci nie przyśpieszają :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Segor » 25 paź 2017, 15:07

Skoro są technicznie dostępne takie możliwości (odpowiednia konstrukcja) to chciałbym je mieć. Co w tym trudnego do zrozumienia?
Fuks pisze:Jak masz spacerek to po co Ci to przyśpieszenie?
Żeby przejść ze spacerku w bieg? :)
No chyba, że mam od teraz jeździć 35km/h na jedynce ciągle przy 4-5k obrotów, bo przecież jazda w korku z taką prędkością na drugim biegu to tylko dla... emerytów... No koledzy :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 25 paź 2017, 15:35

Żeby przejść ze spacerku w bieg redukuję. :)
2.0 turbo z Astry OPC by Ci spasowało .... z 1.4 turbo trzeba redukować

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: DigDug » 25 paź 2017, 21:09

Odniosę się do dwóch kwestii, pierwsza to posty kolegi Astra, które poniekąd tłumaczą moje, a druga to kwestia negacji elastyczności.
Po pierwsze, jak można zauważyć Astra narzeka na swój samochód, nie jest z niego do końca zadowolony. I nie jest istotne to, że wychwala czy raczej zwraca uwagę na VAG, bo takie auto jak dobrze kojarzę miał poprzednio, stąd przyzwyczajenia wzięły górę i ma określone uwagi do samochodu. I nie ważne czy jeździłby poprzednio VAG, czy francuzem, czy japończykiem, jest niezadowolony i miał inne wyobrażenie o Astrze i już. A to, że trzy literki V A G działają na niektórych jak płachta na byka, to mamy tak liczne negatywne komentarze. A jego posty tłumaczą moje, bo on się "przejechał" na zakupie, a ja nie chcę się przejechać i wiercę i rozkminiam pewne sprawy może i za bardzo i ględzę jak to mówią niektórzy. Mam swoje pozytywne doświadczenia z VAG, ale mam też z Renault Megane (praca), z Peugeotami (praca), a teraz z Fordem (też praca), ale to VAG mi pasuje najbardziej i jak chcemy kupić nowe auto, to musi być ono co najmniej lepsze od poprzedniego, a jak do tego dochodzi zmiana marki, to poprzeczka jest jeszcze wyżej. A nie chcę wydać dużych pieniędzy i 10 lat narzekać na swój wybór.
Po drugie, jak wchodziły nowe silniki z turbo i wtryskiem bezpośrednim (najpierw pośrednim) to była wielka kampania reklamowa, że małe silniki z osiągami dużych, że mają większą elastyczność bo moc i moment niżej itp itd. I tak jest po części, ale jak widać nie u wszystkich, bo jedni potrafią zrobić silniki ciągnące od dołu, a inni nie, mimo że na papierze oba silniki nie różni wiele. Cóż ktoś powie taki urok i trzeba zmieniać biegi, bo inaczej LSPI. A ja się na to nie zgadzam i nie dam sobie wmówić, że to normalne. Jest to duża wada danego zestawu silnik/skrzynia, że nie jest elastyczny, tylko wymusza traktowanie jak 20 lat temu. Ja jeżdżę autem "jak dizlem" lub normalną benzyną, tzn. 2,5 tys obr i zmiana biegu, obroty spadają do 1.7-2 tys i jadę spokojnie, jak trzeba przyśpieszyć od 2 tysięcy, to daję buta i auto zbiera się na pół gwizdka, ale się zbiera, jak potrzebuję nagłego przyspieszenia bez względu na wszystko to redukcja, ale 90% czasu jeżdżę w zakresie 1700-2500 obrotów. Tak jeździło się wolnossącymi i silnikami z turbinami o pojemności np. 1.8T, ale tak też jeździłem na jazdach próbnych silnikami TSI i nic się nie działo, a nawet jak się działo, to nie słyszałem, bo auto zbierało się ładnie i byłem pod wrażeniem elastyczności. Mówiłem sobie wówczas "to jest to" i miałem banana na twarzy, jak na 4b przy 60km/h dawałem buta od ok 2 tys obrotów i miałem 100 km/h po 6 sekundach, a 80-120 na 5b po 8 sekundach. Tego właśnie chce. I to miał dawać Opel patrząc na parametry silnika i chwalenie się, że odjęto kg od masy.
A że silnik Opla nie wyrabia, bo takie ma nastawy, albo LSPI itp, to sorry, ale to nie jest OK. Jak jeździłem przedwczoraj na próbę, to faktycznie silnik nie zbierał się od tych 2 tys obrotów, dopiero od 2,5 tys coś się działo. Z tym, że ja nie czułem LSPI, ani szarpania itp. Jechało nieźle w porównaniu do mojej F2, ale do 1.4 TSI 150KM niestety się nie umywa. I można nawet zaakceptować te przyśpieszenia, bo są mimo wszystko w porządku, bo 1s w tę lub tamtą nie robi różnicy, ale takiej jeździe może towarzyszyć LSPI, a tego nie chcę. Stąd jak już to tylko 1.6T 200KM, który ma podobno więcej na dole i do tego AT.
I możecie pisać, że się ktoś czepia Opla, ale coś jest nie w porządku skoro podczas testów na youtube na tę elastyczność od niskich obrotów testerzy zwracają uwagę. To tak pokrótce :)
Ostatnio zmieniony 25 paź 2017, 21:16 przez DigDug, łącznie zmieniany 1 raz.

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Slavek » 25 paź 2017, 21:13

Przecież wystarczy nie kupować Astry i wszystko w temacie. Po co rozkminiać wady Astry na forum użytkowników Astry?

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: wiesiek3d » 25 paź 2017, 21:16

A ja jeżdżę po mieście jak emeryt (bo nim jestem :P) z powodu korków, a na autostradzie czyszczę kolektory.
Jeżdżę spokojnie ok 1,5k obr. i mało tego, powiem że spokojnie z tych obr. przyspieszam bez LSPI :)

I napiszę to po raz setny mój silnik 125 KM nie ustępuje poprzedniemu TSI 122 KM.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: daro » 25 paź 2017, 21:22

Bo zamiast zbierać coraz większą przyjemność z każdego kilometra siedząc za kierownicą Astry czytamy coraz więcej narzekań, wad i jaka to ona czyli działkowóz, leszczowóz i dziadkowóz sprawuje się fatalnie ;-) trzeba by ją oddać w ramach rękojmi, odzyskać kasę i szukać czegoś innego u konkurencji :lol:
Cóż jutro odpalam i jadę ponownie do roboty z uśmiechem na twarzy ;-)

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Slavek » 25 paź 2017, 21:28

wiesiek3d pisze:A ja jeżdżę po mieście jak emeryt (bo nim jestem :P) z powodu korków, a na autostradzie czyszczę kolektory.
Jeżdżę spokojnie ok 1,5k obr. i mało tego, powiem że spokojnie z tych obr. przyspieszam bez LSPI.

To dokładnie jak ja z tym że ja mogę być emerytem od kilku lat ale jeszcze nie jestem ☺

Added in 5 minutes :
daro pisze:Cóż jutro odpalam i jadę ponownie do roboty z uśmiechem na twarzy ;-)

A ja jutro w robocie pojadę sobie kilkaset km 4litrowym Land Cruiserem w benzynie a potem z przyjemnością przesiądę się w swój leszczowóz ☺ Przy okazji w Toyocie sprawdzę czy pedał nie skrzypi. :D

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 25 paź 2017, 21:39

wiesiek3d pisze:I napiszę to po raz setny mój silnik 125 KM nie ustępuje poprzedniemu TSI 122 KM.


Wiesiek, nawet jakbyś powtarzał im 100 razy to i tak tego nie zrozumieją bo im VAG testerzy jak Pertyn na youtube powie, że TSI lepiej "ciągnie" :).

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 34 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Adp89 » 25 paź 2017, 22:56

To forum potrzebuje moderatora. Zero merytoryki, wszędzie tylko biadolenie. Współczuję osobą, które tutaj wchodzą żeby się czegoś dowiedzieć.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: colins » 25 paź 2017, 22:58

Ja nie biadolę. Wypraszam sobie. ;) :mrgreen:
Moja Astra, to jeden z lepszych samochodów jakimi jeździłem.
No ale, gdy ktoś zaczynał swoją motoryzacyjną przygodę jeszcze w zeszłym wieku od kanciaka (przez niektórych zwanego kredensem) na spółkę z maluchem (dla innych będącego kaszlakiem), to dla niego każdy inny, następny wóz będzie lepszy. :lol:

mmm
Klubowicz
Posty: 403
Rejestracja: 26 kwie 2016, 12:11
Posiadane auto:
Silnik:
Rocznik auta: 0
Miasto:
Województwo:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: mmm » 25 paź 2017, 23:29

Leon 150 8.0 vs astra 150 8.5-8.9 do 100
Leonik także dorobił się adaptacyjnych świateł

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: b3rs » 26 paź 2017, 00:47

astra pisze:pewnie że się lepiej zbiera... może od 4k rpm... chociaż dupy nie urywa jak na 200KM to się przejedź starym leonem cupra z 2003, samochód sprzed 14lat :D

Tym?
http://www.zeperfs.com/en/duel6318-353.htm
Czy tym?
http://www.zeperfs.com/en/duel6318-458.htm
astra pisze:masz rację oprócz Opla, no może oprócz też Renault Tce bo tam jest dość podobnie

Chyba nie za bardzo wiesz jak działa turbina... Albo uważasz, że jeżeli coś ma znaczek Opla na masce, to otrzymuje inny zestaw praw fizyki!

Added in 5 minutes 17 seconds:
DigDug pisze:I nie jest istotne to, że wychwala czy raczej zwraca uwagę na VAG, bo takie auto jak dobrze kojarzę miał poprzednio, stąd przyzwyczajenia wzięły górę i ma określone uwagi do samochodu.

Tylko, że kolega Astra porównuje do silnika diesla i do silnika o 28% większego niż 1.4... A to już akurat znaczenie ma.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: kuba » 26 paź 2017, 08:48

DigDug pisze: (...)bo jedni potrafią zrobić silniki ciągnące od dołu, a inni nie, mimo że na papierze oba silniki nie różni wiele

ykhm... tylko silniki jednych robią po 200 - 300 k km, zbierają noty za bezawaryjność i mają się świetnie (A14NET Astra J) a tych drugich "papierowe" rozpadają się po 20 - 30 k km (CAXA Golf i spółka). Oczywiście ten drugi zdecydowanie lepiej się zbierał i jechało się przyjemniej, to też moja ocena, ale tylko częściowa, bo to "kopnięcie" TSI przy 4 k rpm się kończyło, a AJ jechała liniowo do 6 k rpm. Ale pamiętajmy coś kosztem czegoś, równowaga musi być zachowana. Druga sprawa z każdym samochodem trzeba poobcować i nauczyć się nim jeździć, a nie wydawać grzmiące osądy po 30 minutowej przejażdżce.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Online
Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5675
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: jakoku » 26 paź 2017, 08:49

daro pisze:Bo zamiast zbierać coraz większą przyjemność z każdego kilometra siedząc za kierownicą Astry czytamy coraz więcej narzekań, wad i jaka to ona czyli działkowóz, leszczowóz i dziadkowóz sprawuje się fatalnie ;-) trzeba by ją oddać w ramach rękojmi, odzyskać kasę i szukać czegoś innego u konkurencji :lol:
Cóż jutro odpalam i jadę ponownie do roboty z uśmiechem na twarzy ;-)

Astra K nie jest super autem... może nie próbuje GM nawet tego robić.... ale , 7 wizyt w serwisie od marca b.r , zorganizować czas.... ba, w przypadku wymiany wahaczy przód nie przysługuje auto zastępcze... 25 km w jedną stronę.
Nie spodziewałem się po Oplu takiej "klęski wykonawczej i kontroli jakości" ... mam w rodzinie dwa nissany ... wizyty tej marki w serwisie to przeglądy gwarancyjne i tyle... a nissan/opel taka sama półka ... Mam 5500 km i co będzie dalej... Nie można się zabezpieczyć dodatkową gwarancją bo obejmuje one silnik i skrzynię ( zawsze coś ) ale rdzewiejącą uszczelką drzwi przednich już niestety nie... odstającą uszczelką drzwi przednich też już nie ... Choroby wieku dziecięcego to jest Astra K rocznik 2016/2017. Będę narzekał na Astrę i biadolił ... bo się psuje ... Nawet nie chcę myśleć co będzie za jakieś 4-5 lat...
Jakby ktoś zapytał się dzisiaj: Czy polecam Astrę K ? Odpowiedz: NIE!
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: daro » 26 paź 2017, 09:00

Trafiłeś jakiś ferelny egzemplarz i wychodzi w nim sporo wkurzających rzeczy, więc nie dziwię się Tobie @jakoku. A jak do tego dołożyć profesjonalizm poszczególnych serwisów to idzie ręce rozłożyć. Oby to zmieniło się jak najszybciej na Twoją, naszą korzyść

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 26 paź 2017, 09:28

@b3rs
1.zepfers.com ma przekłamane/pomylone wyniki, już niejeden to stwierdził, żeby daleko nie szukać porównaj np. wersje AK 125/150 i wyciągnij wnioski.
2. Tce renault też SLABO zbiera od dołu, działanie turbin jest takie samo czy to Opel czy Seat czy Renault. Jak już się powołujesz/znasz na fizykę to podaj przykład/prawo/wzór, zrób to profesjonalnie albo chociaż podaj linka, a nie frazesy typu: nie wiesz, nie znasz się, nie doczytałeś, u mnie tak działa, bo na mnie taka gadka nie działa.
3. Niczego do Diesla nie porównywałem, gdzie napisałem że Opel ma inną fizykę? Przestań kłamać.
KAŻDA SROCZKA SWÓJ OGONEK CHWALI (1.6 200KM).

@DigDug
Miałem Leona w TDI ale NIGDY nie porównywałem go z AK jeśli chodzi o silnik i jego osiągi/parametry.
Porównywałem jedynie Leona I Cupre oczywiście z silnikiem 1.8T z pośrednim wtryskiem.
Miałem AG od nowości, kupiona nawet w tym samym salonie co AK i jako ciekawostkę powiem że pomimo różnicy 3 generacji klapa bagażnika przy zamykaniu strzela tak samo chu#$%wo jak w AK i również reakcja naciskanie pedału gazu, tu się NIC NIE zmieniło.
Większość porównań nawiązuję do taniej i chu#$^%wej bo południowokoreańskiej myśli technicznej wyprodukowanej na Słowacji I-szej generacji zwanej potocznie kijanką 1.6 benzyna, w której reakcja na naciskanie pedału gazu oraz łatwość wchodzenia na obroty bije na głowę nowoczesny, europejski produkt, zdobywcę prestiżowej nagrody COTY2016.
Widocznie TTTM.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2017, 10:00 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 26 paź 2017, 09:43

Adp89 pisze:To forum potrzebuje moderatora. Zero merytoryki, wszędzie tylko biadolenie. Współczuję osobą, które tutaj wchodzą żeby się czegoś dowiedzieć.

Ja jestem bardzo zadowolony i nie biadolę :).

Dowiedzieć się można dużo, np. że:
- jak ktoś nie umie zmieniać biegów niech kupi automat albo zapomni o Astrze K.
- że Astra K nie ciągnie od dołu tak dobrze jak VAGi ale za to górą powala VAGa.
- żeby nie kupować RM przed 2017.
- i ogólnie, że Astra to zajebiste auto w dobrej cenie.

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 34 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Adp89 » 26 paź 2017, 09:49

Astra to nie jest zajebiste auto w dobrej cenie. Astra jest autem poprawnym wartym swojej ceny (+- 75 tys) Ni mniej, ni więcej.

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: DigDug » 26 paź 2017, 10:05

kuba pisze:
DigDug pisze: (...)bo jedni potrafią zrobić silniki ciągnące od dołu, a inni nie, mimo że na papierze oba silniki nie różni wiele

ykhm... tylko silniki jednych robią po 200 - 300 k km, zbierają noty za bezawaryjność i mają się świetnie (A14NET Astra J) a tych drugich "papierowe" rozpadają się po 20 - 30 k km (CAXA Golf i spółka). Oczywiście ten drugi zdecydowanie lepiej się zbierał i jechało się przyjemniej, to też moja ocena, ale tylko częściowa, bo to "kopnięcie" TSI przy 4 k rpm się kończyło, a AJ jechała liniowo do 6 k rpm. Ale pamiętajmy coś kosztem czegoś, równowaga musi być zachowana. Druga sprawa z każdym samochodem trzeba poobcować i nauczyć się nim jeździć, a nie wydawać grzmiące osądy po 30 minutowej przejażdżce.


Fakt, że CAXA się sypała, ale w kwestii rozrządu, bo chcieli dać "wieczny łańcuch", ale im nie wyszło. Układ tłokowo/korbowodowy działał i działa ok. I jedne silniki i drugie robią po te 300 tys spokojnie, bo nie ma po zmianie rozrządu na poprawiony jakiegoś wysypu, ze coś się dalej dzieje. Ludzie jeżdżą i niektórzy pewnie przekroczyli już te 300 tys km. Do nowych wersji na pasku nie ma wcale uwag. Jak ktoś jeździ eko, czyli w zakresie 1,5 - 3 tys obrotów (czyli zakres dizla) to mu silnik TSI odpowiada i tyle. To, że powyżej 3500 obr zdycha nie ma znaczenia, bo do tych 3500 obr bardzo rzadko dochodzi. Ja w mojej F2 dociągam do 5000 obr jak muszę wyprzedzić na 2 lub 3 biegu.
Nie było też uwag do poprzedniego silnika Opla w Astrze, ten na pośrednim wtrysku, ale ten nowy to jak jest, widać na forum. Czy opanowali temat tłoka i LSPI czy zakamuflowali to czas pokaże. Wg. mnie sprawa jest poważniejsza, bo pada konstrukcja, a nie osprzęt, którego wymiana częściowo zażegnała problem, ale nie o tym tu. Każdy rozważy to wg. swoich kryteriów. Dobrze, że jest to wspomniane.

Druga kwestia, to przyzwyczajenia do poprzedniego auta. Jeżeli mamy dany styl jazdy i oczekiwania to albo szukamy tego samego, albo musimy się dostosować do nowej rzeczywistości. A jest ona taka, że silnik 1.4T 150KM nie ciągnie od dołu, że podczas jazdy poniżej 2500 obr i mocniejszym przyśpieszaniu na wysokim biegu może wystąpić LSPI. I nie jest to krytyka w stylu "dziadostwo", "totalna porażka" itp, tylko stwierdzenie faktu. Mi wystarczyła 20 minutowa przejażdżka, by to zaobserwować. TTTM i już. Jedni się godzą i zmieniają styl inni się nie godzą, butują i mają pośrednio awarie tłoka, a trzeci rezygnują z zakupu. Najgorzej jak kupisz nieprzemyślanie i potem żałować. Ja już wiem, że nie będę zmieniał stylu jazdy i nie nie będę ryzykował z 1.4T, bo nie wiem co właściwie dolega silnikowi. Awaria tłoka, to nie osprzęt. Ale 1.6T już wygląda fajnie, a do tego nie będę żonglował skrzynią, niech się sama AT męczy.

Astra jest fajna, a silnik/skrzynia ma swój styl jazdy, eksploatacji, jak to zaakceptujemy to cieszymy się jazdą i z zakupu, jak nie to pozostają flustracje i niezadowolenie.

Added in 10 minutes 55 seconds:
Fuks pisze: .....
Dowiedzieć się można dużo, np. że:
- jak ktoś nie umie zmieniać biegów niech kupi automat albo zapomni o Astrze K.
- że Astra K nie ciągnie od dołu tak dobrze jak VAGi ale za to górą powala VAGa.
- żeby nie kupować RM przed 2017.
- i ogólnie, że Astra to zajebiste auto w dobrej cenie.


Z tym zajebistym to przesadzasz, bo nic nie ma zajebistego w Astrze, może IL, chociaż VAG ma swoje LED Top. Jest bardzo poprawnym autem i to jest jej atutem. Do tego cena i stąd dobra sprzedaż.
Zajebisty to jest bagażnik w Skodzie, bo bije całą resztę. Ale reszta auta to już jak komu pasuje.
Ponadto VAG ciągnie w zakresie 1500-3500 obr, a Astra 2500-5000 obr i ani jeden nie powala drugiego, po prostu takie jest podejście producenta do silnika i tyle. A co komu pasuje to wybierze sam.
Jak ktoś chce się zbierać spod świateł sprawnie od niskich prędkości bez częstej zmiany biegów to weźmie VAG-a, albo kupi Opla w AT i na to samo wyjdzie, z tym że w Astrze w ogóle nie będzie musiał zmieniać biegów, a w VAG mimo wszystko coś powachlować trzeba.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 26 paź 2017, 10:21

Fuks pisze:Ja jestem bardzo zadowolony i nie biadolę :).

Widocznie jesteś z natury niepoprawnym optymistą i każdą wadę zamieniasz w pozytyw, a pozytyw w superpozytyw.
Czytając Twoje posty odnoszę wrażenie że jak komuś przepali się żarówka w VAGu to będzie z tego afera na skalę DieselGate :D

Fuks pisze:.. jak ktoś nie umie zmieniać biegów niech kupi automat albo zapomni o Astrze K.

1. Chciałbym zobaczyć jak Ty zmieniasz biegi, pewnie mógłbym się od Ciebie wiele nauczyć.
2. Muszę zapomnieć o AK bo nie umiem zmieniać biegów. Samochód dla wybranych :lol:

Fuks pisze:..- że Astra K nie ciągnie od dołu tak dobrze jak VAGi ale za to górą powala VAGa.

To super bo akurat górą rpm jeździmy na co dzień i najczęściej w okolicach 200kmh :lol:
Jak się będę ścigał z VAGiem, to dogonie go przed metą, zaraz przed tym jak trzeba będzie hamować :lol:

Fuks pisze:..- żeby nie kupować RM przed 2017.

Dlaczego nie? Przecież LSPI to normalne w tych silnikach. TTTM.

Fuks pisze:- i ogólnie, że Astra to zajebiste auto w dobrej cenie.

Zajebiste to by było w cenie Dacii, ale ona nie ma LSPI :lol: A tak jest mocny silnik ale przełożenia ma do dupy rodem z poloneza.
Jest skrzynia M6 ale jej obsługa jest niedzisiejsza. Opel na siłę chciał dogonić konkurencję i ją dogonił... na papierze.
Nie darmo się mówi że Astra to taki niemiecki polonez :lol:
Właśnie ta CENA mówi wszystko sama za siebie. Opel dalej pozostaje Oplem.KROPKA.

Added in 3 minutes 56 seconds:
Adp89 pisze:Astra to nie jest zajebiste auto w dobrej cenie. Astra jest autem poprawnym wartym swojej ceny (+- 75 tys) Ni mniej, ni więcej.

Nasz forumowy optymista twierdzi że właśnie jest i nie ma lepszego w tej klasie, a już na pewno nie w jednej z najpopularniejszych grup samochodowych. Nie wiem może jeszcze z nią śpi jak jest taka zajebista :lol:

Added in 4 minutes 57 seconds:
@Fuks
Nie bądź frajerem, weź moje, weź swoje, podziel na dwa i Ci wyjdzie obiektywna opinia, ja zrobię to samo.

sirk
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2016, 12:26
Posiadane auto: GOLF VARIANT
Silnik: 1.4TSI 150
Rocznik auta: 2017
Miasto: WARSZAWA
Województwo: MAZOWIECKIE
Been thanked: 1 time

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: sirk » 26 paź 2017, 10:45

Miałem golfa 6 tsi 1.4 tsi 160 km cavd niecałe 8 lat. Elastyczność po prostu bajka. Od dołu ciągnął jak oszalały. Tak od 1,5 tys dostawał kopa.
Odczucia z jazdy ekstra. I jeździłbym nim dalej gdyby pewien Pan nie wymusił pierwszeństwa. Szkoda całkowita. W czasie użytkowania 2 razy robiłem rozrząd całe szczęście na przedłużonej gwarancji. Pierwsza wymiana rozrządu nie kompletna w ramach ubezpieczenia kosztów naprawy czego skutkiem po 5000 tys km była juz kompletna wymiana wszystkich elementów. Widmo pęknięcia tłoków- słyszałem ,pocieszałem się że przez pierwszy rok lałem tylko 98 oktanów co może miało wpływ na tłoki bo ma mniejsza temp. spalania. W międzyczasie zrobili akcję naprawczą i wgrali nowy soft silnika. Podobno przed softem wtrysk lał za dużą ilośc paliwa na cylinder. Stanąłem przed dylematem zakupu nowego samochodu. Jeździłem astrą 5 150km dwa tygodnie, Aurisem, nowym Golfem 150 km. I powiem Wam żaden nie dorównuje tamtemu silnikowi.
Wybrałem golfa kombi 1.4 tsi 150 km po lifcie niestety tęsknie za tamtym silnikiem

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: b3rs » 26 paź 2017, 10:49

astra pisze:1.zepfers.com ma przekłamane/pomylone wyniki, już niejeden to stwierdził, żeby daleko nie szukać porównaj np. wersje AK 125/150 i wyciągnij wnioski.
2. Tce renault też SLABO zbiera od dołu, działanie turbin jest takie samo czy to Opel czy Seat czy Renault. Jak już się powołujesz/znasz na fizykę to podaj przykład/prawo/wzór, zrób to profesjonalnie albo chociaż podaj linka, a nie frazesy typu: nie wiesz, nie znasz się, nie doczytałeś, u mnie tak działa, bo na mnie taka gadka nie działa.
3. Niczego do Diesla nie porównywałem, gdzie napisałem że Opel ma inną fizykę? Przestań kłamać.

1. Ale moment obrotowy i moc mają dobrą podaną, więc wytłumacz mi w jaki sposób samochód o porównywalnej masie i mocy i o niższym momencie obrotowym dostępnym od wyższych obrotów, może być znacząco szybszy?
2. Każda turbina jest napędzana gazami wylotowymi, więc nie jest możliwe, żeby była wydajna na niskich obrotach, gdzie przepływ powietrza jest bardzo mały.
3. Faktycznie, pomyliłem cię z DigDugem.
astra pisze:KAŻDA SROCZKA SWÓJ OGONEK CHWALI (1.6 200KM).

Tak się składa, że jeżdżę tym samochodem od blisko roku, więc go jako tako znam i mogę o nim co nieco powiedzieć, w przeciwieństwie do ciebie.
Skoro samochód ci nie pasuje to go sprzedaj. Jeżeli na forum jest 1300 użytkowników a negatywne opinie pochodzą od 3-4 osób. To chyba mówi samo za siebie...
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
KEJ
VIP
Posty: 1640
Rejestracja: 17 kwie 2017, 13:41
Posiadane auto: XC60
Silnik: B4
Rocznik auta: 2020
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: KEJ » 26 paź 2017, 10:54

Tak czytam te wszystkie wypowiedzi, zajadam popcorn i popijam colę i kibicuje każdemu z Was. "Walczycie" o swoją rację, która jest zawsze najmojszejsza, ale wniosek dla czytających jest taki, że w tych naszych Astrach wszystko skrzypi, brzęczy, szumi, rysuje się itp itd. Generalnie lipne te Astry. Jak podejmowaliście swoje decyzje zakupowe ? Kupiliście coś co jest takie sobie zamiast tego co jest takie super mimo , że mieliście wybór. Ja cieszę się z posiadania Astry i mam świadomość jakiego segmentu jest to auto i jaki ten segment ma standardy. Mam drugie auto w domu z innego segmentu i standard jakościowy jest inny niż w Astrze, ale nie jest to standard Bentley i nie oczekuje tego bo to nie ta liga. Wiem co kupiłem i za ile i odpowiednio ustawiłem oczekiwania.

A z innej beczki. Nie od dziś wiadomo ze najszybsze są samochody czerwone, najbardziej eleganckie czarne a srebrne się nie brudzą ;) ;) ;) ;)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2017, 11:08 przez KEJ, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 26 paź 2017, 10:55

astra pisze:Nie bądź frajerem, weź moje, weź swoje, podziel na dwa i Ci wyjdzie obiektywna opinia, ja zrobię to samo.


Sam jesteś frajer :) Kupiłeś Astrę i płaczesz.
PS.
Napiszę raz jeszcze, nie mam LSPI, jestem bardzo zadowolony z auta.
Co do VAGa to już dawno podzieliłem na dwa bo pisałem, że podoba mi się A3 2.0 sedan, skoda superb również są to bardzo dobre auta.
Jak już piszesz o silniku, nie wszyscy muszą jadą dołem tak jak Ty, ja uwielbiam górę silnika Astry (uwaga nie piszę, że to lepszy silnik).

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Slavek » 26 paź 2017, 11:13

Macie zdrowie na dyskusję z kimś kto krytykuje coś co sam posiada ☺ Ma niemieckiego Poloneza i radochę z tego że może sobie popisać i poudowadniać że jest jak jest. I żadne krzyki i płacze go nie przekonają że białe jest białe a czarne jest czarne :D :D

Added in 6 minutes 33 seconds:
Całe to pisanie i krytykowanie to rzegotanie pekniętego tłoka i skrzypienie hamulca. :D

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: colins » 26 paź 2017, 11:14

Ależ gorąca atmosfera. Czytam z wypiekami na twarzy i dziwię się jak to sprzęt AGD może wzbudzać tyle emocji. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: kuba » 26 paź 2017, 11:33

Fuks pisze:ja uwielbiam górę silnika Astry

Ja też ! :twisted:
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Segor » 26 paź 2017, 11:35

Ja ostatnio zacząłem się poważnie zastanawiać nad swoją pracą, że potrafię w niej marnować czas na tłumaczenie że elastyczność silnika to fajna rzecz :)
Obrazek

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 26 paź 2017, 11:36

@b3rs
1. Zepfers kłamie. Sprawdź inne samochody. Te dane wpisują ludzie i tylko ludzie. Parametry/osiągi silnika to jedno a skrzynia biegów i przełożenia to drugie. Dlatego najlepsze są wykresy przebiegu momentu na kołach i moc silnika na poszczególnych przełożeniach. Dane z Zepfers traktować tylko i wyłącznie informacyjnie. Zadanie domowe: Dlaczego Diesle o większym momencie obrotowym są wolniejsze od benzyn z mniejszym momentem?
2. Pytanie, po co VAG wprowadził w silniku 1.5TSI turbo o zmiennej geometrii i jeździ jeszcze lepiej niż starsze 1.4TSI? Po co w WiĘKSZOŚĆI Diesli turbo o zmiennej geometrii? Podobno znasz się na fizyce, turbo i tak w ogóle, więc pewnie słyszałeś że gazy wylotowe (spaliny) z silnika Diesla wylatują z większą siłą (mają większa energię, nie mylić z prędkością). Mały przykład: stare 1.9TDI ze stała geometrią max. 90KM, zmieniamy na turbo ze zmienną geometria i eureka 140KM i więcej, nie ten samochód, lepiej przyśpiesza i szybciej jedzie.
3. Rozumiem że 1300 - 4 to te osoby pozytywnie nastawione do AK....MILCZĄCA większość:), a jak milczy to się zgadza. Jak już operujesz liczbami to rozumiem że sprawdziłeś i te 1300 ma benzyne? Muchy też lecą do gówna, a jak wiadomo miliony much nie mogą się mylić.

@Fuks
Frajerzy nie płaczą, raczej są rozczarowani. Kupiłem AK i widzę że jest przereklamowana. Frajer to taki co wie o wadach ale ich nie rozumie i wmawia sobie że tak właśnie ma być i jest fajnie.
Zakup AK to nie frajerstwo tylko ekonomia. Frajerstwo to uwierzyć że AK dogoniła konkurencję i do tego się przyznaje :)
Chyba pomyliłeś drogę z torem wyścigowym. Codziennie jeżdżę do roboty od kilkunastu lat i nie zauważyłem ludzi jeżdżących NA CO DZIEŃ "górą", może tak się jeździ w Mazowieckim? Czy tylko ja jeżdżę dołem i środkiem? A czy przypadkiem większość samochodów jest tak zestrojona na ekonomię na 2k rpm? Myślę że 90% jazdy to właśnie niski i średni zakres rpm.

Added in 53 seconds:
kuba pisze:
Fuks pisze:ja uwielbiam górę silnika Astry

Ja też ! :twisted:

Ja również, zwłaszcza to wycie, coś pięknego.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2017, 13:07 przez astra, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 64 gości