redzik pisze:Napisałes "oba podobne wyposażenie", a później "bogatsze wyposażenie", więc się zdecyduj
Bezapelacyjnie wygrywa AK z niepewna skrzynia m60, spalaniem stukowym, spadkiem mocy miedzy 3-4 k obrotów i potencjalnym ryzykiem uszkodzenia tłoków
Bogatsze w sensie, że spełnia te same funkcje ale efektywniej, np.:
- silniki o porównywalnej mocy 120KM , w AK zdecydowanie elastyczniejszy co widać już choćby na papierze, o trwałości nie piszę, nie przejadę nim więcej niż 100k km
- klima automatyczna dwustrefowa w AK i manualna w Tipo. Obie robią to samo, ta pierwsza efektywniej.
- w Tipo jest chamski, tani tablet nie pasujący do całości kokpitu, sprawia wrażenie wstawienia na siłę, w AK ładnie wkomponowany,
- czujniki parkowania Tipo tylko tył, AK przód + tył,
- AK Android auto czyli nawigacja GoogleMap.
Ja żadnego spadku mocy nie odczuwam, wręcz przeciwnie 4k rpm fajnie jedzie.
Ryzyko uszkodzenia tłoków i spalania stukowego takie samo u obu. Dochodzi czynnik ludzki (styl jazdy, jakość paliwa/oleju, eksploatacja) .
Skrzynie biegów mają tego samego przodka jeśli się nie mylę, więc remis i dlatego o tym nie pisałem.
Specjalnie nie piszę o prowadzeniu/ukł. kierowniczym bo Tipo nie jeździłem, ale od czego jest YT.
Na koniec cena, porównywalna. Gdyby była różnica w cenie 10k zł, wziąłbym Tipo bo to naprawdę fajne auto ale jak na Fiata (możliwości w stosunku do ceny) za drogie. Tipo to takie coś pomiędzy Dacia Logan a AK.
Tipo to takie większe Punto w kombi. Dowód:
Długość: Tipo 4.57m, AK 4.70m
Rozstaw osi: Tipo 2.64m, AK 2.66m
Szerokość: Tipo 1.79m, AK 187.m, oba bez lusterek
Masa: oba ~ 1322kg, więc silnik 125/150KM lepiej jedzie niż t-jet 120KM
Niby cm ale robi swoje, AK do klasy D też już niedaleko przez te cm właśnie
Nie wiem czy stosunkiem możliwości (przestronność, osiągi, wyposażenie, wykończenie, gwarancja, eksploatacja) do ceny wyrwiecie coś lepszego w tej klasie z nowych samochodów.
Added in 5 minutes 38 seconds:redzik pisze:wiesiek3d pisze:Przeciez mozesz sobie wybrac zwykly silnik 1,4 , bezawaryjny.
100KM to trochę mało na takie auto tym bardziej w kombi
I ten silnik ma bezposredni wtrysk paliwa takie info od dealera, wiec to nie jest ta stara bezawaryjna jednostka ech....
Silnik B14XE czyli 1.4 100KM ma pośredni wtrysk idealny do LPG. Lepsza opcja niż: i30/ceed 1.4 do LPG, 1.6 megane.