Astra 5 vs Inne Auto?

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 28 cze 2017, 09:01

@gravity1287
1. Śledzisz wszystkie moje posty?
2. Nie wiem czy ta wersja ma moc, pytałem o reakcje na gaz i rzekomy tryb dotarcia.
3. Nie kupowałem w ciemno, jeździłem demówką również w trybie SPORT ale nie zwracałem specjalnie wtedy na to uwagi.
4. 150KM chyba do czegoś zobowiązuje po coś to jednak podają w cennikach w głównym opisie wersji.
5. Porównałem osiągi do teoretycznie słabszych marek i słabszych silników i tańszych, też je tutaj przedstawiłem, śledzisz posty to pewnie zauważyłeś, przynajmniej tak napisałeś.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: wiesiek3d » 28 cze 2017, 10:54

Przeciez to jedzie ,byl nawet filmik AK vs Scirocco ,oba 150 i AK wygrala.
To ja tez juz nie wiem o co Ci chodzi, sprzedaj kup inne to rozwiaze problem.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 28 cze 2017, 11:09

AK jako działkowóz jest po prostu świetna, ale jak na działkowóz za droga. Takie moje zdanie i już. Bardzo fajnie mi się nim jeździ.

AK wygrywa napewno z RM i Hi30, potwierdzono to w oficjalnych testach (Automaniak).
Co do porównania z Scirocco jeśli chodzi o ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=zcETOJ83B-A to jego forma raczej jeśli coś stwierdza to umiejętności kierowcy nie samochodu.
Żadnych pomiarów, żadnych wyników. Kamera po przekątnej, w linii bliżej AK jak ten Scirocco. Moim zdaniem taka ciekawostka, żaden dowód.
Może ten z AK umie szybciej zmieniać biegi? Gdzie jest druga próba? Była w ogóle?
Fajnie by było porównać chociaż wykresy z hamowni. Jak dotrę swojego działkowoza to obiecuję przekazać stosowny wykres z hamowni na nasze forum.

Może sami zorganizujemy nasze własne testy? Potrzebny nowy wątek.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: wiesiek3d » 28 cze 2017, 11:35

Tak specjalny watek zebysmy mogli czytac twoje narzekania
A co myslales ze za ok 80000 dostaniesz RS6.
Koniec off

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3534
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: admin » 28 cze 2017, 11:37

Dokładnie...proponuję żebyśmy wrócili do meritum...porównanie, Astra kontra reszta świata...

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 28 cze 2017, 11:41

wiesiek3d pisze:Tak specjalny watek zebysmy mogli czytac twoje narzekania
A co myslales ze za ok 80000 dostaniesz RS6.
Koniec off

Nie, będziemy sie jarać filmikami z youtuba.

Nowy2016
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 22 lis 2016, 08:16
Posiadane auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik auta: 2004
Miasto: ***
Województwo: ***

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Nowy2016 » 28 cze 2017, 12:37

gravity1287 pisze:
Podobają Ci się w Civicu zegary w kształcie pizzy i to że ma 3 cylindry w swoim silniczku?? :shock: Jeśli podchodzisz do auta tak jak napisałeś, czyli że ma Ci służyć bardzo długo, to unikał bym jak ognia silników z downsizingiem. To dość młode twory, z których niektórzy producenci już się wycofują i powoli wkracza era rightsizingu - i na całe szczęście producenci poszli po rozum do głowy..chociaż takie wybryki jak Ford Mustang Ecoboost już powstały i to się już "nie odzobaczy" ani nie cofnie w czasie, aby tak skarać muscle cara:(
Civic'a bym odrzucił na Twoim miejscu z podanych 2 minusów ("silnik" i deska rozdzielcza). Z pozostałych dwóch wybrałbym Forda Focusa. Podobnie jak Astra ma długą historię modelu na rynku europejskim, tańszy w serwisie od pozostałych wymienionych przez Ciebie. Dodatkowo ma silnik który możesz zagazować, wbrew powszechnej opinii że fordy nie tolerują gazu. I instalacja będzie tańsza niż w przypadku silnika TSI, gdzie dobra instalacja to koszt ok 6tys. zł. Ja bym brał Focusa na Twoim miejscu, jeśli zależy Ci na nawiewach z tyłu:)


Ten 1.0T bardzo fajnie jeździ. Wielu by się zdziwiło jak bardzo. Niektórzy nawet lepiej oceniają silnik 1.0T niż 1.5T. 1.0T świetnie przyspiesza po lewej stronie obrotomierza, zaś 1,5T po prawej stronie (ma słabszy dół i lubi wyższe obroty, a wyższe obroty to zdecydowanie większe zużycie paliwa). A ja nie potrzebuję pędzić 150-200km/h, tylko w miarę dynamicznie 80-120km/h i oszczędnie. Silnik 1.5T nie jest dostępny w niższych wersjach wyposażenia X-gena. Najtańszy "Sport" z tym silnikiem kosztuje 97500, ale ta wersja ma z kolei centralny wydech, przez który nie można założyć haka z tyłu. A w nowym X-genie nie można przewozić rowerów na dachu (z powodu konstrukcji dachu). Można założyć box dachowy, ale nie można założyć uchwytów rowerowych. Także w X-genach z centralnym wydechem rowery wozimy tylko w środku ;-)
Każdy samochód ma wady i różne ograniczenia. Ja pewnych ograniczeń w nowych samochodach nie rozumiem, bo one wyglądają jak błędy konstruktorskie (np. usytuowanie czujników parkowania z przodu Astry K - czy w dobie superkomputerów nikt w Oplu nie przeprowadził symulacji usytuowania i działania czujników?). Problem w tym, że tymi ograniczeniami producenci się nie chwalą. Klient dowiaduje się o nich po zakupie. A wiedza sprzedawców w salonach o nowych modelach jest praktycznie zerowa.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 28 cze 2017, 13:08

"...Honda Civic 1.0 VTEC Turbo - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, mało przestrzeni w 2. rzędzie foteli, brak Magic Seats, próg w bagażniku, za nisko unoszona pokrywa kufra, słaby dostęp do gniazd USB, brak pokrętła reg. głośności...."
1. Max. rpm to 5700 trochę mało jak na Honde i silnik z turbo.
2. Silnik 3-cylindrowy, litr pojemności z kompletem pasażerów/obciążeniem to ciągłe kręcenie na obroty.
3. Rzeczywistość pokazuję że realnie spalanie jest większe niż w większych/mocniejszych silnikach tego samego modelu (taki paradoks).
Trzeba zachować pewien kompromis pomiędzy pojemnościa, a masa samochodu.
4. Nie ma wersji kombi.

W moim porównaniu wygrywa AK.
ps. hak do civica? to nie działkowóz :) silnik 1.5T lepiej pasuje do charakteru (legendy) tego pojazdu, 1.0T to jakaś karykatura, coś jak 1.4 w UFO (VIII generacja)

Nowy2016
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 22 lis 2016, 08:16
Posiadane auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik auta: 2004
Miasto: ***
Województwo: ***

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Nowy2016 » 28 cze 2017, 13:38

astra pisze:"...Honda Civic 1.0 VTEC Turbo - to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu, mało przestrzeni w 2. rzędzie foteli, brak Magic Seats, próg w bagażniku, za nisko unoszona pokrywa kufra, słaby dostęp do gniazd USB, brak pokrętła reg. głośności...."
1. Max. rpm to 5700 trochę mało jak na Honde i silnik z turbo.
2. Silnik 3-cylindrowy, litr pojemności z kompletem pasażerów/obciążeniem to ciągłe kręcenie na obroty.
3. Rzeczywistość pokazuję że realnie spalanie jest większe niż w większych/mocniejszych silnikach tego samego modelu (taki paradoks).
Trzeba zachować pewien kompromis pomiędzy pojemnościa, a masa samochodu.
4. Nie ma wersji kombi.

W moim porównaniu wygrywa AK.
ps. hak do civica? to nie działkowóz :) silnik 1.5T lepiej pasuje do charakteru (legendy) tego pojazdu, 1.0T to jakaś karykatura, coś jak 1.4 w UFO (VIII generacja)


Ten opis to chyba z jednego z tygodników moto. Użytkownicy samochodu mają inne odczucia.
Siedziałem i jeździłem 1.0T.
Zgadza się tylko pierwsza rzecz - wysoka cena zakupu, ale z drugiej strony w podstawie jest prawie wszystko, co uzasadnia cenę. Problemem Hondy jest to, że nie dają rabatów jak w Oplu.
Przestrzeni z tyłu jest tyle samo co w Astrze K. Lepiej rozwiązana jest kwestia ułożenia tylnej kanapy. Oparcie tylnej kanapy nie jest cofnięte do bagażnika (w Astrze zastosowano ordynarne połacie plastiku o które opierasz się ramieniem). Przed dołem kanapy nie ma też wysuniętego do przodu stopnia, który nie pozwala naturalnie ustawić stóp na podłodze.
Próg w bagażniku występuje w "martwej strefie" zaraz za fotelami. nawet jakby było płasko to i tak nic nie dosuniesz, bo nie pozwalają pochylone oparcia. Sens w tym jest, bo dzięki temu progowi reszta podłogi jest niżej.
Brak Magic Seats - po co w takim samochodzie takie rozwiązanie. Sam samochód jest bardzo niski, a dzięki temu przednie fotele można opuścić bardzo nisko (jeździ się naprawdę fajnie).
Słaby dostęp do gniazd - podłączasz kabelek i po sprawie. W czasie jazdy lepiej nie bawić się gniazdami usb. Przynajmniej w Hondzie jest miejsce na położenie smartfona (smartfonów), w przeciwieństwie do Astry, gdzie zamiast miejsca na smartfona masz bezpieczniki.
Brak pokrętła głośności - jest to niedogodność, ale regulacja głośności jest w kierownicy.
Obroty 5700 - na Hondę poprzedniej genereacji byłoby to mało, ale to jest silnik turbo, a nie wolnossak, który potrzebuje obrotów by uzyskać wysoką moc. Wysokie obroty to wyższe spalanie. To jest inna filozofia. Ten silnik jeździ jak diesel. Na downsizing nic nie poradzimy.
W nowym Focusie podstawowym silnikiem też ma być 1.0T.
Hak do civica? to nie działkowóz - może masz na myśli Type R, tu się zgodzę. Ale nie w przypadku silnika 1.0T/1.5T. Samochód ma być uniwersalny. Honda nawet chwali się tym, że to najbardziej rodzinny Civic w historii ;-)

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 28 cze 2017, 15:02

Nowy2016 pisze:Ten opis to chyba z jednego z tygodników moto. Użytkownicy samochodu mają inne odczucia.

Tak zgadza się i masz racje, chodziło mi o to że się czepiają szczegółów żeby na siłę się czegoś doszukać. Artykuł pokazujący same zalety jest naciągany nawet na poziomie umysłowym gimnazjalisty.

Nowy2016 pisze:Obroty 5700 - na Hondę poprzedniej genereacji byłoby to mało, ale to jest silnik turbo, a nie wolnossak, który potrzebuje obrotów by uzyskać wysoką moc. Wysokie obroty to wyższe spalanie. To jest inna filozofia. Ten silnik jeździ jak diesel. Na downsizing nic nie poradzimy.

Żadna turbo benzyna nie będzie jeździła jak Diesel bo:
- siła wylotu spalin jest większa w Dieslu niż w benzynie,
- w Dieslu jest z reguły turbo o zmiennej geometrii (większa wydajność) w benzynie o stałej.
Właśnie turbo o stałej geometrii w benzynie potrzebuje obrotów bo obroty wpływają na moc silnika, a ta z kolei na większe wydzielanie energii/spalanie, więc większą siłę napędzającą turbinę, a ta pozbawiona zmiennej geometrii właśnie tego potrzebuje. Zmienna geometria kieruje strumieniem (jego siłą) spalin.
Dlaczego 1.5T nie ma ograniczenia obrotów do 5700?
Moim zdaniem Honda za późno się obudziła bo słyszy się dookoła że wychodzimy z downsizingu (toyota yaris 1.5?), chwilowa moda bo inni takie mają. Mam wrażenie że 1.0T to silnik zrobiony bez przekonania, zniknie wraz z tą generacja.
Zresztą jak tutaj również zauważono pojemności nie da się oszukać.

Nowy2016 pisze:W nowym Focusie podstawowym silnikiem też ma być 1.0T.

Dobrze że nie w Mondeo ale kto wie :)

Nowy2016 pisze:Hak do civica? to nie działkowóz - może masz na myśli Type R, tu się zgodzę. Ale nie w przypadku silnika 1.0T/1.5T. Samochód ma być uniwersalny. Honda nawet chwali się tym, że to najbardziej rodzinny Civic w historii ;-)

BH/Sedan/coupe uniwersalnym samochodem? do czego? Uniwersalne jest kombi bo albo wozi powietrze albo coś innego, a reszta wozi co najwyżej pasażerów.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Segor » 28 cze 2017, 15:49

astra pisze:BH/Sedan/coupe uniwersalnym samochodem? do czego? Uniwersalne jest kombi bo albo wozi powietrze albo coś innego, a reszta wozi co najwyżej pasażerów.
Kombi? Tylko pickup... :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: astra » 28 cze 2017, 16:22

OK myślałem że temat dyskusji dotyczy tej samej klasy co AK czyli C "kompakt" bo honda civic podobno taką jest. Ale może nowa Insignia albo przyszła Astra L ma wersje pickup?

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 28 cze 2017, 16:28

a kto w europie kupi pickupa ?

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: kuba » 28 cze 2017, 17:04

Znam jednego bogatego rolnika, kupił nowiutkie Mitsu L200 i był mega zadowolony.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 28 cze 2017, 18:01

Ilu bogatych rolników jest w Polsce, i jak już to na pewno Astry nie kupią bo L200 lepiej się zaprezentuje

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Segor » 28 cze 2017, 20:59

A skąd ja mam wiedzieć kto kupi pickupa? Ja tylko skomentowałem kwestię użyteczności
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 28 cze 2017, 21:53

Ja wiem... nikt albo 100 osób w Polsce :)

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: gravity1287 » 29 cze 2017, 20:01

Fuks pisze:Ilu bogatych rolników jest w Polsce, i jak już to na pewno Astry nie kupią bo L200 lepiej się zaprezentuje

Jak bym był rolnikiem, bogatym rolnikiem, to bym kupił CR10.90 :mrgreen:

Nowy2016 pisze:Ten 1.0T bardzo fajnie jeździ. Wielu by się zdziwiło jak bardzo.

Ja nie pisałem nigdzie że to słabo jeździ. Napisałem tylko, że jak szukasz auta na lata, to jednak bym unikał silników z ery downsizingu. Przecież w Focusie całkiem przyjemnie się jeździ z takim malutkim silnikiem, ale jak to jest z awaryjnością na taki okres jak planujesz używać to chyba nikt jeszcze tego nie wie - za krótko są te silniki aby powiedzieć jakie przebiegi wytrzymają i ile posłużą. Dlatego ja osobiście bym bał się ryzykować brać taki silnik z założeniem, że mam nim 10 lat jeździć. Co nie znaczy że musi się popsuć, mówię że ja bym nie zaryzykował wiedząc że wcześniej nie będę mógł zmienić auta i ma mi długo służyć. :idea:

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 29 cze 2017, 21:18

No i nie nie skrzypi w CR10.90 :)
https://www.youtube.com/watch?v=Y5I04EObZNo

Vetinari
Nowicjusz
Posty: 75
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 150KM AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Białystok
Województwo: Wpisz województwo
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Vetinari » 30 cze 2017, 09:29

DigDug pisze:Chcesz powiedzieć, że do skrzyni automat nie opłaca się mieć Sport, czyli jak mamy Elite, to nie tracimy za wiele, jak dla kogoś podsufitka nie ważna. ?


Jest różnica, ale jak nie jeździsz jakoś specjalnie dynamicznie to nie ma znaczenia. Sport stara się utrzymywać obroty tak, żeby ominąć turbodziurę - koło 2100 cały czas. Więc jak włączysz sport to nie jest potrzebny od razu kickdown więc możesz przyspieszyć o jakieś pół sekundy szybciej.

DigDug pisze:To zapisanie, to włączanie automatyczne po wsadzeniu kluczyka ?? Czyli, że można jeździć cały czas na Sport ??

Zapomniałem to sprawdzić, ale w Open&Start nigdzie kluczyka nie wkładasz, musisz go mieć w kieszeni. Za to fajne jest to, że samochód powiadamia klaksonem jak przypadkiem zostawisz go w środku. Klimatyzację itd przypisuje do kluczyka, wg. instrukcji Sport też, ale zwykle nie mam go włączonego jak wyłączam silnik, żeby turbina się chłodziła na niskich obrotach.

DigDug pisze:Czy ktoś mógłby tydzień pojeździć w trybie Sport i później sprawdzić spalanie ?? Tankujemy do fulla- jeździmy i znowu tankujemy, a drugi tydzień to samo, tylko bez Sport. Ciekawe ile więcej pali, bo działanie trybu Sport odczuwalne jest przy ruszaniu, ale jak jedziemy spokojnie na danym biegu, to obroty są takie same jak bez trybu Sport ?? Tak ? Tryb Sport, tak jakby robi ostrzejsze wałki rozrządu ?? Auto szybciej i łatwiej wchodzi na obroty, ale jak wejdzie, to ciekawe ile więcej pali ?

Spali więcej, bo bez Sport skrzynia trzyma niższe obroty (automat) i częściej wpada się w coś takiego, że dotkniesz gazu i musisz hamować, bo samochód szybciej reaguje na gaz.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Segor » 30 cze 2017, 09:37

DigDug pisze:Czyli, że można jeździć cały czas na Sport ??
Vetinari pisze:wg. instrukcji Sport też, ale zwykle nie mam go włączonego jak wyłączam silnik, żeby turbina się chłodziła na niskich obrotach.
Według instrukcji tak, ale to nie działa. SPORT resetuje się tak samo jak S&S po wyłączeniu silnika. Wielu kolegów na forum już na to narzekało.
Obrazek

redzik
Wyjadacz
Posty: 101
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:16
Posiadane auto: seat leon reference
Silnik: 1.2 TSI 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Been thanked: 8 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: redzik » 30 cze 2017, 10:27

Witam, stanąłem przed wyborem kupna nowego auta w benzynie kombi i waham się miedzy
Opel astra 5 1,4 125KM turbina bezpośredni wtrysk paliwa - gaz odpada
Fiat Tipo 1.4 120KM turbina pośredni wtrysk paliwa - mozliwość zagazowania
Kia Ceed 1.6 135KM wolnossący,ale bezpośredni wtrysk paliwa - gaz odpada

No i mam dylemat, które z tych aut wybrać, liczę na waszą fachową pomoc, autem chciałbym pojeździć jak najdłużej, więc zależy mi na trwałości, tak wiem nowych aut nie da się ocenić w tym parametrze, ale te silniki Fiata i Kii sa na rynku już parę lat, więc można juz coś o nich powiedzieć natomiast nic nie wiem na temat tego silnika Opla.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 30 cze 2017, 11:26

Bierz Fiata

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: kuba » 30 cze 2017, 11:27

eee... chociaż też lubię włoska motoryzację , to Tipo - wybitne brzydactwo.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: colins » 30 cze 2017, 11:52

Za to potencjalnie najmniej problemowy silnik. Stawiany za wzór jak do niedawna 1.4T z Opla z pośrednim wtryskiem, którego wycofali, bo był... za dobry. :D

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: kuba » 30 cze 2017, 12:00

colins pisze:Stawiany za wzór jak do niedawna 1.4T z Opla z pośrednim wtryskiem, którego wycofali, bo był... za dobry. :D

Był dobry, ale nie jechał w ogóle. Jeśli ktoś narzeka na dynamikę obecnego 1.4 T GM, to po przejażdżce J-ką z tamtym 1.4, rozpłakałby się ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: colins » 30 cze 2017, 12:03

No chyba że. Nie zaprzeczam, bo nie jeździłem, choć kumpel w Mokka ma i sobie chwali.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: Fuks » 30 cze 2017, 12:23

Porównywanie silnika w autach o innej wadze nie ma sensu, bo gdyby Astra J miała 150 kg mnie to by było ok.

redzik
Wyjadacz
Posty: 101
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:16
Posiadane auto: seat leon reference
Silnik: 1.2 TSI 110KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Been thanked: 8 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: redzik » 30 cze 2017, 13:44

No na jeździe próbnej jeździliśmy po parę razy wyżej wymienionymi modelami i najlepiej nam się jeździło Kią , a czy ten silnik wolnossący z bezposrednim wtrykiem paliwa i bez turbiny nie będzie żywotniejszy od konkurencji? Co do dynamiki silnika to według kolejnosci fiat,opel ,kia z tym, że opel po włączeniu funkcji sport dynamiką był na równi z fiatem , ale bez tej funkcji zbierał się gorzej mimo większej ilości KM, kia dynamiką lekko odstawała od reszty , ale nie była to duża różnica, a przecież nie ma tam turbiny.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2017, 14:08 przez redzik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Astra 5 vs Inne Auto?

Postautor: kuba » 30 cze 2017, 13:46

dynamiką kolego, nie dynamikom ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości