GordonLameman pisze:rah pisze:Czyli, że wyprodukowali za mało hybryd dla równoważenia, które faktycznie jeszcze bardziej zatruwają środowisko.Ale kto by tam się przejmował środowiskiem. Ważne, że spełnia się idiotyczne unijne normy.
Obniżanie emisji spalin nie jest idiotyczne.
Chyba ze wyznajesz zasadę „po nas choćby smierć”.
Taaa obnizenie....
https://e.autokult.pl/38845,polestar-po ... ymi-autami
"Dla diesla i auta benzynowego było to nieco ponad 220 g CO2/km. Wynik dla samochodu elektrycznego bardzo różnił się w zależności od tego, w jaki sposób pozyskiwana jest energia. Przy prądzie z odnawialnych źródeł emisja wyniosła 75 g CO2/km. Dla średniego miksu energetycznego dla EU było to 170 g CO2/km, ale gdyby energia była pozyskiwana wyłącznie z węgla, rzeczywista emisja CO2 samochodu elektrycznego wyniosłaby ok. 305 g/km. To oznaczałoby, że w takich warunkach nie ma możliwości obniżenia poziomu emisji dwutlenku węgla w transporcie."
Przyponę ze u nas 90% energii pochodzi z węgla.
Co do hybryd to one maja sens tylko w miescie na długich odcinkach gdzie hamowanie jest sporadyczne pracuje głownie silnik. Jest on bardziej obciażopny bo samochod hybrydowy jest cięższy a dodatkowo trzeba ładować baterie. Zuzycie beznzyny w hybrydach na autostradzie jest wieksze niz samochodow spalinowych.