Astra 5 vs Inne Auto?
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Tak, to najnowszy model Octavii (wersja Style).
O gustach się nie dyskutuje więc może sam rzuć okiem.
Moim zdaniem ergonomia na przyzwoitym poziomie. Wprawdzie sterowanie większością funkcji przeniesiono na tablet, ale kilka najważniejszych przycisków pozostawiono poniżej. Tym sposobem np.do panelu sterowania klimatyzacją wchodzi się po kliknięciu jednego fizycznego przycisku. Podobnie wyłączenie systemu Start/Stop, to raptem 2 kliknięcia. Dodatkowo najważniejsze ustawienia typu zmiana temperatury są zawsze widoczne na pasku informacyjnym u dołu tabletu. Sam tablet obsługuje się podobnie jak smartfon. Można przesuwać według uznania ikonki, a poszczególne opcje pogrupowane są w sposób logiczny, oczywiście wszystko dotykowo, ale również (ciekawostka) gestami. Czyli machając łapą przed ekranem można przewinąć całą jego zawartość, ustawić głośność radia można również tylko przesuwając paluchem po pasku u dołu ekranu, podobnie np.lampki w podsufitce, w których nie trzeba wciskać przycisków, by je zapalić, a wystarczy machnięcie łapą w pobliżu żeby zaświecić. Takie trochę gadżety, ale jednak umilające życie i dające powiew luksusu.
Wrażenie wyższej klasy (niż jest w rzeczywistości) daje nie tylko to, że większość materiałów jest miękka w dotyku (przynajmniej z przodu), ale także taki sprytny zabieg Czechów, którzy pokusili się o obszycie deski rozdzielczej taką tapicerką materiałową, przeszytą białą nicią i miłą w dotyku. To coś innego niż dotychczas na masową skalę używane "piano black" (także w Astrze), a jednocześnie dające wrażenie (powiedzmy) premium.
Całość bardzo dobrze spasowana, nic nie trzeszczy - szarpałem z ciekawości za uchwyty w drzwiach i są jak skała. Taki sam test w Astrze kończył się trzeszczeniem. Ogólnie do jakości wykonania i ergonomii nie mogę się przyczepić, a w różnych testach nawet meldują, że ten model Octavii jest lepiej wykonany od najnowszego Golfa. Nie wiem, nie jeździłem Golfem, ale wnętrze kury przypadło mi do gustu.
Zwróć jeszcze uwagę na śmieszną, dwuramienną kierownicę. Ponoć to nawiązanie i ukłon do pierwszej Octavii z zeszłego wieku, która była wyposażona w dwuramienną kierownicę.
W tej wersji wyposażenia mam jeszcze virtual cocpit czyli nie ma już analogowych cyferblatów, natomiast to co znajduje się przed kierowcą, to jest jeden duży wyświetlacz i w zależności od upodobań można sobie zmieniać "skórki", łącznie z możliwością wyświetlenia na całej powierzchni map nawigacji. Moim zdaniem to też fajne i przydatne rozwiązanie - oczywiście raczej dla pierwszego właściciela, bo nikomu nie życzę ogarniania tej całej elektroniki w przyszłości, gdy pojawią się problemy, a auto będzie już po gwarancji. W opcji za dopłatą dostępny jest nawet HUD, ale na takie fanaberie, to już sobie nie pozwoliłem.
Jeśli chodzi o rzeczy praktyczne, to już tutaj z tydzień temu pisałem taką pseudorecenzję więc nie będę się powtarzał.
Przypomnę tylko, że Octavia zaskakuje przestronnością wnętrza i jest więcej miejsca niż w Astrze. Dość napisać, że w liftbacku, który posiadam bagażnik jest większy niż w Astrze kombi (600 l vs 540 l). W takim układzie mogłem zrezygnować z kombi choć wcześniej nawet o tym nie myślałem.
Lepszy jest również komfort jazdy w Octavii niż w Astrze. Zawieszenie jak na jakby nie było "niemca" jest zestrojone miękko i mimo zastosowania belki skrętnej z tyłu, wybiera wertepy elegancko i bez dobijania.
Oczywiście Octavia nie jest samochodem doskonałym i ma też swoje wady, o których staram się tutaj bez ściemniania pisać, gdy widzę zainteresowanie. No i wspominałem już o mniej bezpośrednim układzie kierowniczym niż w Astrze (w zamian jest lepszy komfort), elektronice zdarza się ponoć czasem zawieszać (chociaż mnie zdarzyło się to tylko raz w trakcie początkowej konfiguracji auta), niektórzy asystenci są nadpobudliwi (w tym asystent pasa ruchu), a części wyposażenia zabrakło (np.czujników ciśnienia w oponach, o czym też już pisałem).
Mimo niedoskonałości czuję postęp w stosunku do Astry. Może nie różnica klas, ale progres jest.
Wszak Astra jest na rynku już 5 lat, a kura, to świeżynka więc raczej nie mogło być inaczej.
O gustach się nie dyskutuje więc może sam rzuć okiem.
Moim zdaniem ergonomia na przyzwoitym poziomie. Wprawdzie sterowanie większością funkcji przeniesiono na tablet, ale kilka najważniejszych przycisków pozostawiono poniżej. Tym sposobem np.do panelu sterowania klimatyzacją wchodzi się po kliknięciu jednego fizycznego przycisku. Podobnie wyłączenie systemu Start/Stop, to raptem 2 kliknięcia. Dodatkowo najważniejsze ustawienia typu zmiana temperatury są zawsze widoczne na pasku informacyjnym u dołu tabletu. Sam tablet obsługuje się podobnie jak smartfon. Można przesuwać według uznania ikonki, a poszczególne opcje pogrupowane są w sposób logiczny, oczywiście wszystko dotykowo, ale również (ciekawostka) gestami. Czyli machając łapą przed ekranem można przewinąć całą jego zawartość, ustawić głośność radia można również tylko przesuwając paluchem po pasku u dołu ekranu, podobnie np.lampki w podsufitce, w których nie trzeba wciskać przycisków, by je zapalić, a wystarczy machnięcie łapą w pobliżu żeby zaświecić. Takie trochę gadżety, ale jednak umilające życie i dające powiew luksusu.
Wrażenie wyższej klasy (niż jest w rzeczywistości) daje nie tylko to, że większość materiałów jest miękka w dotyku (przynajmniej z przodu), ale także taki sprytny zabieg Czechów, którzy pokusili się o obszycie deski rozdzielczej taką tapicerką materiałową, przeszytą białą nicią i miłą w dotyku. To coś innego niż dotychczas na masową skalę używane "piano black" (także w Astrze), a jednocześnie dające wrażenie (powiedzmy) premium.
Całość bardzo dobrze spasowana, nic nie trzeszczy - szarpałem z ciekawości za uchwyty w drzwiach i są jak skała. Taki sam test w Astrze kończył się trzeszczeniem. Ogólnie do jakości wykonania i ergonomii nie mogę się przyczepić, a w różnych testach nawet meldują, że ten model Octavii jest lepiej wykonany od najnowszego Golfa. Nie wiem, nie jeździłem Golfem, ale wnętrze kury przypadło mi do gustu.
Zwróć jeszcze uwagę na śmieszną, dwuramienną kierownicę. Ponoć to nawiązanie i ukłon do pierwszej Octavii z zeszłego wieku, która była wyposażona w dwuramienną kierownicę.
W tej wersji wyposażenia mam jeszcze virtual cocpit czyli nie ma już analogowych cyferblatów, natomiast to co znajduje się przed kierowcą, to jest jeden duży wyświetlacz i w zależności od upodobań można sobie zmieniać "skórki", łącznie z możliwością wyświetlenia na całej powierzchni map nawigacji. Moim zdaniem to też fajne i przydatne rozwiązanie - oczywiście raczej dla pierwszego właściciela, bo nikomu nie życzę ogarniania tej całej elektroniki w przyszłości, gdy pojawią się problemy, a auto będzie już po gwarancji. W opcji za dopłatą dostępny jest nawet HUD, ale na takie fanaberie, to już sobie nie pozwoliłem.
Jeśli chodzi o rzeczy praktyczne, to już tutaj z tydzień temu pisałem taką pseudorecenzję więc nie będę się powtarzał.
Przypomnę tylko, że Octavia zaskakuje przestronnością wnętrza i jest więcej miejsca niż w Astrze. Dość napisać, że w liftbacku, który posiadam bagażnik jest większy niż w Astrze kombi (600 l vs 540 l). W takim układzie mogłem zrezygnować z kombi choć wcześniej nawet o tym nie myślałem.
Lepszy jest również komfort jazdy w Octavii niż w Astrze. Zawieszenie jak na jakby nie było "niemca" jest zestrojone miękko i mimo zastosowania belki skrętnej z tyłu, wybiera wertepy elegancko i bez dobijania.
Oczywiście Octavia nie jest samochodem doskonałym i ma też swoje wady, o których staram się tutaj bez ściemniania pisać, gdy widzę zainteresowanie. No i wspominałem już o mniej bezpośrednim układzie kierowniczym niż w Astrze (w zamian jest lepszy komfort), elektronice zdarza się ponoć czasem zawieszać (chociaż mnie zdarzyło się to tylko raz w trakcie początkowej konfiguracji auta), niektórzy asystenci są nadpobudliwi (w tym asystent pasa ruchu), a części wyposażenia zabrakło (np.czujników ciśnienia w oponach, o czym też już pisałem).
Mimo niedoskonałości czuję postęp w stosunku do Astry. Może nie różnica klas, ale progres jest.
Wszak Astra jest na rynku już 5 lat, a kura, to świeżynka więc raczej nie mogło być inaczej.
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Czy my (ja) mamy (mam) to wszystko czytać . Przecież to szkoda? ( suchar )
colins pisze:Tak
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Dosyć wyczerpująca wypowiedź (pół strony he,he ).
Tak jak mówiłem:w końcu trochę fantazji w projekcie deski - raczej podobuje mnie się ,choć lubię klasyczne zegary:taki jak w asterixie (p.liftem) są dla mnie idealne.
gdybyś nie powiedział ,to nie zwróciłbym uwagi
Na nietypową kierownicę ,nawet na Twoim foto wygląda zwyczajnie- myli podnóżki.
Czy środkowe nawiewy nie walą po rrękach i/lub nogach?
Tak jak mówiłem:w końcu trochę fantazji w projekcie deski - raczej podobuje mnie się ,choć lubię klasyczne zegary:taki jak w asterixie (p.liftem) są dla mnie idealne.
gdybyś nie powiedział ,to nie zwróciłbym uwagi
Na nietypową kierownicę ,nawet na Twoim foto wygląda zwyczajnie- myli podnóżki.
Czy środkowe nawiewy nie walą po rrękach i/lub nogach?
Nie ręczę za siebie.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
To lepiej się przyzwyczajaj, bo za chwilę innych nie będzie. Według mnie świetna zrobili ta deskę rozdzielcza, przynajmniej w porównaniu do poprzedniej.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Fuks pisze:ToniEja pisze:Jezeli wezma udane silniki z fiata to akurat jest todobra wiadomosc:).
A które to udane?
Multi Air maja brdzo dobra opinie.
Co do skody to gdyby nie ta "urwana" kierownica to wsrodku bylby fajny minimalistyczny design
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 24 lis 2017, 21:32
- Posiadane auto: Opel Astra V HB Elite
- Silnik: 1.4 T 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Koszalin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 28 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
też mam odczucie że jest to pierwsza octavia która dobrze wygląda. całość jest ładna na tyle, że nawet przebolałbym przedni grill który moim zdaniem psuje efekt.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
PaGo pisze:Czy środkowe nawiewy nie walą po rrękach i/lub nogach?
Nie czuję dyskomfortu, ale przyznam, że ktoś na forum Octavii też zwrócił na to uwagę. Wystarczy pewnie skierować w tych kratkach nadmuch do góry i nie będzie dmuchać po kończynach.
Added in 3 minutes 56 seconds:
adax pisze:Kierownica i te wirtualne zegary nie podobaja mi się.
Rzecz gustu. Na żywo chyba wyglądają lepiej niż na zdjęciach.
Mnie zaczęły się podobać. Szkoda tylko, że nie można "rzucić" Android Auto na wyświetlacz przed kierownicą i mapy Google można wyświetlić jedynie na tablecie. Co do kierownicy, to za dopłatą bodajże 600 zł można mieć "zwykłą", trójramienną.
Added in 4 minutes 5 seconds:
Segor pisze:To lepiej się przyzwyczajaj, bo za chwilę innych nie będzie. Według mnie świetna zrobili ta deskę rozdzielcza, przynajmniej w porównaniu do poprzedniej.
Skoro mnie, wiecznemu prześmiewcy wytworów spod VAGiny Skodzina ze swoim wnętrzem też wpadła w oko, to chyba faktycznie nie jest tak źle. Zawsze traktowałem Skodę jako samochód dla dziadków więc albo sam już robię się dziadkiem albo Czechom rzeczywiście udało się wreszcie zrobić coś co może się podobać.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Napisz o skrzyni biegów, silniku, spalaniu, kangurze, eksploatacji, wygłuszeniu, fotelach a nie o pierdołach typu kubek na kawę czy uchwyt na kebaba. Jak się to ma do ceny? W końcu to prawie Audi. Dlaczego nie wersja RS PHEV 245KM w tym 115KM z prądu aku 13kWh, 1.4TSI z dwumasą i DSG, setka w 7,3s (przy takiej mocy, momencie, doładowaniu turbo i eV- o ile ten aku naładowany ), potężny moment obrotowy 400Nm i modny wzór felg.
I co najważniejsze w grupie VW to... oczywiście ekologia czyli 25-36g C02/km (przez pierwsze 100km jak jest aku naładowany )
Jaki tu jest olej? Słynny VW Longlife IV 0W-20 508.00/509.00 czy jeszcze "rzadszy"? Bo dzięki najnowszym rozwiązaniom grupy VW, wyniki testów przeprowadzonych przez niezależne laboratorium koncernu jednoznacznie mówią iż ten olej rocznie pozwala na przejechanie ~583km więcej przy przebiegu 14580km i średnim zużyciu ~6l/100km w porównaniu do referencyjnego oleju poprzedniej generacji 5W-30.
Czy jak w nowych Audi tutaj również tapicerka jest z butelek PET (około 100 w najnowszym A3). Czy fabryka produkująca ten samochód również posiada kolonię pszczół na swoim terenie? Czy zużyty akumulator również zasili farmy wiatrowe i elektryczne do magazynowania nadwyżkowej energii?
Tiguan 2.0TSI 2016 DSG test 125k km ocena na 6- i pęknięcie głowicy (bez znaczenia wg producenta), wyłamany synchronizator skrzyni biegów 3-go biegu (ale już poprawione! w 2018), zapocenie pomiędzy DSG a przekładnią 4x4, przepuszcza lewy przegub, wyciek z termostatu,korozja w bagażniku. Aż boję się pomyśleć co by było gdyby to była AK albo gorzej coś francuskiego
Źródło: AŚ 46-47/2020
I co najważniejsze w grupie VW to... oczywiście ekologia czyli 25-36g C02/km (przez pierwsze 100km jak jest aku naładowany )
Jaki tu jest olej? Słynny VW Longlife IV 0W-20 508.00/509.00 czy jeszcze "rzadszy"? Bo dzięki najnowszym rozwiązaniom grupy VW, wyniki testów przeprowadzonych przez niezależne laboratorium koncernu jednoznacznie mówią iż ten olej rocznie pozwala na przejechanie ~583km więcej przy przebiegu 14580km i średnim zużyciu ~6l/100km w porównaniu do referencyjnego oleju poprzedniej generacji 5W-30.
Czy jak w nowych Audi tutaj również tapicerka jest z butelek PET (około 100 w najnowszym A3). Czy fabryka produkująca ten samochód również posiada kolonię pszczół na swoim terenie? Czy zużyty akumulator również zasili farmy wiatrowe i elektryczne do magazynowania nadwyżkowej energii?
Tiguan 2.0TSI 2016 DSG test 125k km ocena na 6- i pęknięcie głowicy (bez znaczenia wg producenta), wyłamany synchronizator skrzyni biegów 3-go biegu (ale już poprawione! w 2018), zapocenie pomiędzy DSG a przekładnią 4x4, przepuszcza lewy przegub, wyciek z termostatu,korozja w bagażniku. Aż boję się pomyśleć co by było gdyby to była AK albo gorzej coś francuskiego
Źródło: AŚ 46-47/2020
Ostatnio zmieniony 11 lis 2020, 21:14 przez astra, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Brrr,az strach kupowac teraz nowe samochody.
Co oni teraz z tymi zadkimi olejami wszedzie,toc to prawie woda
Przeciez pisal o skrzyni,sprzegle i silniku w swojej obszernej recenzji.
Co oni teraz z tymi zadkimi olejami wszedzie,toc to prawie woda
Przeciez pisal o skrzyni,sprzegle i silniku w swojej obszernej recenzji.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
astra pisze:Napisz o skrzyni biegów, silniku, spalaniu, kangurze, eksploatacji, wygłuszeniu, fotelach a nie o pierdołach typu kubek na kawę czy uchwyt na kebaba. Jak się to ma do ceny? W końcu to prawie Audi. Dlaczego nie wersja RS PHEV 245KM w tym 115KM z prądu aku 13kWh, 1.4TSI z dwumasą i DSG, setka w 7,3s (przy takiej mocy, momencie, doładowaniu turbo i eV- o ile ten aku naładowany ), potężny moment obrotowy 400Nm i modny wzór felg.
I co najważniejsze w grupie VW to... oczywiście ekologia czyli 25-36g C02/km (przez pierwsze 100km jak jest aku naładowany )
Jaki tu jest olej? Słynny VW Longlife IV 0W-20 508.00/509.00 czy jeszcze "rzadszy"? Bo dzięki najnowszym rozwiązaniom grupy VW, wyniki testów przeprowadzonych przez niezależne laboratorium koncernu jednoznacznie mówią iż ten olej rocznie pozwala na przejechanie ~583km więcej przy przebiegu 14580km i średnim zużyciu ~6l/100km w porównaniu do referencyjnego oleju poprzedniej generacji 5W-30.
Czy jak w nowych Audi tutaj również tapicerka jest z butelek PET (około 100 w najnowszym A3). Czy fabryka produkująca ten samochód również posiada kolonię pszczół na swoim terenie? Czy zużyty akumulator również zasili farmy wiatrowe i elektryczne do magazynowania nadwyżkowej energii?
Tiguan 2.0TSI 2016 DSG test 125k km ocena na 6- i pęknięcie głowicy (bez znaczenia wg producenta), wyłamany synchronizator skrzyni biegów 3-go biegu (ale już poprawione! w 2018), zapocenie pomiędzy DSG a przekładnią 4x4, przepuszcza lewy przegub, wyciek z termostatu,korozja w bagażniku. Aż boję się pomyśleć co by było gdyby to była AK albo gorzej coś francuskiego
Źródło: AŚ 46-47/2020
Hej @astra, ale ja o tym już pisałem dobry tydzień temu. Może nie o wszystkim, ale jednak. Nie będę więc powtarzał. Zresztą wyczuwam jakąś ironię. Uwierz, że ja również nie jestem fanem samochodów z grupy VAG, a raczej eksperymentatorem. Był eksperyment z Oplem, teraz z kurą. A to czy rozsypie się teraz czy za 3 lata, to w sumie mi wszystko jedno, bo jeśli teraz, to będą robili na gwarancji, a jeśli za 3 lata, to już nie będzie w moich rękach i pewnie będę testował wehikuł jeszcze innego producenta. Na usprawiedliwienie napiszę, że rozpisałem się trochę na temat Octavii, bo kilka osób pytało. Obiecuję, że więcej nie będę Ciebie denerwował ani nie chcę być uznany za jakiegoś chwalipiętę (bo w sumie czym tu się chwalić - sprzętem AGD?).
-
- Posty: 1894
- Rejestracja: 15 kwie 2019, 23:32
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Trójmiasto
- Województwo: pomorskie
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 41 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
adax pisze:Procentowe zuzycie oleju to najwieksza sciema,wlasciwie algorytm,kazdy srednio roztargniony pamieta kiedy wymienial i po rowno roku jest 0% i nawet gdyby przez ten rok ktos odpalil samochod tylko kilka razy.
Zrób 20 000 km w 3 miesiące, a będziesz miał 0%.
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
- Posiadane auto: Opel Astra K
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Elbląg
- Województwo: Warmińsko Mazurskie
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 32 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
[/quote]colins pisze:Co do kierownicy, to za dopłatą bodajże 600 zł można mieć "zwykłą", trójramienną.
Czyli Octawvia idac sladami Astry drazni klase wyzsza.
Standardem w klasie wyzszej jest danie brzydkiej kierownicy zeby wyciagnac kase od klientow na ładna. Patrz Aud A6 czy Mercedes S klasa.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lip 2020, 12:10
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Chyba trochę pomyliliście segmenty. Astra to tzw. "kompakt" to bardziej do Scali można porównywać a nie do Octavii.
- PaGo
- Posty: 5181
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 126 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Octavia to golf.
Na sterydach.
Klasa średnia to superb.
Na sterydach.
Klasa średnia to superb.
Nie ręczę za siebie.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Natomiast Scala to takie nadmuchane Polo. Jechałem do Skody właśnie po to, by obejrzeć Scalę, ale to nie jest jakaś specjalna konkurencja dla Astry.
Swoją drogą Czechom jak mało komu udaje się robić ludzi w konia.
Tym sposobem samochód rodem z klasy B czyli Scala bywa często mylony i porównywany z kompaktowym (np.z Astrą), a Octavia z klasą D (czyli np.z Passatem), gdy to nadal jest tylko kompakt.
Swoją drogą Czechom jak mało komu udaje się robić ludzi w konia.
Tym sposobem samochód rodem z klasy B czyli Scala bywa często mylony i porównywany z kompaktowym (np.z Astrą), a Octavia z klasą D (czyli np.z Passatem), gdy to nadal jest tylko kompakt.
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
astra pisze:Dlaczego nie wersja RS PHEV 245KM w tym 115KM z prądu aku 13kWh, 1.4TSI z dwumasą i DSG, setka w 7,3s (przy takiej mocy, momencie, doładowaniu turbo i eV- o ile ten aku naładowany ), potężny moment obrotowy 400Nm
Jaki tu jest olej? Słynny VW Longlife IV 0W-20 508.00/509.00 czy jeszcze "rzadszy"?
Plug-in to nie tylko moc i moment (przyspieszenie na prostej to tylko cyfra), ale też większa masa co moim zdaniem jest oprócz ceny największą wadą tego typu rozwiązania. Niby "tylko" 200-250kg więcej ale to tak jakby cały czas wozić w aucie 2 dorosłe osoby z bagażami, dla osób które wybierając auto na pierwszym miejscu stawiają jakość prowadzenia może to być duży problem. A olej w nowych VAGach wedle instrukcji można zmienić na VW504/507, instrukcja straszy w takim przypadku zwiększoną emisją spalin. Ja wożę taki do ASO i nie ma problemu ani z wymianą ani z gwarancją.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Jakby nie patrzeć to jednak octavia jest dobrą alternatywą dla astry. I cenowo jest całkiem nieźle, bo w cenie mojej astry w 2017 mogę mieć nową octavie obecnie i to wcale nie golasa. No i niezaprzeczalny fakt, że octavia liftback ma prawie dwa razy większy bagażnik od astry HB i dalej większy od astry ST oferując ładny kształt. A to ogromna zaleta.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lip 2020, 12:10
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Ja nie mam tu nic przeciwko, abyście rozważali różne inne marki i nawet zmianę segmentu. Ale dalej obstaję przy swoim. Jak szukałem auta to szukałem kompaktu, nie chciałem dużego samochodu rodzinnego czy reprezentacyjnego. Dlatego Octavii w ogóle nie brałem pod uwagę. Brałem Peżota 308, Leona, Golfa, Merca A, Kia Ceed, Megane czy nawet Hondę Civic no i Scalę.
Astra ST to jest przedłużenie Astry HB podobnie jak był Golf Variant czy Leon ST. Ale Octavia Kombi to jest nawet na długość identyczna z Octavią LIM. To że używane Octavie mogą być cenowo porównywalne to świadczy o większej utracie wartości drogiego auta w zakupie. Ale Octavia jest autem dłuższym o 30cm. Nawet jeśli można kupić Astrę ST i na długość i bagażnik jakoś dorównać to powiedzcie mi jak skrócić Octavię do mojej Astry HB ?
Astra ST to jest przedłużenie Astry HB podobnie jak był Golf Variant czy Leon ST. Ale Octavia Kombi to jest nawet na długość identyczna z Octavią LIM. To że używane Octavie mogą być cenowo porównywalne to świadczy o większej utracie wartości drogiego auta w zakupie. Ale Octavia jest autem dłuższym o 30cm. Nawet jeśli można kupić Astrę ST i na długość i bagażnik jakoś dorównać to powiedzcie mi jak skrócić Octavię do mojej Astry HB ?
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Akurat nie porównywałem używanych tylko cenę nowej astry w 2017 i cenę nowej octavi w 2020. Tylko ani tu, ani tu nie było obecnie fajnego silnika, dlatego mam teraz kia xceed 204KM. Wolałbym większy bagażnik, ale 426 ltr spełnia minimalne wymagania a silnik w połączeniu z DCT7 daje mi mnóstwo zabawy. Na razie średnie zużycie 10,5, a wczoraj poza miastem nie zszedłem poniżej 8,4. Także można powiedzieć bawię się nową zabawką
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
astra pisze:Tiguan 2.0TSI 2016 DSG test 125k km ocena na 6- i pęknięcie głowicy (bez znaczenia wg producenta), wyłamany synchronizator skrzyni biegów 3-go biegu (ale już poprawione! w 2018), zapocenie pomiędzy DSG a przekładnią 4x4, przepuszcza lewy przegub, wyciek z termostatu,korozja w bagażniku. Aż boję się pomyśleć co by było gdyby to była AK albo gorzej coś francuskiego
Źródło: AŚ 46-47/2020
https://francuskie.pl/ogromna-krytyka-f ... r-44-2020/
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
astra pisze:Napisz o skrzyni biegów, silniku, spalaniu, kangurze, eksploatacji, wygłuszeniu, fotelach a nie o pierdołach typu kubek na kawę czy uchwyt na kebaba. Jak się to ma do ceny? W końcu to prawie Audi. Dlaczego nie wersja RS PHEV 245KM w tym 115KM z prądu aku 13kWh, 1.4TSI z dwumasą i DSG, setka w 7,3s (przy takiej mocy, momencie, doładowaniu turbo i eV- o ile ten aku naładowany ), potężny moment obrotowy 400Nm i modny wzór felg.
I co najważniejsze w grupie VW to... oczywiście ekologia czyli 25-36g C02/km (przez pierwsze 100km jak jest aku naładowany )
Jaki tu jest olej? Słynny VW Longlife IV 0W-20 508.00/509.00 czy jeszcze "rzadszy"? Bo dzięki najnowszym rozwiązaniom grupy VW, wyniki testów przeprowadzonych przez niezależne laboratorium koncernu jednoznacznie mówią iż ten olej rocznie pozwala na przejechanie ~583km więcej przy przebiegu 14580km i średnim zużyciu ~6l/100km w porównaniu do referencyjnego oleju poprzedniej generacji 5W-30.
Czy jak w nowych Audi tutaj również tapicerka jest z butelek PET (około 100 w najnowszym A3). Czy fabryka produkująca ten samochód również posiada kolonię pszczół na swoim terenie? Czy zużyty akumulator również zasili farmy wiatrowe i elektryczne do magazynowania nadwyżkowej energii?
Tiguan 2.0TSI 2016 DSG test 125k km ocena na 6- i pęknięcie głowicy (bez znaczenia wg producenta), wyłamany synchronizator skrzyni biegów 3-go biegu (ale już poprawione! w 2018), zapocenie pomiędzy DSG a przekładnią 4x4, przepuszcza lewy przegub, wyciek z termostatu,korozja w bagażniku. Aż boję się pomyśleć co by było gdyby to była AK albo gorzej coś francuskiego
Źródło: AŚ 46-47/2020
To ja pozwolę sobie odpowiedzieć
skrzynia biegów - DSG - sprawuje się wyśmienicie. Jest dużo lepsza niż automat w Oplu (Insignia i Astra) i w Mercedesie (ML i B-klasa) - do tych miałem porównanie.
Silnik jest przyjemnie elastyczny i wystarcza do przyjemnego poruszania się po drodze, ale jest to oczywista sprawa, że nie jest to auto do ścigania się spod świateł z uwagi na automat i laga na pedale gazu.
Kangur, czyli przyspieszenie? Nie jest źle. Astra była bardziej dynamiczna, ale jest też dużo mniejsza.
Fotele bardzo wygodne, w mojej wersji są z alcantarą, sporo wygodniejsze niż w Astrze (ale nie miałem fotelów AGR).
Wygłuszenie lepsze - głośno robi się dopiero powyżej 170-180 km/h, w astrze to jednak było sporo wcześniej (140-150).
Ja widzę skok jakościowy w porównaniu do Astry i widzę za co zapłaciłem więcej.
Co do wersji RS PHEV - czemu ty jej sobie nie sprawisz? Cena, mój drogi - cena.
A co do jakości materiałów - są lepsze niż w Astrze. Co do reszty szyderstw to nawet mi się nie chce.
Added in 49 seconds:
PaGo pisze:Octavia to golf.
Na sterydach.
Klasa średnia to superb.
Marceli pisze:Chyba trochę pomyliliście segmenty. Astra to tzw. "kompakt" to bardziej do Scali można porównywać a nie do Octavii.
A co decyduje o segmencie? Rozmiar czy "umowa społeczna" co do tego co i jak nazywamy?
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Po powyższym widać jak wiele zależy od danej konfiguracji. Nasza Astra miała fotele ergo i pakiet wyciszenia i uważam że były to najlepsze fotele jakie do tej pory posiadaliśmy w aucie a i sama Astra była bardzo cicha. W Seacie jest i głośniej i mniej wygodnie na fotelach a to też VAG.
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
remar pisze:Po powyższym widać jak wiele zależy od danej konfiguracji. Nasza Astra miała fotele ergo i pakiet wyciszenia i uważam że były to najlepsze fotele jakie do tej pory posiadaliśmy w aucie a i sama Astra była bardzo cicha. W Seacie jest i głośniej i mniej wygodnie na fotelach a to też VAG.
W Skodzie też mam fotele zwykłe, a nie te z pakietu Seats Premium czy jakoś tak, gdzie fotele są lepsze.
Pakiet wyciszenia z tego co pamiętam dawał naprawdę niewiele, a Astra K nie była jakoś bardzo głośnym autem, niemniej jednak Octavia jest bardziej cicha.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Pytałem konkretnego gościa o manualna dostaje porównanie z DSG. Oczywiście że jest lepsza od manualna czy hydrokinetyka. Gdyby nie była to by jej nie wprowadzali do produkcji. Zresztą co to za automat raczej zrobotyzowany manual albo manual z nakładką. Te same fizycznie przełożenia, dalej dwumasa, drugie sprzęgło plus siłowniki. Fajna sprawa ale tylko dla pierwszego właściciela. Więc na dzień dobry już jest drożej. AK ST jest dużo mniejsza? Gdzie? Może jest też dużo lżejsza? Elastyka 2l T-diesla zawsze lepsza od 1.4T. Też się ubawiłem czytając te brednie z AŚ dlatego je tu wrzuciłem.
Added in 3 minutes 17 seconds:
Czyli SO4 PHEV RS nie rzuca na kolana poza ceną, lepsza TC 2.0 PHEV +LPG V gen.?
Added in 3 minutes 17 seconds:
Czyli SO4 PHEV RS nie rzuca na kolana poza ceną, lepsza TC 2.0 PHEV +LPG V gen.?
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Konkretny gość już pisał w tym wątku o manualnej skrzyni w Octavii i nawet Ciebie odsyłał do tego opisu. Na dodatek odsyłał Ciebie do tego opisu jeszcze inny konkretny gość, ale nie wiem czy nie przeczytałeś lub przeczytałeś bez zrozumienia albo może honor Tobie nie pozwala?
I zanim znowu będziesz ironizował, to wiedz, że Octavia nie jest samochodem, którego będę bronił za wszelką cenę. Ma oczywiście zalety, ale ma też wady, tak jak każde auto. A że wraz z przesiadką na kolejne raczej zmieniam markę, bo lubię testować samochody różnych producentów, to i staram się obiektywnie je oceniać. Jeśli więc Ciebie nadal gryzie pytanie w temacie manualnej skrzyni w Octavii, to jeszcze raz odsyłam do mojej mini recenzji sprzed jakiegoś tygodnia.
I zanim znowu będziesz ironizował, to wiedz, że Octavia nie jest samochodem, którego będę bronił za wszelką cenę. Ma oczywiście zalety, ale ma też wady, tak jak każde auto. A że wraz z przesiadką na kolejne raczej zmieniam markę, bo lubię testować samochody różnych producentów, to i staram się obiektywnie je oceniać. Jeśli więc Ciebie nadal gryzie pytanie w temacie manualnej skrzyni w Octavii, to jeszcze raz odsyłam do mojej mini recenzji sprzed jakiegoś tygodnia.
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Collins z tego co kojarzę też ma automat.
Reszty komentować mi się nie chce, bo idealnie wpisujesz się w nurt narzekania, którego wyjątkowo nie lubię.
Reszty komentować mi się nie chce, bo idealnie wpisujesz się w nurt narzekania, którego wyjątkowo nie lubię.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Nie Gordonie, mam manual i silnik 1.5 TSI 150 KM. Pisałem już tutaj trochę o takim połączeniu i że w moim przypadku mam póki co małe zastrzeżenia, jednak najwidoczniej @astra nie przeczytał skoro nadal ma pytania.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Właśnie że ja przeczytałem (liczyłem na więcej w tym temacie) ale ktoś inny chyba nie bo porównywał DSG z manualem, diesla z benzyną i HB z pseudokombi
Typowa narracja jak z AŚ, VAG czy tego chcę czy nie zawsze wygrywa. Z tym honorem tylko nie czaje ale ok, pewnie zaraz ktoś mądrzejszy ode mnie mi wytłumaczy.
Added in 6 minutes 49 seconds:
A jak jest z kunami bo podobno one gustują w drobiu a omijają Peugeoty i Jaguary
Added in 22 minutes 42 seconds:
Czy możecie sprawdzić czy macie ocynkowane progi i dach bo Balkan ciągle na to narzeka. Ja sam twierdzę że Skoda jest marką lepszą niż Opel zwłaszcza teraz gdy Oplowi bliżej do Dacii niż do reszty ale jak szanowny kolega słusznie zauważył nie stać mnie na Skodę stąd wylew mojej frustracji.
Typowa narracja jak z AŚ, VAG czy tego chcę czy nie zawsze wygrywa. Z tym honorem tylko nie czaje ale ok, pewnie zaraz ktoś mądrzejszy ode mnie mi wytłumaczy.
Added in 6 minutes 49 seconds:
A jak jest z kunami bo podobno one gustują w drobiu a omijają Peugeoty i Jaguary
Added in 22 minutes 42 seconds:
Czy możecie sprawdzić czy macie ocynkowane progi i dach bo Balkan ciągle na to narzeka. Ja sam twierdzę że Skoda jest marką lepszą niż Opel zwłaszcza teraz gdy Oplowi bliżej do Dacii niż do reszty ale jak szanowny kolega słusznie zauważył nie stać mnie na Skodę stąd wylew mojej frustracji.
-
- Posty: 1539
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 09:31
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 2.0 TDI DSG 150KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 36 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
astra pisze:Właśnie że ja przeczytałem (liczyłem na więcej w tym temacie) ale ktoś inny chyba nie bo porównywał DSG z manualem, diesla z benzyną i HB z pseudokombi
Typowa narracja jak z AŚ, VAG czy tego chcę czy nie zawsze wygrywa. Z tym honorem tylko nie czaje ale ok, pewnie zaraz ktoś mądrzejszy ode mnie mi wytłumaczy.
Porównywałem DSG z automatem w Astrze i Insignii (oraz w Mercedesach, bo mam jeszcze klasę B), bo takie brałem też pod uwagę.
Porównuję obecnego diesla z poprzednimi jakie posiadałem i dieslem, jakiego jeszcze mam.
Ta "nienawiść" do VAG to coś co mnie bardzo odrzuca na tym forum.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości