Astra 5 vs Inne Auto?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 17 lis 2016, 21:42
- Posiadane auto: golf
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Tychy
- Województwo: śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Czas poszukiwań samochodu trawa. Niezdecydowani i niedoszli nabywcy astry 5 powinni udać się na jazdę próbną mazdą 3 (w moim przypadku 120KM). W dniu dzisiejszym byłem na takiej jeżdzie i sposób w jaki była przeprowadzona powinien być wzorem dla innych. Być może to specyficzne podejście osoby, na którą trafiłem a może część polityki mazdy. Na pięciu innych jazdach do tej pory nie spotkałem się z taką profeską. W skrócie:
1) Najpierw jazda jako pasażer z omówieniem wszystkich aspektów dotyczących samochodu i jego zachowania na drodze:
- informacje o samochodzie, wnętrzu, systemach, multimeciach na parkingu (to było mniej lub bardziej dokładne na innych jazdach)
- informacje o obrotach i predkości z jaką jedziemy podczas jazdy,
- informacja co będziemy testować i gdzie (w którym momencie trasy),
- planowane awaryjne hamowanie
Dzięki temu można było się skupić na tym co jest cechą tego samochodu bez konieczności koncentracji na tym co na drodze.
2) Jazda jako kierowca. To już dowolność w zakresie przepisów prawa.
Ogólnie jestem pod wrażeniem jak ten samochód się prowadzi. Dotychczas wyrażną przyjemność i frajdę z jazdy miałem jadąc focusem biorąc pod uwagę szczególnie sposób prowadzenia i pracę zawieszenia bez oceny silnika.
Dziś po jeździe mazdą uważam, że jest jeszcze lepiej. Samochód jest przyklejony do drogi, pełna kontrola, samochód prowadzi się bardzo pewnie. Skrzynia - chyba jest tak dobra, że zapomniałem, że wbijam biegi. Działo się samo;) Dźwięk wkręcania na obroty to coś co do tego samochodu i charakteru bardzo pasuje. Słowem sportowego charakteru. Nie burczy tylko mruczy. Mruczy donośnie i przyjemnie. Zachęca ale i potulnie, posłusznie się zachowuje przy spokojnym traktowaniu gazu. Nie jest cicho podczas wkręcania a trzeba to robić by przyspieszać na zredukowanym biegu. Na jeździe był moment jazdy ze stałą prędkością 140km/h i jest dobrze. Słychać szum opon i lekki przyjemny dźwięk silnika. To wrażenia na gorąco. Jestem pozytywnie nastawiony.
Wady. Więc pozwoliłem sobie nie napisać o wadach wykończenia, o których jest już wszystko napisane w sieci. Powiem tylko tyle, że zmieniam swój punkt widzenia i mogę te wady mieć w tym samochodzie. Jedną kluczową wadą jest to, że to najdroższa oferta spośród wszystkich jakie mam. To jest coś co chyba zadecyduje, że tego samochodu niestety nie kupię.
Jutro czas na wspaniałe i utopione w sieciowym hejcie TSI 125KM w obudowie golfa;) Niestety problem taki, że pani, która będzie na jeździe testowej jest bardzo ładna. Tak więc vw może wygrać z mazdą i nie koniecznie dlatego, że jest lepszy
1) Najpierw jazda jako pasażer z omówieniem wszystkich aspektów dotyczących samochodu i jego zachowania na drodze:
- informacje o samochodzie, wnętrzu, systemach, multimeciach na parkingu (to było mniej lub bardziej dokładne na innych jazdach)
- informacje o obrotach i predkości z jaką jedziemy podczas jazdy,
- informacja co będziemy testować i gdzie (w którym momencie trasy),
- planowane awaryjne hamowanie
Dzięki temu można było się skupić na tym co jest cechą tego samochodu bez konieczności koncentracji na tym co na drodze.
2) Jazda jako kierowca. To już dowolność w zakresie przepisów prawa.
Ogólnie jestem pod wrażeniem jak ten samochód się prowadzi. Dotychczas wyrażną przyjemność i frajdę z jazdy miałem jadąc focusem biorąc pod uwagę szczególnie sposób prowadzenia i pracę zawieszenia bez oceny silnika.
Dziś po jeździe mazdą uważam, że jest jeszcze lepiej. Samochód jest przyklejony do drogi, pełna kontrola, samochód prowadzi się bardzo pewnie. Skrzynia - chyba jest tak dobra, że zapomniałem, że wbijam biegi. Działo się samo;) Dźwięk wkręcania na obroty to coś co do tego samochodu i charakteru bardzo pasuje. Słowem sportowego charakteru. Nie burczy tylko mruczy. Mruczy donośnie i przyjemnie. Zachęca ale i potulnie, posłusznie się zachowuje przy spokojnym traktowaniu gazu. Nie jest cicho podczas wkręcania a trzeba to robić by przyspieszać na zredukowanym biegu. Na jeździe był moment jazdy ze stałą prędkością 140km/h i jest dobrze. Słychać szum opon i lekki przyjemny dźwięk silnika. To wrażenia na gorąco. Jestem pozytywnie nastawiony.
Wady. Więc pozwoliłem sobie nie napisać o wadach wykończenia, o których jest już wszystko napisane w sieci. Powiem tylko tyle, że zmieniam swój punkt widzenia i mogę te wady mieć w tym samochodzie. Jedną kluczową wadą jest to, że to najdroższa oferta spośród wszystkich jakie mam. To jest coś co chyba zadecyduje, że tego samochodu niestety nie kupię.
Jutro czas na wspaniałe i utopione w sieciowym hejcie TSI 125KM w obudowie golfa;) Niestety problem taki, że pani, która będzie na jeździe testowej jest bardzo ładna. Tak więc vw może wygrać z mazdą i nie koniecznie dlatego, że jest lepszy
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Za wszystkim się zgodzę szczególnie z profesjonalnym podejściem do klienta,moja jazda wyglądała identycznie jak twoja.
Zaś odnośnie wyciszenia to nie wierzę,że w cx3 jest w tej kwestii inaczej niż w kompakcie raczej obstawiam,że tak samo,no chyba,że się mylę albo po prostu ja mam lepszy słuch od twojego lub...a już teraz zajrzałem czym jeździsz i wszystko tłumaczy,oczywiście bez urazy sam bardzo chciałem kupić i30 z dwa lata temu ba pamiętam jak jechałem przez pół polski po i30 ale drugiej generacji silnik 1.6 a miałem podwózkę golfem 7 (znajomy)no i jak sobie zrobiłem jazdę próbną to już odchorowałem było w tym samochodzie dramatycznie głośno,może też wpływ miało to,że przez pół dnia siedziałem w golfie ale wierzcie mi dysproporcja była gigantyczna i od tej chwili postanowiłem,że bedę się rozglądał za samochodami bardziej wyciszonymi bo to i większa wygoda i komfort i w tej kwestii właśnie moi faworyci to astra 5 i fokus mk3 po lifcie(dodatkowo jeszcze bardziej go wyciszono,grubsze szyby itd,poprawione zawieszenie).
Oczywiście silniki mazdy jak również innych japończyków dają jakieś "sportowe"doznania akustyczne ale na dłuższą metę jest to w moim odczuciu trochę absorbujące...
Tak samo nowa corolla 1.6 przy zwykłym rozpędzaniu i to nie jakimś dynamicznym również była mocno hałaśliwa jak zwróciłem na to uwagę facetowi od jazdy testowej to on się uśmiał tylko i powiedział,że co drugi klient mu to mówi...no chyba,że poprzednio też jeżdził czymś podobnym.Wsiadając po takiej jezdzie do mojej astry g poczułem się zrelaksowany
Zaś odnośnie wyciszenia to nie wierzę,że w cx3 jest w tej kwestii inaczej niż w kompakcie raczej obstawiam,że tak samo,no chyba,że się mylę albo po prostu ja mam lepszy słuch od twojego lub...a już teraz zajrzałem czym jeździsz i wszystko tłumaczy,oczywiście bez urazy sam bardzo chciałem kupić i30 z dwa lata temu ba pamiętam jak jechałem przez pół polski po i30 ale drugiej generacji silnik 1.6 a miałem podwózkę golfem 7 (znajomy)no i jak sobie zrobiłem jazdę próbną to już odchorowałem było w tym samochodzie dramatycznie głośno,może też wpływ miało to,że przez pół dnia siedziałem w golfie ale wierzcie mi dysproporcja była gigantyczna i od tej chwili postanowiłem,że bedę się rozglądał za samochodami bardziej wyciszonymi bo to i większa wygoda i komfort i w tej kwestii właśnie moi faworyci to astra 5 i fokus mk3 po lifcie(dodatkowo jeszcze bardziej go wyciszono,grubsze szyby itd,poprawione zawieszenie).
Oczywiście silniki mazdy jak również innych japończyków dają jakieś "sportowe"doznania akustyczne ale na dłuższą metę jest to w moim odczuciu trochę absorbujące...
Tak samo nowa corolla 1.6 przy zwykłym rozpędzaniu i to nie jakimś dynamicznym również była mocno hałaśliwa jak zwróciłem na to uwagę facetowi od jazdy testowej to on się uśmiał tylko i powiedział,że co drugi klient mu to mówi...no chyba,że poprzednio też jeżdził czymś podobnym.Wsiadając po takiej jezdzie do mojej astry g poczułem się zrelaksowany
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
U mnie jazdy mazdami wyglądały zupełnie inaczej - siadaj Pan, tu kluczyki, jedziemy
- PLGustawo
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 paź 2016, 17:14
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Mazowieckie
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 8 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Dokładnie, zależy jak się trafi. Mi w oplu facet lepiej zaprezentował samochód, omówił wszystkie szczegóły, na parkingu również multimedia. A w maździe bardzo mało się dowiedziałem. Jazda tak jak u LordDarq, na zasadzie no dobra to wsiadaj, jedziemy kawałek.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 17 lis 2016, 21:42
- Posiadane auto: golf
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Tychy
- Województwo: śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
I30 głośne podczas jazdy z prędkościami powyżej 70km/h.
Tak myślałem, że wszystko zależy od punktu odniesienia. Domyślam się, że są samochody lepiej wyciszone ale wg mnie różnica między cx3 a mazdą 3 może być. Warto się wybrać na jazdę mazdą 3 i samemu sprawdzić;)
Tak myślałem, że wszystko zależy od punktu odniesienia. Domyślam się, że są samochody lepiej wyciszone ale wg mnie różnica między cx3 a mazdą 3 może być. Warto się wybrać na jazdę mazdą 3 i samemu sprawdzić;)
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Na jeździe testowej Golfem zwróć uwagę na spalanie przy dynamicznej jeździe - TSI 125KM trzeba kręcić a wynik spalania może zaskoczyć. Nam nie podeszło wnętrze, takie nijakie jak sprzed lat ale samemu trzeba zobaczyć. Za rok po lifcie ma być lepiej we wnętrzu, czytałem w jakiejś gazecie motoryzacyjnej, ma też być więcej systemów bezpieczeństwa i ekran 10,2" - to już lekkie przegięcie.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 17 lis 2016, 21:42
- Posiadane auto: golf
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Tychy
- Województwo: śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Jazda testowa golfem 125KM za mną.
Jaki jest golf? Zastanawiałem się co napisać biorąc pod uwagę, że to w zasadzie ostatnia jazda testowa, na której chciałem być przed podjęciem decyzji o wyborze samochodu. Jeszcze zastanawiałem się nad meganką ale coś mi mówi, że to bez sensu.
Wracając do golfa. Nie przychodzi mi ani jedna wada jaką mógłbym tu przedstawić.
- Silnik. Kurde jest bardzo dynamiczny i w pełni spełnia moje oczekiwania. Gdy trzeba przyspieszyć niekoniecznie należy redukować bieg ale to zależy od danej prędkości. Wrażenia bardzo pozytywne. Redukcja i wciskając gaz czuć, że samochód śmiało przyspiesza. Mała turbodziurka gdzieś tam jest ale naprawdę mała. Patrzę na prędkościomierz i już jest 100km/h. Dźwięk silnika to coś innego niż mazda. Mazda lepiej mruczy a tu jest dźwięk doładowanego silnika turbo bez emocji i bez jakiegoś rozczarowania. Mazda potrafi przyspieszać i robi to z radością a tu golf przyspiesza bo musi.
- Zawieszenie. Jechałem po gładkiej nawierzchni, po łatanej do bólu drodze i w każdych warunkach jest świetnie. Jest pewnie, stabilnie, sprężyście i jednocześnie komfortowo. Mazda, ford i golf naprawdę pod tym względem wydają się być świetnie zestrojone zachowując odpowiednie proporcje między stabilnością i komfortem. Co prawda, tylko na jeździe próbnej mazdy była osoba, która zaprezentowała mi pełne możliwośći samochodu w warunkach szybkiego pokonywania zakrętów ale nie sądzę by ktokolwiek tak właśnie jeździł na codzień. Oczywiście wiedząc na co samochód stać wiem, że w krytycznej sytuacji na drodze własności jezdne mogą okazać się bardzo pomocne. Mazda wg mnie króluje ale do golfa nie mam zastrzeżeń. Możecie się sprzeciwiać ale opel tu odpadł nie wychodząc z grupy.
- Prędkość 140km/h. Słychać szum powietrza i lekki dźwięk silnika. Ogolnie bardzo dobrze ale tu się kłania porównanie z moim i30, które jest gorsze niż wszystkie z testowanych samochodów. Po przesiadce do i30 różnicę słychać wyraźnie i głośno. W odniesieniu do reszty samochodów musiałbym mieć pamięć wybitną by golfa dziś porównać z resztą. Może faktycznie tylko w odniesieniu do wczorajszej jazdy mazdą subiektywnie może być w golfie ciszej. Silnika nie kręciłem tak jak w maździe więc chyba moje spostrzeżenie jest prawdziwe.
- Spalanie. Sprawdziłem przy 70km/h spalanie chwilowe i było w okolicach 4 l/100km i zmieniało się to w dół to w górę a średnie ze 130km wynosiło 6l/100km. Nie testowałem zużycia paliwa bo turbo chyba pali tyle na ile się mu pozwoli.
- Wnętrze. To wnętrze jest dopracowane w każdym calu. Nie jest to wnętrze typu "Wow jak tu wspaniale". Jest to wnętrze eleganckie, klasyczne i bardzo praktyczne. Odpowiada mi. Również wnętrze mazdy mi się podoba. Nie odpowiada mi wnętrze forda i opla.
Co teraz? Chyba rozwiązaniem jest wziąść gwarancję na 5 lat i zapomnieć o wpisach z problemami silników tsi albo... czekać.
Golf mówi "Wybierz mnie." a ja nie mam argumentów by powiedzieć mu "Nie". Gdyby cena mazdy była w oferowanej cenie golfa kupiłbym mazdę ze względu na przewagę charakteru samochodu. O jej wadach bym zapomniał.
Jak wstając rano nie będę miał pełnego przekonania co do wyboru to na następną jazdę umówię się na halo taxi w weekend, przy powrocie z baru:)
Jaki jest golf? Zastanawiałem się co napisać biorąc pod uwagę, że to w zasadzie ostatnia jazda testowa, na której chciałem być przed podjęciem decyzji o wyborze samochodu. Jeszcze zastanawiałem się nad meganką ale coś mi mówi, że to bez sensu.
Wracając do golfa. Nie przychodzi mi ani jedna wada jaką mógłbym tu przedstawić.
- Silnik. Kurde jest bardzo dynamiczny i w pełni spełnia moje oczekiwania. Gdy trzeba przyspieszyć niekoniecznie należy redukować bieg ale to zależy od danej prędkości. Wrażenia bardzo pozytywne. Redukcja i wciskając gaz czuć, że samochód śmiało przyspiesza. Mała turbodziurka gdzieś tam jest ale naprawdę mała. Patrzę na prędkościomierz i już jest 100km/h. Dźwięk silnika to coś innego niż mazda. Mazda lepiej mruczy a tu jest dźwięk doładowanego silnika turbo bez emocji i bez jakiegoś rozczarowania. Mazda potrafi przyspieszać i robi to z radością a tu golf przyspiesza bo musi.
- Zawieszenie. Jechałem po gładkiej nawierzchni, po łatanej do bólu drodze i w każdych warunkach jest świetnie. Jest pewnie, stabilnie, sprężyście i jednocześnie komfortowo. Mazda, ford i golf naprawdę pod tym względem wydają się być świetnie zestrojone zachowując odpowiednie proporcje między stabilnością i komfortem. Co prawda, tylko na jeździe próbnej mazdy była osoba, która zaprezentowała mi pełne możliwośći samochodu w warunkach szybkiego pokonywania zakrętów ale nie sądzę by ktokolwiek tak właśnie jeździł na codzień. Oczywiście wiedząc na co samochód stać wiem, że w krytycznej sytuacji na drodze własności jezdne mogą okazać się bardzo pomocne. Mazda wg mnie króluje ale do golfa nie mam zastrzeżeń. Możecie się sprzeciwiać ale opel tu odpadł nie wychodząc z grupy.
- Prędkość 140km/h. Słychać szum powietrza i lekki dźwięk silnika. Ogolnie bardzo dobrze ale tu się kłania porównanie z moim i30, które jest gorsze niż wszystkie z testowanych samochodów. Po przesiadce do i30 różnicę słychać wyraźnie i głośno. W odniesieniu do reszty samochodów musiałbym mieć pamięć wybitną by golfa dziś porównać z resztą. Może faktycznie tylko w odniesieniu do wczorajszej jazdy mazdą subiektywnie może być w golfie ciszej. Silnika nie kręciłem tak jak w maździe więc chyba moje spostrzeżenie jest prawdziwe.
- Spalanie. Sprawdziłem przy 70km/h spalanie chwilowe i było w okolicach 4 l/100km i zmieniało się to w dół to w górę a średnie ze 130km wynosiło 6l/100km. Nie testowałem zużycia paliwa bo turbo chyba pali tyle na ile się mu pozwoli.
- Wnętrze. To wnętrze jest dopracowane w każdym calu. Nie jest to wnętrze typu "Wow jak tu wspaniale". Jest to wnętrze eleganckie, klasyczne i bardzo praktyczne. Odpowiada mi. Również wnętrze mazdy mi się podoba. Nie odpowiada mi wnętrze forda i opla.
Co teraz? Chyba rozwiązaniem jest wziąść gwarancję na 5 lat i zapomnieć o wpisach z problemami silników tsi albo... czekać.
Golf mówi "Wybierz mnie." a ja nie mam argumentów by powiedzieć mu "Nie". Gdyby cena mazdy była w oferowanej cenie golfa kupiłbym mazdę ze względu na przewagę charakteru samochodu. O jej wadach bym zapomniał.
Jak wstając rano nie będę miał pełnego przekonania co do wyboru to na następną jazdę umówię się na halo taxi w weekend, przy powrocie z baru:)
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
"Mazda, ford i golf naprawdę pod tym względem wydają się być świetnie zestrojone zachowując odpowiednie proporcje między stabilnością i komfortem. Co prawda, tylko na jeździe próbnej mazdy była osoba, która zaprezentowała mi pełne możliwośći samochodu w warunkach szybkiego pokonywania zakrętów ale nie sądzę by ktokolwiek tak właśnie jeździł na codzień. Oczywiście wiedząc na co samochód stać wiem, że w krytycznej sytuacji na drodze własności jezdne mogą okazać się bardzo pomocne. Mazda wg mnie króluje ale do golfa nie mam zastrzeżeń. Możecie się sprzeciwiać ale opel tu odpadł nie wychodząc z grupy."
No i tu jest ta łyżka dziegciu jak dla mnie również opel średnio się prowadzi w moim odczuciu mało w tym samochodzie zwinnosci(mimo odchudzenia ja czuję jakby dużo ważyło to auto)nie wiem gdzie tkwi przyczyna a może to tylko moje zwidy tak czy inaczej jeszcze raz umówię się na jazdę.
Odnosnie środka to naprawdę nie wiem co ci nie pasuje w oplu bo odnośnie forda to mozna jeszcze polemizować(kretyńskie ukształtowanie nawiewów).
Też miałem przyjemnośc testować nowego golfa i ten silnik 1.4 tsi jest naprawdę ok,poprawiono rozrząd(znowu pasek)jest cicho,dynamicznie a przede wszystkim mniej pali od poprzedniego to jest taki idealny kompromis miedzy spalaniem a dynamiką i jeślibym miał wybierać sam silnik to właśnie ten,zresztą układ kierowniczy i zawieszenie też ok ale już minimalnie gorsze znowu od forda,ford lepiej filtruje wyrwy a układ kierowniczy daje więcej frajdy zaś w maździe jest za czuły ale to moje sugestywne odczucia.
Golf byłby moim faworytem ale dwie rzeczy mi przeszkadzają,wyglad z zewnątrz,w ogóle nie zachwyca to taki samochód do,którego jak najszybciej chce sie wsiąść by nie widziec tego nudnego pudełka za krzty fantazji !Druga rzecz to w środku czuje się jakoś mało miejsca nad głową,zobaczcie jak go spłaszczono wzgledem poprzedniej generacji,ma sie wrażenie jakby to było polo a nie kompakt,nawet jak go mijam na drodze to sprawia wrażenie takiego maleństwa
Ps.Ile za golfa śpiewają?
No i tu jest ta łyżka dziegciu jak dla mnie również opel średnio się prowadzi w moim odczuciu mało w tym samochodzie zwinnosci(mimo odchudzenia ja czuję jakby dużo ważyło to auto)nie wiem gdzie tkwi przyczyna a może to tylko moje zwidy tak czy inaczej jeszcze raz umówię się na jazdę.
Odnosnie środka to naprawdę nie wiem co ci nie pasuje w oplu bo odnośnie forda to mozna jeszcze polemizować(kretyńskie ukształtowanie nawiewów).
Też miałem przyjemnośc testować nowego golfa i ten silnik 1.4 tsi jest naprawdę ok,poprawiono rozrząd(znowu pasek)jest cicho,dynamicznie a przede wszystkim mniej pali od poprzedniego to jest taki idealny kompromis miedzy spalaniem a dynamiką i jeślibym miał wybierać sam silnik to właśnie ten,zresztą układ kierowniczy i zawieszenie też ok ale już minimalnie gorsze znowu od forda,ford lepiej filtruje wyrwy a układ kierowniczy daje więcej frajdy zaś w maździe jest za czuły ale to moje sugestywne odczucia.
Golf byłby moim faworytem ale dwie rzeczy mi przeszkadzają,wyglad z zewnątrz,w ogóle nie zachwyca to taki samochód do,którego jak najszybciej chce sie wsiąść by nie widziec tego nudnego pudełka za krzty fantazji !Druga rzecz to w środku czuje się jakoś mało miejsca nad głową,zobaczcie jak go spłaszczono wzgledem poprzedniej generacji,ma sie wrażenie jakby to było polo a nie kompakt,nawet jak go mijam na drodze to sprawia wrażenie takiego maleństwa
Ps.Ile za golfa śpiewają?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 00:04 przez adax, łącznie zmieniany 2 razy.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
adax pisze:Druga rzecz to w środku czuje się jakoś mało miejsca nad głową,zobaczcie jak go spłaszczono wzgledem poprzedniej generacji,ma sie wrażenie jakby to było polo a nie kompakt,nawet jak go mijam na drodze to sprawia wrażenie takiego maleństwa
Tak jest, tutaj Golf bardzo ucierpiał względem poprzednika, wysmuklono linię nadwozia, tym samym zrobiło się mniej miejsca z tyłu.
Tutaj akurat Astra bije na głowę rywali z segmentu. Z tyłu miejsca full, jak na C oczywiście
Co do samej stylistyki zew. Golfa - nuda, nuda, nuda... nie umywa się do Astry w tym względzie.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
No miejsca jest ogrom wreszcie pierwszy kompakt gdzie fotel po uprzednim maksymalnym obniżeniu muszę podnosić nawet octavia nie dorównuje.No ale jak już ktoś chce mega dużo miejsca to jest jeszcze Pulsar.
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Ja na Astrę i jej dynamikę nie narzekam. Ale ja nie mam zbytnio ciągot do dynamicznej jazdy
Dla mnie komfort jazdy jest w oplu na wysokim poziomie.
Dla mnie komfort jazdy jest w oplu na wysokim poziomie.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 sie 2016, 11:07
- Posiadane auto: Opel Astra H
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Buti pisze:
Co teraz? Chyba rozwiązaniem jest wziąść gwarancję na 5 lat i zapomnieć o wpisach z problemami silników tsi albo... czekać.
Golf mówi "Wybierz mnie." a ja nie mam argumentów by powiedzieć mu "Nie".
Golf... miałem. Super się jeździ. Miałem 1.4 TSI 140KM. Gwarancja wydłużona do 5 lat. Chyba miałem wszystkie usterki tego silnika. Usterki pojawiły się po 2 latach po gwarancji producenta. Przedłużona gwarancja działała tak, że naprawiali auto... ale auto stało 1 - 2 mce w serwisie. Problemem nie była naprawa. Problemem było to, że przedłużenie gwarancji to jest umowa jak ubezpieczenie. Kilka razy musiał przyjechać rzeczoznawca do samochodu...
Jak pojawił się problem brania oleju to sprzedałem auto. Teraz kupiłem astre k 1.4 150KM. Może do końca roku ją dostanę. Serce mi mówiło wybierz golfa, pomimo, że o 10 - 15 tysięcy jest droższy... Jednak rozum powiedział, że po przygodach z silnikiem 1.4 TSI niech VAG spada... może następne auto za 5 lat będzie z grupy VAG, ale teraz straciłem do nich zaufanie!
Golf, jest super... jednak ja im już nie ufam... szczególnie po tym, że nie chcą się przyznać że mają problemy z TSI - szczególnie z pierwszą generacją... Natomiast wpisy o braniu oleju przez TSI na swoich forach usuwają...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 17 lis 2016, 21:42
- Posiadane auto: golf
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Tychy
- Województwo: śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Gdyby nie informacje o silnikach tsi to nie miałbym dylematu. Golf jeździ świetnie i wnętrze ma super.
Zdaję sobie sprawę, że opinie o tym silniku nie są wyssane z palca. W ofercie od razu wkalkulowaną miałem gwarancję na 4 lata. Każdy pewnie wypytuje o awaryjność tych silników przed zakupem i sprzedawcy dobrze zdają sobie sprawę, że muszą reagować bo klienci zwracają się w kierunku innych marek.
Nie miałem pojęcia, że rozszerzona gwarancia w VW tak działa. Moja obawa jest coraz większa choć można spotkać opinię, że silnik został poprawiony. Ma wejść silnik o pojemności 1.5. Może to też reakcja by 1.4 stał się historią, o której lepiej by wszyscy zapomnieli. Kurcze ale jednak to tak jeździ, że chce się silnik o takich osiągach i dynamice;)
do michal96
Z jakiego rocznika był Twój golf?
Zdaję sobie sprawę, że opinie o tym silniku nie są wyssane z palca. W ofercie od razu wkalkulowaną miałem gwarancję na 4 lata. Każdy pewnie wypytuje o awaryjność tych silników przed zakupem i sprzedawcy dobrze zdają sobie sprawę, że muszą reagować bo klienci zwracają się w kierunku innych marek.
Nie miałem pojęcia, że rozszerzona gwarancia w VW tak działa. Moja obawa jest coraz większa choć można spotkać opinię, że silnik został poprawiony. Ma wejść silnik o pojemności 1.5. Może to też reakcja by 1.4 stał się historią, o której lepiej by wszyscy zapomnieli. Kurcze ale jednak to tak jeździ, że chce się silnik o takich osiągach i dynamice;)
do michal96
Z jakiego rocznika był Twój golf?
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 28 sie 2016, 10:15
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: RE: Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Buti pisze:Gdyby nie informacje o silnikach tsi to nie miałbym dylematu. Golf jeździ świetnie i wnętrze ma super.
Zdaję sobie sprawę, że opinie o tym silniku nie są wyssane z palca. W ofercie od razu wkalkulowaną miałem gwarancję na 4 lata. Każdy pewnie wypytuje o awaryjność tych silników przed zakupem i sprzedawcy dobrze zdają sobie sprawę, że muszą reagować bo klienci zwracają się w kierunku innych marek.
Nie miałem pojęcia, że rozszerzona gwarancia w VW tak działa. Moja obawa jest coraz większa choć można spotkać opinię, że silnik został poprawiony. Ma wejść silnik o pojemności 1.5. Może to też reakcja by 1.4 stał się historią, o której lepiej by wszyscy zapomnieli. Kurcze ale jednak to tak jeździ, że chce się silnik o takich osiągach i dynamice;)
do michal96
Z jakiego rocznika był Twój golf?
Bez przesady nowe tsi to inne silniki niz te starsze
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Po tym co koncern VW zafundował klientom przez ostatnie kilka lat każdy nowy silnik powinien być lepszy .
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Buti
A możesz napisać dlaczego wnętrze Golfa jest super? Ciekawi mnie to bo nas właśnie wnętrze zniechęciło - z zewnątrz auto bez szaleństw jeszcze mniej rzuca się w oczy niż Astra a w środku cofnąłem się w czasie o 15 lat. Co Cię przekonuje?
A możesz napisać dlaczego wnętrze Golfa jest super? Ciekawi mnie to bo nas właśnie wnętrze zniechęciło - z zewnątrz auto bez szaleństw jeszcze mniej rzuca się w oczy niż Astra a w środku cofnąłem się w czasie o 15 lat. Co Cię przekonuje?
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
co prawda auto wyższej klasy, ale na szczęście nowa Astra nie ma takich problemów (chociaż jeśli chodzi o podejście ASO do klienta, myślę tu o Lublinie, sytuacja identyczna)
link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=RBD9Rg55ONg
link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=RBD9Rg55ONg
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 sie 2016, 11:07
- Posiadane auto: Opel Astra H
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2010
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Golfa miałem z 2007 roku.
Znajomy ma Passata z 2012 z 1.4 TSI 160KM i te same problemy.
Niby od 2012 poprawili silniki... ale
1) Google z wyszukiwanie "1.4TSI bierze olej", "1.2TSI bierze olej" pojawiają się dziesiątki wpisów. Ludzie na forach informują, że mają problemy z silnikami TSI po 2012. Jak brałem frazę z silnikami Opla, Forda to prawie nie ma wpisów...
2) Pytałem na forach aut VAG, moje wpisy się nigdy tam nie pojawiły np: http://skodovy.pl/stawiam-na-turbo/ Czyjś wpis z 14 maja przepuścili... ogólnie VAG uważa, że nie ma problemu.
3) Znalazłem mechanika, który "poprawia TSI". Mówił, że głównie naprawia TSI z pierwszej generacji - koszt min. 5000zł.
4) Jak w serwisie pytałem o olej w 2015 roku to usłyszałem: to nie są auta sportowe... jak ktoś na autostradzie jedzie ze znaczną prędkością... to bierze olej... silnik zachęca do bardzo dynamicznej jazdy. Sam lubię TSI wyprzedzać TIR'y na 4 biegu z prędkości 80km/h zaraz robi się 150km/h. W astrze będzie mi tego brakować... kiedyś byłem sam, teraz rodzina, więc szaleństw nie będzie
5) Wcześniejsze TSI biorą olej ze względu na pierścienie. VAG już ich nie produkuje... zostaje mechanik z własnym warsztatem lub wymiana połowy silnika w ASO za chorą kasę.
6) Na forach można poczytać jak ASO udowadnia klientowi, że TSI (nawet te po 2012) bierze 0.5l na 1000km... a to norma... i nie ma co naprawiać. Ważenie oleju na Twój koszt...
7) Przez 8 lat serwisowałem auto w ASO... w większości wypadków jak wyjeżdżałem od nich to wracałem, że coś przestało przez nich działać: klima, spryskiwacze, cieknący olej z silnika, czujniki parkowania... ASO Opla ma jeszcze gorsze opinie w internecie...
Uwielbiam jeździć golfem, ale przez TSI nie kupiłem u nich teraz samochodu. Gdyby się przyznali, że TSI szczególnie pierwszej generacji ma wady... to wtedy można się zastanowić. Ale jak od ASO oficjalnie słyszę, że nie ma problemów...
To (https://www.facebook.com/stopvw/?fref=ts) też daje do myślenia...
Znajomy ma Passata z 2012 z 1.4 TSI 160KM i te same problemy.
Niby od 2012 poprawili silniki... ale
1) Google z wyszukiwanie "1.4TSI bierze olej", "1.2TSI bierze olej" pojawiają się dziesiątki wpisów. Ludzie na forach informują, że mają problemy z silnikami TSI po 2012. Jak brałem frazę z silnikami Opla, Forda to prawie nie ma wpisów...
2) Pytałem na forach aut VAG, moje wpisy się nigdy tam nie pojawiły np: http://skodovy.pl/stawiam-na-turbo/ Czyjś wpis z 14 maja przepuścili... ogólnie VAG uważa, że nie ma problemu.
3) Znalazłem mechanika, który "poprawia TSI". Mówił, że głównie naprawia TSI z pierwszej generacji - koszt min. 5000zł.
4) Jak w serwisie pytałem o olej w 2015 roku to usłyszałem: to nie są auta sportowe... jak ktoś na autostradzie jedzie ze znaczną prędkością... to bierze olej... silnik zachęca do bardzo dynamicznej jazdy. Sam lubię TSI wyprzedzać TIR'y na 4 biegu z prędkości 80km/h zaraz robi się 150km/h. W astrze będzie mi tego brakować... kiedyś byłem sam, teraz rodzina, więc szaleństw nie będzie
5) Wcześniejsze TSI biorą olej ze względu na pierścienie. VAG już ich nie produkuje... zostaje mechanik z własnym warsztatem lub wymiana połowy silnika w ASO za chorą kasę.
6) Na forach można poczytać jak ASO udowadnia klientowi, że TSI (nawet te po 2012) bierze 0.5l na 1000km... a to norma... i nie ma co naprawiać. Ważenie oleju na Twój koszt...
7) Przez 8 lat serwisowałem auto w ASO... w większości wypadków jak wyjeżdżałem od nich to wracałem, że coś przestało przez nich działać: klima, spryskiwacze, cieknący olej z silnika, czujniki parkowania... ASO Opla ma jeszcze gorsze opinie w internecie...
Uwielbiam jeździć golfem, ale przez TSI nie kupiłem u nich teraz samochodu. Gdyby się przyznali, że TSI szczególnie pierwszej generacji ma wady... to wtedy można się zastanowić. Ale jak od ASO oficjalnie słyszę, że nie ma problemów...
To (https://www.facebook.com/stopvw/?fref=ts) też daje do myślenia...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 17 lis 2016, 21:42
- Posiadane auto: golf
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Tychy
- Województwo: śląskie
- Been thanked: 3 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
do remar,
Przemawia do mnie taki solidny i klasyczny wygląd. To nie jest tak, że podoba mi się tylko to wnętrze, to raczej efekt porównania poszczególnych ofert różnych producentów w tym samym przedziale cenowym. Paradoksalnie spotykane w droższych i wyższych wersjach wyposażenia wykończenie piano black jest dla mnie nie do przyjęcia. Zarówno w golfie jak i oplu.
Bardzo odpowiada mi wnętrze golfa 7 w wersji comfortline z pakietem business. Boki drzwi, konsola, zegary wykonane solidnie, są odpowiednie jak na tą klasę materiały, wizualnie wszystko jest spójne i przejrzyste a do tego ergonomiczne. Schowek na okulary, schowek na drobnostki, podłokietnik regulowany na długość i pod kątem. Ekran dotykowy jest bardzo dobrej jakości. Jest przyjemne podświetlenie zegarów. Wrażenia po jeździe próbnej tylko potwierdziły spodziewaną jakość tego samochodu.
Dla wykazania przewagi konkretnego detalu w golfie musiałbym zestawić go w porównaniu z detalem z innego samochodu. W tym wypadku musiałbym skrytykować opla ale nie mam powodów by to robić tu na forum.
Użytkownicy tutaj cenią sobie wnętrze opla a chyba o to chodzi by wybrać wnętrze, w którym dobrze czuje się kierowca. Decydując się na samochód kupuję go wyłacznie dla siebie z punktu widzenia kierowcy a nie np. żony. W oplu za dużo detali mnie irytuje z wysuniętym na pierwszy plan niewygodnym siedziskiem fotela choć dla innych będzie idealny.
Są wnętrza również takie, którym jakości w pewnych detalach troche brakuje ale mimo wszystko czuję się w nich dobrze. Tak jest w maździe 3. Teraz wyjdzie wersja po lifcie i myślę, że to jest to.
do michal96
Przed przeczytaniem posta o silnikach TSI też robiłem rozeznanie na swoją rękę. Ogólnie nie znałem tematu aż tak dogłębnie. Na dziś dzień nie wybieram golfa ale nie ze względu na silnik TSI. Pojawiły się jeszcze inne argumenty by powstrzymać się przed zakupem jakiego kolwiek nowego samochodu. Koncernu VW nie skreślam. Wiem, że pracują tam naprawdę świetni inżynierowie ale niestety ostatnie wpadki tej marki odbijają się na decyzjach potencjalnych klientów. Z mojego zawodowego punktu widzenia akurat wolałbym by "fałwejowi" dobrze szło. Sam chciałbym mieć ich samochód, najlepiej Porsche;)
Przemawia do mnie taki solidny i klasyczny wygląd. To nie jest tak, że podoba mi się tylko to wnętrze, to raczej efekt porównania poszczególnych ofert różnych producentów w tym samym przedziale cenowym. Paradoksalnie spotykane w droższych i wyższych wersjach wyposażenia wykończenie piano black jest dla mnie nie do przyjęcia. Zarówno w golfie jak i oplu.
Bardzo odpowiada mi wnętrze golfa 7 w wersji comfortline z pakietem business. Boki drzwi, konsola, zegary wykonane solidnie, są odpowiednie jak na tą klasę materiały, wizualnie wszystko jest spójne i przejrzyste a do tego ergonomiczne. Schowek na okulary, schowek na drobnostki, podłokietnik regulowany na długość i pod kątem. Ekran dotykowy jest bardzo dobrej jakości. Jest przyjemne podświetlenie zegarów. Wrażenia po jeździe próbnej tylko potwierdziły spodziewaną jakość tego samochodu.
Dla wykazania przewagi konkretnego detalu w golfie musiałbym zestawić go w porównaniu z detalem z innego samochodu. W tym wypadku musiałbym skrytykować opla ale nie mam powodów by to robić tu na forum.
Użytkownicy tutaj cenią sobie wnętrze opla a chyba o to chodzi by wybrać wnętrze, w którym dobrze czuje się kierowca. Decydując się na samochód kupuję go wyłacznie dla siebie z punktu widzenia kierowcy a nie np. żony. W oplu za dużo detali mnie irytuje z wysuniętym na pierwszy plan niewygodnym siedziskiem fotela choć dla innych będzie idealny.
Są wnętrza również takie, którym jakości w pewnych detalach troche brakuje ale mimo wszystko czuję się w nich dobrze. Tak jest w maździe 3. Teraz wyjdzie wersja po lifcie i myślę, że to jest to.
do michal96
Przed przeczytaniem posta o silnikach TSI też robiłem rozeznanie na swoją rękę. Ogólnie nie znałem tematu aż tak dogłębnie. Na dziś dzień nie wybieram golfa ale nie ze względu na silnik TSI. Pojawiły się jeszcze inne argumenty by powstrzymać się przed zakupem jakiego kolwiek nowego samochodu. Koncernu VW nie skreślam. Wiem, że pracują tam naprawdę świetni inżynierowie ale niestety ostatnie wpadki tej marki odbijają się na decyzjach potencjalnych klientów. Z mojego zawodowego punktu widzenia akurat wolałbym by "fałwejowi" dobrze szło. Sam chciałbym mieć ich samochód, najlepiej Porsche;)
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Znajomy kupił golfa 7 silnik 1.4 140 i ma najechane coś koło 40 tys.km i jak na razie jest baaardzo zadowolony,na nic nie narzeka a najbardziej jest zachwycony spalaniem o braniu oleju nic nie wspomina.Zapewne w tej kwestii coś poprawili,oprócz tego pasek i odłączanie cylindrów by było ekonomicznie.Srodek tak jak piszesz jest to wzór tak powinny wygladać w środku samochody,ergonomia i klasa a nie jakieś udziwnienia jak u konkurencji jedynie na zewnątrz mogliby troche poszaleć a nie takie pudełko...
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Akurat ta ergonomia wnętrza VW z lekka przejadła mi się z raczej wieloletniego użytkowania grypy Vag. Pudełkowata karoseria jak wspomniałeś utwierdziła mnie w podjętej decyzji. Oczywiście nie twierdzę, że Astra jest naj...lecz jest zupełnie inna niż konkurencja oraz poprzednie generacje tego modelu. Takim sposobem stanę się posiadaczem AK lecz czy przy dalszym użytkowaniu Opla będę zadowolony to w sumie okaże się. Nie ma aut idealnych i bezawaryjnych barzo często użytkownik jest winny wielu awarii
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Ja znowu mam astrę g i chciałem odejśc od opla,coś innego kupić ale wyszła astra k i wnętrze mnie zachwyciło(szczególnie te zegary ładnie świecą)zresztą bryła również bardzo ładna jedynie co mnie wstrzymuje to "problem"sprzęgła i silnik mało spontaniczny.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Silniki dalej są zagadką dla użytkowników natomiast sprzęgło działa jak należy choć na forum już wiemy, że jest problem z płynnym przejściem między biegiem 1-2. Być może uda się rozwiązać wspólnie na forum występujące małe dolegliwości układu napędowego
-
- Posty: 1428
- Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
- Posiadane auto: astra K
- Silnik: 1.4 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: gdańsk
- Województwo: Pomorskie
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 39 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Raczej trzeba się będzie do tego przyzwyczaić ot co,taka charakterystyka sprzęgła o dziwo ja w swoim również tak mam a szczególnie gdy ruszam na jedynce(muszę bardzo wolno puszczać sprzęgło by zminimalizować ten efekt)zawsze myślałem,ze to wina zużytego sprzęgła ale o dziwo jeżdzę tak już 7 lat i się nie rozsypało jedynie pocieszam się że subiektywnie przez te szarpnięcia samochód wydaje się dynamiczniejszy.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
W sumie masz rację z przyzwyczajeniem już przy jeździe testowej jak pisałem w innym temacie idzie wyczaić jak manewrowość że sprzeglemaby nie było poczucia wcześniej wspomnianego co moim zdaniem i tak nie przekreśla podjęcia decyzji o zakupie właśnie AK. Każdy z nas ma różne przyzwyczajenia do różnych marek pojazdów i tylko własne indywidualne zewnętrzne, wewnętrzne wykonanie auta skłoni nas do wyboru tego jedynego dlatego czekam "x" miesięcy na swoją ST
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Po tym co przeczytałem powyżej na temat innych aut stwierdzam że mój gust motoryzacyjny został chyba wypaczony przez Hondę W Civicu mam duży obrotomierz za kierownicą a powyżej cyfrowy prędkościomierz, konsola środkowa zwrócona jest w stronę kierowcy, tylne fotele MagicSets z miejscem pod spodem na niewielkie bagaże itp. To trafia w mój gust i chyba dlatego podobał mi się Peugeot 308 z tym jego i-kokpitem którego żona najpierw wybrała na auto dla siebie by ostatecznie zdecydować się na Astrę. Gdy jechaliśmy na jazdy testowe wybranymi autami i przesiadałem się z Civica to miałem wrażenie cofania się w czasie (stąd moja opinia między innymi o Golfie) - klasyczny układ zegarów czy rozplanowanie konsoli choć dla wielu ergonomiczne to dla mnie zbyt klasyczne. Zbyt dużo czasu spędzam w aucie by nie dobrać pod siebie wnętrza i tu nie może być kompromisu. Ale to tylko moje zdanie i z tego powodu kolejnym moim autem chyba też będzie Honda choć muszę też dodać że wybór Astry uważam za całkiem niezły.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Też mnie to bolało. TSI i EB zbierają się od 2k obortów, a AK od 3,5k. To jest ogromna różnica. Tak na prawdę jednego biegu. Jednak komfort AK, wyposażenie i cena przesądziły o zakupie.emylpe pisze:Jeździłem 1.8 Octavią, całkiem ok, przyśpiesza super na każdym biegu, moja dziewczyna siedziała z tyłu i była zadowolona. Jeździłem też 1.4 150km Astrą V i niestety byłem rozczarowany.
Matryce + AGR to są najdroższe dodatki - ok. 15k zł. Dlatego cena zaczyna się zbliżać do Octavii, rozumiem, że szukasz kombi? Octavia nawet w liftbacku ma większy bagażnik niż AK ST.emylpe pisze:Jakby udało się Dynamica 1.6 ze światłami LED IntelliLux, fotelem AGR i oponami wyrwać w okolicy 83 to byłby git.
Na razie wychodzi porównywalnie.
Bagażnik w Focusie jest prawie identyczny jak w AK - przynajmniej jeżeli chodzi o główną budę - zmierz sobie to miarką to zobaczysz. AK ma pod podłogą dodatkowe litry i można coś tam upchać. Jak weźmiesz koło zapasowe, to różnica robi się jeszcze mniejsza.emylpe pisze:Ogólnie odrzuciłem Focusa bo ciasny z tyłu i bardzo mały bagażnik.
-
- Posty: 326
- Rejestracja: 26 paź 2016, 07:34
- Posiadane auto: Opel Astra K Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Województwo: Śląskie
- Been thanked: 11 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
emylpe pisze:Jakby udało się Dynamica 1.6 ze światłami LED IntelliLux, fotelem AGR i oponami wyrwać w okolicy 83 to byłby git.
Na razie wychodzi porównywalnie.
83 z tym wyposażeniem? Nie ma szans, raczej 93 lub więcej.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
HB z tą konfiguracją wychodzi 100k. Łatwo policzyć jaka może być ostateczna cena - 83k to będzie ciężko wynegocjować no i bez opon. Chyba, że mowa o ST, to nie ma szans. Swoją drogą, to czemu w konfiguratorze nie ma foteli AGR?
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
- Posiadane auto: AK ST
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: mazowieckie
- Been thanked: 17 times
Re: Astra 5 vs Inne Auto?
Jeszcze docieram ale 200 KM zaczyna jechać zdecydowanie niżej niż 3,5 kRPM.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości