Strona 1 z 1

Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 27 paź 2018, 11:56
autor: marbo
Cześć

Trafiła mi się chyba "okazja" na kupno Astry K Sports Tourer z silnikiem 1,6 cdti 136KM. 2016 rok z silnikiem B16DTH. Przebieg sprawdzony ok 40000km. Auto było po lekkiej stłuczce a cena to ~53000zł (od sprawdzonej osoby kupuję więc nie dużo ryzykuję).
Co możecie mi powiedzieć o tym silniku - chciałbym zrobić tym autem w powiedzmy 8 lat 130000km bez problemowo. Czy to jest możliwe?
Z tego co wyczytałem to sa problemy z kolektorem, wtryskami i rozrządem ale po jakich przebiegach to występuje?
Silnik jest jedynym elementem jaki mnie przyhamował przed kupnem.
Proszę o opinie osób znających się na silniku i posiadaczy od 2 lat ze sporym już przebiegiem jak na na 2 latka.
Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Mariusz

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 30 mar 2019, 09:03
autor: colombo77
Witam, też świeżo kupiłem astrunie z tym silnikiem, z tego co sie dowiedziałem to rozrząd najwcześniej przy 160 000 - wszystko zalezy od stylu jazdy. Spalanie tego silnika to rewelka na trasie do 90km/h to spada do 3,5 L Na trasie 400km spalił mi 15 L i średnia jest tak jak na komputerze 3,8. Gdyby mi ktoś wcześniej powiedział ze ten silnik jeżdzi na powietrzu to bym go wyśmiał. Jak sie krence koło komina to mam spalanie 4,8 do 5,0 zależy ile razy zapalam auto zimne.
WAŻNE - używam ON tego lepszego i tego już mnie nauczyła moja astra G i jest to kolosalna różnica w 2,0 DTI , więc doszedłem do wniosku że nie bede lał syfu do nowego auta.
Tłoki to podobno pękają w benzynie. A ja mam sprzęgło do regeneracji (2 000zł) - sprzęgło hydrokinetyczne bo ktoś w niemczech katował to auto i sprzęgło sie przegrzało, mam przebieg 38 000.
Co do spalania to komputer pokładowy podobno troche zakłamuje jak sie autku ostro ciśnie na pedał gazu ...
Polecam to autko, jest warte pokochania.

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 30 mar 2019, 19:07
autor: Ziela
no to moja Astra z tym silnikiem i automatem spala troche bardziej realne ilości paliwa, średnią mam 6,3.
Miasto to 8l/100 trasa długa 5,5l/100.
Ogólnie 34000 na razie i nic się nie dzieje.

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 30 mar 2019, 21:47
autor: Chorwat
Pozdrawiam z przebiegiem 118.000km w niespełna 3 lata - nic złego z silnikiem nigdy się nie działo. Jeżdżę właściwie tylko na zwykłym ON. Olej wymieniam co 15.000km.

P.S. @colombo77 - TDCI to w Fordzie, u nas CDTI ;)

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 31 mar 2019, 08:17
autor: colombo77
Witam ponownie, odnośnie tego spalania, to sprzedawca co mi pokazywał to autko, to przez 10 km pałował to autko bardziej niż Hołowczyc na rajdzie i spalanie było 7,0 na odcinku 15 km. Może też średnica kółek ma znaczenie odnośnie spalania, ja mam 17" fabryczne.

PS. Chorwat, dzieki bo ojciec ma Forda i sie mi pokrzaczyło ... a moja prełka jest na serwisie przekładni Amatik i nie mam jej pod domem.

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 31 mar 2019, 23:02
autor: astra
colombo77 pisze:Tłoki to podobno pękają w benzynie.

Podobno.
colombo77 pisze:
A ja mam sprzęgło do regeneracji (2 000zł) - sprzęgło hydrokinetyczne bo ktoś w niemczech katował to auto i sprzęgło sie przegrzało, mam przebieg 38 000.

Jak się katuje AT?

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 01 kwie 2019, 09:00
autor: pgrad
astra pisze:Jak się katuje AT?


Masz możliwość ręcznej zmiany biegów również w automacie za pomocą ruchu lewarkiem albo + albo - co przekłada się bieg w górę, bieg w dół
I co już zostało stwierdzone w innym wątku dwa razy - nie daje + ;)

Re: Astra K Sports Tourer 1,6 cdti - opinie o silniku

: 01 kwie 2019, 11:08
autor: colombo77
colombo77 pisze:
A ja mam sprzęgło do regeneracji (2 000zł) - sprzęgło hydrokinetyczne bo ktoś w niemczech katował to auto i sprzęgło sie przegrzało, mam przebieg 38 000.

Jak się katuje AT?[/quote]

Witam, ja pisałem o katowaniu auta a nie przekładni automatycznej, mam przegrzane sprzęgło i to jest popsute, nie AT.
Wszystko można katować i prawie wszystko można zakatować.
Wystarczy na lewarku ustawić N i wcisnąć pedał przyspieszania do końca a następnie na lewarku ustawić D i w aucie które ma 1472kg dochodzi do takich przeciążeń na sprzęgle do jakich nie jest przygotowane, ale za to ruszysz jak z kopyta, pytanie tylko ile razy Ci sie to uda ...
Sposobów na katowanie sprzęgła hydrokinetycznego jest wiele. Nie bede umieszczać linków do filmików ale na YOUTUBE znajdziesz wiele info na ten temat. Zakładów regenreracji przybywa jak grzybów po deszczu i nie bez powodu.
W wersjach sportowych jak R czy ST, czy jeszcze inaczej, jest zastosowane sprzęgło bardziej odporne ... :D :D :D , niż w wersjach do spokojnego przemieszczania z punktu A do B.

Pozdrawiam.

PS. W serwisie przekładni automatycznych koło Pszczyny będą mi zakładać dodatkową chłodnice oleju przekładni automatycznej i sprzęgła hydrokinetycznego, by uniknąć kolejnego przegrzania oleju w sprzęgle. Chłodnica kosztuje 120zł a montaż 50 zł.