Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5
: 30 cze 2017, 17:31
Witam szanownych forumowiczów,
Stoję przed zrealizowaniem życiowego marzenia - wyjechania z salonu nowym egzemplarzem samochodu. Aktualnie drogi pokonuję Fiat Linea 1.4 T-JET +LPG 120KONI (generalnie dla mnie ta moc jest wystarczająca, tutaj jest turbina, brakuje tylko 6 biegu). W dobie dzisiejszej motoryzacji przypadła mi do gustu Astra 5 Hatchback. Niestety przy konfiguracji nie jestem taki zdecydowany. Proszę o Wasze opinie i pomoc w wyborze. Zastanawiam się nad wersją Enjoy a Dynamic.
Jutro jadę oglądać ten egzemplarz (https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... b429187d1f), jednak jest kilka elementów z których mógłbym zrezygnować.
Poniżej postaram się szczegółowo opisać problematykę mojego przypadku:
Przeznaczenie samochodu: dojazdy do pracy ok. 20km w 1 stronę (60%drogi z ograniczeniem do 50km/h, 40% do 90km/h),dojazdy miejskie na zakupy, wypady w weekend ok 60km, raz w roku wakacje ~1000-1400km w 1 stronę.
1. Wybór mocy jednostki napędowej:
1.4 125hp vs 1.4 150hp - ogromny dylemat, korci mnie te 150 koni pod maską natomiast ile razy potencjał ten przeze mnie zostanie wykorzystany? Ma ktoś wersję 125hp i jest mi w stanie powiedzieć jak wygląda jej dynamika/ilość obrotów/spalanie przy prędkościach autostradowych (140-150km/h?), prosiłbym również o taką samą opinię osoby, które posiadają więcej mocy pod maską. Przeglądając to forum, w mieście nie powinienem poczuć żadnej różnicy pomiędzy tymi dwoma samochodami, no ale zostaje mi kwestia wakacji i weekendów. Dodatkowy dylemat to czy brać start/stop, czy to zbędny wydatek?
2. Wyposażenie zewnętrzne:
Płetwa rekina - must have, światła ledowe przód, przeciwmgielne przód (jest opcja doświetlania zakrętów??) czujniki parkowania przód i tył (pakiet enjoy business plus), kamera cofania (opcjonalnie, ale fajnie by było).
3. Wyposażenie wewnętrzne:
Piano - must have - żona . Tutaj mam pytanie czy idzie dobrać piano do wersji Enjoy? Elektryczny hamulec postojowy (opcjonalnie), dwustrefowa klima, pakiet oświetlenia wnętrza + pakiet dobrej widoczności (ale wiem, że to wszystko zawiera pakiet enjoy business plus).
Z czego mogę zrezygnować i uważam za zbędne:
- ON STAR - naprawdę nie wiem czy chociaż raz w życiu z tego skorzystam,
- Nawigacja - pobawiłem się w salonie ekranem bez nawigacji, sprzedawca poinformował mnie, że za pomocą kabla micro usb jestem w stanie wyświetlić na ekranie R4.0 7" nawigację ze smartfona, czy ktoś z Was to może potwierdzić? Jeżeli tak jest to nie potrzebuję wyświetlacza 8" w pakiecie z navi i on starem...
- kamera opel eye
- wskaźniki odległości od pojazdu z przodu
- asystent hamowania przy niskich prędkościach
Będę wdzięczny za każdą wypowiedź.
Stoję przed zrealizowaniem życiowego marzenia - wyjechania z salonu nowym egzemplarzem samochodu. Aktualnie drogi pokonuję Fiat Linea 1.4 T-JET +LPG 120KONI (generalnie dla mnie ta moc jest wystarczająca, tutaj jest turbina, brakuje tylko 6 biegu). W dobie dzisiejszej motoryzacji przypadła mi do gustu Astra 5 Hatchback. Niestety przy konfiguracji nie jestem taki zdecydowany. Proszę o Wasze opinie i pomoc w wyborze. Zastanawiam się nad wersją Enjoy a Dynamic.
Jutro jadę oglądać ten egzemplarz (https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... b429187d1f), jednak jest kilka elementów z których mógłbym zrezygnować.
Poniżej postaram się szczegółowo opisać problematykę mojego przypadku:
Przeznaczenie samochodu: dojazdy do pracy ok. 20km w 1 stronę (60%drogi z ograniczeniem do 50km/h, 40% do 90km/h),dojazdy miejskie na zakupy, wypady w weekend ok 60km, raz w roku wakacje ~1000-1400km w 1 stronę.
1. Wybór mocy jednostki napędowej:
1.4 125hp vs 1.4 150hp - ogromny dylemat, korci mnie te 150 koni pod maską natomiast ile razy potencjał ten przeze mnie zostanie wykorzystany? Ma ktoś wersję 125hp i jest mi w stanie powiedzieć jak wygląda jej dynamika/ilość obrotów/spalanie przy prędkościach autostradowych (140-150km/h?), prosiłbym również o taką samą opinię osoby, które posiadają więcej mocy pod maską. Przeglądając to forum, w mieście nie powinienem poczuć żadnej różnicy pomiędzy tymi dwoma samochodami, no ale zostaje mi kwestia wakacji i weekendów. Dodatkowy dylemat to czy brać start/stop, czy to zbędny wydatek?
2. Wyposażenie zewnętrzne:
Płetwa rekina - must have, światła ledowe przód, przeciwmgielne przód (jest opcja doświetlania zakrętów??) czujniki parkowania przód i tył (pakiet enjoy business plus), kamera cofania (opcjonalnie, ale fajnie by było).
3. Wyposażenie wewnętrzne:
Piano - must have - żona . Tutaj mam pytanie czy idzie dobrać piano do wersji Enjoy? Elektryczny hamulec postojowy (opcjonalnie), dwustrefowa klima, pakiet oświetlenia wnętrza + pakiet dobrej widoczności (ale wiem, że to wszystko zawiera pakiet enjoy business plus).
Z czego mogę zrezygnować i uważam za zbędne:
- ON STAR - naprawdę nie wiem czy chociaż raz w życiu z tego skorzystam,
- Nawigacja - pobawiłem się w salonie ekranem bez nawigacji, sprzedawca poinformował mnie, że za pomocą kabla micro usb jestem w stanie wyświetlić na ekranie R4.0 7" nawigację ze smartfona, czy ktoś z Was to może potwierdzić? Jeżeli tak jest to nie potrzebuję wyświetlacza 8" w pakiecie z navi i on starem...
- kamera opel eye
- wskaźniki odległości od pojazdu z przodu
- asystent hamowania przy niskich prędkościach
Będę wdzięczny za każdą wypowiedź.