Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: gravity1287 » 01 lip 2017, 17:51

Za 600zł z rzeczy "must have" to lepiej wziąć komplet chlapaczy na przód i tył i jeszcze zostanie na kawę:) Ewentualnie jakieś śruby zabezpieczające na felgi ;-)

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 01 lip 2017, 17:56

Czyli traktować to raczej jako zbędny wydatek, w sumie nigdy w życiu nawet ręcznie lusterek nie składałem i chyba nie jest mi to potrzebne. Chalapcze - nie widzę takiej opcji w konfiguracji jak i śrub :) Mam jeszcze miesiąc na ewentualną zmianę wyposażenia, także zastanawiam się na d zmianą lusterek -> pakiet wycieszania (ta sama cena) i wersji silnikowej z mocy 125hp na 150hp. Tylko tak naprawde te 150hp jest mi potrzebne do szpanu ,,na papierze'' jak to mówi moja Żona, niż do wykorzystania takiego potencjału przeze mnie. 15 NM więcej, a jadąc wersją 125hp demo, naprawdę super wrażenia z jazdy.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: marwisn » 01 lip 2017, 17:56

Dla mnie warto jak auto często stoi na publicznych parkingach. Od czasu jak mi jakiś k...s oberwał lusterko zawsze je składam.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: gravity1287 » 01 lip 2017, 18:18

Wadeen pisze:Chalapcze - nie widzę takiej opcji w konfiguracji jak i śrub :)
Bo konfigurator ze strony jest uboższy niż u dealera:)
Chlapacze i śruby antykradzieżowe możesz obejrzeć chociażby na stronie Opla->Usługi i serwis>Akcesoria Opel-> wybierasz swoją Astrę i dalej sobie poradzisz, lub powinno być też na www twojego dealera ;)

pimi
Nowicjusz
Posty: 69
Rejestracja: 18 maja 2017, 23:40
Posiadane auto: ASTRA V HB Szary Granit
Silnik: 1.4 / 150 KM / AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Trójmiasto
Województwo: pomorskie
Has thanked: 5 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: pimi » 01 lip 2017, 18:27

gravity1287 pisze:
Wadeen pisze:Chalapcze - nie widzę takiej opcji w konfiguracji jak i śrub :)
Bo konfigurator ze strony jest uboższy niż u dealera:)
Chlapacze i śruby antykradzieżowe możesz obejrzeć chociażby na stronie Opla->Usługi i serwis>Akcesoria Opel-> wybierasz swoją Astrę i dalej sobie poradzisz, lub powinno być też na www twojego dealera ;)


To raczej wynika z tego, że te element traktowane są jako akcesoria, a nie części składowe samochodu. Nie znajdziecie w konfiguratorze także takich elementów, jak belki dachowe, siatka przytrzymująca bagaż w bagażniku, itp.

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: DigDug » 02 lip 2017, 13:24

Wadeen pisze:Decyzja o Grudniu jest moim terminem odbioru samochodu (rok modelowy 2018 + data rejestracji będzie z końca roku, lepiej wygląda przy późniejszej sprzedaży :-)).


Wg. mnie najgorszy z możliwych. Bo mija 1-2 tygodnie i masz roczne auto. Dla mnie i dla większości kupujących jak jest data produkcji 2017 to jest 2017, czy to maj czy grudzień. Jak kupować końcem roku, to lepiej tak kombinować by auto odebrać w styczniu 2018 i wyciągnąć jeszcze zniżkę na wyprzedaży.
Najlepszym terminem wg. mnie jest koniec czerwca / początek lipca, bo masz auto nowe i używasz w wakacje, a nie na zimę i w śnieg i sól.

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 13:39

@DigDug ja mam swoje powody dlaczego kupuje wtedy, każdy wybiera pod siebie ;-)

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: gravity1287 » 02 lip 2017, 14:20

Ja bym zrobił tak jak mówi DigDug, czyli robił wszystko by nie odbierać i rejestrować auta w grudniu. Ten sam rocznik modelowy, a po miesiącu już rok mu mija. Przy wstępnej selekcji aut na ogłoszeniach wybiera się rocznik - przynajmniej nie widziałem żeby możliwe było wybranie miesiąca. Więc jak ktoś będzie szukał aut z 2017r to Twoje będzie droższe, bo zakładasz że z grudnia i mniej jeżdżone. Wtedy jak bym kupował, to bym wziął rocznik 2018 - miesiąc różnicy a cena podobna będzie jeżeli będzie podobny przebieg, i w dowodzie będziesz miał młodszą datę pierwszej rejestracji.. A w Polsce taka zmiana rocznika to od razu cena w dół, więc mało że po wyjeździe z salonu traci na wartości, to za chwilę traci kolejne $$ tylko za to, że zerwałeś kolejną kartkę z kalendarza. Ale to tylko moja opinia. Widocznie Wadeen ma jakieś bardziej znane jemu powody.

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 14:28

Panowie panowie ja mam termin realizacji grudzień ale chce tak jak mówicie postarać się odebrać autko 2 stycznia, skorzystać z renegocjacji ceny(jakaś wyprzedaż). Gdyby jednak nie udało się i odbiorę w grudniu to przy sprzedaży w ogłoszeniach wybiorę rocznik 2018 już bez przesady, ze w dzień auto straci na wartości, to tak nie działa... ma to swoje plusy i minusy jak każda decyzja.


Chciałbym jednak wrócić do tematu lusterek,pakiety wyciszenia (czy ktoś posiada? To tylko wyciszenie maski jest?) i wyboru pomiędzy 125hp a 150hp


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: daro » 02 lip 2017, 14:36

Tu masz wszystko na temat pakietu wyciszenia...

Obrazek

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 14:40

@Daro dzięki. Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w pakiecie wyciszenia nie dostanę maty pod maskę :-o


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: daro » 02 lip 2017, 14:46

Niestety maty pod maskę nie dostaniesz do 125 i 150KM

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 14:48

Czyli zakup na własną rękę gdzieś tutaj na forum widziałem taki wątek... Ten pakiet w takim razie będzie dla mnie zbędny, bo dla mnie było cichutko na jazdach demonstracyjnych.

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: gravity1287 » 02 lip 2017, 14:54

Ja demówką jeździłem z pakietem wyciszenia, ale nie pamiętam już czy była zamontowana mata pod maską:( Mimo to biorę z pakietem wyciszenia.

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 14:59

@gravity1287 a lusterka składane dokupiłeś? :P

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: gravity1287 » 02 lip 2017, 15:14

Wadeen pisze:@gravity1287 a lusterka składane dokupiłeś? :P

Zapytaj czego nie brałem, będzie szybciej^^ Będą składane, ale dlatego że wersja Elite ma je w standrdzie ;) Jako bajer fajna rzecz, ale powinno to iść za każdym razem przy zgaszeniu auta. Może będzie jakaś aktualizacja kiedyś do astry co to wprowadzi, bo na YT ogólnie można znaleźć filmiki gdzie te lusterka potrafią same się składać po zgaszeniu auta - ale to już modyfikacje ludzie robią. Ogólnie nie parkuję tak, żeby była potrzeba składania lusterek, ale może zmienię przyzwyczajenia - zawsze to jeden przycisk zamiast chodzenia wokół samochodu do każdego lusterka.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Segor » 02 lip 2017, 15:46

Wyciszenie maski jest zbędne. Właśnie te pozostałe elementy mogą pomóc, bo będą wygłusza auto przy prędkościach autostradowych. Ewentualnie wyciszenie na własną rękę tak jak koledzy robią na forum. Odnośnie wyboru pomiędzy 125 i 150 to też już wiele napisaliśmy. Ogólnie jeżeli się nie ścigasz to bierz 125km. Najprawdopodobniej jest bardziej elastyczna niż 150KM. Tak przynajmniej wynika z testów. Niestety nikt jeszcze nie zhamował tych silników więc nie mamy 100% pewności. Idź na jazdę próbną i sam się przekonasz.
Obrazek

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 16:22

Powiem Wam szczerze, że właśnie jechałem i tym i tym i też mam wrażenie, że te 125km ma więcej do zaoferowania, jest bardziej dynamiczny i elastyczniejszy.. W dodaktu w dynamic będę miał przełącznik sport, jak będę chciał "poświrować''. Da się przy składaniu zamówienia na samochód do produkcji, domówić chlapacze, żeby samochód przyjechał od razu z zamontowanymi?

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: daro » 02 lip 2017, 16:34

Chlapacze są w akcesoriach dodatkowych do auta, więc założy to serwis w którym kupujesz Astrę

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: DigDug » 02 lip 2017, 18:14

Wadeen pisze:..... Gdyby jednak nie udało się i odbiorę w grudniu to przy sprzedaży w ogłoszeniach wybiorę rocznik 2018 już bez przesady, ze w dzień auto straci na wartości, to tak nie działa... ma to swoje plusy i minusy jak każda decyzja.


Niestety tak to działa. Nikt nie zapłaci ci za twoje zdanie, ze dzień nie robi różnicy. Jak będą stały dwa takie same obok siebie - silnik, przebieg, kolor i wyposażenie - i jeden będzie z 20 grudnia, a drugi z 5 stycznia, to nikt nie da Ci takiej samej ceny na tego z 2017 roku. Otworzy Ci Allegro wpisze Astra rok 2017 i jak mu wyjdzie średnio 3-4 tys zł taniej, to tego będzie się trzymał. Podobnie ubezpieczalnia, powiedz agentowi, że auto jest z końca roku i niech liczy Ci wyższą cenę na antykradzieżowe. Jak mu wyjdzie z Eurotaxu, tak komputer wpisze, więc końcem 2018 roku będzie to auto 2 letnie wg. systemu.

Added in 10 minutes 10 seconds:
Wadeen pisze:Powiem Wam szczerze, że właśnie jechałem i tym i tym i też mam wrażenie, że te 125km ma więcej do zaoferowania, jest bardziej dynamiczny i elastyczniejszy.


Wg. mnie nie ma szans na takie rzeczy. Oba są z turbo i na tym samym osprzęcie lub prawie takim samym. Mogą co najwyżej iść tak samo w zakresie pewnych niższych obrotów, ale powyżej tych obrotów lub czasem od razu jest inaczej, bo mocniejsze auto zaczyna od wyższego pułapu, mocniejsze jest szybsze. Stąd nawet Opel pokazuje, że w zakresie 80-120 jest 1 sekunda różnicy, a to dużo dla elastyczności, o 0-100 nie wspominam, bo nikt nie startuje 0-100, na tyle często by sobie tym głowę zawracać.

Wg. mnie 125 KM jest wolniejsze, ale wystarczy do normalnej jazdy, a czy warta dopłaty to zależy od tego, jak często jeździmy do 70 km/h czyli w mieście (bo wtedy to pewnie to samo), a jak często na trasie i wówczas 60-100 i 80-120 robi różnicę i wówczas warto dopłacić.

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 19:18

Wg. mnie 125 KM jest wolniejsze, ale wystarczy do normalnej jazdy, a czy warta dopłaty to zależy od tego, jak często jeździmy do 70 km/h czyli w mieście (bo wtedy to pewnie to samo), a jak często na trasie i wówczas 60-100 i 80-120 robi różnicę i wówczas warto dopłacić.



Niutonometrów mają tyle samo ... Tak w ogóle to pytam posiadaczy tego samochodu, wiem, że w stajni VW różne rzeczy się dzieją, z tego co widzę to Ty takim samochodem nie jeździsz więc po co się wypowiadasz... To tak jakbyś stawiał argumenty o silniku trzy cylindrowym forda/hodny, bo coś Ci się wydaje, a tak naprawdę w życiu nie byłeś użytkownikiem.

Generalnie jesteś typem nie wiem ale się wypowiem, dzięki za opinie.

Awatar użytkownika
format
Wyjadacz
Posty: 225
Rejestracja: 23 kwie 2017, 23:01
Posiadane auto: Opel Astra V ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 22 times
Been thanked: 17 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: format » 02 lip 2017, 21:00

DigDug pisze:Wg. mnie nie ma szans na takie rzeczy. Oba są z turbo i na tym samym osprzęcie lub prawie takim samym. Mogą co najwyżej iść tak samo w zakresie pewnych niższych obrotów, ale powyżej tych obrotów lub czasem od razu jest inaczej, bo mocniejsze auto zaczyna od wyższego pułapu, mocniejsze jest szybsze. Stąd nawet Opel pokazuje, że w zakresie 80-120 jest 1 sekunda różnicy, a to dużo dla elastyczności, o 0-100 nie wspominam, bo nikt nie startuje 0-100, na tyle często by sobie tym głowę zawracać.


I tak i nie powiedziałbym ;-)
Obrazek
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.

Wadeen
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 30 cze 2017, 10:48
Posiadane auto: Fiat Linea
Silnik: 1.4 T-Jet 120hp
Rocznik auta: 2007
Miasto: Wodzisław Śląski
Województwo: Śląskie
Has thanked: 30 times
Been thanked: 3 times

Re: Zakup - must have, pomoc przy konfiguracji Astry 5

Postautor: Wadeen » 02 lip 2017, 21:12

Po gwarancji zmienię softa :) dziękuje wszystkim za wypowiedzi.

Podjąłem decyzje wersja dynamic 125hp + pakiet wyciszenia, składane lusterka, światła tylne w technologii led + akcesoria chlapacze.

Temat można zamknąć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości