przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowej Astry 5
edk
Posty: 1
Rejestracja: 04 cze 2017, 09:29
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM
Rocznik auta: 2011
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: edk » 04 cze 2017, 09:50

Cześć,

To mój pierwszy post i zaraz po przywitaniu chciałbym Was prosić o radę.

Jeżeli zdecyduje się na AK będzie to mój trzeci Opel, teraz jeżdżę Insignią 2.0 CDTI 160 KM. Postanowiłem jednak zmienić na coś mniejszego, bo nie ma sensu wozić powietrza, ale coś, co da mi radość z jazdy. Insignię mam w dość bogatej wersji i nie chciałbym mieć poczucia, że przesiadłem się na coś wyraźnie "mniej fajnego".
Do wyboru mam:
- AK Elite 1.0, Intellilux, 2016 r, przebieg nieco ponad 10 tys km
- AK Elite 1.4 (150 KM) 2015, przebieg zbliżony, bez Intellilux,

Oba samochody super zadbane, rewelacyjnie wyposażone, ale 1.4 sporo droższa.
Jeżdżę głównie po mieście (90%), jednak sporadycznie trasy typu 300-500 km. Da się sensownie 1.0? W materiałach producenta 0-100 km/h w 11,2 s, jak jest w rzeczywistości z dynamiką? Widziałem test na YT gdzie 0-100 ktoś robił w 10,6.
Doradźcie proszę z Waszych doświadczeń. Jeżeli bardzo się zepnę mogę wziąć 1.4, ale szczerze mówiąc po fantastycznym AFL w obecnym samochodzie chciałbym mieć dobre oświetlenie w następnym. Oczywiście przeczytałem wątek na temat 1.0, ale chciałbym Was poprosić o wypowiedź w tym konkretnym przypadku.

Pozdrawiam,
S.

BShKF
Wyjadacz
Posty: 100
Rejestracja: 06 maja 2017, 18:34
Posiadane auto: Astra V ST Elite
Silnik: 1.6 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: BShKF » 04 cze 2017, 18:00

Wg. mnie wszystko rozbija się o informację ile faktycznie tych tras będziesz robił. Im więcej, tym bardziej warto zdecydować się na mocniejszy silnik, gdyż z mniejszym będziesz nieco cierpiał. Problem w tym, że jak trasy, to lepiej jednak z Intelilux, ale te są tylko w słabszej wersji wybranej przez Ciebie, która jest w dodatku tańsza i młodsza. Sporo argumentów za, a te niecałe 11 sekund do setki to jeszcze nie taka tragedia.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: astra » 04 cze 2017, 18:50

Weź co najmniej 1.6 albo coś z forda lub VAG bo będziesz rozczarowany po przesiadce.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Segor » 04 cze 2017, 21:03

160KM zamienić na 100KM? (nie pamiętam dokładnie ile ma ten 1.0). Według mnie będziesz zawiedziony. Bez wersji sport, trzeba się postarać aby coś z tych 150KM wykrzesać, a co dopiero z 1.0... A do tego jeździsz dieselem, on na pewno przyjemnie się zbiera. Według mnie to jedyna przesiadka która Cię nie rozczaruje to 1.6 200 KM...
Obrazek

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: b3rs » 04 cze 2017, 21:58

Co ty masz z tym 1.6 200 KM Segor? Gdzie nie spojrzę to go ludziom wciskasz. Insignia ze 160-konnym dieslem robi setkę w 9,5 sekundy. AK 150 KM - 8,3 s.
Więc jeżeli koledze @edk bardziej zależy na spalaniu niż osiągach, to będzie bardziej zadowolony z 1.0 zwłaszcza, że ma intelliLuxy, którymi jest zainteresowany. 1.4 stanowiłby za to przeskok jeżeli chodzi o osiągi, bo auto zbierałoby się o wiele szybciej niż jego obecne.
Co do autostrady, to 1.0 pewnie jakoś by sobie dało radę, ale ma tylko 5 biegów, więc może być głośno a spalanie też może być wysokie.
Tu masz filmik z rozpędzania 1.0 do 190km/h. 4k obrotów to nie jest chyba aż tak źle.
Najlepiej by było jak byś się obiema przejechał w nocy i na autostradzie/drodze szybkiego ruchu.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: SACZI » 04 cze 2017, 22:10

edk, czy różnica w cenie jest tak znacząca, że nie przełkniesz nowej?
Obrazek

ememel
Weteran
Posty: 1085
Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: ememel » 05 cze 2017, 08:47

Nic nie zastąpi Ci własnych odczuć. Idź na jazdę testowa do salonu jednym i drugim. Sugeruję najpierw 1.4 potem 1.0
Pozdrawiam
__________________________
Mirek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Segor » 05 cze 2017, 09:53

b3rs pisze:Co ty masz z tym 1.6 200 KM Segor? Gdzie nie spojrzę to go ludziom wciskasz. Insignia ze 160-konnym dieslem robi setkę w 9,5 sekundy. AK 150 KM - 8,3 s.
Więc jeżeli koledze @edk bardziej zależy na spalaniu niż osiągach, to będzie bardziej zadowolony z 1.0 zwłaszcza, że ma intelliLuxy, którymi jest zainteresowany. 1.4 stanowiłby za to przeskok jeżeli chodzi o osiągi, bo auto zbierałoby się o wiele szybciej niż jego obecne.
Już Ci tłumaczę. Posiadałem 1.9TDI z chipem - jakieś 130-140 KM. Teraz posiadam AK 150 KM i po prostu tamten diesel był przyjemniejszy do jazdy, pomimo, że czas do setki pewnie był niższy. W jeździe liczy się elastyczność, a nie czas do setki. A teraz porównując wspomnianą Insignię do Astry:
osiagi.jpg
osiagi.jpg (244.78 KiB) Przejrzano 2359 razy

Wyraźnie widać, że elastyczność 2.0 CDTI 160KM bije na głowę nasze 1.4 turbo 150 KM. I nie ma w tym nic dziwnego.
A że kolega nie wspomniał nic o spalaniu, a raczej o osiągach, to do nich się odnoszę :)
Jeszcze dla porównania 1.6 200 KM:
osiagi2.jpg
osiagi2.jpg (203.57 KiB) Przejrzano 2359 razy

Dane ze stronki: http://www.zeperfs.com/en/duel2734-6318.htm
Obrazek

Awatar użytkownika
man1utek
VIP
Posty: 2061
Rejestracja: 05 kwie 2017, 10:27
Posiadane auto: Opel Astra V HB Essentia
Silnik: 1.4 100KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 46 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: man1utek » 05 cze 2017, 10:08

a wg mnie zależy od potrzeb własnych- do czego ma służyć autko :) i jakie kto ma potrzeby i wymagania? najpierw trzeba odpowiedzieć sobie, ustalić co się chce i realizować. Dla mnie najlepsze rozwiązanie- pojechać na jazdy testowe, porównać i wtedy ma się jasność. Pierwsze wrażenia, widać różnice:)

Awatar użytkownika
Gral48
Weteran
Posty: 710
Rejestracja: 17 mar 2017, 11:21
Posiadane auto: Astra V HB Elite RM17
Silnik: 1,4 Turbo ( MT6 ) 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: RUMIA
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Gral48 » 05 cze 2017, 10:21

Ale nie można porównywać diesla z benzyną!!! To są dwa różne silniki !!!!
Najważniejsze różnice:
- inna pojemność skokowa
- różnica w sprężaniu
Moja rada. Niech się kolega przejedzie obydwoma samochodami, i wtedy będzie najłatwiej zdecydować.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: astra » 05 cze 2017, 10:31

Segor pisze:Już Ci tłumaczę. Posiadałem 1.9TDI z chipem - jakieś 130-140 KM. Teraz posiadam AK 150 KM i po prostu tamten diesel był przyjemniejszy do jazdy, pomimo, że czas do setki pewnie był niższy. W jeździe liczy się elastyczność, a nie czas do setki. A teraz porównując wspomnianą Insignię do Astry:
osiagi.jpg
Wyraźnie widać, że elastyczność 2.0 CDTI 160KM bije na głowę nasze 1.4 turbo 150 KM. I nie ma w tym nic dziwnego.
A że kolega nie wspomniał nic o spalaniu, a raczej o osiągach, to do nich się odnoszę :)
Jeszcze dla porównania 1.6 200 KM:
osiagi2.jpg
Dane ze stronki: http://www.zeperfs.com/en/duel2734-6318.htm

Nareszcie dobrze powiedziane. Raz że pojemność robi swoje, drugie że moc fajna w benzynie ale strasznie wysoko. Moce porównywalne ale co z tego jak przepaść w momencie. Przypomnę tylko, że moment to siła napędowa z silnika, natomiast moc jest określeniem jaką zdolność ma silnik w czasie na wykorzystanie tej siły do uzyskania wyższej prędkości. Stąd na grafikach widać efekty i subiektywne odczucie w postaci masażu pleców podczas przyśpieszania na korzyść wspomnianego Diesla.
Jeszcze dodam że w w/w Dieslu jest turbo o zmiennej geometrii, a w tej benzynie o stałej. Co to znaczy zwłaszcza przy niskich obrotach nie muszę chyba tłumaczyć.
Że o sile z jaką dmuchane są spaliny pomiędzy benzyną a Dieslem nie wspomnę. Uzysk siły na turbinie będzie w Dieslu zawsze większy jak w benzynie. Spróbujcie zatkać rurę wydechową w ciężarówce i osobówce z benzyną to poczujecie namacalnie różnicę :D

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: b3rs » 05 cze 2017, 10:40

Segor pisze:A że kolega nie wspomniał nic o spalaniu, a raczej o osiągach, to do nich się odnoszę :)

Odniosłem wrażenie, że bardziej zależy mu na wyposażeniu i cenie niż na osiągach. Napisał też, że ma do wyboru dwa silniki i żadnym z nich nie jest 1.6 200 KM. dodam też, że różnica katalogowa między 1.0 a 1.6 to 12 000 zł, więc zauważalna.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Segor » 05 cze 2017, 10:53

Ja tylko ostrzegam, że może czuć się bardzo zawiedziony silnikiem 1.0 i żadne wyposażenie tego nie nadrobi.
I tak jak pod każdym takim wpisem po raz kolejny napisze to co już wspomniał @ememel. Trzeba iść na jazdę próbną i sprawdzić co potrafi silnik, bo potem jest rozczarowanie i żal :(
Obrazek

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: DigDug » 05 cze 2017, 13:12

To ja powiem swoje, bo mogę :)
Na forum OCP jest grupa użytkowników, którzy lansują tezę, że 1.2 85KM jest wystarczające do Octavii 3. I jakby się totalnie wykastrować z przyjemności z jazdy, poczucia bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu i wrażeń ogólnych to fakt, da się tym jeździć.
Astra 1.0 też da się jeździć i będzie jeździć nawet ktoś powie, że nieźle, ale w mieście, gdzie jazdę kończysz na 60-70 km/h na 4 biegu. Na trasie czyli 90-100 km/h będzie to przemieszczanie i nic nie będzie miało wspólnego z jazdą, gdzie wyprzedzasz bez stresu i jedziesz swoje czy to 2 czy 5 pasażerów. Fakt zaraz ktoś powie, że zredukuje na 3 i auto ciągnie. Tak, tyle że raz muszę zredukować czyli tracę czas i okazję, dwa pogarszam sobie komfort bo jest huk, a trzy ekonopia idzie się pier...... bo to auto pali ogromne ilości paliwa. Jazda powyżej 130-140 to mordęga, bo o ile da się tym jechać, to będzie głośno i będzie dużo paliło.
A piszę to, bo mam teraz F2 z tym silnikiem i właśnie tak to jeździ, tzn. osiągi i wrażenia podobne do tych słabych silniczków 1.0. Po mieście jeszcze pojeżdżę, ale na trasie to porażka. Dobrze, że trasy przelotowe prywatnie to raz na miesiąc 350km i w wakacje, to jakoś da się przeżyć. Dodatkowo wrażenie porażki tych osiągów potęgują delegacje służbowymi dieslami ok 120KM i ponad 300NM momentu.

Ja bym optował za tym 1.4, bo masz dobrze do wszystkiego. Osiągi masz lepsze okupione trochę wyższym spalaniem, myślę że realnie 1l/100 km średnio. Ja nie wierzę w te obiecanki producenta. Zawsze do średniej producenta do daje 2 l /100 km. Ponadto weź pod uwagę fakt, że będziesz jeździł po mieście, gdzie jak ktoś w innym miejscu wspomniał nie skorzystasz z dobrodziejstwa IL. Bo przy światłach i ciągłym ruchu, strefy będą wygaszane więc będziesz jeździł na krótkich światłach i tyle. Jak to przemyślałem, to fakt.

Awatar użytkownika
driven22
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wieliszew
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 18 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: driven22 » 05 cze 2017, 18:56

Przejechać się 1.4 150 KM i wyciągnąć wnioski i nie rundkę w koło salonu, tylko co najmniej kilkanaście razy ruszyć jak spod świateł. Prawdopodobnie będziesz mega rozczarowany tym co się dzieje na 1 i 2-jce. Ja na pewno nie wziąłbym drugi raz silnika 1.4 150 KM a co dopiero słabszego- tam są fatalnie zestopniowane pierwsze 2 biegi. Silnik 1.0 to chyba dla masochistów :)

Awatar użytkownika
corsa12i
Wyjadacz
Posty: 236
Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: 14XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: KMY
Województwo: Małopolskie
Been thanked: 9 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: corsa12i » 05 cze 2017, 19:40

No a ja mam 1.4 150 KM i powiem tak może 2 lub 3 razy wykorzystałem moc tego samochodu i to tylko w celu sprawdzenia i gdybym teraz kupował to brał bym na 100% 1.4 125KM wcześniej jeździłem benzyną bez turba i cóż z tego że miała 125KM jak dynamika w porównaniu do astry to przepaść naprawdę to nie jest ciut lepiej tylko wielka różnica

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: daro » 05 cze 2017, 19:50

Każdy ma indywidualne oczekiwania co do mocy auta i wierzcie mi, że będzie niezmiernie trudni określić co komu jest lepsze. Najlepiej jak kilka osób stwierdziło wsiąść do obydwu egzemplarzy i wykonać testy. Myślę, że wtedy decyzja będzie bardzo łatwa. Jedyną rolę będą odgrywały aspekty finansowe.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Segor » 06 cze 2017, 07:51

Trzeba jeszcze pamiętać, że dziś do wyprzedzania 105 KM to tyle co nic. Niestety 80 % kierowców jest ślepa i przyspiesza jak są wyprzedzani. Zatem do wyprzedzania musisz mieć: nie dość że odpowiednią ilość koni aby przyspieszyć, to jeszcze musisz ich mieć więcej niż pojazd, który wyprzedzasz...
Obrazek

DigDug
Wyjadacz
Posty: 333
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
Posiadane auto: Póki co Skoda F2
Silnik: 1.4 16V
Rocznik auta: 2008
Miasto: Wpisz miasto
Województwo: Podkarpacie
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: DigDug » 06 cze 2017, 08:03

Segor, niestety to prawda. Mnie szlag trafia bo matołów jest dużo, a nie mam czym przycisnąć. :/ Lepiej mieć za dużo mocy (oczywiście zdroworozsądkowo) niż za mało.
Pytanie z innej beczki, czy auto z 1.4 150KM ma takie same hamulce (wielkość tarcz) jak wersja 1.0 ?? Może ktoś wie, to napisze. Chodzi mi o ewentualnie lepsze hamulce w mocniejszej wersji, no chyba że nie ma różnic.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Fuks » 06 cze 2017, 09:08

Jezdziłem Astra J 1.4 100 KM przez 7 lat, i z tym przyciskaniem i wyprzedzaniem to bym nie demonizował.
Bo to jest redukcja biegów aby lepiej auto jechało.
Jeśli kolega się zastanawia to lepiej czy 1.4 z turbo czy bez turbo i bez dwumasy, bo jak nie potrzebuje osiągów do miasta to po co mu te gadżety. Jak do miasta to po co Intellilux?

Na koniec powiem, że ja wybrałem 1.4 150 KM i żałuje że nie wziąłem 1.6 200 KM.

b3rs
Klubowicz
Posty: 519
Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
Silnik: B16SHT MT6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: b3rs » 06 cze 2017, 09:17

Przesadzacie. Jeździłem do niedawna Astrą 1.6 115 KM i nie miałem problemów z poruszaniem się po mieście. Przy ruszaniu ze świateł też byłem przeważnie najszybszy. Ludzie kupują mocne samochody i kompletnie nie potrafią ich wykorzystać. A jak wam ktoś wyjedzie podczas wyprzedzania, to czy macie koni 200 czy 105 to i tak jesteście w tyłku.
Obecnie jest dużo dróg dwupasmowych, dużo się ich też buduje, więc problem wyprzedzania nie jest moim zdaniem aż tak istotny zwłaszcza, jeżeli ktoś 90% czasu jeździ w mieście.
Civic TypeR //AK B16SHT //AHZ16XER

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: astra » 06 cze 2017, 09:52

Fuks pisze:Na koniec powiem, że ja wybrałem 1.4 150 KM i żałuje że nie wziąłem 1.6 200 KM.

Też tak uważam.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Elfiasty » 06 cze 2017, 10:15

A ja mam 1.4 150 w automacie i powiem Wam że to do normalnej jazdy wystarcza w 100%. A i niejeden juz się zdziwił jaki to potwór z asterki; )

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: astra » 06 cze 2017, 10:21

Każdy będzie potworem od 4krpm.

Awatar użytkownika
Elfiasty
Weteran
Posty: 1001
Rejestracja: 05 mar 2017, 15:55
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4 AT6 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Elfiasty » 06 cze 2017, 10:26

Ja tam na dol tez nie narzekam.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: kuba » 06 cze 2017, 10:43

Ani ja, z tym że w trybie Sport, bez - dół jest słaby. Ale ja praktycznie cały czas jeżdżę ze Sport'em
Żeby nie było, jak większość zamieniłbym na 1.6 Ale to co mam, daje radę.
Bierz 1.4 ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Budus » 06 cze 2017, 11:19

miałem AJ 1.4 100 z LPG - to był muł :) ale jak się rozbujał to już było przyjemnie :) 200KM to zupełnie inna bajka i była J nie ma startu do byłej K :D
Obrazek

Awatar użytkownika
EmAjEs
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:52
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 CDTI 110 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Łańcut/Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Has thanked: 25 times
Been thanked: 24 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: EmAjEs » 07 cze 2017, 08:47

z insigni na astre??? to calkiem inny segment auta trudno to przecież w ogóle porywnywać - ja na pewno czułbym się rozczarowany - ale niczego nie sugeruję - najlepiej idź na jazdę testową i sprawdź sam.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: Segor » 07 cze 2017, 09:39

Już chyba kilku kolegów z forum zrobiło taką przesiadkę i nie narzekali :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: przesiadka na AK - czy to dobry wybór? 1.0 vs 1.4

Postautor: kuba » 07 cze 2017, 09:40

Hmm, ja bym się nie przesiadł...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości