Strona 11 z 26

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 17:41
autor: dubbing
Pany tak dla informacji - problem istniał od początku 1.4 i 1.6. Wykryto go w 2016. Pod koniec tegoż roku wprowadzili czujniki spalania stukowego żeby to monitorować. Tłoki są te same. Pierścienie tłoka o ciaśniejszym pasowaniu. Teraz dojdzie 0W20 zmodyfikowany pod kątem eliminacji tegoż spalania detonacyjnego. Cześć pieśni.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 19:09
autor: colins
A skąd Pan masz takie wieści? :D
Bo z tego co mi wiadomo, to nawet silniki z połowy zeszłego wieku mają czujniki spalania stukowego. :P

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 19:21
autor: Jacek2017
hmm ... po tym poście zagooglowałem za silnikiem 1,6 SIDI i znalazłem takie coś : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html

Added in 8 minutes 17 seconds:
Jacek2017 pisze:hmm ... po tym poście zagooglowałem za silnikiem 1,6 SIDI i znalazłem takie coś : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html

tam są takie znajome nam objawy.. co prawda to insignia ale temat podobny.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 20:06
autor: dziadzia82
@Jacek2017
Wycofany typ silnika: w 2013 1,6 LET

Proszę nie mylić z 1,6 SIDI produkcja od 2013 roku

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 20:47
autor: dubbing
colins pisze:A skąd Pan masz takie wieści? :D
Bo z tego co mi wiadomo, to nawet silniki z połowy zeszłego wieku mają czujniki spalania stukowego. :P

Być może soft mierzył spalanie stukowe wcześniej na zasadzie jakiś odchyleń ale czujnik dedykowany nie jest od początku produkcji - został wprowadzony w 2016 Q3.
RM16 stąd najbardziej narażony na skutki.
Od czasu czujnika dedykowanego zbierają dane i modują parametry pracy silnika.
...
Możesz się domyśleć skąd wiem

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 21:09
autor: wiesiek3d
dubbing pisze:Teraz dojdzie 0W20 zmodyfikowany pod kątem eliminacji tegoż spalania detonacyjnego. Cześć pieśni.


Liche paliwo na naszych stacjach do tego nędzny olej 0W20 i katastrofa gotowa.

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 21:29
autor: dubbing
wiesiek3d pisze:Liche paliwo na naszych stacjach do tego nędzny olej 0W20 i katastrofa gotowa.

Dostanę jedno z pierwszych RM18 więc będę szczurem doświadczalnym

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 05 lip 2017, 23:30
autor: wiesiek3d
Nie wiadomo jaki olej dostaniesz.

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 09:19
autor: dubbing
wiesiek3d pisze:Nie wiadomo jaki olej dostaniesz.

Wiadomo. Po przerwie postojowej leją 0W20...

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 09:34
autor: Krzysiec
Czekajcie bo sie zgubilem... To miał byc Dexos 1 gen 2. 5W30 i nagle sie zmienia na 0W20? BO cos chyba przeoczyłem ...

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 17:39
autor: Jacek2017
nie rozumiem jaka w tym logika? zmieniać 5w30 na 0w20 ? co Opel chce tym osiagnąć ??

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 18:48
autor: SACZI
Japonce od dawna zalewają 0w20, ale tamte silniki są dostosowane do takich lepkości.
Opel zaleca a3/b3 więc to silniki luźnej spasowane.
Też nie rozumiem 0w20...

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 19:16
autor: wiesiek3d
Kiedys silniki byly ciasno pasowane i jezdzily na 10W40 ,ja rozumie 5W40 syntetyk ale 0W20 nawet nie nadaje sie na nasze warunki klimatyczne.
Jak to jest ze taki cuda robia ,sa tabele klas olei i temp. ich stosowania, moim skromnym zdaniem prostego chlopa to nic innego tylko ecoterror.
Powiedzialem i powtorze jeszcze raz ze po gwarancji pojdzie 5W40 Shell albo Valvoline.
Mialem kiedys Fabie od nowosci i latalem na Lotosie polsyntetyku, zrobilem 100tkm bez zadnych problemow a silnik nie bral ani grama oleju.
Normalnie mi sie juz nawet niechce pisac w tematach olejowych , podzielam zdanie dziadi i koniec.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 20:21
autor: Segor
100k to żaden przebieg. Przebieg świadczący o jako takiej bezawaryjności to 250k+. 100k to niektórzy potrafią w dwa lata nastukać.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 21:27
autor: Fuks
Lub 300 tys w rok http://dixi-car.pl/flota.htm
"Wczoraj miałem miłą rozmowę /miłą bo klient zamówił następne auto/ na temat vivaro kombi 9-cio osobowego, który - uwaga - przejechał prawie 300 000 tysięcy km dokładnie 299497, zdjęcie licznika obok. Nadmienię, że samochód został zakupiony 14.05.2015 roku czyli nie ma jeszcze roku!!!"
Nie takie złe te silniki Opla :)

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 06 lip 2017, 21:36
autor: wiesiek3d
To chyba nie tu mamy pisac o tym :)

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 09:35
autor: astra
Fuks pisze:... vivaro kombi 9-cio osobowego, który - uwaga - przejechał prawie 300 000 tysięcy km dokładnie 299497km

Jeśli to prawda, to robi wrażenie.

Added in 2 minutes 59 seconds:
@wiesiek3d
Też tak myślę, 0w20 to nie na nasze mrozy jak ostatnio. Ale to nic w porównaniu z rzadkością takiego oleju, jakie on ma właściwości smarno-chlodzące. O higroskopijności nie wspomnę.

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 10:56
autor: dziadzia82
Fuks pisze:Lub 300 tys w rok http://dixi-car.pl/flota.htm
"Wczoraj miałem miłą rozmowę /miłą bo klient zamówił następne auto/ na temat vivaro kombi 9-cio osobowego, który - uwaga - przejechał prawie 300 000 tysięcy km dokładnie 299497, zdjęcie licznika obok. Nadmienię, że samochód został zakupiony 14.05.2015 roku czyli nie ma jeszcze roku!!!"
Nie takie złe te silniki Opla :)

To są silniki Renault tak na marginesie

Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 12:49
autor: komisarzryba
tak czy inaczej niezle jak na 1,6 w dostawczaku ;)

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 13:31
autor: astra
Skoro Diesel, dostawczak, 1.6, Renault to stawiałbym że to silnik od Nissana :)

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 13:36
autor: dubbing
Jacek2017 pisze:nie rozumiem jaka w tym logika? zmieniać 5w30 na 0w20 ? co Opel chce tym osiagnąć ??

"...they change the oil not only because of different viscosity but the new oil has another rate of admixture."

hmm...

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 13:42
autor: dziadzia82
astra pisze:Skoro Diesel, dostawczak, 1.6, Renault to stawiałbym że to silnik od Nissana :)

Nissan nie ma na chwilę obecną swych silników w modelach na Europe wszystko Renault

Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 15:01
autor: SACZI
Prawie tak samo jak opel!
Też się wspomaga konstrukcjami zewnętrznymi. Od Fiata konkretnie.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 07 lip 2017, 16:55
autor: colins
1.6 DIG-T występujący obecnie w różnych Nissanach w mocach od 160 do 190 KM, to silnik konstrukcji Nissana. Ale już jego mniejszy brat 1.2 DIG-T o mocy 115 KM, to typowa konstrukcja Renault montowana w różnych modelach Nissana, Renault, Dacii, a nawet w Mercedesie Citan (w Renault nosi nazwę 1.2 TCe i ma moc od 115 do 130 KM). Tak więc dziadzia cenię Cię za stanowczość wypowiedzi, ale prawda jak zwykle leży po środku.

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 08 lip 2017, 12:43
autor: Miki777
dziadzia82 pisze:
Fuks pisze:Lub 300 tys w rok http://dixi-car.pl/flota.htm
"Wczoraj miałem miłą rozmowę /miłą bo klient zamówił następne auto/ na temat vivaro kombi 9-cio osobowego, który - uwaga - przejechał prawie 300 000 tysięcy km dokładnie 299497, zdjęcie licznika obok. Nadmienię, że samochód został zakupiony 14.05.2015 roku czyli nie ma jeszcze roku!!!"
Nie takie złe te silniki Opla :)



Na mnie wrażenia nie robi, na bank bus jeżdzący do Holandii lub Danii. Długie trasy dobrej jakości autostradami i przepisowymi prędkościami (mandaty są drogie w Niemczech) - idealne warunki dla silnika.

W temacie oleju, lepszą ochronę da 5W40 Dexos1 gen 1czy Dexos 2 do silnika 1.4T?
Zakładając ochronę silnika a nie ekologie, skoro Dexos2 do benzyny jest wymuszony ekologią a nie przeznaczeniem. Mówimy o markowych olejach Motul, Valvoline, Shell a nie GM. Plus markowych, że spełniają normy kilku producentów samochodów a nie na styk pod normę GM najniższym kosztem.

Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 08 lip 2017, 13:23
autor: SACZI
Miki777 pisze:...

W temacie oleju, lepszą ochronę da 5W40 Dexos1 gen 1czy Dexos 2 do silnika 1.4T?....

Mikki, nie ma odpowiedzi na tak postawione pytanie ...
Zapoznaj się ze specyfikacją Dexos 1, Dexos 2, porównaj je, poprawnie zinterpretuj i odpowiedź będziesz bez kombinowania.
Od razu uprzedzam, że prawdopodobnie nikt na forum tego typu porównań nie robił i nie jest w stanie powiedzieć, czym różni się klasa SN od np SM, D2 od D1, ILSAC4 od ILSAC5 itd...
Dlatego, jak jeździsz "normalnie", nie stoisz po 2h w korkach, nie sprawdzasz Vmax samochodu, to jedź do serwisu i nie przejmuj się olejem.
Po gwarancji wlej jakiś 0w40 spełniający normę Dexos2 i problem masz z głowy!

Cała dyskusja o olejach bierze się z niezrozumienia tego, co piszą producenci o swoich wyrobach.
Najprościej, w temperaturze otoczenia (silnik zimny), olej musi być rzadki jak woda = jak najszybsze smarowanie silnika
W temperaturze pracy, czyli 100*C olej nie może się za bardzo rozrzedzać, aby utrzymywać odpowiednie parametry smarowania.
Dlatego najlepsze są oleje z lepkością 0w na zimno.
Na ciepło dla naszego klimatu optymalna jest 40'ka.
30'ka też jest OK, ale w tej grupie olejów jest znacznie więcej różnic, bo to tzw oleje "eko".
Chodzi o oleje lekkobieżne, a to nie ułatwia wyboru.
Dokładnie o parametr lepkości kinematycznej w 100*C.
Jeżeli lepkość ma wartość min 14 mm2/s, to najpewniej jest to olej klasy 40.
30'ki charakteryzują się lepkością około 12 mm2/s, a oleje lekkobieżne mają lepkość w okolicy 10 mm2/s.
Do tego dochodzi parametr HTHS, czyli lepkość wysokotemperaturowa (w 150*C) - powyżej 3,5 mPa*s to "dobra ochrona", poniżej 3,5 (najczęściej 2,9) mPa*s to "ekologia".
Dla olejów klasy ILSAC-5/SN+RC, czyli Dexos 1 g2, HTHS nie jest podawane.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 08 lip 2017, 13:53
autor: arekb84
Zmieniłem na Dexos1 gen2. Czkawka przy przyspieszaniu zniknęła od ręki.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 08 lip 2017, 13:59
autor: wiesiek3d
Panowie watek o olejach juz jest.

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 08 lip 2017, 21:43
autor: Fuks
Tłoki już nie padają więc zeszło na olej (bo o tym można w koło Macieju) :)

Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo

: 09 lip 2017, 10:49
autor: dziadzia82
colins pisze:1.6 DIG-T występujący obecnie w różnych Nissanach w mocach od 160 do 190 KM, to silnik konstrukcji Nissana. Ale już jego mniejszy brat 1.2 DIG-T o mocy 115 KM, to typowa konstrukcja Renault montowana w różnych modelach Nissana, Renault, Dacii, a nawet w Mercedesie Citan (w Renault nosi nazwę 1.2 TCe i ma moc od 115 do 130 KM). Tak więc dziadzia cenię Cię za stanowczość wypowiedzi, ale prawda jak zwykle leży po środku.


Tak na marginesie jest to silnik Mercedesa.
Renault i Nissan dostał go przy wspólnych projektach:
Smart-Twingo
Kangoo - Citan