Uszkodzony Tłok Astra V 1.4 Turbo - wątek merytoryczny
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
colins pisze:Czyli już można powrócić do jazdy "kapelusz mode"?
głównie spadek ciśnienia oleju
- bobek12b
- Posty: 289
- Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 150 hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 21 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
@dziadzia82 a nie wiesz czy wszystkie z 2016 czy tylko np produkcja od czerwca 2016 ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Tego nie wiem. W serwisie powini mieć wykaz VIN do którego mogła wystąpić awaria
Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
- bobek12b
- Posty: 289
- Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 150 hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 21 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Dzięki za info, będzie sprawdzone
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
@Rockman71 spokojnie jezdzi mnostwo aut z 2016 ktorym sie silniki nie psuja. Nawet jak cos sie wydarzy to masz gwarancje. Poza tym tloki po gwarancji tez nie beda jakoś strasznie drogie. Najwyzej wraz z koncem gwarancji wymienisz tloki na poprawione. Zaplacisz pewnie z 3 - 4 tys i zalatwisz problem ostatecznie. Jasne to nie jest fajne placic taka kase profilaktycznie ale nie czarujmy sie w nowoczesnych autach jest wiele czesci ktore moga sie zepsuc i koszt ich wymiany jest podobny
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Panowie lac, jeździć i nie myśleć jak się odpukac wysypie i tak nic więcej nie pozostanie jak naprawić
Ja mam swoją ST z lipca 2016(RP2016 RM2016) i jak narazie wszystko ok aktualnie dobijam do 20tys w poniedziałek wyjeżdżam na wakacje za granicę jak wrócę już będzie z 21-22.
Jak z początkiem pojawił się temat z tłokami trochę się zaniepokoilem nie ukrywam ale teraz po tych kilku miesiącach już o tym w ogóle nie myślę leje jeżdżę i się cieszę z nowego auta
Ja mam swoją ST z lipca 2016(RP2016 RM2016) i jak narazie wszystko ok aktualnie dobijam do 20tys w poniedziałek wyjeżdżam na wakacje za granicę jak wrócę już będzie z 21-22.
Jak z początkiem pojawił się temat z tłokami trochę się zaniepokoilem nie ukrywam ale teraz po tych kilku miesiącach już o tym w ogóle nie myślę leje jeżdżę i się cieszę z nowego auta
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 cze 2017, 12:34
- Posiadane auto: Opel astra K
- Silnik: 1.4 turbo 150 km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Katowice
- Województwo: Wpisz województwo
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Witajcie. Dorzucę mój przypadek uszkodzonego tłoka.
Mam astrę k 1.4 turbo 150 km, zakupiona w grudniu 2015, wyprodukowana we wrześniu 2015. Przebieg w dniu awari Ok 33500 km. Trasy raczej do 30 km w jedna stronę do pracy i drugie tyle w drodze powrotnej - jazda po mieście na jeszcze zimnym silniku pózniej Ok 20 km trasy ze średnia Ok 100km/, 3 - 4 dni w tygdoniu. Olej wymieniany w serwisie co 15k km na dexos 2
Tydzień temu zapaliła się kontrolka silnika, i informacja sprawdź system esc( czyli to samo co u użytkownika który zaloZyl wątek). Zadzwoniłem do serwisu, kazali przyjechać samemu jeszcze dzisiaj bo nie ma podstaw do wysyłania lawety. Auto na komputer, pózniej sprawdzili moc ( pokazali mi wykres z jakiegoś urządzenia) - nie znam sie na tym kompletnie wiec piszę bez słownictwa specjalistycznego;). Wolny termin na rozebranie silnika dopiero na poniedziałek, wczoraj o 13 dostałem informacje ze uszkodzony pierwsY tłok i pęknięty pierścień ( nie wiem jaki bo są ponoć dwa na każdy tłok). Naprawa na gwarancji ma obejmować wymianę 4 tłoków i pierścieni, ponoć nie zostało costam porysowane w środku wiec nie wymienia całego silnika. Pytanie - dzwonić do GM i domagać sie wymiany calego silnika? Czy zostawić sprawę tak jak jest. Mam wykupiona przelduzona gwarancje na 5 lat ( auto jest w leasingu)
Mam astrę k 1.4 turbo 150 km, zakupiona w grudniu 2015, wyprodukowana we wrześniu 2015. Przebieg w dniu awari Ok 33500 km. Trasy raczej do 30 km w jedna stronę do pracy i drugie tyle w drodze powrotnej - jazda po mieście na jeszcze zimnym silniku pózniej Ok 20 km trasy ze średnia Ok 100km/, 3 - 4 dni w tygdoniu. Olej wymieniany w serwisie co 15k km na dexos 2
Tydzień temu zapaliła się kontrolka silnika, i informacja sprawdź system esc( czyli to samo co u użytkownika który zaloZyl wątek). Zadzwoniłem do serwisu, kazali przyjechać samemu jeszcze dzisiaj bo nie ma podstaw do wysyłania lawety. Auto na komputer, pózniej sprawdzili moc ( pokazali mi wykres z jakiegoś urządzenia) - nie znam sie na tym kompletnie wiec piszę bez słownictwa specjalistycznego;). Wolny termin na rozebranie silnika dopiero na poniedziałek, wczoraj o 13 dostałem informacje ze uszkodzony pierwsY tłok i pęknięty pierścień ( nie wiem jaki bo są ponoć dwa na każdy tłok). Naprawa na gwarancji ma obejmować wymianę 4 tłoków i pierścieni, ponoć nie zostało costam porysowane w środku wiec nie wymienia całego silnika. Pytanie - dzwonić do GM i domagać sie wymiany calego silnika? Czy zostawić sprawę tak jak jest. Mam wykupiona przelduzona gwarancje na 5 lat ( auto jest w leasingu)
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: RE: Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Prawdę mówiąc to szanse że źle Ci złoża nowy silnik są podobne jak to że masz porysowane cylindry. Najlepiej jakbyś był przy naprawie i sam zerknął na stan cylindrów.Sidius90 pisze: Pytanie - dzwonić do GM i domagać sie wymiany calego silnika? Czy zostawić sprawę tak jak jest. Mam wykupiona przelduzona gwarancje na 5 lat ( auto jest w leasingu)
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Porysowane gładzie cylindrowe to konieczność ich obróbki. Pytanie czy to się w ogóle nadaje do szlifowania. Blok z aluminium pokryty jakąś ceramiczną powłoką.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
No dobra, ale czy jeżeli byłyby porysowane cylindry, to czy może to być niezauważalne i generować przyszłe problemy? Czy od razu będą problemy?
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Żaden olej nie pomoże na wadę tech. Tak jak wcześniej pisałem iż podejrzewałem wadę. A dexos 1 gen 2 przyszedł do nas z USA. Ten olej ma obniżony wskaźnik HTHS do 2.9 dla mnie jest to woda a nie olej.
Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Elegance_5_1_PRO przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
dziadzia, masz gdzieś dokładne parametry tych dwóch olejów?
Bo mi po głowie kołacze się właśnie sytuacja odwrotna, że to Dexos2 ma HTHS poniżej 3,5, czyli jest lekkobieżny, a D1g2 ma powyżej 3,5.
Ja szukałem dokładnych parametrów fizykochemicznych (z punktu widzenia eksploatacji silnika), ale póki co ich nie znalazłem.
Natomiast co do tłoków, to dalej wiadomo niewiele konkretów, bo użytkownicy ich nie ujawniają.
Dla mnie te przypadki są niewiarygodne; kolejny użytkownik rejestruje się po to, aby napisać post na forum ...
Jakieś zgłoszenie reklamacji do serwisu mogłoby choć trochę uwiarygodnić przypadek ...
Bo mi po głowie kołacze się właśnie sytuacja odwrotna, że to Dexos2 ma HTHS poniżej 3,5, czyli jest lekkobieżny, a D1g2 ma powyżej 3,5.
Ja szukałem dokładnych parametrów fizykochemicznych (z punktu widzenia eksploatacji silnika), ale póki co ich nie znalazłem.
Natomiast co do tłoków, to dalej wiadomo niewiele konkretów, bo użytkownicy ich nie ujawniają.
Dla mnie te przypadki są niewiarygodne; kolejny użytkownik rejestruje się po to, aby napisać post na forum ...
Jakieś zgłoszenie reklamacji do serwisu mogłoby choć trochę uwiarygodnić przypadek ...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 cze 2017, 12:34
- Posiadane auto: Opel astra K
- Silnik: 1.4 turbo 150 km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Katowice
- Województwo: Wpisz województwo
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Saczi widzę ze wietrzysz spisek jeżeli dostanę jakieś papiery z serwisu to z miła chęcią je tu wrzucę. Kierownik aso powiedział mi dzisiaj abym nie liczył na wymianę silnika bo od lutego tego roku problem jest rozwiązywany poprzez wymianę samych tłoków i pierścieni jeżeli nie są porysowane gładzie cylindrów a w mojej astrze. Ie doszło so prasowania. Ja wysłałem do gm maila z opisem sprawy i czekam co odpiszą bo jednak
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
@Sidius90 - a nie miałeś przed awarią jakichś objawów w stylu metalicznych odgłosów z silnika podczas gwałtownego przyspieszania albo szarpanai/spadku mocy? w ogóle zdarzało Ci się wciskać gaz w podłogę w okolicy 2tys obrotów?
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
SACZI pisze:dziadzia, masz gdzieś dokładne parametry tych dwóch olejów?
Bo mi po głowie kołacze się właśnie sytuacja odwrotna, że to Dexos2 ma HTHS poniżej 3,5, czyli jest lekkobieżny, a D1g2 ma powyżej 3,5.
Ja szukałem dokładnych parametrów fizykochemicznych (z punktu widzenia eksploatacji silnika), ale póki co ich nie znalazłem.
Natomiast co do tłoków, to dalej wiadomo niewiele konkretów, bo użytkownicy ich nie ujawniają.
Dla mnie te przypadki są niewiarygodne; kolejny użytkownik rejestruje się po to, aby napisać post na forum ...
Jakieś zgłoszenie reklamacji do serwisu mogłoby choć trochę uwiarygodnić przypadek ...
Masz na bance napisane RC Czyli :
SN-RC (Resource Conserving) która jest odpowiednikiem ILSAC GF5 i wymaga od olejów aby zapewniały wysoki poziom ochrony depozytów, kompatybilność z paliwem E85, optymalizację temperatury dla tłoków i turbosprężarki, bardziej rygorystyczną kontrolę nad osadami i ekonomię zużycia paliwa - oleje klasy SN-RC to oleje o małej lepkości i niskim poziomie HTHS i należą do grupy energooszczędnych. Oleje te jednak nie są olejami do wszystkich typów silnika i można je stosować tylko w jednostkach do nich przystosowanych.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 cze 2017, 12:34
- Posiadane auto: Opel astra K
- Silnik: 1.4 turbo 150 km
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Katowice
- Województwo: Wpisz województwo
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Nie było nic bardzo niepokojącego, tylko dzień wieczorem jak wracałem z pracy ( dzień przed awaria) czułem ze mam mniej mocy. A tak to jedyny problem z samochodem jaki miałem to w czerwcu zeszłego roku to kontrolka z napisem " awaria układu poziomowanie reflektorów" i opisywany problem dziury w mocy pomiędzy 2000 a 2500 obrotów
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 gru 2016, 13:33
- Posiadane auto: Opel Astra V Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Olkusz
- Województwo: małopolskie
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Sidius90 pisze:Witajcie. Dorzucę mój przypadek uszkodzonego tłoka.
Mam astrę k 1.4 turbo 150 km, zakupiona w grudniu 2015, wyprodukowana we wrześniu 2015. .. ( auto jest w leasingu)
Pierwsza Astra K zjechała z linii w Gliwicach 29.09.2015... Jaką masz dokładną datę produkcji?
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 07 mar 2017, 06:00
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: SŁUPSK
- Województwo: POMORSKIE
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 1 time
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
[quote="dziadzia82"][quote="SACZI"]dziadzia, masz gdzieś dokładne parametry tych dwóch olejów?
Bo mi po głowie kołacze się właśnie sytuacja odwrotna, że to Dexos2 ma HTHS poniżej 3,5, czyli jest lekkobieżny, a D1g2 ma powyżej 3,5.
Ja szukałem dokładnych parametrów fizykochemicznych (z punktu widzenia eksploatacji silnika), ale póki co ich nie znalazłem.
znalazłem tylko coś takiego jak w załączniku
http://www.havoline.com/en-US/products/ ... hetic.html
Bo mi po głowie kołacze się właśnie sytuacja odwrotna, że to Dexos2 ma HTHS poniżej 3,5, czyli jest lekkobieżny, a D1g2 ma powyżej 3,5.
Ja szukałem dokładnych parametrów fizykochemicznych (z punktu widzenia eksploatacji silnika), ale póki co ich nie znalazłem.
znalazłem tylko coś takiego jak w załączniku
http://www.havoline.com/en-US/products/ ... hetic.html
- Załączniki
-
- HAVOLINE.pdf
- (345.03 KiB) Pobrany 61 razy
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Ja tam zalałem poczciwym MOTUL X-Cleen 5W40.
I wszystko śmiga.
GM dopiął swojego Olej będzie sie sprzedawał jak świeże bułeczki przez panikę.
I wszystko śmiga.
GM dopiął swojego Olej będzie sie sprzedawał jak świeże bułeczki przez panikę.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 cze 2017, 13:04
- Posiadane auto: Astra V
- Silnik: 1.4 T 125KM
- Rocznik auta: 2015
- Miasto: Gliwice
- Województwo: śląskie
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
arekb84 pisze:Pierwsza Astra K zjechała z linii w Gliwicach 29.09.2015... Jaką masz dokładną datę produkcji?
To jest oficjalna data rozpoczecia produkcji ale w takiej fabryce przedtem jedzie po linii kilkaset samochodów tzw.przedprodukcyjnych które pracownicy uczą sie składac.Oficjalnie nie powinny być dopuszczone do sprzedaży. Jesli jednak kontrola jakosci zaakceptuje ich wykonanie trafiają np. jako auta demonstracyjne do dilerów,do testów walidacyjnych itd.Po nr VIN mozna stwierdzić ich dokładną date produkcji
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Fuks pisze: Chyba masz udziały w Motulu
Nie mam nic wspólnego z branza olejową pracuje w FCA.
Dlatego polecam ten olej ponieważ tak jak pisałem wcześniej zalewamy go na życzenie klientów do JTS, TBI, t-jet, MA oraz do M-jet.
I nic nikomu sie nie dzieje ( wariaty, tłoki całe łancuchy też, napinacze sie nie trzaskają itp)
Nie które maja po 200tys/km i silniki są w doskonałej kondycji.
Nawet policyjne TBI na nim jeżdżą. Tam jedynie to turbo zarzyną ale to przez użytkowanie i specyfikę pracy samochodu.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Konkretnie, ten zalałeś?
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
A to jest jego odpowiednik w klasie 5w30?
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... n-efe-5w30
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... n-efe-5w30
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Ale wole wlać 40 lepiej trzyma parametry termiczne silnika.
30 jak najbardziej na pewno będzie to lepszy wybór ni dexos 1 gen 2 tak samo jak ktoś wybierze coś z serii Mobil 1 lub Valvoline.
Wiele marek w europie ma już bezpośredni od 10-11 lat i leja ww. oleje nic sie nie dzieje.
Powtarzam po raz kolejny iz jest to wada tech. a panika napędza sprzedaż dexos 1 gen 2.
Np.
1,6 SIDI XHT oraz SHT śmigają na wszystkim co im wlewają użytkownicy od 2012/3 roku i nic się im nie dzieje.(brak wad tech)
30 jak najbardziej na pewno będzie to lepszy wybór ni dexos 1 gen 2 tak samo jak ktoś wybierze coś z serii Mobil 1 lub Valvoline.
Wiele marek w europie ma już bezpośredni od 10-11 lat i leja ww. oleje nic sie nie dzieje.
Powtarzam po raz kolejny iz jest to wada tech. a panika napędza sprzedaż dexos 1 gen 2.
Np.
1,6 SIDI XHT oraz SHT śmigają na wszystkim co im wlewają użytkownicy od 2012/3 roku i nic się im nie dzieje.(brak wad tech)
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
dziadzia82, akurat pytam w kontekście zastąpienia czymś Dexosa.
Trochę mi się przykurzyła wiedza nt olejów, a tymczasem świat poszedł do przodu.
Trochę mi się przykurzyła wiedza nt olejów, a tymczasem świat poszedł do przodu.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: uszkodzony tłok astra V 1.4 turbo
Silnik typu LET miały problemy z termostatem sterowanym elektrycznie I o nim mowa nie o silnikach typu XHT oraz LET
Była na to akcja naprawcza przeprogramowanie termostatu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości