Strona 1 z 1

sygnalizacja blędów

: 27 sty 2024, 16:01
autor: solidmaster
Mam pytanie.
Coś zaczyna fiksować i następuje optyczna sygnalizacja błędu. Może to być np check engine.
Dla przykładu niech to będzie np czujnik temp. Podłączam kompa i sprawdzam co to za błąd.
Kasuję błąd i co powinno nastąpić ............
- uruchamiam silnik - zapala się kontrolka check engine
- uruchamiam silnik - nic się nie zapala
- uruchamiam silnik - kontrolka zapala się zawsze po tym samym kolejnym uruchomieniu
U mnie w Astrze V 1,4/150 KM po skasowaniu błędu ponowna jego sygnalizacja następuje dopiero przy 3 uruchomieniu silnika.
Nie wiem czy jest to prawidłowe i czy w związku z tym element którego błąd dotyczy jest do wymiany czy też komp samochodowy
ma problem z identyfikacją. Zdania fachowców są w tym temacie podzielone. Jedni mówią, że błąd może być spowodowany
przez kontaktowanie elementów złącznych, zwarcie, może też sygnalizować wymianę elementu którego błąd dotyczy.
I moje pytanie.
Czy ponowna sygnalizacja błędu po jego skasowaniu przy ponownym zawsze 3 uruchomieniu silnika jest ok?
Pozdrawiam

Re: sygnalizacja blędów

: 27 sty 2024, 17:38
autor: SACZI
Kasowanie błędu nie usuwa usterki.
Jeżeli po skasowaniu błędu wyświetla się systematycznie ponownie po 3 uruchomieniu silnika znaczy że taki ma algorytm.
Producenci ograniczają najwidoczniej zbyt szybka i częsta reakcje na nieprawidłowości.