1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Fuks » 16 wrz 2017, 21:58

SACZI pisze:Piszę tylko o Astrze i o 1.4T.
Fuks, nie zakrzyczysz faktów, ale bez przesady w każdą ze stron.
Czy 2017 jest OK, jak pisałem, okaże się mniej więcej za rok.
W przypadku elScorpio taka awaria przy 50 kkm to dyskwalifikacja marki.
Tymczasem sam Opel porzuca 1.4na rzecz 1,5T w Insigni, a Astra w 2019-2020 doczeka się faceliftingu, zapewne z silnikami PSA


Nie krzyczę tylko po prostu nie sr... w majtki po kilku przypadkach z rocznika sprzed 2017.
Co do porzucania to na chińskim rynku 1.5 jest w Astrze reklamy-chi-skiej-wersji-astry-t403.html

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3534
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: admin » 18 wrz 2017, 12:35

Porzucanie 1.4 to taki trend który zapoczątkowała grupa VAG...przecież ich silników 1.4 też już nie ma...są 1.5

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Fuks » 18 wrz 2017, 14:10

To raczej nie porzucanie a przechodzenie na wielokrotność 0,5.
Czyli 1.0, 1.5, 2.0 koszty, koszty, koszty :)

Stolarz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:24
Posiadane auto: Opel astra k elite
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chełmno
Województwo: Kujawsko - pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Stolarz » 18 wrz 2017, 15:29

U mnie jest ta sama przypadłość czyli szarpanie przy przyspieszaniu i czasami metaliczne stuki spod maski.
Nie chce mi sie z tym nic robić.
Pozdrawiam wszystkich
Waldek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Fuks » 18 wrz 2017, 15:55

Jak Ty z tym nic nie zrobisz, to coś zrobi coś z Tobą. :)
Znaczy się stanie auto w polach.

Stolarz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:24
Posiadane auto: Opel astra k elite
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chełmno
Województwo: Kujawsko - pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Stolarz » 20 wrz 2017, 18:31

Assistance i czteroletnia gwarancja. A po tym czasie zmiana auta.
Waldek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Fuks » 20 wrz 2017, 22:08

Jak przejedzie 4 lata to potem będzie latało do 250 tys :)

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: colins » 20 wrz 2017, 22:18

O kurna. 250 tys.km to w moim przypadku z 15 lat. Do tego czasu to zmienię ze 4 albo więcej aut (choć zawsze obiecuję sobie, że ten wehikuł to już na pewno ostatni). :D

Stolarz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:24
Posiadane auto: Opel astra k elite
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chełmno
Województwo: Kujawsko - pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Stolarz » 21 wrz 2017, 07:05

250 tys.??? Czym? Dzisiejszymi autami naszpikowanymi elektroniką? Ile bedzie trzeba włożyć, żeby dociagnac do takiego przebiegu? :roll:
Waldek

Awatar użytkownika
nadja6
Wyjadacz
Posty: 179
Rejestracja: 26 mar 2017, 17:30
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Żory
Województwo: Śląskie
Been thanked: 12 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: nadja6 » 21 wrz 2017, 07:16

Naprawdę współczesne auta nie dociągną do tego przebiegu? Nie przesadzajmy...
Miałem Megane 2009r, czyli z tego okresu gdzie rzekomo motoryzacja już się dawno skończyła, na liczniku 200kkm jak sprzedawałem i z tym autem nic się nie działo, niezawodny egzemplarz się chyba trafił czy co? A francuzy niby takie złe. Chciałbym aby Astra powtórzyła ten wynik, zobaczymy. Chociaż korci mnie zmiana co roku na nowy, ze względu na zniżkę pracowniczą przy zakupie.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Fuks » 21 wrz 2017, 10:20

Stolarz pisze:250 tys.??? Czym? Dzisiejszymi autami naszpikowanymi elektroniką? Ile bedzie trzeba włożyć, żeby dociagnac do takiego przebiegu? :roll:

Biadolenie znowu. Co ma elektronika do przebiegu?
80tys rocznie i spokojnie można w 3 lata zrobić taki przebieg.
Wchodził Mercedes W124 i W140 ależ on miał nowinek i elektroniki (w porównaniu do poprzednich aut w tamtych czasach). :)

Stolarz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:24
Posiadane auto: Opel astra k elite
Silnik: 1,4 turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Chełmno
Województwo: Kujawsko - pomorskie
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Stolarz » 21 wrz 2017, 11:55

Czy aby napewno nic? Pozdrawiam
Waldek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Fuks » 21 wrz 2017, 19:27

No ja bym bardziej obawiał się raczej tłoków i innych mechanicznych słabości silnika

elScorpio
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 05 wrz 2017, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: elScorpio » 22 wrz 2017, 08:44

No i dałem się podpuścić przez aso. Niby się starają ale nieudolnie jak nigdy. Na bazie mojego 10-letniego doświadczenia miałem podstawy ich do tej pory bronić, ale przy obecnej sytuacji chyba zacznę weryfikować tą opinię. Cały poprzedni tydzień byłem przekonany, że "mechanicznie ok" oznaczało iż kompresja była również sprawdzona, ale przy ostatniej wizycie próbowałem im zasugerować i tak jej sprawdzenie raz jeszcze. Auto zostało bo upierali się na wtryski a nie mieli przyrządu do ściągania. Czekałem i cisza. W końcu sam wczoraj zadzwoniłem, a rezolutny pan poinformował, że sprawdzili i wtryski są w porządku. Wzięli sprawdzili i nie ma ciśnienia na 1 cylindrze. Dobrze, że im tego na początku sprawdzenia nie sugerowałem (sarkazm). Nadal go rozbierają i dopiero jutro coś mi powiedzieć zdołają (3 dni na zdjęcie głowicy potrzebują - brawo!). Nie wiem czy za chwilę nie będę musiał przerzucić się z moim problemem na drugi, bardzo długi wątek o problemach z 1 tłokiem. Widziałem na jednym z forów dot. mokki jak mechanik oplowski tam postował w sprawie Astry K z tym silnikiem jako przestroga dla userów mokki bo tam też ten silnik wstawiają. Być może temat i tu znany to tylko powiem, że na życzenie mogę podlinkować do tego postu a foty aby obejrzeć tej masakry to specjalnie się tam rejestrowałem. Silnik ma prawdopodobnie wadę konstrukcyjną jak on twierdzi i coś wspomina o więcej jak jednym egzemplarzu.
Ciekawe co mi powiedzą jutro i ciekawe co będą radzić. Szkoda gadać. Załamka.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Segor » 22 wrz 2017, 09:08

Brak ciśnienia na pierwszym tłoku to tak jak piszesz prawie na pewno: uszkodzony-t-ok-astra-v-1-4-turbo-t475.html
Obrazek

dapi
Wyjadacz
Posty: 120
Rejestracja: 03 sie 2016, 16:14
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1,4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: dapi » 22 wrz 2017, 21:22

Panowie zarobiłem dzisiaj reset ECU i się poprawiło w co przyznaję, że nie wierzyłem. Będę dalej testował o wynikach powiadomię.

Awatar użytkownika
nadja6
Wyjadacz
Posty: 179
Rejestracja: 26 mar 2017, 17:30
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Żory
Województwo: Śląskie
Been thanked: 12 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: nadja6 » 23 wrz 2017, 07:51

nie ma ciśnienia na pierwszym cylindrze, brzmi to jak wyrok...

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

elScorpio
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 05 wrz 2017, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V HB Dynamic
Silnik: 1.4T 150KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: elScorpio » 23 wrz 2017, 21:05

diagnoza oficjalna u mnie: tłok nr 1 - pokruszone pierścienie, pęknięcia na tłoku - czekam na decyzję Opel Polska. :( oficjalnie przerzucam się na wątek o pękniętym tłoku.

adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: adax » 23 wrz 2017, 22:56

Tak to jest nowa technologia i wychodzą najczęściej różne cudowianki.Mozna się pocieszać,ze z 2017 są lepiej dopracowane...

Benny
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 27 kwie 2017, 12:31
Posiadane auto: Opel Astra V ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo S/S 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Benny » 04 paź 2017, 07:48

Cześć,

Jak już wcześniej pisałem w przypadku mojego samochodu nic nie pomogło.
Wymiana oleju na d1g2, lepsze paliwa, czyszczenie wtrysków, podobno szukali endoskopem awarii tłoków.
Lepsze paliwo, i nowy olej przez chwile zadziałały, ale był to raczej efekt placebo...
Wczoraj dostałem telefon z serwisu, że niemiecki odział gm przysłał do nich info., że wysyłają nowe wtryskiwacze i że to ma rozwiązać problemy mojego samochodu. Czekam aż przyśla i jade na wymianę ... dam znac

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Segor » 04 paź 2017, 09:23

Benny pisze:podobno szukali endoskopem awarii tłoków.
Tego przypadkiem nie sprawdza się pomiarem kompresji na cylindrze?
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: marwisn » 04 paź 2017, 09:39

Sprawdza. Endoskop moze to potwierdzić bez zwalania głowicy.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Segor » 04 paź 2017, 09:45

To głowicę trzeba ściągać do pomiaru kompresji? Byłem przekonany, że demontuje się świece i wkręca manometr.
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: marwisn » 04 paź 2017, 10:05

Ja mówię o identyfikacji uszkodzonych elementów.

Pomiar to wkręcanie manometru w miejsce świecy. Odpinasz resztę świec, gaz w podłogę i kręcisz.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Segor » 04 paź 2017, 10:31

No ale jak ciśnienie będzie ok, to chyba nie ma co szukać dziury w całym, a myślę, że jest możliwy problem z ciśnieniem bez porysowanego cylindra.
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: SACZI » 04 paź 2017, 16:25

Benny pisze:... podobno szukali endoskopem awarii tłoków...

No brawo!
Coraz lepsze kwiatki wychodzą w tych ASO Opla.
Akurat awaria tłoków jest tak zlokalizowana, że od góry niczego nie widać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Beep
Wyjadacz
Posty: 202
Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Beep » 04 paź 2017, 16:38

Niekoniecznie. Jeśli gładź cylindra zostanie uszkodzona to endoskopem się to zobaczy. Uszkodzona gładź cylindra = prawdopodobnie uszkodzony tłok
Obrazek

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: grandmaster » 26 paź 2017, 08:57

u mnie narazie brak objawów jednak auto nie było przegonione. jedynie 200km jednorazowo ale to tak delikatnie że spalanie wyszło mi 5,2 L/100km (tak wiem wstyd) przy zapiętym tempomacie 102kmh, droga krajowa. za tydzień jadę 400km 4osoby na pokładzie to sprawdzę czy posiadam omawiane usterki w tym temacie.
głupie pytanie ale: jak resetuje się ecu? (reset ecu to kasowanie wszystkich błędów tak jak przez podłączenie obd2?) tylko przez odłączenie klem? odłącza się je z akumulatora czy pod maską gdzie są doprowadzone kable? (i ładuje się akumulator podpinając do aku czy pod maskę jak rozruch i instrukcja mówi?)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: Segor » 26 paź 2017, 09:01

Akumulator ładujesz tak jak Ci prościej. Jak od przodu to z przodu, jak od tyłu to możesz bezpośrednio do aku.
Reset jest po odłączeniu na ileś minut aku.
Kasowanie błędów to nie to samo co reset ecu. Kasując błędy kasujesz konkretnie to. Reset ecu powoduje zapewne przywrócenie domyślnych ustawień komputera (nawet nie wiem czy błędy się przy okazji kasują).
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm

Postautor: kuba » 26 paź 2017, 09:02

grandmaster pisze:głupie pytanie ale: jak resetuje się ecu?

zrzucasz klemy z aku, najlepiej w bagażniku, na min 15 min i reset zrobiony ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości