1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Ciekawe, że od paliwa zależy konkretny moment (w tym przypadku ~3000 rpm) w którym tracimy spadek mocy... Wydaje mi sie, że jakby paliwo mialo byc kiepskie to nie bylo by kiepskie tylko przy 3000. Ja osobiscie nie poczułem nic dziwnego u siebie - ale sprawdzę konkretniej okolice 3000 rpm. Leje na Orlenie Verve 98.
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
A czy te silniki nie mają zmiennych faz rozrządu? Poniżej cytat z netu z zasady działania:
"Do pewnych obrotów zawory otwierane są przez krzywki o profilach sprzyjających spokojnej i oszczędnej jeździe. Powyżej określonej granicy obrotów dźwigienki trafiają na inny zestaw krzywek, zapewniających silnikowi sportową charakterystykę. Przesunięcia dokonuje układ hydrauliczny, sygnał daje elektroniczny sterownik. Hydraulika odpowiada również za to, by w pierwszej fazie pracowały tylko dwa zawory w każdym cylindrze, a w drugiej pełny układ czterozaworowy."
Czy zatem ten przeskok przy 3tys obrotów to nie jest czasem przejście na drugi zestaw krzywek?
"Do pewnych obrotów zawory otwierane są przez krzywki o profilach sprzyjających spokojnej i oszczędnej jeździe. Powyżej określonej granicy obrotów dźwigienki trafiają na inny zestaw krzywek, zapewniających silnikowi sportową charakterystykę. Przesunięcia dokonuje układ hydrauliczny, sygnał daje elektroniczny sterownik. Hydraulika odpowiada również za to, by w pierwszej fazie pracowały tylko dwa zawory w każdym cylindrze, a w drugiej pełny układ czterozaworowy."
Czy zatem ten przeskok przy 3tys obrotów to nie jest czasem przejście na drugi zestaw krzywek?
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Krzysiec pisze:Ciekawe, że od paliwa zależy konkretny moment (w tym przypadku ~3000 rpm) w którym tracimy spadek mocy... Wydaje mi sie, że jakby paliwo mialo byc kiepskie to nie bylo by kiepskie tylko przy 3000. Ja osobiscie nie poczułem nic dziwnego u siebie - ale sprawdzę konkretniej okolice 3000 rpm. Leje na Orlenie Verve 98.
U mnie dokładnie przy 3000 to się nie dzieje. Najlepiej to odczuć jak np na 4 ma się około 2400 i się doda gazu niekoniecznie w podłogę tak na 3/4 wystarczy czuć wtedy jak ma czkawke delikatna a powyżej 3000 już idzie gladko.
W sumie sprawa wygląda tak że tylko chce wiedzieć czy tak to ma być i tak ten typ silników ma, nie przeszkadza mi to fest ale puki astra jest na gwarancji trzeba zgłaszać wszystko skoro miało by być coś nie tak czasami.
- bobek12b
- Posty: 289
- Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 150 hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Dziś i ja zauważyłem okolice 3000 rpm, 3 bieg dostał zatrucia i odczułem brak momentu. Po chwili oddaje i normalnie przyśpiesza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 gru 2016, 12:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grodzisk Wlkp.
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
U mnie po wgraniu najnowszego oprogramowania (pod koniec grudnia) polepszyło się - nie ma utraty mocy tylko słychać ewentualnie jakieś przełączenie (takie "tyk tyk"), czasem delikatnie szarpnie i idzie jeszcze lepiej. Wcześniej po takim tykaniu był przymulony.
Wydaje mi się też, że moment tego przełączenia zmienia się w zależności od sytuacji bo raz mi się zdarzyło ok. 2500rpm (z nowym softem).
Wydaje mi się też, że moment tego przełączenia zmienia się w zależności od sytuacji bo raz mi się zdarzyło ok. 2500rpm (z nowym softem).
- bobek12b
- Posty: 289
- Rejestracja: 29 sie 2016, 07:46
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 150 hp
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
A co powiedziałeś ze wygrali ci nowy soft ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 19 gru 2016, 12:24
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grodzisk Wlkp.
- Województwo: wielkopolskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Prawdę - że czasem dostaje zadyszki około 3000. Mówili że mieli jeszcze jeden taki egzemplarz ST z początku produkcji.
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
7 grudnia miałem wgrana nową aktualizację od tego czasu jest również znaczna poprawa nie ma już spadku mocy która występowała ze auto się zamulilo. Czasami jeszcze wystepuja takie delikatne poszarpniecia w okolicach 2500-3000tyś obrotow na 4 biegu jak się mocniej padał wcisnie, wydaje mi się ze występuje to po dłuższej spokojnej jeździe może faktycznie ma to coś wspólnego z tymi zmiennymi fazami i spokojna jazda . Ogólnie mam wrażenie że występuje to coraz rzadziej albo i już na to uwagi nie zwracam.
I fakt jest taki że wydaje mi się ze lepiej przyspiesza po tej aktualizacji. Redukcja z 6 na 4 i heja:-)))
I fakt jest taki że wydaje mi się ze lepiej przyspiesza po tej aktualizacji. Redukcja z 6 na 4 i heja:-)))
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 sty 2017, 04:38
- Posiadane auto: Szybkie
- Silnik: Mocny
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Czy te aktualizacje powodują, że spalanie jest niższe?
Pozdrawiam, Adam
http://prestigecarclub.pl/listing/merce ... 80-cabrio/
http://prestigecarclub.pl/listing/merce ... 80-cabrio/
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
tifala pisze:Czy te aktualizacje powodują, że spalanie jest niższe?
Wiesz co nie zauważyłem różnicy po aktualizacji, chyba że w minimalnie w górę ale to efekt zimy
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
bobek12b pisze:Dziś i ja zauważyłem okolice 3000 rpm, 3 bieg dostał zatrucia i odczułem brak momentu. Po chwili oddaje i normalnie przyśpiesza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mialem to dzis 3razy przy kickdownie z4 na 3 i papciu w podlodze ... wku**** bo auto jakby wgl nie mialo zaplonu przez sekunde a potem ogien i glosne klikniecie pod maska. No coz moi mili ... vauxhall ma jutro bombardowanie
- Adp89
- Posty: 513
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
- Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 34 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
U mnie też kilka razy była taka sytuacja. Dzisiaj żonie przytrafiło się to podczas ruszania. Wczesnej również przy obrotach +- 3000.
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
U mnie pani na jezdzie testowej ktora trwala 5 min i pokazalem jej pelen zakres 4biegow od 1000-6000 rpm, ona nie czula podszarpywan i utraty mocy przy ~3000rpm... a wyraznie bylo czuc czy to 25mph czy 110 , coz moj prawnik juz pismo przygotowuje
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
I chwała Ci za to, jak pójdzie fama, że auta zwracają, bo jest spadek mocy, to może w końcu wezmą się do roboty i znajdą przyczynę. A jak już ją znajdą, to będzie można wymusić u siebie naprawę.
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
No segor masz wyczucie, dzwonili z aso 7min temu ze wykryli usterke w 40 egzemplarzach i beda szukac co sie dzieje, jak chxe moge odebrac samochod zastepczy corsa vxr
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
- Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Tomaszów Mazowiecki
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Tak i u mnie poszedł biały dym z wydechu. Sytuacja taka. Wyjeżdżam ze ślimaka na S8 na Piotrków w lusterku widzę tira co naparza ok. 100 km/h to myślę dam w pedał na rozbiegu z prawej i będę szybszy od niego. A tu d..a. Auto zmuliło musiałem odpuścić "dużego" i dopiero wjechać na trasę.
Dzwoniłem dzisiaj do ASO czy mogą mi telefonicznie powiedzieć czy to był przypadek czy mam do nich jechać na diagnozę.
Pan z ASO oczywiście udał kompletnego idiotę, że nie możliwe aby w nowym aucie coś takiego miało miejsce jednak zaprosił na diagnostykę.
Jadę w tygodniu może coś znajdą?
Proszę koleżeństwo o podpowiedzi przed wizytą aby nie wystrychnęli mnie na dutka.
Dzwoniłem dzisiaj do ASO czy mogą mi telefonicznie powiedzieć czy to był przypadek czy mam do nich jechać na diagnozę.
Pan z ASO oczywiście udał kompletnego idiotę, że nie możliwe aby w nowym aucie coś takiego miało miejsce jednak zaprosił na diagnostykę.
Jadę w tygodniu może coś znajdą?
Proszę koleżeństwo o podpowiedzi przed wizytą aby nie wystrychnęli mnie na dutka.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
To powiedz, że poczytałeś trochę na forum Astry i na angielskim i problem jest nagminny (nie jest ale warto podkolorować). I mają coś z tym zrobić, bo jak będzie się powtarzać to zarządzasz wymiany silnika (bo ten nie jest zgodny z umową). Najważniejsze to być stanowczym, nie chamskim. No i postawić na swoim - mają diagnozować aż wykryją usterkę. Może pierwsza wizyta nie musi być aż tak ostra, ale jakby Ci się powtórzyła sytuacja, to ja bym już atakował. Na szczęście ja na razie nie mam żadnych przygód z wciskaniem gazu. Wręcz mam wrażenie jakby ostatnio zaczęło autko lepiej ciągnąć. Może przekroczyłem tą magiczną wartość przebiegu gdzie auto się dociera, a może to placebo
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Segor pisze:I mają coś z tym zrobić, bo jak będzie się powtarzać to zarządzasz wymiany silnika (bo ten nie jest zgodny z umową). Najważniejsze to być stanowczym, nie chamskim.
Z tymi wymianami czegokolwiek to nie jest takie proste jak by się wydawało, GM słynie z tego ze ma swoje wewnętrzne normy w taki sposób skonstruowane, żeby takie niedoróbki się w nich mieściły, na pewno będą wiedzieli czym to tłumaczyć. W ramach ciekawostki offtopowo trochę, powiem Wam, że nawet jak znajdziecie jeden element powtórnie lakierowany w aucie, a nie jesteście w stanie udowodnić, że odbyło się to poza produkcją - to i tak GM zmieści to lakierowanie w swojej normie, która dopuszcza grubość powłok do 350 um na fabrycznie nowym samochodzie, wg nich auto będzie pełnowartościowe. Czyli w praktyce możliwe jest nawet 3-krotne lakierowanie elementu, bo np. "kontrola jakości nie przepuściła..." Normy są oczywiście po to żeby ukryć różne historie, typu uszkodzenia transportowe, parkingowe itp. Sprawa oczywiście do wygrania, ale tylko sąd.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Wiec bylem i ... dupa. Nasz GMowski Vtec dziala z lagiem bo system jest w pelni elektryczny(nie mechaniczny jak w hondach np) czyli krzywki zmieniaja sie od wieru warunkow (jak deptasz, ile jedziesz, czy tryb sport itp). U mnie kombinowali, szukali itp. Ale na nic dalej po spokojnej jezdzie i naglym kickdownie slychac "klik-klik", szarpniecie i ogien , auto idzie jak kuna. Ja jako mechanik rozumiem ti zjawisko, ale jako uzytkownik jestem wkurzony. Mozna bylo uzyc sprawdzonego vteca dzialajacego na cisnienie oleju ... w trybie sport nie wystepuje bo silnik ma te "sportowe" krzywki. Coz musimy sie przyzwyczaic :p
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
A ja nie rozumiem... Skoro jest sterowany elektronicznie, to powinien być szybszy niż system "analogowy". Z tego co piszesz wynika, że zestaw krzywek jest zmieniany przez komputer i jakiś element sterujący - silniczek? elektromechaniczny siłownik? No to rozumiem, że mechanizm zmiany krzywek działa zbyt wolno i tyle? To jakim cudem ten na ciśnienie działa wystarczająco szybko? Wydaje mi się, że po prostu dali ciała z tym mechanizmem zmiany, a nie mają nic innego do zaproponowania (po prostu go źle zaprojektowali).
Widocznie ja jeżdżę na tyle dynamicznie, że silnik jest cały czas na tych "sportowych" krzywkach, skoro nie uświadczam takich problemów (i pewnie dlatego mam średnie spalanie ~9l/100km).
Widocznie ja jeżdżę na tyle dynamicznie, że silnik jest cały czas na tych "sportowych" krzywkach, skoro nie uświadczam takich problemów (i pewnie dlatego mam średnie spalanie ~9l/100km).
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
A pisałem wcześniej że to przełączają się wałki a nie żaden spadek mocy, mam Civika i też to czuję jak się zmienia, w Fordach też najpierw przełączą się wałki zanim ruszy turbo a Wy tylko serwis i serwis...
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Czułem to w J, czuje to w K i to jest dla mnie norma, nie widzę problemu. Każde ASO powie to samo: Zmienne fazy rozrządu. Kropka.
Tym bardziej że ja nie widzę spadku mocy, jest milisekundowa przerwa w jej dostawie, a to nie jest spadek, auto rwie do przodu.
Tym bardziej że ja nie widzę spadku mocy, jest milisekundowa przerwa w jej dostawie, a to nie jest spadek, auto rwie do przodu.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Raz, że nie mamy 100% pewności, że to o to chodzi, a dwa, że skoro ten typ tak ma to wszyscy powinni takie coś zauważać? Ja u siebie nie zauważam żadnego dławienia, po prostu na niskich obrotach jest niska moc. Na jeździe testowej robiłem takie coś: 2k obrotów na 4 biegu i gaz w podłogę. Długo, długo nic, a przy 3,3-3,5k obrotów wgniatał w fotel. Nie było czuć żadnego dławienia, po prostu nagły, płynny wzrost mocy. Z takiego opisu nie wskazywałoby to na zmianę VTECa.
A skoro ja nie zauważam takich problemów, to może jednak coś da się poprawić tego VTECa aby działał żwawiej?
Ktoś kto ma takie problemu musiałby przyjechać do mnie i byśmy potestowali, bo może ja inaczej jeżdżę
Odnośnie Forda, to jak testowałem Focusa to szedł jak burza od 2k obrotów, to co wałki zmieniają się już poniżej 2k obrotów? To niech tak przeprogramują AK, żeby też zmieniały się przy 2k i problem rozwiązany
A skoro ja nie zauważam takich problemów, to może jednak coś da się poprawić tego VTECa aby działał żwawiej?
Ktoś kto ma takie problemu musiałby przyjechać do mnie i byśmy potestowali, bo może ja inaczej jeżdżę
Odnośnie Forda, to jak testowałem Focusa to szedł jak burza od 2k obrotów, to co wałki zmieniają się już poniżej 2k obrotów? To niech tak przeprogramują AK, żeby też zmieniały się przy 2k i problem rozwiązany
- George
- Posty: 448
- Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
- Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
- Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sutton in Ashfield
- Województwo: Wielka Brytania
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Ja tylko napisalem to co uslyszalem :p nie robi mi to, robi sie juz wiosna czas na mody :p
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Może coś w tym być co piszecie bo u mnie takie zjawisko występowało tylko np przy jeździe na tempomacie jednostajna jazda ze stała prędkością np 100km/h przez dłuższy okres i nagle but i zdążyło się klik klik. A po jeździe dynamicznie jak sie ja krecilo do 5tyś na kilku biegach to 0 problemow za każdym razem moc
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
- Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Tomaszów Mazowiecki
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Reasumując co koledzy napisali w ASO nas obśmieją, że klient przewrażliwiony jest.
Tutaj dodam, że z ASO Opla kiedyś walczyłem jeżdżąc Astrą III z 1,3 cdti. Praktycznie od początku tj. pierwszy przypadek przy przebiegu 1000 km nastąpił gwałtowny spadek mocy przy ostrym wciśnięciu gazu. Objaw pojawiał się nieregularnie (raz na 1000 do raz na 5000 km). Dopiero przy przebiegu ok. 40 000 km zdiagnozowano, że wina leżała w blokowaniu się zmiennej geometrii łopatek turbiny. Efekt wymiana turbo na nowe.
Potem przejechałem jeszcze tym autem ponad 250 000 km i ani razu się to nie powtórzyło.
Dziękuję za wskazówki. Jednak będę męczył ASO o prawidłową diagnozę problemu
Tutaj dodam, że z ASO Opla kiedyś walczyłem jeżdżąc Astrą III z 1,3 cdti. Praktycznie od początku tj. pierwszy przypadek przy przebiegu 1000 km nastąpił gwałtowny spadek mocy przy ostrym wciśnięciu gazu. Objaw pojawiał się nieregularnie (raz na 1000 do raz na 5000 km). Dopiero przy przebiegu ok. 40 000 km zdiagnozowano, że wina leżała w blokowaniu się zmiennej geometrii łopatek turbiny. Efekt wymiana turbo na nowe.
Potem przejechałem jeszcze tym autem ponad 250 000 km i ani razu się to nie powtórzyło.
Dziękuję za wskazówki. Jednak będę męczył ASO o prawidłową diagnozę problemu
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
ten "klik-klik", który słyszycie, to coś takiego jak na tym filmie? https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE -jeśli tak, to prawdopodobnie jesteście na drodze do rozwalenia tłoka.
druga rzecz - na czeskim forum ktoś zwrócił się do firmy zajmującej się chip-tuningiem z pytaniem o ten spadek mocy, czy da się to naprawić zmianą software'u ECU (firma oferowała już gotowe chipy dla silników 1.4T). odpisali mu, że faktycznie przerabiali już silniki 1.4T z nowej astry i żadnych problemów w samym oryginalnym oprogramowaniu ECU nie znaleźli. jednakże mają informacje z zaufanego źródła (technik w serwisie Opla, z którym już długo współpracują), że Opel miał rzekomo użyć złych materiałów przy produkcji tłoków - w cylindrach jest wyższa temperatura spalania, niż te tłoki są w stanie wytrzymać. podobno serwis Opla, w przypadku stwierdzenia tej wady, wymienia tłoki na nowe, prawdopodobnie z poprawioną konstrukcją, a oni sami z tego właśnie powodu na chwilę obecną wstrzymali się z chip-tunningiem tych silników. Problem ma dotyczyć 1.4T i 1.6T.
druga rzecz - na czeskim forum ktoś zwrócił się do firmy zajmującej się chip-tuningiem z pytaniem o ten spadek mocy, czy da się to naprawić zmianą software'u ECU (firma oferowała już gotowe chipy dla silników 1.4T). odpisali mu, że faktycznie przerabiali już silniki 1.4T z nowej astry i żadnych problemów w samym oryginalnym oprogramowaniu ECU nie znaleźli. jednakże mają informacje z zaufanego źródła (technik w serwisie Opla, z którym już długo współpracują), że Opel miał rzekomo użyć złych materiałów przy produkcji tłoków - w cylindrach jest wyższa temperatura spalania, niż te tłoki są w stanie wytrzymać. podobno serwis Opla, w przypadku stwierdzenia tej wady, wymienia tłoki na nowe, prawdopodobnie z poprawioną konstrukcją, a oni sami z tego właśnie powodu na chwilę obecną wstrzymali się z chip-tunningiem tych silników. Problem ma dotyczyć 1.4T i 1.6T.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
Puchniecie tłoka było tylko w 1,6 LET i 1,4 NET. Przez zubożenie mieszanki EGT dochodziło do 980 stopni/C.
W Astra V w 1.4 XFT oraz w 1,6 SHT problem nie występuje.
W Astra V w 1.4 XFT oraz w 1,6 SHT problem nie występuje.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
dziadzia82 pisze:Puchniecie tłoka było tylko w 1,6 LET i 1,4 NET. Przez zubożenie mieszanki EGT dochodziło do 980 stopni/C.
W Astra V w 1.4 XFT oraz w 1,6 SHT problem nie występuje.
kilka osób już ma tłok w kawałkach, więc jakiś problem chyba występuje.. w każdym razie ja tylko powtarzam, co odpisał czeski oddział quantum tuningu na pytanie dotyczące dokładnie naszych silników z Astry K.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 turbo - spadek mocy przy 3000rpm
to jest dźwięk spalania stukowego coś jest nie tak z zasilaniem silnika albo zubożenie mieszanki.
Mogą się kanały dolotowe zacinać przez to jest zubożenie mieszanki lub coś poknocili z AFR
A tutaj cos więcej o tym problemie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html
A16LET przyda się na pewno. Mianowicie w tej wersji silnikowej przyczyną pęknięcia zazwyczaj czwartego tłoka jest przegrzanie czego powodem jest nie otwarcie termostatu a jest tam elektroniczny. Termostat ten ma się otworzyć za każdym razem gdy dajecie w komin swojej Insignii przy 90 stopniach a gdy jeździcie nie obciążając nadmiernie silnika to przy 105 dopiero się otwiera. Dlatego zazwyczaj pęknięcie jest przy spokojnej jeździe a nie przy prostowaniu komina. Przy prostowaniu w króćcu przy termostacie jest grzałka która grzejąc podnosi temp. w tej części układu chłodzenia dlatego otwiera się szybciej jak prostujecie komin i problemu nie ma. Gorzej jak ktoś jeździ ekonomicznie, wtedy grzałka się nie włącza a zatem termostat otwiera się w tej wyższej temperaturze. Czy jest na to lekarstwo? Tak bardzo proste. Należy pojechać do dobrego elektronika samochodowego i zaprogramować termostat na 90 stopni cały czas czy silnik jest obciążony czy nie i po problemie. Przepadki pęknięcia 4 tego tłoka w tym silniku i tak są marginalne i zdarzają się w jednym takim silniku na 10000. Tak więc jest on i tak dosyć trwały jak konkurencja. Generalnie to silnik oferujący frajdę z jazdy za nie wielkie pieniądze w eksploatacji. Trzeba pamiętać o dobrym oleju i o regulacji zaworów w szczególności na gazie i można śmiało go brać
Mogą się kanały dolotowe zacinać przez to jest zubożenie mieszanki lub coś poknocili z AFR
A tutaj cos więcej o tym problemie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html
A16LET przyda się na pewno. Mianowicie w tej wersji silnikowej przyczyną pęknięcia zazwyczaj czwartego tłoka jest przegrzanie czego powodem jest nie otwarcie termostatu a jest tam elektroniczny. Termostat ten ma się otworzyć za każdym razem gdy dajecie w komin swojej Insignii przy 90 stopniach a gdy jeździcie nie obciążając nadmiernie silnika to przy 105 dopiero się otwiera. Dlatego zazwyczaj pęknięcie jest przy spokojnej jeździe a nie przy prostowaniu komina. Przy prostowaniu w króćcu przy termostacie jest grzałka która grzejąc podnosi temp. w tej części układu chłodzenia dlatego otwiera się szybciej jak prostujecie komin i problemu nie ma. Gorzej jak ktoś jeździ ekonomicznie, wtedy grzałka się nie włącza a zatem termostat otwiera się w tej wyższej temperaturze. Czy jest na to lekarstwo? Tak bardzo proste. Należy pojechać do dobrego elektronika samochodowego i zaprogramować termostat na 90 stopni cały czas czy silnik jest obciążony czy nie i po problemie. Przepadki pęknięcia 4 tego tłoka w tym silniku i tak są marginalne i zdarzają się w jednym takim silniku na 10000. Tak więc jest on i tak dosyć trwały jak konkurencja. Generalnie to silnik oferujący frajdę z jazdy za nie wielkie pieniądze w eksploatacji. Trzeba pamiętać o dobrym oleju i o regulacji zaworów w szczególności na gazie i można śmiało go brać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości