Brak mocy poniżej 4100 obrotów
: 25 lut 2020, 19:47
Hej,
Zaczynam się poważnie zastanawiać czy wydaje mi się, czy coś jest nie tak: Mam Astrę 1.4 150KM automat (dynamic) z 2017 roku (RM 2017). Przez długi czas byłem zadowolony z przyspieszenia, ale od jakiegoś czasu wydawało mi się, że coś jest nie tak. Powiedziałem o tym w ASO ale oczywiście olali i nic nie widzą, ale udało mi się powtórzyć.
Problem jest taki, że od 3000-4100 obrotów (a może nawet od 0) nie ma mocy. Dosłownie tak jakby turbina w ogóle się nie kręciła.
Przykładowo - jadę około 135km/h, wciskam gaz do dechy, automat zrzuca z 6 na 5 i wskakuje na około 3000 obrotów. I przyspiesza do ~145km/h bardzo powoli, jakieś 20 sekund. Nie da się zrzucić biegu niżej, albo zrzuca na sekundę i od razu wraca, albo wyskakuje zmiana biegu niemożliwa. W momencie kiedy obrotomierz przekracza 4100 obrotów dostaję kopa w plecy i przyspieszam od 145 do 165 szybciej niż ze 135 do 145...
Jeżeli zacznę przyspieszanie od 120-130km/h automat zrzuci bieg na 4, obroty wskakują dokładnie na 4100 i przyspiesza idealnie.
Miał ktoś taki problem? Wydaje mi się i było tak zawsze czy coś jest nie tak?
Przebieg niecałe 44 000km
Zaczynam się poważnie zastanawiać czy wydaje mi się, czy coś jest nie tak: Mam Astrę 1.4 150KM automat (dynamic) z 2017 roku (RM 2017). Przez długi czas byłem zadowolony z przyspieszenia, ale od jakiegoś czasu wydawało mi się, że coś jest nie tak. Powiedziałem o tym w ASO ale oczywiście olali i nic nie widzą, ale udało mi się powtórzyć.
Problem jest taki, że od 3000-4100 obrotów (a może nawet od 0) nie ma mocy. Dosłownie tak jakby turbina w ogóle się nie kręciła.
Przykładowo - jadę około 135km/h, wciskam gaz do dechy, automat zrzuca z 6 na 5 i wskakuje na około 3000 obrotów. I przyspiesza do ~145km/h bardzo powoli, jakieś 20 sekund. Nie da się zrzucić biegu niżej, albo zrzuca na sekundę i od razu wraca, albo wyskakuje zmiana biegu niemożliwa. W momencie kiedy obrotomierz przekracza 4100 obrotów dostaję kopa w plecy i przyspieszam od 145 do 165 szybciej niż ze 135 do 145...
Jeżeli zacznę przyspieszanie od 120-130km/h automat zrzuci bieg na 4, obroty wskakują dokładnie na 4100 i przyspiesza idealnie.
Miał ktoś taki problem? Wydaje mi się i było tak zawsze czy coś jest nie tak?
Przebieg niecałe 44 000km