Re: Olej opel.
: 17 lip 2019, 16:36
coś z tym jest
Ogólnopolskie Forum Użytkowników Opla Astry 5 (K) - Car of the Year 2016
https://astra5klub.pl/
wiesiek3d pisze:SACZI pisze:Jaki macie stosunek do płukanek olejowych?
Można stosować
komisarzryba pisze:SACZI pisze:Jaki macie stosunek do płukanek olejowych?
taki jak do lewatywy
colins pisze:... Czasem odnoszę wrażenie, że wszystko dzieje się w jednej dużej manufakturze gdzieś na prowincji Chin i tam skośnookie człowieki gotują w jednym garze takie oleum,
...
a europejskie odbiorcy myślą, że przechytrzyli ASO, a tak naprawdę otrzymują jak jeden dokładnie ten sam olej, za to z wymarzoną etykietą. Niektórzy na życzenie nawet ze stosowną aprobatą Opla czy innego Renaura.
Być może było szybciej. Tak to działa raczej...Przemek87 pisze:Dlaczego w książce serwisowej mając do wyboru, dexos1 i dexos1 gen2 zaznaczyli ten pierwszy?
Przemek87 pisze:Dlaczego w książce serwisowej mając do wyboru, dexos1 i dexos1 gen2 zaznaczyli ten pierwszy?
Wysłane z mojego SM-T700 przy użyciu Tapatalka
Ja bym brał Penrite, ale tak naprawdę to pewnie bez znaczenia Psychicznie oleje D1g2 mam aktualnie poukładane w takiej kolejności:Przemek87 pisze:Penrite ENVIRO+ GF-5 5w30 czy Motul 8100 ECO-LITE 5W-30, który według was jest lepszy?
vzduch pisze:...Przemek87 pisze:Penrite ENVIRO+ GF-5 5w30 czy Motul 8100 ECO-LITE 5W-30, który według was jest lepszy?
Psychicznie oleje D1g2 mam aktualnie poukładane w takiej kolejności:
1. Penrite
2. Motul
3. Yacco
4. Valvoline
5. Millers
...
SACZI pisze:vzduch pisze:...Przemek87 pisze:Penrite ENVIRO+ GF-5 5w30 czy Motul 8100 ECO-LITE 5W-30, który według was jest lepszy?
Psychicznie oleje D1g2 mam aktualnie poukładane w takiej kolejności:
1. Penrite
2. Motul
3. Yacco
4. Valvoline
5. Millers
...
A na jakiej podstawie taka kolejność ... ?
Bo szczerze mówiąc, ja nie mam pojęcia, który olej może być "lepszy, który gorszy".
Znam:
- GM'a - cieniutka oliwa, zrobiona tak, aby tylko silnika nie dobiła za szybko; robiłem jego analizę w laboratorium
- Motula (troszeczkę) - silnik pracuje bez zmian w stosunku do GM'a. Wg karty, ma odrobinę wyższe lepkości i HTHS 3.3, czyli "prawie" 3,5
Reszta .... N I C
vzduch pisze:@SACZI, dokładnie tak, ale szczypta rozsądku zachowana ...
. Zostanę przy oleju znanej marki, oleju dobrym i oryginalnym, ...
Martin pisze:Ja tam nie wiem, można powiedzieć ze człowiek się już gubi w tym wyborze ( za duży asortyment na rynku), ale Opli dużo jest we flotach, leasingu itp, latają te auta po kilka tys km miesięcznie, chyba w tych "instytucjach" nikt nie bawi się w dobór oleju po za ASO a mimo to nie słyszy się aby padały silniki.
Na pewno te wymienione oleje mają coś lepszego niż ten GM ale czy to ma aż taki wpływ na silnik..ja juz sam nie wiem..a czytałem temat o olejach. Ale czy GM, dawałby zly olej do swoich aut na całym świecie ?
Hm... Nie wiem. Pewnym jest, że wcześniejsza wymiana oleju w niczym nie zaszkodzi, a może jedynie pomóc. Pisałem też wcześniej, że Astra nie jest ikoną flot, ale nie wynika to z faktu, że nie jest ot tak, tylko zwyczajnie nie może, bo jest na rynku powiedzmy sobie mocne 3 lata, więc niewiele mogło się okazać w tym czasie. Do tego wszystkiego dochodzi czynnik postarzania produktu i nikt nie jest w stanie tego potwierdzić, ani wykluczyć.Inferno pisze:W ostatnich latach zrobiła się mania wymieniania oleju co chwilę. Samochody flotowe tłuką po 100 000 km rocznie, wymieniają w nich olej jak instrukcja każe, czyli co 30 000 km (jeszcze do niedawna nie było wskaźnika zużycia oleju) i wozy wytrzymują po 400 000 km. Potem samochody trafiają do handlarza i są sprzedawane, ale już z "nowym" przebiegiem, np.: 80 000 km. Kupuje taki samochód jakiś Janusz biznesu, robi nim po 5 000 km rocznie i chwali się potem, że już 100 000 km samochód zrobił i gdyby oleju nie wymieniał co 5 000 km, to już by mu dawno silnik padł, bo panie wymiana oleju co 30 000 to śmierć silnika po najwyżej 100 000 km.
Inferno pisze:Samochody flotowe tłuką po 100 000 km rocznie, wymieniają w nich olej jak instrukcja każe, czyli co 30 000 km (jeszcze do niedawna nie było wskaźnika zużycia oleju) i wozy wytrzymują po 400 000 km.