Strona 36 z 137

Re: Olej opel.

: 14 wrz 2017, 22:43
autor: wiesiek3d
Kolegom chodzilo o szarpanie podczas przyspieszania (czkawka) ja tego tez nie mialem przed i po wymianie bo auto z kwietnia 2017 i zalane w fabryce gen2.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 08:51
autor: DigDug
Ale na to szarpanie nie ma prawa wpływać olej. Bo niby jak ma wpływać ?? że blokuje ruch tłoków lub turbinę aż tak że ja wstrzymuje i szarpie ?? Jakiś nonsens.
Przecież olej tworzy film olejowy i im film cieńszy tym silnik ma lżej, ale idąc dalej, im bardziej gorąco tym spada lepkość i film ma tendencję do spływania, wypalania, a poza tym powierzchnie cierne metalu są coraz bliżej siebie i następuje zużycie. Przy odpowiednim przygotowaniu powierzchni stykających się (gładzi cylindra i pierścieni) zastosowanie takich niskich lepkości daje efekty w spalaniu.

Stąd producenci leją 0W-30, żeby poprzez odpowiednie parametry "obniżyć" lepkość i silnik mniej się męczył i spalał mniej benzyny, ale zarazem szybciej się "ścierał" i osiągając mniejsze zużycie paliwa ograniczają przelicznikową emisję CO2 itp. więc spełniają normę Euro6.

Ja polecam 5W-40 bo jest to złoty środek. Sam leje olej Shell 5W-40. Mrozoodpornośc jest wystarczająca 5W, a wyższa lepkość w wysokich temperaturach czyli parametr 40 gwarantuje, że film olejowy jest odpowiednio gruby, a to że silnik spali 1% paliwa więcej przez to, że będzie miał opory jakbym woził dodatkowe 50 kg w aucie, to mnie to wali. Grunt, żeby trwałość była duża.
A to słynne szarpanie to nie ma prawa w normalnej sytuacji zależeć od oleju, bo olej 0W-30 jest tak samo gęsty "na zimno" czyli przez pierwsze 5 km jazdy, jak 0W-40 czy 5W-40. Różnice są znikome. Nie wierzę w to, że jest w stanie spowodować szarpanie, przerywanie. Szarpanie czy przerywanie, to wg. mnie sprawa układu wtryskowo-zapłonowego, ewentualnie rozrządu (otwarcie zaworów) i niczego więcej.
Żeby olej miał znaczenie i to na zimno, to silnik musiałby być tak ciasno spasowany, że te szarpania spowodowane obcierką części metalowych lub klinowaniem się elementów, zwał jak zwał, spowodowałoby awarię w nie takim znowu długim przebiegu. Dla mnie kwestia oleju to jakaś dziwna sprawa. Chyba, że tak jest i to pękanie 1 tłoka to właśnie efekt z przesadzeniem z pasowaniem silnika i teraz opel próbuje ratować sytuacje lejąc super rzadki olej ??

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 09:37
autor: Segor
DigDug pisze:Ale na to szarpanie nie ma prawa wpływać olej. Bo niby jak ma wpływać ?? że blokuje ruch tłoków lub turbinę aż tak że ja wstrzymuje i szarpie ?? Jakiś nonsens.
Często coś fajnego piszesz na forum, cenne uwagi itp., ale ostatnio coraz bardziej się zastanawiam czy nie jesteś jakimś trollem konkurencji. Milion razy już napisaliśmy w tym i nie tylko tym wątku, że chodzi o LSPI. Jak nadal nie wiesz co to jest, to przeszukaj forum, lub googla.
DigDug pisze:Stąd producenci leją 0W-30, żeby poprzez odpowiednie parametry "obniżyć" lepkość i silnik mniej się męczył i spalał mniej benzyny, ale zarazem szybciej się "ścierał" i osiągając mniejsze zużycie paliwa ograniczają przelicznikową emisję CO2 itp. więc spełniają normę Euro6.
Ja polecam 5W-40 bo jest to złoty środek.
I to już też zostało raczej wyjaśnione na forum i nie podlega dyskusji, że najlepszy będzie olej 5W-40 o odpowiednich parametrach, ale pod jednym warunkiem: że nie będzie przy nim występowało LSPI. Norma Dexos 1 gen 2 ma to niby zapewniać, ale przy okazji ma słabe pozostałe parametry. Zatem idealnym rozwiązaniem będzie lanie 5w-40 z testem na LSPI i odpowiednimi parametrami, ale to dopiero po gwarancji.
DigDug pisze:Chyba, że tak jest i to pękanie 1 tłoka to właśnie efekt z przesadzeniem z pasowaniem silnika i teraz opel próbuje ratować sytuacje lejąc super rzadki olej ??
Pękanie pierwszego tłoka było błędem konstrukcyjnym silnika: złe smarowanie, powodowało nadmierne nagrzewanie tłoka, co prowadziło (może przez dodatkowe LSPI, spalanie stukowe lub po prostu) do zniszczenia pierścienia. Dlatego w RM17 poprawili konstrukcję silnika.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 10:54
autor: Adp89
Pisze juz kolejny raz to samo - po wymianie oleju auto NIE MA czkawki. Może ktoś wreszcie merytorycznie odnieść się czy po zmianie na d1g2 ma nadal "czkawki"? Chciałbym się utwierdzic czy to zwykły fart czy może ten olej coś poprawił.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 10:54
autor: DigDug
Nie jestem trollem. Muszę poczytać o co chodzi z tym spalaniem stukowym tu konkretnie, bo dla mnie spalanie stukowe wiązało się zawsze z paliwem, ewentualnie źle dobranymi fazami rozrządu, ale nie z olejem. Przecież olej ma inne funkcje - smaruje i chłodzi. Ja wiem, że wtrysk jest pod wysokim ciśnieniem i tu mogą być jakieś odstępstwa. Ale co ma do tego olej ?? Przecież silnik w Oplu nie pracuje na wyższych sprężaniach jak nowe Mazdy. Dziwne to.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 11:46
autor: Segor
Spalanie stukowe to inne zjawisko niż LSPI, ale wiele osób to myli. Spalanie stukowe zachodzi wtedy gdy mieszanka zapala się niejednorodnie i w sposób detonacyjny, a nie kontrolowany. LSPI to samozapłon przedwczesny. Zjawiska powiązane, ale nie chodzi dokładnie o to samo. LSPI jest znane od kilu dobrych lat, i najczęściej dotyka silniki z turbo na wtrysku bezpośrednim. Powodem zjawiska jest wiele czynników, ale przeprowadzone badania pokazują, że dobranie odpowiedniego oleju minimalizuje LSPI.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 12:03
autor: luxasek
Adp89 pisze:Pisze juz kolejny raz to samo - po wymianie oleju auto NIE MA czkawki. Może ktoś wreszcie merytorycznie odnieść się czy po zmianie na d1g2 ma nadal "czkawki"? Chciałbym się utwierdzic czy to zwykły fart czy może ten olej coś poprawił.



Po zmianie na Dex1gen2 i przejechaniu na niam prawie 4tys moge śmiało potwierdzić ze jest mega poprawa, 0 spadków mocy jak do tej pory auto zawsze reaguje na gaz i ma chęć przyspieszać z każdego biegu jeżeli chodzi o czkawki zdarzy sie delikatna przeważnie jak już to tylko i wyłącznie na 4 biegu w okolicy 2300-2800rpm, ale najwazniejsze ze nie ma spadków mocy metalicznych dzięków itp

Jeszcze moge dodac ze zalewajac PB98 te czkawki sa jeszcze mniej odczuwalne praktycznie znikome.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 12:14
autor: Adp89
I o taki konkret mi chodziło. U mnie też tak jest. Wczoraj włączając sie kilka razy do ruchu, specjalnie wkrecalem auto z niskich obrotów i czkawki brak.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 13:25
autor: DigDug
Czy LSPI to nazwa zwyczajowa, typowa ? bo jak daje w googelsie taki wpis to wyskakuje tylko forum astry i jakieś szkolenie w intercarsie na temat doboru oleju.
Wpisuje lspi na innym forum i nic nie wyskakuje.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 13:36
autor: odl

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 13:36
autor: Kojot
DigDug pisze:Czy LSPI to nazwa zwyczajowa, typowa ? bo jak daje w googelsie taki wpis to wyskakuje tylko forum astry i jakieś szkolenie w intercarsie na temat doboru oleju.
Wpisuje lspi na innym forum i nic nie wyskakuje.


Drugi wynik z googla :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 13:48
autor: DigDug
odl pisze:https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition


mi tego nie znajdywało, bo wpisywałem zjawisko lspi, objawy lspi, co to jest lspi itp :)

Dzięki. Ale dalej nie wyskakują żadne wątki z innych forów samochodowych. Dziwne skoro to takie powszechne.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 14:14
autor: odl
DigDug pisze:Dzięki. Ale dalej nie wyskakują żadne wątki z innych forów samochodowych. Dziwne skoro to takie powszechne.

a próbowałeś wpisać: low speed pre ignition forum ? ;-) możesz sobie przebierać w markach..

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 14:28
autor: DigDug
odl pisze:
DigDug pisze:Dzięki. Ale dalej nie wyskakują żadne wątki z innych forów samochodowych. Dziwne skoro to takie powszechne.

a próbowałeś wpisać: low speed pre ignition forum ? ;-) możesz sobie przebierać w markach..


Dzięki, pewnie że wpisze. :)

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 14:40
autor: Segor
Civic: http://www.civicx.com/threads/lspi-issu ... ines.6775/
Golf: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=29334
Mazda: http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f ... ndex3.html
Focus: http://www.focusst.org/forum/focus-st-p ... pi-13.html
To nie jest powszechne w rozumieniu sprzedawanych obecnie kompaktów. Opel możliwe, że sobie gorzej radzi na tym polu od innych marek, ale jak widać nie dotyczy to wszystkich egzemplarzy i jak widać stara się coś z tym zrobić.

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 15:42
autor: roman669
luxasek pisze:Po zmianie na Dex1gen2 i przejechaniu na niam prawie 4tys moge śmiało potwierdzić ze jest mega poprawa, 0 spadków mocy jak do tej pory auto zawsze reaguje na gaz i ma chęć przyspieszać z każdego biegu jeżeli chodzi o czkawki zdarzy sie delikatna przeważnie jak już to tylko i wyłącznie na 4 biegu w okolicy 2300-2800rpm, ale najwazniejsze ze nie ma spadków mocy metalicznych dzięków itp

Jeszcze moge dodac ze zalewajac PB98 te czkawki sa jeszcze mniej odczuwalne praktycznie znikome.

Potwierdzam duuuuuuuuuużo lepiej na dexosie1 gen 2

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 17:24
autor: SACZI
DigDug pisze:Ale na to szarpanie nie ma prawa wpływać olej. Bo niby jak ma wpływać ?? ...

Skoro już wiesz co to jest LSPI, poszukaj w tym wątku moich wypowiedzi, które trochę Ci wyjaśnią w jaki sposób olej może wpływać na LSPI/stukanie i dlaczego właśnie olej.
Słowa klucze:
- odma
- uniepalniacze

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 17:56
autor: Konrad
Skoro czkawka to wina oleju to chyba powinno go ubywać w silniku skoro się spala, a w Asterkach nie ubywa.

Re: RE: Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 21:05
autor: wiesiek3d
Konrad pisze:Skoro czkawka to wina oleju to chyba powinno go ubywać w silniku skoro się spala, a w Asterkach nie ubywa.
Nie znam sie to sie wypowiem :)

Re: Olej opel.

: 15 wrz 2017, 22:07
autor: Fuks
DigDug pisze:Czy LSPI to nazwa zwyczajowa, typowa ? bo jak daje w googelsie taki wpis to wyskakuje tylko forum astry i jakieś szkolenie w intercarsie na temat doboru oleju.
Wpisuje lspi na innym forum i nic nie wyskakuje.


post34323.html?hilit=LSPI#p34323

Re: Olej opel.

: 16 wrz 2017, 20:46
autor: DigDug
@SACHI @Fuks - kurde porażka. Nie miałem z tym do czynienia i w sumie to teraz muszę się zastanowić nad sensownością skrzyni automatycznej. Skoro to występuje przy niskich obrotach przy przyśpieszaniu, to jak nie dam kick down-a, to skrzynia będzie spokojnie zbierać się od tych 1500 obr, na których zazwyczaj jedzie, a to lubi LSPI.
W manualu jednak bardziej świadomie decyduje na jakiej prędkości obrotowej jadę.

Nie wgryzłem się jeszcze na tyle w temat, żeby to zobaczyć, to może mi ktoś powiedzieć, czy któraś z wersji wyraźnie jest na to podatna (1.4T 150KM), a inna mniej (1.6T 200KM) ? Z pewnych wypowiedzi na forum można wywnioskować, że część świadomie wybiera 1.6T 200KM, by uniknąć problemów 1.4T 150KM (tłok) ?? Zgadza się ??

Re: Olej opel.

: 16 wrz 2017, 20:59
autor: adax
" Dlatego w RM17 poprawili konstrukcję silnika.[/quote]"
Czy druga połowa 2016 to już RM17 ?

Re: Olej opel.

: 16 wrz 2017, 21:02
autor: Budus
W Gliwicach tak - mniej więcej od okolic sierpnia wyjeżdża rok modelowy wyższy o rok niż rok produkcyjny :)

Re: Olej opel.

: 16 wrz 2017, 21:17
autor: kuba
W EP też, ja mam produkcję 11.2016 i jest RM 17, aczkolwiek czkawkę mam ;)

Re: Olej opel.

: 16 wrz 2017, 22:07
autor: komisarzryba
DigDug pisze:Nie miałem z tym do czynienia i w sumie to teraz muszę się zastanowić nad sensownością skrzyni automatycznej. Skoro to występuje przy niskich obrotach przy przyśpieszaniu, to jak nie dam kick down-a, to skrzynia będzie spokojnie zbierać się od tych 1500 obr, na których zazwyczaj jedzie, a to lubi LSPI.

Nie musisz wciskać kicka, można odpowiednim wcisnieciem pedalu gazu zredukowac o jeden lub dwa biegi. Zresztą u mnie spokojnie przyśpieszając z 1500 obrotów nic się nie dzieje.

Re: Olej opel.

: 17 wrz 2017, 09:30
autor: Fuks
Automat właśnie zrobi redukcje a w jak ktoś ciśnie w ręcznej na 6-tym biegu od 1500 to jest szansa na LSPI

Re: Olej opel.

: 24 wrz 2017, 18:40
autor: kzyhu1983
Jestem 100% użytkownikiem w którym olej wyeliminował usterkę czkawki w granicach 3500 obr/min. Dostawałem szewskiej pasji gdy podczas wyprzedzania lub dynamicznego przyspieszania auto jakby traciło moc. Po wymianie oleju problemu nie ma.

Re: Olej opel.

: 24 wrz 2017, 21:53
autor: luxasek
kzyhu1983 pisze:Jestem 100% użytkownikiem w którym olej wyeliminował usterkę czkawki w granicach 3500 obr/min. Dostawałem szewskiej pasji gdy podczas wyprzedzania lub dynamicznego przyspieszania auto jakby traciło moc. Po wymianie oleju problemu nie ma.


kzyhu1983, nie tylko Ty ,ja też wkoncu mogą bezproblemowo wyprzedzać i się nie martwię że dostanę muła:-))) przynajmniej jak narazie 4tyś na oleju zrobione

Re: Olej opel.

: 25 wrz 2017, 14:45
autor: petrolhead
Czy we Wrocławiu ktos wymienial na d1g2? Bede wymienial niedlugo olej i chcialbym pojechac gdzies gdzie znaja temat a jak probuje sie umowic telefonicznie to slysze ze szczegoly to moge dogadac z mechanikami na miejscu i nawet nie wiem czy sie orientuja w temacie

Re: Olej opel.

: 25 wrz 2017, 16:28
autor: Adp89
luxasek pisze:
kzyhu1983 pisze:Jestem 100% użytkownikiem w którym olej wyeliminował usterkę czkawki w granicach 3500 obr/min. Dostawałem szewskiej pasji gdy podczas wyprzedzania lub dynamicznego przyspieszania auto jakby traciło moc. Po wymianie oleju problemu nie ma.


kzyhu1983, nie tylko Ty ,ja też wkoncu mogą bezproblemowo wyprzedzać i się nie martwię że dostanę muła:-))) przynajmniej jak narazie 4tyś na oleju zrobione


Podbijam. Prawie 3tys km na d1g2 i czkawki brak :)