POLAK pisze:Witam serdecznie.Panowie przymierzam się do zakupu Asterki z silnikiem 1.6 CDTI 136 km i tutaj moje pytanie jaki lać olej, chciał bym coś z wyżej półki Przebieg auta to udokumentowane 60 tys.km. ...
Opel zaleca 5w30 z normą Dexos2 (C3), czyli midsaps ze względu na DPF.
W tej normie 90% olejów to HC. PAO praktycznie nie znajdziesz nigdzie.
Jeżlei jednak cierpisz na tzw "PAO-licę", kup olej z normą 504.000/507.000 z VAG'ów.
Większość olejów ma domieszkę 20-30% PAO, ale to częściowo niezgodne z wymaganiami Opla (jest C3, nie ma Dexos2).
Z bdb olejów polecam nasze, czyli Lotos i Orlen.
LOTOS:
5w30
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,12278
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,12305
5w40
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,12303
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/sam ... show,12277
ORLEN:
5w30
https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/ ... 5W-30.aspx
https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/ ... 5W-30.aspx (b.drogi)
5w40
https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/ ... 5W-40.aspx
Poczytaj sobie, dlaczego polecam oleje naszych rodzimych producentów:
https://www.oil-club.pl/index.php?threa ... 00-km.894/
Streszczając, facet wykonał 2 analizy oleju przepracowanego w Mini Clubman z silnikiem 2.0T po chipie na 200+ KM.
Motul nie wytrzymał 6000km, natomiast Orlen dalej mógł być spokojnie eksploatowany, ubytek Motula 1500ml, Orlena 0ml.
Z normą 504/507 Lotos Aurum 504/507:
https://www.oil-club.pl/index.php?threa ... -5w-30.828
stafik123 pisze:Beep pisze: MILLERS OILS XF LONGLIFE LSPI 5W30 SN DEXOS1
Mam Tak zalany. Olej spełnia normę Dex1 ale nie ma oficjalnej aprobaty. Przed wymiana oleju (GM) zrobiłem płukankę.
...
2) mam dziwny objaw podczas przyśpieszana (raczej nie LSPI - a jeżeli ktoś stwierdzi ze tak to proszę napisac). A więc tak: Jadę na 3 biegu, obroty ok. 2,5 tyś. wciskam gaz (delikatnie) i tak w okolicy 2,8 - 3 tyś obrotów silnik szarpnie. Dzieje się to tylko w takim przypadku i tylko na 3 biegu. jak równomiernie przyspieszam na trójce ale od np. 2 tys. to szarpnięcia nie ma. Na innych biegach zjawisko nie występuje wogóle.
...
No i to jest klasyczny objaw samozapłonów, czyli LSPI ...
Poczytaj moje wpisy o Ravenolu DXG, którego po 1500km zlałem z silnika zastępując go OEM GM D1g2.
Rób co uważasz, ale uważaj co robisz.