No tutaj masz racje, za 300 tys km możemy pogadać ...
Ale, jako teoretycy, nie mamy innej możliwości weryfikacji wiedzy.
"Testy Piotera Testera" odrzucamy, bo niewiarygodne.
No to w takim razie analizy laboratoryjne olejów przepracowanych, może będą dobre ... ?
Przykład:
Eurol 0w20:
https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=325Eurol 0w30:
https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=25Ten sam samochód, czyli Skoda Octavia III TSI CZDA 150, ten sam silnik, ten sam użyszkodnik.
2 analizy różnych olejów pokazują ilość pierwiastków zużyciowych.
Patrzymy głównie na żelazo (rozrząd, czyli łańcuch-koła-wariatory, krzywki wałków-popychacze), metale kolorowe, czyli miedź, cyna, ołów i AL - łożyska ślizgowe, panewki itp.
I tak, obydwa oleje zapewniają doskonałą ochronę silnika, bowiem poziom 10 ppm jest uważany za doskonały.
OK, 0w30 ma 4ppm, 0w20 10ppm Fe, ale należy wziąć poprawkę na błąd metody badawczej.
No i poprawkę na to, że Eurol jest bardzo mocno promowany na oil-club.pl
Ale popatrz na analizę mojej oliwy - Fe 10 ppm!
https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=86&t=301No i wreszcie kilka 5w40:
https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=22&t=13https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=22&t=4Jakość oszałamiającej przewagi 5w40 nie widać ...
Więc szczerze mówiąc, ja już sam nie wiem.
Wnioskujcie sami.
PS
A tutaj Dexos2, w którym @Stanislaw jest bezgranicznie zakochany
https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=86&t=246