Strona 1 z 27

Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 13:50
autor: admin
Tutaj jest wątek pod pitu pitu...o wszystkich innych pierdołach...jak padnięte BMW;

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 14:04
autor: komisarzryba
sprzedam tlok do 1,4 turbo, tanio!!! ;)

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 14:28
autor: admin
Ale który...pierwszy? Bity czy porysowany?

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 14:32
autor: astra
Ja usłyszałem w serwisie ASO że nie pierwszy tłok pęka tylko czwarty. Reszta zgadza się z opisami na naszym forum.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 14:39
autor: Fuks
Mi pękły 5,6,6,8 i ma tylko 4 :( i z Camaro została Astra .. ojoj

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 15:07
autor: marwisn
Lspi w silniku 1.0 : https://youtu.be/stTSkExjFfE

Nie wiedziałem, że to jest tak głośne. W życiu tego w aucie nie słyszałem i mam nadzieję, że nie usłyszę.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 15:18
autor: Segor
No i pytanie czemu u nas nic takiego nie słychać przy tych momentach, kiedy silnik przymula? Tam nie ma czujnika spalania stukowego (który zakładam, że to wykrywa, tak samo jak typowe spalanie stukowe)? U nas auto zamula, ale żadnego stukania nie słychać. Może u nas kwestia zamulania to tylko problem z softem natury stojenie pod jazdę eko/dynamiczną?

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 15:36
autor: marwisn
Zamulanie występuje przy około 3000 rpm. A lspi w dużo niższym zakresie obrotów. Wiec to raczej dwa rożne problemy.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 15:39
autor: Segor
Też fakt. Zamulanie to pewnie kwestia zmiany faz rozrządu.
A odnośnie tematu to tylko przypomnę klasyka:
dziadzia82 pisze:Stuk puk kto tam tłok :)

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 15:45
autor: marwisn
Ten film fajnie pokazuje na czym problem polega i dlaczego rozwala tłok : https://youtu.be/4ZysyokEU60

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 15:56
autor: Segor
Świetny filmik. Teraz zamiast tłumaczyć po raz 10. będę odsyłał do Twojego postu :)

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 16:09
autor: Fuks
Widzę, że Panowie wrzucacie linki które powrzucałem na innych wątkach, dziękuję :).

Tutaj 1.4 https://www.youtube.com/watch?v=RkMti5nh2S8
widać, że na 6-tce przyspiesza :(

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 17:06
autor: astra
Fuks pisze:Widzę, że Panowie wrzucacie linki które powrzucałem na innych wątkach, dziękuję :).

Tutaj 1.4 https://www.youtube.com/watch?v=RkMti5nh2S8
widać, że na 6-tce przyspiesza :(

Z opisu wynika że koleś miał akcję przywoławczą (PŁATNA!) i zmienili mu olej na Dexos1 gen.2 i że GM przyznaje że efekty szarpania, czarnego dymu nie są winą użytkownika (stylu jazdy). Mówi żeby kupować 1.0T ale my już wiemy ;) że to też kupa jak 1.4T.
Na niemieckim forum mają ten sam problem
https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/1820-150-PS-mit-ohne-S-S-ruckelt/?action=firstNew
czyli to nie jest FAKE!
Jak pytałem w ASO miesiąc temu jaki olej do AK to koleś twierdził że samochody z 2016 Dexos2, a z 2017 Dexos1 gen.2.
Jak zmieniałem olej w ostatnią sobotę to dawali Dexos1 gen.2, że zalecenie z centrali. Ale oficjalnej akcji nie ogłaszali!

https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/3397-Motorschaden-nach-27000km/7
Tu facet pisze że miał pierwsze wypadnięcie zapłonu komputer złapał ok 20kkm, dociągnął do ok 27kkm i padło. Było 10 dni po gwarancji ale uznali i wymienią SILNIK . W protokole szkody nie wymienili że przyczyną były wysokie obroty lub podobne. Silnik zamówiony. Decyzja o wymianie w 3-4dni. Właściciel też podejrzewa LSPI i olej.
Tłumaczyłem na szybko.
FOH = ASO Opel

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 18:55
autor: mmm
No nic widzę, że trzeba się wybrać do opla i zmienić olej na dexos1 gen2, szarpanie ostatnio bardziej wyczuwalne

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 19:12
autor: Segor
Ola Boga, Armagedon silniki wybuchają... Ten dramatyczny ton jest zabawny :)

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 19:36
autor: arekb84
astra pisze:
Fuks pisze:
Jak pytałem w ASO miesiąc temu jaki olej do AK to koleś twierdził że samochody z 2016 Dexos2, a z 2017 Dexos1 gen.2.
Jak zmieniałem olej w ostatnią sobotę to dawali Dexos1 gen.2, że zalecenie z centrali. Ale oficjalnej akcji nie ogłaszali!



W moim ASO facet twierdził tak samo. Że mam rocznik 2016 i ma być Dexos2, po czym sprawdził w systemach i zmienił zdanie mówiąc "Jednak do Pana silnika mamy zalać Dexos1 gen.2." Upierał się jednak, że dla "starszych" egzemplarzy nadal w systemie ma zalecany Dexos2.
Czy była to prawda czy brak kompetencji? Nie wiem.
Sam zwróciłem się z pytaniem do GM i uzyskałem informację, że producent zaleca D1g2.
Przypomnę tylko, że mam auto z końca lipca 2016 i z pokrywą bez napisów :)

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 19:40
autor: Budus
pokrywa nic nie znaczy :) nie mieli na stanie z napisem to dali Ci bez :P ja miałem auto z września '16 i dla mnie napisów starczyło :P

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 19:54
autor: arekb84
Budus pisze:pokrywa nic nie znaczy :) nie mieli na stanie z napisem to dali Ci bez :P ja miałem auto z września '16 i dla mnie napisów starczyło :P

Brak napisów podświadomie mnie uspokaja...poza tym pewnie trochę mniej waży i ma kilka KM więcej :lol:

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 20:51
autor: colins
W sumie zastanawiające jest, że w dobie wszechobecnego odchudzania (wszakże sami się tym chwalili przy prezentacji Astry) tę pokrywę silnika w ogóle dali. Bez niej zawsze by było z kilogram mniej wagi. :mrgreen:

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 21:42
autor: Adp89
arekb84 pisze:W moim ASO facet twierdził tak samo. Że mam rocznik 2016 i ma być Dexos2, po czym sprawdził w systemach i zmienił zdanie mówiąc "Jednak do Pana silnika mamy zalać Dexos1 gen.2." Upierał się jednak, że dla "starszych" egzemplarzy nadal w systemie ma zalecany Dexos2.
Czy była to prawda czy brak kompetencji? Nie wiem.
Sam zwróciłem się z pytaniem do GM i uzyskałem informację, że producent zaleca D1g2.
Przypomnę tylko, że mam auto z końca lipca 2016 i z pokrywą bez napisów :)

Nie jestem mechanikiem, nie znam się na olejach. Za to mam astre rok, przejechałem 18.5 tys km na dexos 2. Bardzo często występował u mnie problem z zamulaniem, był też dźwięk, który słychać w filmiku powyżej. Po wymianie na d1g2 ZERO przypadków występowania opisanych problemów. Gdybym wiedział, że ten olej tak poprawi prace silnika to nie czekał bym z wymianą.
Zastanawia mnie gdzie są koledzy, którzy pisali, że d1g2 to woda i celowa akcja ze strony GM żeby tylko nabić sobie portfel.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 03 paź 2017, 22:45
autor: luxasek
Tak jak u kolegi @Adp89 u mnie z 2-3 razy ten dźwięk się pojawił (1.4T 125 2016r) ale po rzekomej aktualizacji sterownika silnika w grudniu 2016 i po wymianie oleju na dex2 shell 5w30 już te zjawisko nie powróciło ale zostało zamulanie natomiast po ostatniej wymianie na dex1gen2 tak jak już pisałęm wczęśniej auto chodzi jak burza i odpukać żadnego przymulania przez ostatnie 4tys km, aktualnie 27tys przebiegu

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 08:32
autor: Fuks
Panowie czyli wyrzucenie oleju Dexos2 pomogło, wystarczy każdy inny lepszy a o taki olej całkiem łatwo :)

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 10:45
autor: marwisn
Raczej na poprawiony Dexos. Każdy inny to w polskich realiach podkładka dla ASO...

BTW.
Dzwoniłem do ASO.

Zapytałem o możliość wymiany oleju na ten nowy. Usłyszałem, że wymienią jak takie będzie zalecenie bo i muszą to zweryfikować po VIN'ie.

Podałem numer i serwisant potwierdził, że powinnienem zalać Dexos 1 gen 2.

Zapytałem o powód zalecenia innego typu oleju (w maju zalali mi Dexos'a 2) i czy ma to związek z problemem LSPI w tym silniku.
Potwierdził to i po lekkim pociągnięciu za język potwierdził również, że mieli przypadki uszkodzonego tłoka.

Oczywiście usługa płatna 199 pln.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 14:34
autor: Adp89
Zaczynam dochodzić do wniosku, że problem tłokow to problem wynikajacy ze źle dobranego oleju.
W rocznikach od 2017 nie ma chyba przypadków LSPI (jest juz zalany d1g2), nie ma też przypadów pęknięcia tłoka.
Za to auta z lat 15/16 używane regularnie w sposób obciążający silnik np. Przyspieszanie na wysokich biegach z niskich obrotów mogą skutkować awarią tłoka. Opieram to na własnym doświadczeniu - rocznik 2016, jeżdżę autem zwracając uwagę na to żeby nie wywołać LSPI i przejechałem 21.5 tysiąca. Ostatni opisany przypadek pęknięcia tłoka wystąpił w aucie kupionym jako demo. Auto przez pierwsze +- 3 tys mogło być pilowane, co w połączeniu z olejem dexos 2 mogło bardzo nadszarpnac kondycję silnika i poskutkowało pęknięciem tłoka przy 40 tysiącach.
Może jestem w błędzie ale na miejscu osób mających dexos 2 bym szybko spuścił ten syf z silnika i zmienił na d1g2, ewentualnie na coś innego co polecają mądrzejsi w tym temacie.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 14:43
autor: marwisn
Ja zmieniam w piątek. Jestem ciekaw czy te spadki mocy w okolicach 3000 rpm znikną jak niektórzy piszą.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 14:47
autor: Segor
Jak nie znikną to spróbuj jeszcze odpiąć klemy na 15 min, jak sugerowali niektórzy.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 16:41
autor: Adp89
marwisn pisze:Ja zmieniam w piątek. Jestem ciekaw czy te spadki mocy w okolicach 3000 rpm znikną jak niektórzy piszą.

Marwisn daj koniecznie znać czy jest poprawa.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 18:08
autor: marwisn
Zrobiłem rundę autostradą wracajac z pracy bo mnie to szarpanie nurtowało...

Rozpedzilem się do 120 km/h i wrzuciłem szósty bieg uzyskując jakieś 2800 obrotów. Wyłączyłem radio i pedal w podłogę nasłuchując.

W momencie gdy wskazówka doszła do 3000 rpm autem szarpneło i usłyszałem dzwięk z filmów. Hamowanie i od nowa. I tak trzy razy.

Za każdym razem w chwili szarpnięcia słyszałem "świerszcza". Zatrważające jest to jak łatwo to wywołać i z jaką regularnością występuje.

Pokatowałem też auto na mega niskich obrotach i nie udało mi się uzyskać tego efektu...

Smutna konkluzja tego eksperymentu jest taka, że LSPI występuje w silniku 1.4 i bardzo łatwo je wywołać.

Zmieniać panowie olej. Nie wiem czy to pomoże, ale coś robić trzeba, bo to, że problem jest to dla mnie już fakt, a nie przypuszczenie :(.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 18:32
autor: Adp89
U mnie było dokładnie to samo. Jazda autostrada 2.5 obrotów i na 6 biegu zaczynałem wyprzedzac - autem szarpalo i występował dźwięk z filmu.

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

: 04 paź 2017, 19:18
autor: Luk
1.4 to dramatyczny silnik. Czy 1.6 jest wolny od takich przygód? Każdego z nas czeka poważna naprawa. A ratunek w zmianie oleju to żałosny sposób na uratowanie sytuacji. W mojej rodzinie są łącznie trzy takie Astry. Plus dwóch znajomych. W pracy Skody Yeti 1.4 TSI kątowane niemiłosiernie. I nic - dolewki oleju raz na jakiś czas. Ponad 100 tys na licznikach. Koledze staram się polecić Leona. Astra niet