Mieszają 2 konstrukcje silników
Wienc jak zawsze piszą badziewie
Silnik A14NET Astra J
Silnik wyposażony w turbosprężarkę zintegrowaną z układem wylotowym, osiągającą prędkość 240 tys obr./min. Między-stopniowe chłodzenie powietrza (intercooler) zwiększa gęstość zasysanego powietrza. Za turbosprężarką umieszczono katalizator wyposażony w dwie sondy lambda. Wał korbowy, tłoki i korbowody zostały wzmocnione a zawory wylotowe wypełniono sodem. Luzy zaworowe są kasowane automatycznie za pomocą popychaczy hydraulicznych. Osłona łańcucha rozrządu została wykonana z aluminium i zawiera w sobie pompę oleju o zmiennym wydatku i pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wielorowkowym. Przepustnica sterowana jest elektrycznie, a przewody zapłonowe zostały zastąpione modułami zapłonowymi umieszczonymi bezpośrednio na świecach. Za minimalizację drgań przenoszonych na układ napędowy odpowiada dwu masowe koło zamachowe.
Silniki rodziny SGE Astra K typ 14 XFL oraz 14XFT
Mały silnik benzynowy
Opel Motor B10XFT Einlass-Seite Aufgeschnitten.jpg
Przegląd
Producent General Motors, MG Motor, Shanghai Automotive Industry Corporation ,Hirata Corporation
Nazywane również Microtec
Produkcja 2013 - obecny
Układ Straight-3 Straight-4
999 cc (61,0 cu)
1 117 cc (68,2 cala)
1 399 cc (85,4 cu in)
1 490 cc (90,9 cu in)
Otwór cylindra 74 mm (2,91 cala)
Skok tłoka
77,4 mm (3,05 cala)
81,3 mm (3,20 cala)
86,6 mm (3,41 cala)
Stop blok cylindrów Aluminium
Głowica cylindra stopu Aluminium
Valvetrain DOHC
Stopień sprężania 10,0: 1 - 12,5: 1
Układ paliwowy
Sekwencyjny wielopunktowy wtrysk paliwa
Bezpośredni wtrysk
Typ paliwa
CNG
E85
E100
Benzyna
LPG
Układ olejowy Mokra miska
System chłodzenia Chłodzony wodą
Wydajność
Moc wyjściowa 55-121 kW (75-165 PS)
Wyjście momentu obrotowego 95-249 N⋅m (70-184 lb⋅ft)
Chronologia
Poprzednik Rodzina S-TEC
Mały silnik benzynowy GM (SGE) to rodzina małych, trzybiegowych i czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności od 1,0 L do 1,5 L, opracowanych przez Adama Opela AG , Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), MG Motor (MG) , Shanghai GM (SGM) i Pan-Asia Technical Automotive Centre (PATAC).
Nowa globalna rodzina ma na celu obniżenie zużycia paliwa, osiągów i emisji, zmniejszenie hałasu i wibracji. Aby to osiągnąć, oferuje lekką konstrukcję i zaawansowane technologie, takie jak bezpośredni wtrysk benzyny , turbodoładowanie , kolektor dolotowy o zmiennej długości i zgodność z alternatywnymi paliwami . Wykorzystuje podejście modułowe z wymiennymi komponentami, które mogą być dostosowane do konkretnego zastosowania.
Początkowe warianty silnika obejmują turbodoładowanie I3 DI DCVCP 1,0 L (999 cm3) (skok 77,4 mm), 1,1 L (1118 cm3) I3 PFI (skok 86,6 mm), 1,4 L (1399 cm3) I4 DI DCVCP turbo (skok 81,3 mm) i 1,5 L (1490 cm3) I4 PFI (skok 86,6 mm). Wszystkie pochodzą z zaledwie dwóch bloków (trzy i cztery cylindry) dzielących wspólny otwór 74 mm z rozstawem otworów 81 mm. Mitsubishi Heavy Industries dostarcza jednostopniową turbosprężarkę z pojedynczym zwojem.
W ogóle, silniki SGE , które zostały zaproponowane w kilku wariantach, często różnią się od siebie w wielu szczegółach. Wspomniano już, że mogą one być albo trzy-cylindrowe, albo czterocylindrowe. Ale różnice są nie tylko one: silniki SGE mogą być wolnossące lub doładowany za pomocą turbosprężarki. W pierwszym przypadku nie jest to tylko uproszczone wersje dla braku turbosprężarki, ale również dlatego, że nie bezpośrednim wtryskiem i wyważania wału pośredniego. Rozwiązania te są obecne w silnikach SGE z doładowaniem, który z racji tego, ze jest bardziej zbliżona do silników MGE w odniesieniu do przyjętych technologii.
Silniki SGE doładowane był między innymi pierwszym debiutem, a aspiracje przybyły w późniejszym czasie. Turbosprężarki dostarczane przez Mitsubishi zostały użyte do wersji z doładowaniem .
silniki MGE dzielone są również inne rozwiązania techniczne, takie jak zmienne i stałe czasu (układ DCVCP). Stopy lekkie zostały również użyte do budowy głowicy i bloku .
Wspomniany wariant 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra debiutuje w późnym latem 2015 roku, Opel Astra K .
Architektura i istotne cechy są takie same jak w litrowej wersji trzycylindrowej. Jest to jednak wersja wydłużonego skoku, ponieważ odległość każdego cylindra wzrasta z 77,4 do 81,3 mm.
Latem 2017 r . Zadebiutował 1,5-litrowy wariant z doładowaniem pod maską nowego Opla Insignia Grand Sport .
Główne cechy rodziny SGE są wymienione poniżej :
silnik bardzo pod silnik;
monoblok i głowica ze stopu aluminium ;
4 głowica cylindra zaworu ;
podwójny rozkład wałka rozrządu ;
zmienny i ciągły czas;
zasysanie przez rozdzielacz o zmiennej geometrii;
podawanie bezpośrednio z wtryskiem;
kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą;
wał korbowy na czterech głównych wspornikach.