Strona 1 z 27
Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 13:50
autor: admin
Tutaj jest wątek pod pitu pitu...o wszystkich innych pierdołach...jak padnięte BMW;
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 14:04
autor: komisarzryba
sprzedam tlok do 1,4 turbo, tanio!!! ;)
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 14:28
autor: admin
Ale który...pierwszy? Bity czy porysowany?
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 14:32
autor: astra
Ja usłyszałem w serwisie ASO że nie pierwszy tłok pęka tylko czwarty. Reszta zgadza się z opisami na naszym forum.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 14:39
autor: Fuks
Mi pękły 5,6,6,8 i ma tylko 4
i z Camaro została Astra .. ojoj
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 15:07
autor: marwisn
Lspi w silniku 1.0 :
https://youtu.be/stTSkExjFfE Nie wiedziałem, że to jest tak głośne. W życiu tego w aucie nie słyszałem i mam nadzieję, że nie usłyszę.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 15:18
autor: Segor
No i pytanie czemu u nas nic takiego nie słychać przy tych momentach, kiedy silnik przymula? Tam nie ma czujnika spalania stukowego (który zakładam, że to wykrywa, tak samo jak typowe spalanie stukowe)? U nas auto zamula, ale żadnego stukania nie słychać. Może u nas kwestia zamulania to tylko problem z softem natury stojenie pod jazdę eko/dynamiczną?
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 15:36
autor: marwisn
Zamulanie występuje przy około 3000 rpm. A lspi w dużo niższym zakresie obrotów. Wiec to raczej dwa rożne problemy.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 15:39
autor: Segor
Też fakt. Zamulanie to pewnie kwestia zmiany faz rozrządu.
A odnośnie tematu to tylko przypomnę klasyka:
dziadzia82 pisze:Stuk puk kto tam tłok
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 15:45
autor: marwisn
Ten film fajnie pokazuje na czym problem polega i dlaczego rozwala tłok :
https://youtu.be/4ZysyokEU60
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 15:56
autor: Segor
Świetny filmik. Teraz zamiast tłumaczyć po raz 10. będę odsyłał do Twojego postu
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 16:09
autor: Fuks
Widzę, że Panowie wrzucacie linki które powrzucałem na innych wątkach, dziękuję
.
Tutaj 1.4
https://www.youtube.com/watch?v=RkMti5nh2S8widać, że na 6-tce przyspiesza
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 17:06
autor: astra
Z opisu wynika że koleś miał akcję przywoławczą (PŁATNA!) i zmienili mu olej na Dexos1 gen.2 i że GM przyznaje że efekty szarpania, czarnego dymu nie są winą użytkownika (stylu jazdy). Mówi żeby kupować 1.0T ale my już wiemy
że to też kupa jak 1.4T.
Na niemieckim forum mają ten sam problem
https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/1820-150-PS-mit-ohne-S-S-ruckelt/?action=firstNewczyli to nie jest FAKE!
Jak pytałem w ASO miesiąc temu jaki olej do AK to koleś twierdził że samochody z 2016 Dexos2, a z 2017 Dexos1 gen.2.
Jak zmieniałem olej w ostatnią sobotę to dawali Dexos1 gen.2, że zalecenie z centrali. Ale oficjalnej akcji nie ogłaszali!
https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/3397-Motorschaden-nach-27000km/7Tu facet pisze że miał pierwsze wypadnięcie zapłonu komputer złapał ok 20kkm, dociągnął do ok 27kkm i padło. Było 10 dni po gwarancji ale uznali i wymienią SILNIK . W protokole szkody nie wymienili że przyczyną były wysokie obroty lub podobne. Silnik zamówiony. Decyzja o wymianie w 3-4dni. Właściciel też podejrzewa LSPI i olej.
Tłumaczyłem na szybko.
FOH = ASO Opel
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 18:55
autor: mmm
No nic widzę, że trzeba się wybrać do opla i zmienić olej na dexos1 gen2, szarpanie ostatnio bardziej wyczuwalne
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 19:12
autor: Segor
Ola Boga, Armagedon silniki wybuchają... Ten dramatyczny ton jest zabawny
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 19:36
autor: arekb84
astra pisze:Fuks pisze:
Jak pytałem w ASO miesiąc temu jaki olej do AK to koleś twierdził że samochody z 2016 Dexos2, a z 2017 Dexos1 gen.2.
Jak zmieniałem olej w ostatnią sobotę to dawali Dexos1 gen.2, że zalecenie z centrali. Ale oficjalnej akcji nie ogłaszali!
W moim ASO facet twierdził tak samo. Że mam rocznik 2016 i ma być Dexos2, po czym sprawdził w systemach i zmienił zdanie mówiąc "Jednak do Pana silnika mamy zalać Dexos1 gen.2." Upierał się jednak, że dla "starszych" egzemplarzy nadal w systemie ma zalecany Dexos2.
Czy była to prawda czy brak kompetencji? Nie wiem.
Sam zwróciłem się z pytaniem do GM i uzyskałem informację, że producent zaleca D1g2.
Przypomnę tylko, że mam auto z końca lipca 2016 i z pokrywą bez napisów
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 19:40
autor: Budus
pokrywa nic nie znaczy
nie mieli na stanie z napisem to dali Ci bez
ja miałem auto z września '16 i dla mnie napisów starczyło
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 19:54
autor: arekb84
Budus pisze:pokrywa nic nie znaczy
nie mieli na stanie z napisem to dali Ci bez
ja miałem auto z września '16 i dla mnie napisów starczyło
Brak napisów podświadomie mnie uspokaja...poza tym pewnie trochę mniej waży i ma kilka KM więcej
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 20:51
autor: colins
W sumie zastanawiające jest, że w dobie wszechobecnego odchudzania (wszakże sami się tym chwalili przy prezentacji Astry) tę pokrywę silnika w ogóle dali. Bez niej zawsze by było z kilogram mniej wagi.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 21:42
autor: Adp89
arekb84 pisze:W moim ASO facet twierdził tak samo. Że mam rocznik 2016 i ma być Dexos2, po czym sprawdził w systemach i zmienił zdanie mówiąc "Jednak do Pana silnika mamy zalać Dexos1 gen.2." Upierał się jednak, że dla "starszych" egzemplarzy nadal w systemie ma zalecany Dexos2.
Czy była to prawda czy brak kompetencji? Nie wiem.
Sam zwróciłem się z pytaniem do GM i uzyskałem informację, że producent zaleca D1g2.
Przypomnę tylko, że mam auto z końca lipca 2016 i z pokrywą bez napisów
Nie jestem mechanikiem, nie znam się na olejach. Za to mam astre rok, przejechałem 18.5 tys km na dexos 2. Bardzo często występował u mnie problem z zamulaniem, był też dźwięk, który słychać w filmiku powyżej. Po wymianie na d1g2 ZERO przypadków występowania opisanych problemów. Gdybym wiedział, że ten olej tak poprawi prace silnika to nie czekał bym z wymianą.
Zastanawia mnie gdzie są koledzy, którzy pisali, że d1g2 to woda i celowa akcja ze strony GM żeby tylko nabić sobie portfel.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 03 paź 2017, 22:45
autor: luxasek
Tak jak u kolegi @Adp89 u mnie z 2-3 razy ten dźwięk się pojawił (1.4T 125 2016r) ale po rzekomej aktualizacji sterownika silnika w grudniu 2016 i po wymianie oleju na dex2 shell 5w30 już te zjawisko nie powróciło ale zostało zamulanie natomiast po ostatniej wymianie na dex1gen2 tak jak już pisałęm wczęśniej auto chodzi jak burza i odpukać żadnego przymulania przez ostatnie 4tys km, aktualnie 27tys przebiegu
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 08:32
autor: Fuks
Panowie czyli wyrzucenie oleju Dexos2 pomogło, wystarczy każdy inny lepszy a o taki olej całkiem łatwo
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 10:45
autor: marwisn
Raczej na poprawiony Dexos. Każdy inny to w polskich realiach podkładka dla ASO...
BTW.
Dzwoniłem do ASO.
Zapytałem o możliość wymiany oleju na ten nowy. Usłyszałem, że wymienią jak takie będzie zalecenie bo i muszą to zweryfikować po VIN'ie.
Podałem numer i serwisant potwierdził, że powinnienem zalać Dexos 1 gen 2.
Zapytałem o powód zalecenia innego typu oleju (w maju zalali mi Dexos'a 2) i czy ma to związek z problemem LSPI w tym silniku.
Potwierdził to i po lekkim pociągnięciu za język potwierdził również, że mieli przypadki uszkodzonego tłoka.
Oczywiście usługa płatna 199 pln.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 14:34
autor: Adp89
Zaczynam dochodzić do wniosku, że problem tłokow to problem wynikajacy ze źle dobranego oleju.
W rocznikach od 2017 nie ma chyba przypadków LSPI (jest juz zalany d1g2), nie ma też przypadów pęknięcia tłoka.
Za to auta z lat 15/16 używane regularnie w sposób obciążający silnik np. Przyspieszanie na wysokich biegach z niskich obrotów mogą skutkować awarią tłoka. Opieram to na własnym doświadczeniu - rocznik 2016, jeżdżę autem zwracając uwagę na to żeby nie wywołać LSPI i przejechałem 21.5 tysiąca. Ostatni opisany przypadek pęknięcia tłoka wystąpił w aucie kupionym jako demo. Auto przez pierwsze +- 3 tys mogło być pilowane, co w połączeniu z olejem dexos 2 mogło bardzo nadszarpnac kondycję silnika i poskutkowało pęknięciem tłoka przy 40 tysiącach.
Może jestem w błędzie ale na miejscu osób mających dexos 2 bym szybko spuścił ten syf z silnika i zmienił na d1g2, ewentualnie na coś innego co polecają mądrzejsi w tym temacie.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 14:43
autor: marwisn
Ja zmieniam w piątek. Jestem ciekaw czy te spadki mocy w okolicach 3000 rpm znikną jak niektórzy piszą.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 14:47
autor: Segor
Jak nie znikną to spróbuj jeszcze odpiąć klemy na 15 min, jak sugerowali niektórzy.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 16:41
autor: Adp89
marwisn pisze:Ja zmieniam w piątek. Jestem ciekaw czy te spadki mocy w okolicach 3000 rpm znikną jak niektórzy piszą.
Marwisn daj koniecznie znać czy jest poprawa.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 18:08
autor: marwisn
Zrobiłem rundę autostradą wracajac z pracy bo mnie to szarpanie nurtowało...
Rozpedzilem się do 120 km/h i wrzuciłem szósty bieg uzyskując jakieś 2800 obrotów. Wyłączyłem radio i pedal w podłogę nasłuchując.
W momencie gdy wskazówka doszła do 3000 rpm autem szarpneło i usłyszałem dzwięk z filmów. Hamowanie i od nowa. I tak trzy razy.
Za każdym razem w chwili szarpnięcia słyszałem "świerszcza". Zatrważające jest to jak łatwo to wywołać i z jaką regularnością występuje.
Pokatowałem też auto na mega niskich obrotach i nie udało mi się uzyskać tego efektu...
Smutna konkluzja tego eksperymentu jest taka, że LSPI występuje w silniku 1.4 i bardzo łatwo je wywołać.
Zmieniać panowie olej. Nie wiem czy to pomoże, ale coś robić trzeba, bo to, że problem jest to dla mnie już fakt, a nie przypuszczenie
.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 18:32
autor: Adp89
U mnie było dokładnie to samo. Jazda autostrada 2.5 obrotów i na 6 biegu zaczynałem wyprzedzac - autem szarpalo i występował dźwięk z filmu.
Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park
: 04 paź 2017, 19:18
autor: Luk
1.4 to dramatyczny silnik. Czy 1.6 jest wolny od takich przygód? Każdego z nas czeka poważna naprawa. A ratunek w zmianie oleju to żałosny sposób na uratowanie sytuacji. W mojej rodzinie są łącznie trzy takie Astry. Plus dwóch znajomych. W pracy Skody Yeti 1.4 TSI kątowane niemiłosiernie. I nic - dolewki oleju raz na jakiś czas. Ponad 100 tys na licznikach. Koledze staram się polecić Leona. Astra niet