Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Wszystko co się zepsuło i wymaga naprawy, dodaj tutaj i wszyscy będą wiedzieć.
Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: marwisn » 11 lut 2018, 12:45

Mimo, że jesteśmy w Europie to do jej standardów jeszcze długo będziemy dochodzić. Dziki kraj i tyle.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 11 lut 2018, 12:53

Gorszy sort :) norma, auto na lawete i do DE wtedy dostaniemy naprawe na poziomie.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 12:57

W sumie Wiesiek niezła podpowiedź. Do najbliższej ASO po stronie niemieckiej mam raptem ze 3 km. Ciekawe czy w praktyce możliwa byłaby tam tego typu naprawa? Pewnie problem pojawiłby się ze strony Assistance, bo nie chcieliby zawieźć za miedzę.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: SACZI » 11 lut 2018, 13:10

colins pisze:W...
No więc jeśli został zmodernizowany, to dlaczego w silnikach sprzed modernizacji, w których usterka się ujawniła, naprawa w ASO polega tylko na wymianie uszkodzonego tłoka i nic poza tym.
...
Taki sposób naprawy rodzi u mnie podejrzenia, że GM gra jedynie na zwłokę ...

Sam sobie zadałeś pytanie i sam odpowiedziałeś.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 13:12

Brawo JA. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Segor » 11 lut 2018, 13:12

A ja tam coś pamiętam, że kolega który opisywał modyfikacje silnika pisał też, że pierścienie pękają że względu na wadę materiałową. Czyli teoretycznie nowe pierścienie mimo niesprzyjających warunków powinny wytrzymać.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 13:15

Gdyby tak było, to można przypuszczać, że GM sam nie wie o co chodzi i po omacku próbuje rozwiązać problem.
Bo gdyby to była jedynie wada materiałowa jakiejś partii tłoków, to po co było modernizować silnik czy wprowadzać nowy olej?
No chyba, że mocniejsze tłoki/pierścienie to kolejna i jedna z wielu modyfikacji.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 13:33

Segor pisze:A ja tam coś pamiętam, że kolega który opisywał modyfikacje silnika pisał też, że pierścienie pękają że względu na wadę materiałową. Czyli teoretycznie nowe pierścienie mimo niesprzyjających warunków powinny wytrzymać.


Jest więcej mięsa miedzy pierścieniami. ( jest większa odległość od zgarniacza do uszczelniacza)
Obrazek

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: astra » 11 lut 2018, 13:34

Lekarstwa nie ma lub nie opłaca się wyleczyć. Opłaca się leczyć (gwarancja), a potem niech się dzieje co chce (kupić następny samochód). Przemiana pokoleń jak w przyrodzie. Nie pasuje silnik z Opla? Zostaje Vag i jego kupo-serie EA, podobno każda już poprawiona (oszukana).

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 13:47

dziadzia82 pisze:
Segor pisze:A ja tam coś pamiętam, że kolega który opisywał modyfikacje silnika pisał też, że pierścienie pękają że względu na wadę materiałową. Czyli teoretycznie nowe pierścienie mimo niesprzyjających warunków powinny wytrzymać.


Jest więcej mięsa miedzy pierścieniami. ( jest większa odległość od zgarniacza do uszczelniacza)

Czyli w takim wypadku GM zwiększył wytrzymałość tłoka, natomiast samego źródła kłopotów czyli zwiększonej podatności na występowanie LSPI nie wyeliminował. :D
Sorry, mylę się, bo przecież został jednocześnie wprowadzony nowy olej, który ma być lekiem na całe zło. ;)
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 13:49 przez colins, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 13:48

17019-01: Program Satysfakcji Klienta - Stochastic Pre-Ignition (SPI) Powodujący Pęknięty Tłok - 2016-2017

Program zadowolenia klientów - Stochastic Pre-Ignition (SPI) powodujący pęknięty tłok - (2 marca 2017 r.)

Przedmiot: 17019 - Stochastic Pre-Ignition (SPI) powodujący pęknięty tłok
Modele: 2016-2017
Numer referencyjny: N162071350 Data wydania: Marzec 2017 r
Rewizja: 01
Opis wersji: Niniejszy biuletyn jest aktualizowany w celu dodania listu klienta, strony z instrukcją obsługi właściciela oraz do zmiany sekcji informacji gwarancyjnych. Odrzuć wszystkie poprzednie kopie biuletynu 17019.
Uwaga: Ten program obowiązuje do 28 lutego 2019 r. Należy pamiętać, że wymóg dotyczący oleju silnikowego przedstawiony w tym biuletynie staje się nowym standardem dla silnika LFV 1.5L . Klienci zostaną poinformowani poprzez bezpośrednią wysyłkę o tej zmianie, a także o zaktualizowaniu Informacji Serwisowych i Instrukcji Właściciela w celu odzwierciedlenia tego zmienionego wymogu.

Zaangażowane pojazdy są oznaczone jako "otwarte" na ekranie Historia śledzonego pojazdu w systemie Globalnego zarządzania gwarancjami GM . Ta strona powinna być zawsze sprawdzana w celu potwierdzenia zaangażowania pojazdu przed rozpoczęciem jakichkolwiek wymaganych kontroli i / lub napraw. Powinien być również sprawdzony przed dostawą pojazdu i podczas każdej wizyty serwisowej pojazdu.

Stan Niektóre pojazdy Chevrolet Malibu z 2016 i 2017 roku wyposażone w silnik 1.5 LFV mogą mieć stan przed zapłonem, który może spowodować uszkodzenie tłoka . W takim przypadku pojazd może działać słabo, a zużycie oleju może wzrosnąć. Ponadto lampka silnika serwisowego może się zaświecić wskazując na przerwę w pracy silnika . Jeśli stan jest obecny, a poniższa naprawa nie zostanie zakończona przed wystąpieniem wielu zdarzeń poprzedzających zapłon, tłok może ulec uszkodzeniu, a silnik może wymagać naprawy lub wymiany.
Korekta Przeprogramowania moduł sterowania silnika ( ECM ), i zmianę oleju z ACDelco dexos 1 pełni syntetyczny silnika olej liczby części, jak wskazano w części zamiennych . (W Kanadzie używaj dokładnego numeru części Mobil 1 podanego w części dotyczącej części). Bardzo ważne jest, aby w tej naprawie używany był tylko olej o prawidłowym numerze katalogowym.


Informacje o częściach
Uwaga: Poniższe numery części są wymagane podczas wymiany oleju . NIE używaj żadnego innego oleju silnikowego do tej naprawy.

Uwaga: Wybierz jeden z poniższych numerów części oleju silnikowego .

Ilość Częściowe imię Part No.
5 Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) ( Kwart ) (USA) 88865635
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (55 galonów ) (USA) 88865636
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (55 galonów ) (USA) 88865637
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865638
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865639
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865640
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865641
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865642
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865643
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865644
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865645
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865646
Użyj określonej ilości Olej silnikowy ( 5W-30 ) ( DEXOS1 ) (luzem) (USA) 88865647
4 Mobil 1 5W-30 (Liter) (Kanada) 10953468
1 Filtr oleju silnikowego 12640445


Informacje o gwarancji
Kodeks pracy Opis Czas pracy Trans. Rodzaj Pozycja netto
9102962 Sprawdzić moduł sterujący silnika ( ECM ) kalibracji i Oil Change 0.4 ZFAT *
9102963 Moduł sterujący silnika przeprogramowanie za pomocą SPS i wymiany oleju (w tym kontrola kalibracji ECM ) 0,5 ZFAT *
Uwaga: Zarówno olej numery katalogowe i filtry powinny być składane w dziedzinie części transakcji. Jeśli użyto oleju luzem , sprzedawca musi złożyć odpowiedni numer części. W polu ilości oleju luzem należy podać liczbę użytych litrów. Globalne zarządzanie gwarancją obliczy odpowiednią kwotę za cenę za kwartał. W sieci nie należy podawać żadnej kwoty.

Nie stosuje się wymagań dotyczących zatrzymywania części w przypadku filtrów olejowych zastępowanych w ramach procedury serwisowej wymienionej w biuletynie 17019. Dealerzy mogą natychmiast usunąć zużyte filtry oleju z pojazdów po wykonaniu tej czynności. Przypominamy, że Artykuł 4.2 Podręcznika zasad i procedur serwisowych stwierdza, że ​​płyn nie musi być zatrzymywany przez dealerów, dlatego olej spuszczony podczas tych procedur może być natychmiast odpowiednio usunięty. Wszelkie inne części wymienione w związku z niniejszym biuletynem muszą zostać oznaczone i zachowane zgodnie z Zasadami i Procedurami dotyczącymi Usług.



Procedura serwisowa
Uwaga: uważnie przeczytaj i postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej.

NIE próbuj zamówić numerów kalibracyjnych od działu obsługi klienta i obsługi posprzedażnej. Do kalibracji numery wymagane dla tej procedury serwisowej są zaprogramowane do modułów sterujących poprzez interfejs diagnostyczny (Multiple MDI ) z kalibracji aktualizacji. Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do kalibracji , zadzwoń do Centrum Obsługi Klienta Techline, a otrzymasz je.
NIE programuj modułu sterującego, chyba że jest to zalecane przez procedurę serwisową lub biuletyn serwisowy. Jeśli moduł sterujący nie jest prawidłowo skonfigurowany za pomocą odpowiedniego oprogramowania kalibracyjnego , moduł sterujący nie będzie właściwie kontrolować wszystkich funkcji pojazdu.
Upewnij się, że narzędzie do programowania jest wyposażone w najnowsze oprogramowanie i jest bezpiecznie podłączone do złącza łącza danych (DLC). Jeśli podczas programowania wystąpi przerwa, może nastąpić uszkodzenie programu lub uszkodzenie modułu sterującego.
Stabilne napięcie akumulatora jest krytyczne podczas programowania. Wszelkie wahania, wzrost, nadmierne napięcie lub utrata napięcia przerwie programowanie. W razie potrzeby zainstaluj narzędzie wspomagające programowanie EL-49642 SPS, aby utrzymać napięcie systemu. Jeśli nie jest dostępny, podłącz w pełni naładowaną zworkę 12 V lub zestaw wzmacniający odłączony od zasilania napięciem AC. NIE podłączaj ładowarki akumulatora .
Wyłącz lub wyłącz systemy, które mogą obciążyć akumulator pojazdu, takie jak; oświetlenie wnętrza, światła zewnętrzne (w tym światła do jazdy dziennej ), HVAC , radio itp.
Podczas procedury programowania postępuj zgodnie z instrukcjami systemu serwisowego ( SPS ) dotyczącymi prawidłowej pozycji wyłącznika zapłonu .
Po zakończeniu programowania wyczyść diagnostyczne kody usterek (DTC). Kasowanie kodów DTC układu przeniesienia napędu ustawi wskaźniki stanu systemu kontroli / konserwacji (I / M) na NIE.
Zanotować pozostały procent oleju silnikowego .
Zainstaluj narzędzie wsparcia programowania SPS EL-49642 .
Uzyskaj dostęp do Service Programming System  ( SPS ) i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Wybierz moduł sterujący silnika K20 - Programowanie i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Service Programming System (SPS)

Na ekranie Podsumowanie sprawdź bieżące i wybrane numery części kalibracji w bieżącej kolumnie ID 5, jak pokazano.
Jeśli wartości bieżące i wybrane NIE zgadzają się, kontynuuj programowanie i konfigurowanie modułu sterującego silnika K20 .
Jeśli wartości Bieżąca i Wybrana są zgodne, moduł sterujący silnika K20 został już zaktualizowany. Przejdź do kroku 8.
Wyczyść kody DTC po zakończeniu procedury programowania.
Uwaga: Jeśli pojazd nie uruchomi się podczas konfiguracji i konfiguracji, wykonaj procedurę uczenia funkcji immobilizera SPS ( moduł sterujący silnika IMMO Learn) i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Wybierz moduł sterujący silnika K20 - Setup i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Wyczyść kody DTC po zakończeniu procedury instalacji.
Uwaga: Jeden z numerów katalogowych oleju silnikowego GM wymienionych w tabeli części (lub Mobil 1 5W-30 10953468 w Kanadzie) jest wymagany przy wymianie oleju . NIE używaj żadnego innego oleju silnikowego jako odpowiednika tej naprawy.

Uwaga: Napełnij olej silnikowy do 4 litrów (4,2 kwarty). Przepełnienie oleju silnikowego może spowodować częściowe uszkodzenie.

Wykonaj wymianę oleju . Przejdź do Wymiana filtra oleju silnikowego i oleju w SI.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 14:05 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: RE: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 11 lut 2018, 13:49

colins pisze:W sumie Wiesiek niezła podpowiedź. Do najbliższej ASO po stronie niemieckiej mam raptem ze 3 km. Ciekawe czy w praktyce możliwa byłaby tam tego typu naprawa? Pewnie problem pojawiłby się ze strony Assistance, bo nie chcieliby zawieźć za miedzę.
Olal bym asistance ,sam bym zawiozl ale troszke dalej, koszt niewielki a szansa na nowy silnik 100% wieksza :)

Dziadzia przeczytalem caly ten translator jezyk ,ale to tyczy sie Chewi 1,5 czyli tam mamy ten sam problem ? Czy to rowniez odnosi sie do naszych AK.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 13:49 przez wiesiek3d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 13:52

Mały silnik benzynowy GM (SGE) to rodzina małych, trzybiegowych i czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności od 1,0 L do 1,5 L, opracowanych przez Adama Opela AG , Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), MG Motor (MG) , Shanghai GM (SGM) i Pan-Asia Technical Automotive Centre (PATAC).

Nowa globalna rodzina ma na celu obniżenie zużycia paliwa, osiągów i emisji, zmniejszenie hałasu i wibracji. Aby to osiągnąć, oferuje lekką konstrukcję i zaawansowane technologie, takie jak bezpośredni wtrysk benzyny , turbodoładowanie , kolektor dolotowy o zmiennej długości i zgodność z alternatywnymi paliwami . Wykorzystuje podejście modułowe z wymiennymi komponentami, które mogą być dostosowane do konkretnego zastosowania.

Początkowe warianty silnika obejmują turbodoładowanie I3 DI DCVCP 1,0 L (999 cm3) (skok 77,4 mm), 1,1 L (1118 cm3) I3 PFI (skok 86,6 mm), 1,4 L (1399 cm3) I4 DI DCVCP turbo (skok 81,3 mm) i 1,5 L (1490 cm3) I4 PFI (skok 86,6 mm). Wszystkie pochodzą z zaledwie dwóch bloków (trzy i cztery cylindry) dzielących wspólny otwór 74 mm z rozstawem otworów 81 mm. Mitsubishi Heavy Industries dostarcza jednostopniową turbosprężarkę.

Aby pomóc w NVH ( Hałas, wibracje i surowość) wyrównuje mocowania do szyny paliwowej bezpośredniego wtrysku do głowicy cylindrów i pokrywy zaworów za pośrednictwem tulei, które izolują głośny odgłos tykania wytwarzanego przez czopy wtryskiwaczy. GM twierdzi, że turbosprężarka o pojemności 1,0 litra jest o 25 procent (3 dBA) ciszej niż 1,0-litrowa turbosprężarka Forda Fiesty, a 1,4-litrowa jest o 50% (6 dBA) ciszej niż VW / Audi o pojemności 1,4 litra. Inne środki tłumiące obejmują blok cylindrów płyty łóżka, który zwiększa sztywność, usztywnioną aluminiową pokrywę przedniej krzywki. Wersje trzy cylindrowe uzyskują przeciwbieżny (równoważący prędkość obrotową) wał wyrównoważający zintegrowany z pompą olejową i umieszczony wewnątrz dwuczęściowej aluminiowej miski olejowej, aby zapobiec hałasowi emitowanemu. GM zapewnia, że ​​potrójny układ EcoTec będzie pracował płynniej niż trzy-cylindrowy Ford, który nie używa wału.

Wszystkie turbodoładowane warianty zapewniają 90 procent maksymalnego momentu obrotowego między 1500 a 5000 obr./min, a szczytowa moc osiąga od 5600 do 6000 obr / min. Turbiny MHI są tak zwymiarowane, aby zapewnić szybką reakcję momentu obrotowego i są montowane bardzo blisko cylindrów, dzięki głowicom cylindrów, które zawierają kolektory wydechowe w głowicy.

Aby zmniejszyć masę, silniki są kompaktowe we wszystkich kierunkach, wykonane niemal wyłącznie z aluminium i wyposażone w kompozytowe kolektory dolotowe. To usuwa 44 funty (20 kg) z istniejącej 1,4-litrowej turbosprężarki w Cruze i sprawia, że ​​8 funtów (3,6 kg) jest lżejszy niż 1,4-litrowy VW Turbo. GM mówi, że ten silnik waży 216 funtów (98 kg), gotowy do instalacji.

Silniki po raz pierwszy zadebiutują w Opel Adam 2014 i będą produkowane w Szentgotthárd na Węgrzech oraz w zakładzie GM Flint Engine . Nowa rodzina silników rozprzestrzeni się na inne marki i rynki do końca dekady i zastąpi trzy oddzielne rodziny
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 14:07 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 14:01

Czyli dziadzia spece z GM jeszcze w sofcie gmerają w poszukiwaniu straconego tłoka. :lol:
Na ten przykład napiszę, że spece z Renault/Nissan gmerają w sofcie do silników 1.2 TCe (DIG-T) już od lat i na tę chwilę pojawiło się już chyba z kilkanaście wersji oprogramowania, a te silniki jak żarły olej, tak często nadal żrą bez zmian. :mrgreen:
Takie trochę błądzenie po omacku wg.mnie. :?

kusy40
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 21 wrz 2017, 17:12
Posiadane auto: Astra H
Silnik: 1,4
Rocznik auta: 2006
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: kusy40 » 11 lut 2018, 14:38

Może trochę prowokacyjnie, ale wydaje mi się że co niektórzy na tym forum pocieszają się że zmiany wprowadzone w roku modelowym 2017 całkowicie wyeliminowały problem ponieważ nie słychać o awariach aut z tego rocznika. A może po prostu znaczna większość tych aut jeszcze nie przejechała odpowiedniej ilości km aby zaczęły pojawiać się opisywane awarie ?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 14:43

colins pisze:Czyli dziadzia spece z GM jeszcze w sofcie gmerają w poszukiwaniu straconego tłoka. :lol:
Na ten przykład napiszę, że spece z Renault/Nissan gmerają w sofcie do silników 1.2 TCe (DIG-T) już od lat i na tę chwilę pojawiło się już chyba z kilkanaście wersji oprogramowania, a te silniki jak żarły olej, tak często nadal żrą bez zmian. :mrgreen:
Takie trochę błądzenie po omacku wg.mnie. :?


Tak tylko podejrzewam ze w UE oleją ten temat ponieważ od 2019 idą 1,2 piure-tech ( PSA nie będzie płacić licencji GM za silniki )
Obrazek

remar
Klubowicz
Posty: 482
Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
Posiadane auto: Seat Ibiza
Silnik: 1.5 TSI 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: łódzkie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 47 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: remar » 11 lut 2018, 14:46

Rok produkcji 2016 RM2017 25tys przebiegu i tłoki na swoim miejscu

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 11 lut 2018, 14:53

Wszystko pewnie zależy jak bardzo klient będzie uparty na taką wymianę.
Czy postraszy mediami itd, bo jak spuści głowę to kiedyś wróci na pewno :(

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 14:59

kusy40 pisze:Może trochę prowokacyjnie, ale wydaje mi się że co niektórzy na tym forum pocieszają się że zmiany wprowadzone w roku modelowym 2017 całkowicie wyeliminowały problem ponieważ nie słychać o awariach aut z tego rocznika. A może po prostu znaczna większość tych aut jeszcze nie przejechała odpowiedniej ilości km aby zaczęły pojawiać się opisywane awarie ?

Trudno powiedzieć. Przyznam, że tak właśnie się pocieszam. :D

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Krzysiec » 11 lut 2018, 15:03

Mam z grudnia 2016 (RM 2017)... Na zegarze 22298 km... Tłoki padały nawet przy 17000-19000. A były przypadki że i wcześniej

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: RE: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 11 lut 2018, 15:10

dziadzia82 pisze:
Tak tylko podejrzewam ze w UE oleją ten temat ponieważ od 2019 idą 1,2 piure-tech ( PSA nie będzie płacić licencji GM za silniki )


Ooo to Opel bedzie mial zbyt, jak widac po obecnych modelach wyposazonych w silnik PSA.
Wychodzi na to ze wybor wsrod marek co raz bardziej sie zaweza.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: RE: Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 15:18

wiesiek3d pisze:
dziadzia82 pisze:
Tak tylko podejrzewam ze w UE oleją ten temat ponieważ od 2019 idą 1,2 piure-tech ( PSA nie będzie płacić licencji GM za silniki )


Ooo to Opel bedzie mial zbyt, jak widac po obecnych modelach wyposazonych w silnik PSA.
Wychodzi na to ze wybor wsrod marek co raz bardziej sie zaweza.



Nun ist es soweit. Die ersten Infos über das anstehende Facelift des Astra K sind in Umlauf.
Beim modifizierten Astra K im Jahre 2019 gibt es einen neuen Stoßfänger, einen abgeänderten Grill und eine neue Lichtsignatur. Die Doppelspange fliegt raus, dafür gibt es neue Chromleisten über den Nebelscheinwerfern.
Der 1,0 Liter Dreizylinder und die beiden 1,4 Liter Vierzylinder (125 und 150 PS) fliegen ebenfalls raus. Es kommen die 1,2 Liter Dreizylinder von Peugeot mit 110 und 130 PS in den facegelifteten Astra K. Alle Dieselmotoren werden durch solche aus Frankreich ersetzt. Mal sehen, was mit dem 200 PS 1,6 Liter wird.


Teraz nadszedł czas. Pierwsze informacje o zbliżającym się liftingu Astra K są w obiegu.
W zmodyfikowanej Astrze K w 2019 roku pojawił się nowy zderzak, zmodyfikowany grill i nowy sygnalizator świetlny. Podwójne klamry lecą, ale są nowe chromowane wykończenia nad światłami przeciwmgielnymi.
Trzy-cylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra i dwa 1,4-litrowe czterocylindrowe (125 i 150 KM) również wylatują. Jest to 1,2-litrowy trzycylindrowy Peugeot 110 i 130 KM w twarz-podnoszone Astra K. Wszystkie silniki wysokoprężne są zastąpione przez te z Francji. Zobaczmy, co stanie się z 1.6 litra o mocy 200 KM.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 15:44

Kurna, zbrzydnie się Astrze jeśli to prawda. :D
Natomiast co do tego silnika 1.2 PureTech, to nie żeby był zły (ba, mówią nawet, że jest dobry jak na swoją klasę), ale jestem po prostu zniesmaczony. Chyba mają żabojady nadmiar zapasów, bo ładują go wszędzie i do wszystkiego. :mrgreen:
Tą drogą muszę przyznać się do osobistej porażki, bo choć bardzo chcę uciec od francuskiej motoryzacji, to ona ciągle mnie prześladuje. Wcześniej łudziłem się, że Nissan jest jeszcze japoński (oczywiście nie był), a teraz wygląda na to, że Opel też będzie tylko moją jednorazową przygodą. :?

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Fuks » 11 lut 2018, 15:52

Czyżby Astra GSi?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 16:22

Fuks pisze:Czyżby Astra GSi?


Tak GSI juz z nowym grillem po lifcie .
Silnik ma byc 1,6 THP z 308 GTI ok. 270 HP i 330 Nm
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: Krzysiec » 11 lut 2018, 16:49

Wiadome, że to subiektywne odczucie... Ale mnie się tak średnio to gsi podoba z zewnętrznego punktu widzenia...
Ale jak tłoki strzelać jej nie będą to już jest jakiś plus ;) Poza osiągami.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: wiesiek3d » 11 lut 2018, 17:36

Silnik 1,6 THP jest awaryjny i PSA zaprzestalo montazu oprocz GTI :)
Dzwiek 1,2 purt tech :D jest dla mnie nie do zaakceptowania a przy predkosciach autostradowych juz nie jest taki oszczedny i mocny.
Cieszmy sie ze mamy 4 gary.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: dziadzia82 » 11 lut 2018, 17:46

Zamiast 1,6 Tb 200HP będzie pewnie to :)
EP6CDTX

http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/23_en-gb_main_data_sheet.pdf

Added in 4 minutes 11 seconds:
wiesiek3d pisze:Silnik 1,6 THP jest awaryjny i PSA zaprzestalo montazu oprocz GTI :)
Dzwiek 1,2 purt tech :D jest dla mnie nie do zaakceptowania a przy predkosciach autostradowych juz nie jest taki oszczedny i mocny.
Cieszmy sie ze mamy 4 gary.


Wszystkie 1,6 w PSA to seria Prince BMW.
The Prince to rodzina czterosilnikowych silników benzynowych zaprojektowanych przez BMW i PSA.

EP6 - 1,6 L (1,598 cc) Euro 4 72-88 kW
EP6C - 1,6 L (1,598 cc) Euro 5 72-88 kW
EP6DT - 1,6 L (1,598 cc) Euro 4 103-120 kW
EP6CDT - 1,6 L (1,598 cc) Euro 5 103-120 kW
EP6DTS - 1,6 L (1,598 cc) Euro 4 128-152 kW
EP6CDTS - 1,6 L (1,598 cc) 5 135 kW
EP6CDTX - 1,6 L (1,598 cc) 5 5 147 kW
EP6FDTR - 1,6 L (1,598 cc) Euro 6 200 kW
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 18:44 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: colins » 11 lut 2018, 18:15

wiesiek3d pisze:Silnik 1,6 THP jest awaryjny i PSA zaprzestalo montazu oprocz GTI :)
Dzwiek 1,2 purt tech :D jest dla mnie nie do zaakceptowania a przy predkosciach autostradowych juz nie jest taki oszczedny i mocny.
Cieszmy sie ze mamy 4 gary.

Śpieszmy się kochać silniki Opla, bo tak szybko odchodzą. :P
Ekspansja żabojadów jest tak wielka i agresywna, że następnego to se kupię jakiegoś... koreańczyka. :D No chyba że ich też wchłoną. :o

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Tłoki w silnikach 1.4 TURBO uszkodzenia - Hyde Park

Postautor: SACZI » 11 lut 2018, 20:07

dziadzia82 pisze:
Wszystkie 1,6 w PSA to seria Prince BMW.
The Prince to rodzina czterosilnikowych silników benzynowych zaprojektowanych przez BMW i PSA.

Te silniki to takie TSI od PSA!
Tego po prostu nie można kupować!
OK, poprawiane, ale to nadal konstrukcja podwyższonego ryzyka.

Moim zdaniem 1.2 thp są ok (o ile ktoś akceptuje 3 cylindry) no i diesle 1.6 i 2.0.
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości