Strona 25 z 46

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 11:07
autor: Vex
Budus pisze:z FB, nie spodziewałem się czegoś więcej :)
zapodaj linka do tej odpowiedzi

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 11:08
autor: Budus
Vex pisze:
Budus pisze:z FB, nie spodziewałem się czegoś więcej :)
zapodaj linka do tej odpowiedzi

https://www.facebook.com/OpelPL/posts/1819355504769437

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 11:22
autor: rumpelstilskin
Szanowny Panie

Od 1 kwietnia 2018 nowo homologowane w Unii Europejskiej samochody muszą mieć eCall, czyli automatyczne powiadamianie służb o wypadku (zadziała, gdy kierowca nieprzytomny).
Data 1 kwietnia 2018 jest datą graniczną homologowania nowych modeli czy wersji modeli, tzn. samochody homologowane przed tą datą mogą być dalej produkowane i sprzedawane bez eCall.

Jeżeli dokonał Pan zakupu samochodu w czerwcu 2017 a nie jak Pan napisał w 2018 r to w mojej ocenie nie został Pan wprowadzony w błąd gdyż zmiana właściciela nastąpiła dopiero w sierpniu 2017 r. czyli przed data zakupu Pana samochodu.

Natomiast jeżeli koncern samochodowy wiedział iz świadczone usługi on Star będą świadczone tylko do 31 grudnia 2020 r. to tego rodzaju praktyki, tj. podawanie
przez przedsiębiorcę nierzetelnych informacji odnośnie cech towaru/usługi może nosić w mojej ocenie cechy nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd określonej w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2017, poz. 2070 z późn. zm.).

Stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może
powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Mowa tu m.in. o sytuacjach, w których rozpowszechnianie są nieprawdziwe informacje czy też rozpowszechnianie są prawdziwe informacje ale w sposób mogący wprowadzać w błąd (art. 5 ust. 2).
Wprowadzające w błąd działanie może, stosownie do treści art. 5 ust. 3 ustawy, w szczególności dotyczyć:
1) istnienia produktu, jego rodzaju lub dostępności;
2) cech produktu, w szczególności jego pochodzenia geograficznego lub handlowego,ilości, jakości, sposobu wykonania, składników, daty produkcji, przydatności,
możliwości i spodziewanych wyników zastosowania produktu, wyposażenia dodatkowego, testów i wyników badań lub kontroli przeprowadzanych na produkcie,
zezwoleń, nagród lub wyróżnień uzyskanych przez produkt, ryzyka i korzyści związanych z produktem;
3) obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług, części, wymiany lub naprawy;

Dodatkowo wskazuję na art. 6 ust. 1 ustawy, który stanowi: praktykę rynkową uznaje się za zaniechanie wprowadzające w błąd, jeżeli pomija istotne informacje potrzebne przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy i tym samym powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.

W tym miejscu zwracam także uwagę na treść art. 12 ustawy, zgodnie z którym:

1. W razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
1) zaniechania tej praktyki;
2) usunięcia skutków tej praktyki;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu;
5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów.

W związku z tym, jeżeli jest Pan w stanie wykazać, że został Pan wprowadzony w błąd, może Pan wystosować do przedsiębiorcy żądanie usunięcia
skutków praktyki poprzez np. poprzez dokonanie zwrotu uiszczonej kwoty za onStart . itp.].

Dla ew. celów dowodowych wszelki kontakt z przedsiębiorcą powinien odbywać się albo poprzez złożenie pisma przedsiębiorcy osobiście (w takiej sytuacji należy na drugim egzemplarzu pisma uzyskać potwierdzenie jego otrzymania) albo poprzez wysłanie listem poleconym (w takiej sytuacji należy zachować dowód nadania listu).
Uprzejmie wyjaśniam, ze Konsumenckie Centrum udziela jedynie porad w prostych sprawach konsumenckich i nie ma kompetencji do podejmowania działań innego rodzaju.
Z poważaniem,

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 11:27
autor: Gral48
Czyli zbiorowy pozew???

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 11:32
autor: rumpelstilskin
poczekajmy - byc moze zaofertują nam Opel Connect, box od OnStar to komputer taki sam jak inny wiec nie sadze, ze Opel moze pozwolic sobie na taki blamaż, nawet pod skrzydłami PSA

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 12:37
autor: barat
Ciekawe jak z tego wybrną ... ja zamawiałem auto pod koniec października i OnStar był dodatkiem do Dynamic ... Aktywowanie OnStar nastąpiło chyba 31 stycznia 2018. Oznacza to, że 31 stycznia 2020 trzeba będzie odnowić. Ciekawe czy chociaż kwota odnowienia będzie niższa (niecały rok). Sam OnStar (asystent), nie był dla mnie istotny jednak fakt, że auto "wezwie pomoc" i owszem. Obstawiam, że do 2020 stwierdzą, ze bardziej opłaca im się znaleźć zamiennik niż wypłacać odszkodowania. Jeśli w miejsce OnStar wstawią eCall mnie to usatysfakcjonuje :)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 12:42
autor: meekhi
barat pisze:Ciekawe czy chociaż kwota odnowienia będzie niższa (niecały rok).


W FAQ jest napisane, że będą zwracać niewykorzystane środki.

https://www.onstareurope.com/pl/ pisze:P: Mój pakiet usług zakupiony bezpośrednio od OnStar wygasa po dniu 31 grudnia 2020 r. Co stanie się po zakończeniu świadczenia usług?
Usługi OnStar będą dostępne do 31 grudnia 2020 r. Wszelkie niewykorzystane środki za usługi zostaną zwrócone subskrybentom zgodnie z obowiązującym regulaminem.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 13:34
autor: krupers
Z tą umową OnStar - PSA to jest tak jak z umową Solorz - PSA. Karty w modułach są Plus GSM a mimo to liczy się hajs i kasa (tak, obie rzeczy!) i nie jest takie proste.

Francuzi to wredny naród biznesowo (bez obrazy dla indywidualnych osób). To nie jest takie „podpiszmy i tyle”

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 14:00
autor: elv33
Vex pisze:
Budus pisze:z FB, nie spodziewałem się czegoś więcej :)
zapodaj linka do tej odpowiedzi


Link Budusa u mnie nie działa, także załączam ten http://tiny.pl/g8xrv

Added in 5 minutes 25 seconds:
Widzę że zaczynają się komentarze :D na FB :) dobrze dobrze :D

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 14:18
autor: GordonLameman
Ja bym Panowie nie panikował. Coś zastępczego się znajdzie, a jeśli nie to... Opla więcej nie kupię:)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 14:20
autor: Budus
ja nie panikuję :) ale niech się tłumaczą :D

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 14:31
autor: elv33
Panika paniką :D ale nikt nie lubi jak się mu zabiera coś za co zapłacił :) przy od sprzedaży tracisz jeden z argumentów, dla którego warto kupić Astrę, a nie inne auto. Jak by nie patrzył część osób właśnie on przekonał do zakupu Opla :)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 16:02
autor: komisarzryba
Budus pisze:Serdecznie pozdrawiamy! Monika, Opel Polska

jak dzwonie na onstar, to zawsze odbiera monika. zawsze.
albo ciagle dodzwaniam się do tej samej, albo tam same moniki pracują ;)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 16:03
autor: Budus
ja mam podobnie :D w sumie nie skojarzyłem :)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 16:12
autor: DawidK
A ja jak zawsze trafiałem na panie (różne) tak ostatnio zawsze odbiera pan Piotr. Swoją drogą nie wyczułem w głosie że martwi się utrata pracy :)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 16:25
autor: komisarzryba
może oni maila dostana dopiero dziś ;)
Budus pisze:ja mam podobnie :D w sumie nie skojarzyłem :)

albo wszystkie maja taki pseudonim operacyjny, żeby nawiazac wiez emocjonalna z klientem ;)

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 17:26
autor: Budus
Monika zapracowana dzisiaj na tym FB :)

ze względu na to, że obecnie stosowane w OnStar rozwiązanie dotyczące połączeń alarmowych nie spełnia europejskich wymogów prawnych dla nowo zatwierdzonych pojazdów rozpoczynając od marca 2018, Opel aktualnie bada rozwiązania modernizacyjne, które mogą być zastosowane dla samochodów obecnych już na rynku.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 18:31
autor: krupers
No niby SOS ma być pod 112 a nie do pośrednika OnStar więc miałoby to sens. Ale przeprogramowanie to chyba nie jest problem. Niebieski zostaje a czerwony dzwoni na i tak bezpłatne 112....

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 18:37
autor: Budus
Dlatego na pewno coś wymyślą;)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 19:13
autor: Asterka
Zobaczymy...

Swoją drogą coś czuję że do 5 lat PSA zamknie temat produkcji opla. Fabryka e Gliwicach juz zmniejsza produkcję.

Stanie się to co z chevroletem

Zaczęli od On stara....

Sorry za off top

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 19:34
autor: careq
Chyba nie po to kupili opla zeby pozamykac wszystko? No chyba ze patenty wiecej warte ...

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 19:41
autor: Asterka
Kupili konkurencję... Zbliżona klasa samochodów... Ople były dobra alternatywa dla PSA
A teraz będą mogli albo zlikwidować albo w najlepszym wypadku zrobić to co VW zrobiło że Skoda... Obniżyc jakość materiałów i wykonania i zrobić VW dla "biedoty".

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 20:46
autor: mefistofeles
Asterka pisze:Kupili konkurencję... Zbliżona klasa samochodów... Ople były dobra alternatywa dla PSA

Ale rózne grupy klientów, nie każdy lubi francuskie auta, nie każdy lubi niemieckie. Oferta sie uzupełnia, to już predzej sie peugeot z citroenem kanibalizują.

Co zaś do sprawy - cóż, spodziewałem się takiego obrotu spraw, na pewno trzeba cisnąć by dali coś w zamian, a przynajmniej SOS. Skoro OnStar jako system był elementem wyposażenia auta to prawo jest po naszej stronie.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 11 maja 2018, 20:55
autor: krupers
Nie będę przeklinać, bo mi nie wolno, nie przystoi, netykieta nie pozwala, ale... zajeb*łbym ich wszystkich w PSA :lol:

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 12 maja 2018, 00:03
autor: Radziu
Jeszcze pozostaje kwestia AC do którego wymagne są dwa zabezpieczenia antykradzieżowe. Jedno to immobiliser, drugie to OnStar, jeżeli to drugie przestanie działać, to chcąc kontynuować AC, trzeba będzie zainwestować w jakieś nowe zabezpieczenie :(

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 12 maja 2018, 00:29
autor: b3rs
Proponuję zamki w drzwiach. Nowatorskie, ale może zadziałać.

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 12 maja 2018, 09:57
autor: Miki777
Tylko czekać na blokady kierownicy z logo Onstar na Aliexpress...

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 12 maja 2018, 10:14
autor: krupers
Jedno to Immobiliser, drugie to autoalarm. Pozamiatane.
OnStar jest w większości trzecim :lol:

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 12 maja 2018, 11:21
autor: rumpelstilskin
panowie, ja kupiłem auto z tym pakietem, by być w stanie namierzyć auto zdalnie i je gdy potrzebuje - a zdarzyło mi się, otworzyć bez kluczyka. może potrzebuje tych funkcji przez 0.1% czasu ale nadal - potrzebuje. mogę dokupić lojacka, ale po co mam płacić 3x więcej za jedną z kilku funkcji?

Re: OnStar - wszystko o systemie

: 12 maja 2018, 11:35
autor: HArtur1
Radziu pisze:Jeszcze pozostaje kwestia AC do którego wymagane są dwa zabezpieczenia antykradzieżowe. (

Kiedyś tak było, teraz zależy pewnie od ubezpieczyciela. Aktualnie mam OC+AC w Warcie i drugie zabezpieczenie nie było wymagane.